Kjøp bøker hos Haugen Bok
Viser resultatene 1 til 9 av 9
Kjøp bøker hos

Tråd: Helsekrav for å bli Toller?

1. Post ID# 967784 #1

Helsekrav for å bli Toller?

Hei!

Det er meg igjen. Jeg som ikke får tjeneste gjøre i verken Forsvaret, Heimevernets Ungdom og Sivilforsvaret.

Så jeg har funnet ut at jeg vil tjene landet mitt og tjene samfunnet med å bli Toller. Dermed så lurer jeg om det er noe krav for hørsel?

Eller er det noe jeg burde vite angående å bli Toller. Jeg har lest en del på Tollvesenet.no men jeg lurer på om noen av dere har erfaring med toller yrket? (Ikke at dere ble fratatt de ekstra øl boksene eller noe i den duren)

Vennlig hilsen
    Hanzen.

2. Post ID# 967787 #2
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006

Re: Helsekrav for å bli Toller?

Vet ikke, men du finner jo en del informasjon om tollaspiranter her http://www.toll.no/templates_TAD/Office ... anguage=no . Foreslår at du bruker knappen merket 'Kontakt oss' dersom du ikke får kvalifiserte svar her på forumet.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

3. Post ID# 967788 #3

Takk for svaret.

Jeg har selv lest den siden flere ganger.

4. Post ID# 967807 #4
    Veteran
    Ble medlem
    May 2004

Jeg ser for meg at du ikke bør være allergisk mot lateks eller vaselin...
    two to the heart, one to the mind...

5. Post ID# 967813 #5
    Veteran
    Ble medlem
    Jan 2005

Hanzen,

Dersom ikke tollveien leder frem til noe, har du vurdert Røde kors hjelpekorps? Du jobber da ikke for staten direkte, men det er vel ikke søkt å si at du likevel tjener landet på en måte.

Synd at det ikke gikk med Sivilforsvaret, vi trenger alltid motivert mannskap.

Lykke til!

6. Post ID# 967833 #6

Hei. Tollere stiller vel krav til Normal fysikk. Men dette er jo ganske uklart. Jeg vil tro at du med en "hørselhemming" ikke burde ha noe problem eller mindre sjanse til å få jobb.
    De krever vel generell studiekompetanse og noe innsikt i Toll og avgiftsregler m.v.

VEt det er vanskelig å komme på intervju men man må bare søke og søke. Du burde jo ikke oppgi i hverken søknad eller cv at du har hørselsproblem.

Dette burde være underordnet i en eventuell jobbintervjusituasjon.

Husk at "betalte" utdanninger blir som ett reelt jobbintervju og det er MANGE søkere grunnet pengene.

lykke til
    "Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience."

7. Post ID# 967910 #7

Takk skal dere ha!

Jeg fulgte Rittmesters tips å kontakte Tollvesenet. Jeg fikk svar ganske kjapt, de sa at det ikke var noe problem å søke for Tollvesenet.

Hanzen

8. Post ID# 977557 #8
    Senior Member
    Ble medlem
    May 2010

Lykke til da! Håper det ordner seg for deg :)
    "Bli det du kan bli"

9. Post ID# 977559 #9
    Svart belte
    Ble medlem
    Feb 2009

Bare litt nysgjerrig, hva tjener man som aspirant og senere tollbetjent? Anyone?
    Bumpibump TM

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •