Kjøp bøker med stikkord #forsvaret her eller #military her.

>> Har du sjekket ut vår lille nettbutikk? <<

Viser resultatene 1 til 7 av 7

Tråd: Tur - Trondheim og omegn.

Tur - Trondheim og omegn.

Er i Trondheim for tiden. Og nå vil jeg på tur. I første omgang blir det en tur på ca ett døgn. fredag -> lørdag. evt. Lørdag -> Søndag.
    Er overhodet ikke kjent her oppe, men kart og kompass er ikke ukjent.

Noen som har noe spesielt sted de vil anbefale, er ganske fleksibel. Men det er begrensa hvor langt jeg er villig til å kjøre. I og med at dette er for ett døgn.

Så jeg tar gjerne i mot forslag. Er heller ikke dumt hvis det ikke er overbefolka i området.

Global moderator
    Ble medlem
    Jan 2009

Re: Tur - Trondheim og omegn.

http://www.tt.no/

Mulig du kan lete opp forskjellige ruter og tips her.
    Insa.

I området rundt Jervenfjellet - ligger i nærheten av Jonsvatnet.

Finnpålstugu ligger i dette området - en liten hule brukt av en rømling.

Heisann! Du har plenty med gode muligheter her i bart city. Sjøl bruker jeg å ta turen inn til Hestsjøen og omegn innenfor Jonsvatnet, da kan du parkere ved Saksvikvollen og derifra har du kort vei til hyggelige steder som Hestsjøen, Draktsjøen mm.

Ellers så har man jo både bymarka og området omkring estenstaddammen, men begge steder går du gjerne i kø den første halvtimen, bak barnevogner, syklister og gærninger på ski.

15-30 minutter (?) til Vassfjellet i Klæbu/Melhus, avhengig av hvor du ønsker å starte turen. Fjellet er noe over 700 m.o.h. og bikker så vidt tregrensa. Hvis du ønsker å se skikkelige fjell (f.eks. Trollheimen) bør du imidlertid belage deg på en lengre kjøretur mot sør (1-1,5 t). Meget bra turområde.

Trondheimsregionens friluftsråd

http://nn.wikipedia.org/wiki/Trollheimen

Circus. Ligger midt i Olav Tryggvasons gate (den nordligste av de fem øst-vest gående tverrgatene i Trondheim). Krysser forøvrig Nordre gate.

Hvor langt du må kjøre kommer an på hva du plukker opp, men fisken bor som regel i området. Er du heldig er det gå avstand. Turen burde ikke ta mer enn et døgn, avhengig av hvor raskt du kommer deg opp neste dag.

Kle deg godt, og ta med beskyttelse.

Mostadmarka, Frigården, Leksdalen..... Fine plasser alt sammen.... :) Kanskje mest minner fra en fordums tid på BSIT... Men det ligger masse svette i de myrene der

Ellers så kan man jo ta utgangspunkt fra Hegra Festning. Da får en jo med seg litt historie også! :)

God tur

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •  
Se vår Statistikk . Militært diskusjonsforum. Diskuter forsvar, politikk, politi, opptak, utstyr og det øvrige nyhetsbildet.