Kjøp bøker hos Haugen Bok
Viser resultatene 1 til 3 av 3
Kjøp bøker hos

Tråd: Grenader i TMBN

1. Post ID# 950778 #1

Grenader i TMBN

Hei alle :)

Jeg har ett par spørsmål jeg håper noen av dere kan svare på.

Det begynner å bli noen år siden jeg fullførte førstegangstjenesten(04/05), og etter
    noen noen år i det sivile, har jeg vel funnet ut at Forsvaret er "tingen" for meg.
    Har mest lyst til å søke TMBN.
    Som tidligere artillerist, har jeg da mulighet til å søke meg til en annen
    type stilling? F.eks. geværsoldat, oppklaringssoldat el. lignende, eller har
    jeg veldig dårlig forutsetninger for å få en slik stilling? Ikke det at stillinger
    relatert til ART. er uaktuellt, men undrer slik at man eventuelt kan søke på flere
    stillinger..

Har jo blitt relativt "rusten" på enkelte ting, og hvis man skulle søkt seg inn igjen, tar avdeling høyde for at man kan trenge oppfriskning i noen ferdigheter? Eller er det slik at avdelingen forventer at søker er helt up-to-date med de ferdigheter som trengs?

Dette ble kanskje ett litt rotete innlegg, så hvis jeg er uklar i noe; Meld ifra:)
    Men håper på noen fornuftige og oppklarende svar.

Takk
    If it's stupid but it works, it isn't stupid.

2. Post ID# 950783 #2

Re: Grenader i TMBN

Hei.

Du skal søke på det du har lyst til. Hvis du har lyst å bli geværmann, så søk det.
    Hvis du får tilbud om jobb,så starter du på en grunnperiode på 5-6 uker.
    Det er som en slags rekruttperiode. Da vil du få tilbud om stilling de mener du er egnet til,selv om det er en stilling du i utganspunkte ikke søkte på, men det en fot innenfor da.

lykke til.

3. Post ID# 951034 #3

Re: Grenader i TMBN

Takker for svar!
    En tanke jeg har, som du også nevner, er at det hjelper mye å bare få en fot innenfor.
    Har egentlig ingen konkrete ønsker om hvilken stilling jeg vil ha, men regner med at når jeg først kommer inn i varmen igjen finner jeg vel ut vilken retning jeg vil i.
    If it's stupid but it works, it isn't stupid.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •