Nakenbading. Analyse Russland. Konflikt Ukraina. Fremtidens Forsvar.

Fremtidens Heimevern. Nyhetslinker. WW2 70 år etter. Politinytt. Våpengren?

Kjøp bøker hos Haugen Bok
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 20 av 33
Kjøp bøker hos

Tråd: Tactical Decision Game 2 (Red Team)

1. Post ID# 924601 #1
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006

Tactical Decision Game 2 (Red Team)

Jeg fikk med meg anmodningen om å ikke lage flere oppgaver før de forrige var 'løst', men denne henger så pass mye sammen med én av dem at jeg likevel tillater meg det. Scenariet er bygget på TDG 2 slik det ble formulert av hvlt, og alt kartgrunnlag kan gjenbrukes. Oppgaven tar utgangspunkt i svaret til Vannglass, med kommentarer fra Supernils2008.

Endelig har Sjefen gitt dere klarsignal til å sette i gang! Års trening og forberedelser skal snart bære frukter. Nå skal snart de vantro hundene dø, og dere bli martyrer og få en velfortjent plass ved Guds side!

Oppdraget fra Sjefen er klart: Som et minimum skal overrettsjustitiarius dø. Fortrinnsvis også flere overkrigsdommere, disse skitne hundene. Klarer dere også å drepe så mange løpegutter fra HV som mulig, er det en ren bonus.

Inntil nylig led dere under mangel på ressurser, men så dukket "Ivan" opp. Du vet ikke mer om "Ivan" enn at han ser østeuropeisk ut, snakker gebrokkent norsk, og er velkledd. Han må være en del av en meget ressurssterk organisasjon, for han har skaffet dere flere våpen enn du kunne drømme om, og alt av vestlig fabrikat. Han har tydeligvis også en informant inne i overkrigsretten, siden han har mye verdifull informasjon. Han vil imidlertid ikke gi dere støtte ut over dette.

Dere er fem operatører, med deg selv som sjef. Deres viktigste forse er at samtlige ser frem til å dø martyrdøden. Dere har alle trent mye med pistol, og regner med at dere er bedre enn en vanlig HV-gubb på disse. Når det gjelder håndvåpen og eksplosiver har dere brukbar peiling, og du anser dere generelt for å være likeverdige med HV-gubb. Ellers har dere hver deres spesialiteter. Dere er alle norske statsborgere, og snakker godt norsk. Utseendet deres vil nok skille dere litt ut, men på den annen side er både politi og HV svært tilbakeholdne med å stoppe noen bare på grunnlag av hudfarge. Dere har alle legitime grunner til å oppholde dere på Universitetet i nærheten, og kan således fritt rekognosere de ytre sperrene.

"Ivan" kan fortelle at dommerne ikke har tatt hensyn til alle føringene fra HV-offiserene på stedet. Det er ikke hugd noen trær, og dommerne insisterer på å bruke sine egne kontorer. Det har blitt installert "skuddsikkert" glass på kontorene, uten at "Ivan" vet nøyaktig type. Det har blitt etablert nødkontorer i kjelleren, i tilfelle økt trusselnivå, men disse er ikke tatt i bruk ennå. To dager i uken, når det er saker på gang, er det bombehund ved sperringen, ellers ikke, noe som sannsynligvis skyldes mangel på trente hunder. Det er kun én HV-tropp på stedet (selv om de visstnok har søkt om å få flere), og alle VIP'ene ankommer i sivile biler, noen ganger pansret, noen ganger upansret, med 2 eller 3 politibetjenter i bilen. De ankommer spredt mellom 8 og 9 om morgenen, og drar som regel mellom 17 og 18. (Det er andre kampgrupper som skal vurdere anslag mot hjemmene deres, eller under transport, så det skal du ikke tenke på).

Unntakstilstanden har snart vart tre måneder, og det er nå den tredje HV-troppen som har ansvaret for objektet. De bærer tydelig tegn på å kjede seg - "det skjer jo aldri noe her" høres ofte i korridorene. De ansatte på stedet synes sikkerheten er plunder og heft, og det har flere ganger vært munnhuggeri mellom dommere og HV-befal. "Ivan" har gitt dere kart over området (se TDG 2).

Du tenker for ørtende gang gjennom sammensetningen av gruppen:
    - Du selv er "nummer en". Du har tilbrakt 2 år på Skjold, i Andrebataljon, første året på GBU, og andre året som sersjant og geværlagfører. Du behersker både ledelse, taktikk og de fleste våpen, og er derfor blitt valgt til leder.
    - "Nummer to" har hatt førstegangstjeneste i Garden, og har god peiling på både eskortetjeneste og objektsikring. Ellers er han en svært god skarpskytter.
    - "Yasmina" er ikke så våpenkyndig, men er til gjengjeld den mest fanatiske av dere. Hun har demonstrert hvordan hun kan få med seg mye sprengstoff ved å kle seg som gravid, og også få minst 20 kilo i en barnevogn. Hun er også svært sjarmerende, og har blitt kjent med en som jobber i nærheten, og som inntil for tre og et halvt år siden var sjef for en HV-tropp. Han har gitt henne mye nyttig informasjon om objektsikring generelt.
    - "Chuck" er den eneste av dere som er tidligere straffedømt, for vold. Han er svært stor og sterk, og mener selv at han kan legge hvem som helst av HV-soldatene i bakken og ta våpenet deres. Han er også flink å kaste.
    - Sistemann, "Yussuf", er liten, og flink til å smyge seg rundt. Han er også svært god med sprengstoff, og den beste pistolskytteren av dere.

Nå er dere samlet i lagerrommet, og ser på alt utstyret som er lagt frem. Du gliser fra øre til øre:
    - 5 Glock med 100 skudd hver
    - 4 HK416 med 1000 skudd hver
    - 1 HK417 med 500 skudd
    - 8 M-72
    - 32 sjokkgranater
    - 40 splintgranater
    - 32 CS-granater
    - 5 vernemasker
    - 5 NVG monokkel
    - 1 'Sophie' termisk kamera
    - 50 kg HMX plastisk sprengstoff i halvkilospakker, assortert utvalgt elektriske og mekaniske tennere og fenghetter
    - 5 tilpassede sett norske feltuniformer med hjelm og vest (ikke innleggsplater)
    I tillegg har dere tilgang på to lovlig registrerte personbiler.

De andre ser forventningsfulle på deg. "Nå, sjef, hva er planen?"
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

2. Post ID# 924602 #2
    Svart belte
    Ble medlem
    Feb 2009

Re: Tactical Decision Game 2 (Red Team)

Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester
    Jeg fikk med meg anmodningen om å ikke lage flere oppgaver før de forrige var 'løst', men denne henger så pass mye sammen med én av dem at jeg likevel tillater meg det. Scenariet er bygget på TDG 2 slik det ble formulert av hvlt, og alt kartgrunnlag kan gjenbrukes. Oppgaven tar utgangspunkt i svaret til Vannglass, med kommentarer fra Supernils2008.
    - Du selv er "nummer en". Du har tilbrakt 2 år på Skjold, i Andrebataljon, første året på GBU, og andre året som sersjant og geværlagfører. Du behersker både ledelse, taktikk og de fleste våpen, og er derfor blitt valgt til leder.
    - "Nummer to" har hatt førstegangstjeneste i Garden, og har god peiling på både eskortetjeneste og objektsikring. Ellers er han en svært god skarpskytter.
    - "Yasmina" er ikke så våpenkyndig, men er til gjengjeld den mest fanatiske av dere. Hun har demonstrert hvordan hun kan få med seg mye sprengstoff ved å kle seg som gravid, og også få minst 20 kilo i en barnevogn.
    - "Chuck" er den eneste av dere som er tidligere straffedømt, for vold. Han er svært stor og sterk, og mener selv at han kan legge hvem som helst av HV-soldatene i bakken og ta våpenet deres. Han er også flink å kaste.
    - Sistemann, "Yussuf", er liten, og flink til å smyge seg rundt. Han er også svært god med sprengstoff, og den beste pistolskytteren av dere.

Nå er dere samlet i lagerrommet, og ser på alt utstyret som er lagt frem. Du gliser fra øre til øre:
    - 5 Glock med 100 skudd hver
    - 4 HK416 med 1000 skudd hver
    - 1 HK417 med 500 skudd
    - 8 M-72
    - 32 sjokkgranater
    - 40 splintgranater
    - 32 CS-granater
    - 5 vernemasker
    - 5 NVG monokkel
    - 1 'Sophie' termisk kamera
    - 50 kg HMX plastisk sprengstoff i halvkilospakker, assortert utvalgt elektriske og mekaniske tennere og fenghetter
    - 5 tilpassede sett norske feltuniformer med hjelm og vest (ikke innleggsplater)
    I tillegg har dere tilgang på to lovlig registrerte personbiler.

De andre ser forventningsfulle på deg. "Nå, sjef, hva er planen?"
    Min umiddelbare reaksjon:
    1. Så god intel om FI har jeg sjeldent fått..
    2. Oj, "takk skal du ha" liksom.. Tre (hvlt, vannglass og undertegnede) mot røkla.. Jaja, har hatt dårligere odds tidligere, men dette blir skittent..
    3. Bring 'em on! C ya in hell!
    Bumpibump TM

3. Post ID# 924611 #3

Operasjon Tors Hammer

Oppdrag: Anslag mot Overkrigsretten som påfører størst mulig skade.
    Suksesskriterium:
    Overrettsjustitiarius drept.

Oppdrag mislykkes:
    Planer avslørt før H-hour. Selv om vi alle er rede til å dø for saken har det ingen hensikt å dø uten å ha utrettet noe. Da er det bedre å "live to fight another day".

Vurderinger: Anslag må finne sted mellom 0800 og 1800 da det er da målene er på objektet. For å maksimere skade og størst mulig oppmerksomhet rundt aksjonen bør anslag skje under en rettsak, men er dog ingen absolutt forutsetning. Fokus vil være å skape mest mulig usikkerhet for forsvarerne. Overraskelsesmomentet er vår største fordel og må utnyttes til det fulle. Anslaget kan også med fordel koordineres med de andre gruppene som planlegger angrep mot transporten og hjemmene til målene.
    Jeg setter startdato for hele operasjonen i dag, mandag, med anslag ikke senere enn fredag neste uke.

Fase 1: Rekognosering og infiltrering. Varighet Uke 1
    Selv med god intel fra "Ivan" vil jeg ha mest mulig informasjon om objektet og sikringsstyrken.
    Følgende info er interessant:
    Fysiske sikringstiltak?
    All info om HV personellet. Navn, adresser, familie. Er noen slappere / mer på enn andre?
    Hvordan leveres varer til objektet?
    Hvem er publikum og hvilke journalister dekker denne ukes rettsaker?
    Hvilke biler kommer de ansatte på objektet med?
    Hvilke biler kommer Overrettsjustitiarius og dommerne med?
    Er det ansatte, spesiellt i kantine / renhold / vaktmestertjeneste som sympatiserer med oss?

Parallelt vil man i denne perioden komme med generelle trusler mot norske institusjoner og konkrete trusler mot andre mål i Oslo i den hensikt å forhindre av vaktstyrken blir forsterket. Slike mål vil kunne være regjeringen, navngitte stortingspolitikere, partikontorer, næringslivstopper etc.
    Media vil også kunne fores med artikler og debattinnlegg. Hensikten vil være å spre usikkerhet bland ledelsen i Politiet og HV og samtidig forsterke intrykket til den jevne HV-soldat og politimann at dette kun er tomme ord.

Til rekognosering vil jeg primært benytte meg selv og "Nummer to", til nøds Yussuf. De andre skal unngå og bli fotografert / identifisert av vaktstyrken slik at de kan være i umiddelbar nærhet / inne på objektet ved anslaget.
    Et best mulig bilde er nødvendig for å finne svakhetene i forsvaret.

Plan for selve anslaget kommer jeg tilbake til, men hovedprinsippene kan jeg slippe allerede.
    Det vil bli et koordinert angrep som en del av en rekke hendelser som har i hensikt å skape mest mulig kaos og usikkerhet.

.
    "For Konge, Fedreland og Flaggets heder"

4. Post ID# 924616 #4
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006

Sitat Opprinnelig skrevet av Zampolit
    Jeg setter startdato for hele operasjonen i dag, mandag, med anslag ikke senere enn fredag neste uke.

Fase 1: Rekognosering og infiltrering. Varighet Uke 1
    Selv med god intel fra "Ivan" vil jeg ha mest mulig informasjon om objektet og sikringsstyrken.
    Følgende info er interessant:
    Fysiske sikringstiltak?
    All info om HV personellet. Navn, adresser, familie. Er noen slappere / mer på enn andre?
    Hvordan leveres varer til objektet?
    Hvem er publikum og hvilke journalister dekker denne ukes rettsaker?
    Hvilke biler kommer de ansatte på objektet med?
    Hvilke biler kommer Overrettsjustitiarius og dommerne med?
    Er det ansatte, spesiellt i kantine / renhold / vaktmestertjeneste som sympatiserer med oss?
    Vi følger dagens kalender, og det er altså i dag mandag 26 oktober. Tidligere erfaring tilsier at ny HV-tropp overtar søndag 1 november, og at det umiddelbart før og etter vil være to tropper på stedet. Det kan også bli gjort endringer i vaktrutiner etc. Det går dessuten rykter om at noen har ønsket å høyne sikkerheten på objektet. Stor Sjef vil at anslaget skal gjøres inneværende uke, og Hans Vilje er Lov.

Det er rettssaker tirsdag og torsdag, men detaljene er ikke offentlige. Yasmina har prøvd å ringe (under dekke av å være frilansjournalist) men fikk så mange mistenksomme spørsmål at hun valgte å avslutte samtalen (fra en telefonkiosk, ja da). Hun er også skeptisk til å grave for mye i HV-familier og lokalt ansatte. Dere har ikke personlig kjennskap til noen av dem.

Dere har en oversikt over bilene til de lokalt ansatte. Dommerne kommer i forskjellige biler, som nevnt over, og som sannsynligvis disponeres av Politiet. Det ser ut som justitiarius oftest kommer i en lettpansret BMW 760Li High Security.

5. Post ID# 924618 #5

Anslaget planlegges nå for torsdag denne uken. Morgendagens rettsak vil bli nøye monitorert for å legge merke til detaljer i rutinene både ved ankomst, under selve rettsaken og når rettsaken avsluttes og dommerne drar.

Følgende options vurderes i prioritert rekkefølge:

1. Angrep under rettsaken. Forhåpentligvis vil morgendagen vise hvordan lunchpause gjennomføres. Dette er et gunstig tidspunkt, da det vil være mye personell rundt om i bygget, og umulig for HV-styrken og ha kontroll overalt. De totale tapene vil være størst ved et slikt angrep, men vanskeligere å sikre at overrettsjustitiarius blir drept .

2.Angrep idet overrettsjustitiarius forlater objektet. Størst sannsynlighet for å drepe justitiarius, men vanskelig å forutse nøyaktig tidspunkt og det er ikke 100% sikkert nevnte bil blir brukt.

3. Angrep idet justitiarius ankommer.

Da publikum skal ha adgang til rettsaken vil jeg ha Yussuf eller Yasmina (muligens begge) på innsiden uansett hvilket alternativ som blir selve angrepet

6. Post ID# 924621 #6
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005

Vi har fått tips om at en av lagførerne i HV har en datter som har pådratt seg narko gjeld og er ganske desperat for å få slettet denne gjelden. Kanskje det kan brukes for å presse faren eller hvis vi gjør noe med datteren blir faren satt ut av spill. Han er en av de med mest erfaring og flere års tjeneste i internasjonale operasjoner. Vi har også klart å spore opp at en av HV soldatene har en ganske stor spillegjelde og står i fare for å miste huset. Kan vi utøve noe press på han?

En av våre sympatisører jobber som bil klargjører hos BMW Norge og kan skaffe en maken bil til den som justitiarius bruker, denne er ikke pansret, men ser helt lik ut. Kanskje den kan brukes? Eller har vi også en sympatisør som jobber som arrestforvarer og kan skaffe oss en politibil type maje. Samt 2 sett med politi uniformer.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

7. Post ID# 924689 #7
    Svart belte
    Ble medlem
    Feb 2006

Hvis det viktigste er å ta ut dommerne så hadde jeg vurdert muligheten for å anripe de under transport jeg da. Antar at deres bosted kan avdekkes og at det derfor ville være mulig å gjøre det.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

8. Post ID# 924742 #8

Vi har fått tips om at en av lagførerne i HV har en datter som har pådratt seg narko gjeld og er ganske desperat for å få slettet denne gjelden. Kanskje det kan brukes for å presse faren eller hvis vi gjør noe med datteren blir faren satt ut av spill. Han er en av de med mest erfaring og flere års tjeneste i internasjonale operasjoner. Vi har også klart å spore opp at en av HV soldatene har en ganske stor spillegjelde og står i fare for å miste huset. Kan vi utøve noe press på han?
    Mulighetene for å få intel ved å presse disse må prøves. Må gjøres på en slik måte at offeret føler seg truet nok til å oppgi info, men ikke slik at alle alarmklokkene starter og sikkerheten blir styrket. Slik jeg ser det blir et anslag mot objektet urealistisk hvis dagens forsvar forsterkes.
    Info av interesse for slik "handel" er f.eks hvem som bruker hvilke kontorer og hvor målene spiser lunch.

Det å presse dem til å bli direkte involvert i aksjonen eller smugle våpen inn ser jeg på som for risikabelt.

9. Post ID# 924746 #9
    Global moderator
    Ble medlem
    Mar 2005

Å vite slike ting som at det er EN tropp, noenlunde styrkedisponering, motivasjon og treningsnivå, forsterknings- og alarmrutiner, forlegning hvilende vakt etc etc er jo hver for seg "uskyldige" spørsmål som man sikkert kan presse svar ut med enkle midler. Og har høy verdi.

Mye av dette kan en jo prate ut uten press ved å være en tillitsperson ovenfor en av soldatene.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

10. Post ID# 924747 #10
    Member
    Ble medlem
    May 2008

for å gjøre ting vanskelig for hv folket så mener jeg at det vil være en god ide å bruke morgenrushet som tidspunk for å slå til. Hivs de har vkp/sikerhets post inne med forsterkning på dette tidspunktet så er kansje dette en fordel da man har større kontroll å hvor fi er henne, vil også gi en mulighet for å slå ut flere folk på en gang uten større motstand. Men så må man da vurdere om det finnes andre veier inn. Bor ikke i oslo jeg så er det mulig å få en utvendig beskrivelse av hvordan huset ser ut?

Hvis "Yasmina" er såpass flink til å gjemme sprengstoff på kropp at hun har mulighet for å klare å komme seg inn med dette så er jo muligheten der for at hun kansje kan bli brukt som selvmodrsbomber ganske stor. Hvis hun da kan komme seg inn så kan man eventuelt la henne stå utenfor de sikre kontorene (hvis det er en vei inn din), for så å la de andre framkalle en reaksjon slik at målet vil ende opp med å dra dit. Hva som skjer så sier seg vel litt selv.

Er ikke helt sikker på hva mere jeg skal finne på nå for tiden.

Har ikke akorat noen erfaring med å lage opperasjoner / planlegge ting så skrier hovedsaklig det jeg tror vil være mulig ut ifra mer eller mindre *sunn* fornuft.
    Ekte menn fryser ikke.

11. Post ID# 924753 #11
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006

Det er noen som på private meldinger har uttrykt bekymring over at slike tråder som dette kan føre til at man røper opplysninger som terrorister eller andre kan benytte i en reell situasjon.

Jeg deler ikke denne bekymringen. På denne tråden, hvor fokuset er på fienden, kan hvem som helst synse om hva fem fanatikere med tilgang til våpen kan finne på. Dette røper ikke noe mer enn trusler som vi, enten vi har tilknytning til HV eller ikke, har godt av å tenke på av og til, selv om det kan være ubehagelig.

På den andre tråden, hvor man faktisk skal 'spille' en HV-tropp, kan det teoretisk sett være mulig at sensitiv informasjon slipper ut ved et uhell. Jeg har likevel tro på at deltakerne er voksne nok til å tenke seg om før de skriver, og ikke for eksempel tallfeste nøyaktige kapasiteter på diverse teknisk utstyr som HV kan ha tilgang til. Den generelle organisering av en HV-tropp er ingen hemmelighet, og så lenge objektet som skal beskyttes er fiktivt er det liten fare for å røpe noe.

Dette er et spill. Man får ta det for det det er, men jeg har også tro på at slike spill kan være nyttige som intellektuelle øvelser, og for å gi et bilde av hvordan man kan håndtere hypotetiske, fremtidige trusler. Dette uavhengig av om spillet omhandler et terrorscenario eller et rent kampscenario.

12. Post ID# 924755 #12
    Global moderator
    Ble medlem
    Mar 2005

Kompliserte operasjoner går til helvete. Og som trent lf vet jeg dette. Jeg vil derfor velge ett enklest mulig operasjonskonsept. Innsmugling av sprengstoff på forhånd vil jeg unngå fordi det stanser operasjonen før den har begynt hvis det blir avslørt - og må gjennomføres får målet er på objektet.

Anslag når målet er på vei inn mot objektet med pv og automatvåpen mot kjt og port - 3 pax. Kjøre ett kjt inn mot målets kjt lastet opp med sprengstoff og en til å trykke på knapp. Fortrinnsvis kvinne for å forlenge tiden kjøretøyet ikke stanses og om mulig komme fra mellom innkjøring og målets kjøretøy. Håndgranater og mer PV mot port og kjt etter stans og detonasjon. Eget kjt 2 vendt mot målet for å lastes opp av gjenværende og rase inn i målet med ild og håndgranater hvis ikke 100% suksess i anslaget. Ellers fluktkjøretøy.

Kraftsamling og enkelthet.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

13. Post ID# 925031 #13

Sofakriger er on the money her, tror jeg. Personlig, dog, ville jeg gjerne benyttet meg av 1 mann med HK417 i skjult stilling for å ta ut pax (primært MG) på taket, i den hensikt å øke vår sjanse til å overleve angrepet. En MG som avgir ild mot våre kjt kan redusere våre muligheter til å unnslippe betraktelig. Skarpskytteren vil da avgi ild tidligst mulig i angrepet (men selvfølgelig ikke så tidlig at angrepet blir avslørt). For at dette skal være mulig, må selvfølgelig området rekkes for å finne en egnet stilling.

Å kaste CS-granater inn på målet for å hindre forsvarerne i det vi flykter er kanskje også en mulighet å vurdere?

Jeg antar også at Ivan utstyrer oss med samband (fortrinnsvis noe som er vanskelig å avlytte, da vi må gå ut fra at disse vantro hundene avlytter nett), så vi kan koordinere mellom de forskjellige elementene i angrepet.

Om mulig ville jeg også ønske å gjennomføre anslag mot overkrigsdommerne vha. andre Red Team-grupper når de er under transport. Da vil de være på sitt mest sårbare, og jeg antar at de andre gruppene har tilgang på PV-våpen som vil være meget effektive mot kjt.

14. Post ID# 925033 #14
    Svart belte
    Ble medlem
    Feb 2009

Bare et lite spørsmål her..
    Jeg har fyrt av et par M72, men kan ikke akkurat kalle meg noen skarpskytter på dette våpnet.
    Hvor god må man være for å benytte M72 mot en pansret bil som i denne eskorten? "Hvor god.." er jo en relativ målestokk, men...
    Bumpibump TM

15. Post ID# 925036 #15
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005

Sitat Opprinnelig skrevet av Supernils2008
    Jeg har fyrt av et par M72, men kan ikke akkurat kalle meg noen skarpskytter på dette våpnet.
    Hvor god må man være for å benytte M72 mot en pansret bil som i denne eskorten? "Hvor god.." er jo en relativ målestokk, men...
    Tja, er jo er kommer jo ann på avstand og om målet er i bevegelse eller står stille. Jo større avstand og større fart på kjt jo vanskeligere å treffe.

16. Post ID# 925037 #16
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005

I dagens VG har det kommet fram info som kan tyde på at PST har kjenneskap til oss og at en av våre muligens lekker info. Virker som om CP teamet til justitiarius er forsterket med flere personer. Det var også med en SISU i eskorten når han ankom objektet i dag.

17. Post ID# 925038 #17
    Svart belte
    Ble medlem
    Feb 2009

Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    Sitat Opprinnelig skrevet av Supernils2008
    Tja, er jo er kommer jo ann på avstand og om målet er i bevegelse eller står stille. Jo større avstand og større fart på kjt jo vanskeligere å treffe.
    Ok, den ser jeg jo.. Men er det noen på bruket her som har "god" til "Meget god" førstehåndskjennskap til våpnet og som kan gi noen eksempler på gjennomførbare skudd? Eller blir det OT eller "ikke-akkurat-info-egnet-her" type info?
    Bumpibump TM

18. Post ID# 925040 #18
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005

Tror ikke vi skal gå så detaljert inn på bruken av M72. Better safe than sorry

19. Post ID# 925043 #19

Hvis det lekker informasjon og jeg ikke vet hvem av mine som lekker, vil jeg i første omgang anse gruppen min for å være ute av spillet mtp. et angrep. Lekkasjen kan varsle på forhånd og dermed sabotere angrepet.
    Jeg vil i dette tilfellet benytte meg av en eller flere av de andre gruppene og foreta et angrep på målet under transport, da med M72 for å ta ut kjt (spesielt SISU og målets eget kjt). Vil altså gå utenom gruppen min for å oppnå målet. Selv vil jeg benytte meg selv eller min egen gruppe til å overvåke målet og formidle videre når han setter seg i bevegelse med eskorten sin. Dette kan gjerne foregå over lengre tid, uten at min egen gruppe vet når angrepet vil skje.
    Hvis vi i tillegg jobber med å utarbeide en plan for å angripe bygningen, vil dette gjøre det vanskeligere for tysteren i min gruppe å avsløre hvordan og når angrepet vil skje.

20. Post ID# 925071 #20
    Svart belte
    Ble medlem
    Feb 2009

Sitat Opprinnelig skrevet av isak
    Tror ikke vi skal gå så detaljert inn på bruken av M72. Better safe than sorry
    Forstått
    Bumpibump TM

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •