Kjøp bøker med stikkord #forsvaret her eller #military her

Spørreundersøkelse: Tidenes beste krigsfilm/serie

Vær oppmerksom på at dette er en åpen undersøkelse: andre brukere kan se dine valg.

Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 35 av 48

Tråd: Tidenes beste krigsfilm/serie

1. Post ID# 907684 #1

Tidenes beste krigsfilm/serie

Har nettopp flyttet, og pakker nå opp mine kjäre krigsfilmer.

Har prövd å plukke etter fölgende kriterier:
    Minst mulig umotiverte kjärlighetsscener (helter i telemark uten videre seremoni untatt fra den regelen).
    Hovedsakelig skildringer av soldatlivet.
    Skal väre basert på en sann krig eller skildre denne.

Og for dere som mangler en av disse filmene, får ligge ned og starte pushups.

Alle får tre poeng hver å dele ut.
    Sentio aliquos togatos contra me conspirare

2. Post ID# 907696 #2

Re: Tidenes beste krigsfilm/serie

Generation Kill får min eneste stemme, selvom den kommer via telepati fordi den ikke finnes på listen. Basert på boken med samme navn, av Evan Wright, som fulgte 1st Recon hele veien til Baghdad.
    - Don't confuse enthusiasm with capability

3. Post ID# 907714 #3
    Medlem
    Ble medlem
    Oct 2006

Sitat Opprinnelig skrevet av lassepdsn
    Generation Kill får min eneste stemme, selvom den kommer via telepati fordi den ikke finnes på listen. Basert på boken med samme navn, av Evan Wright, som fulgte 1st Recon hele veien til Baghdad.

Helt enig i denne:) Men på listen er det Band of Brothers, uten tvil.

4. Post ID# 907717 #4

Stemte Band of Brothers uten å se på de andre alternativene.

5. Post ID# 907743 #5
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2005

Stalingrad og Das Boot. Hvilken norsk soldat har vel ikke stiftet bekjentskap med Stalingrad under vinterutdanning?
    Beidh a lá leo

6. Post ID# 907765 #6

Sitat Opprinnelig skrevet av 42a-1
    Har nettopp flyttet, og pakker nå opp mine kjäre krigsfilmer.

Og for dere som mangler en av disse filmene, får ligge ned og starte pushups.
    Har du Talvisota i fullversjon 6 timer eller hva fan det blir eller har du den slaktede?

Og hvilken versjon av All Quiet on the Western Front er det du mener?
    Død ved Kølle!

7. Post ID# 907867 #7

42a-1, du har Memphis Belle på lista, men ikke Generation Kill ???

True Blue Through and Through

8. Post ID# 907873 #8

Sitat Opprinnelig skrevet av padang
    42a-1, du har Memphis Belle på lista, men ikke Generation Kill ???

Galskap, har sett igjennom Generation Kill to ganger... Captain America er episk.

Men hvorfor poster du bilde av Tommy Lee Jones fra No Country for Old Men?

9. Post ID# 907876 #9

Se uttrykk hans da, det er samme uttrykk som han ville ha sendt 42a-1 hvis han hadde sett listen.
    - Don't confuse enthusiasm with capability

10. Post ID# 907885 #10

Se uttrykk hans da, det er samme uttrykk som han ville ha sendt 42a-1 hvis han hadde sett listen.
    Hehe, å ja.

11. Post ID# 907897 #11

Sitat Opprinnelig skrevet av helgekriger
    Hehe, å ja.
    Jeg legger meg flat. Memphis belle burde gått ut. Generation kill skal jeg få inn!
    Sentio aliquos togatos contra me conspirare

12. Post ID# 908557 #12

Avstår å stemme til Generation Kill blir lagt til i avstemningen :-)

Utenom den serien, så liker jeg Band of Brothers veldig godt, og Das Boot er jo bare episk.
    Mors desuper veniens!

13. Post ID# 908569 #13

Jeg legger meg flat. Memphis belle burde gått ut.
    Hvorfor det? Ikke den beste filmen etter min mening, men synes den fortjener å være på lista.

14. Post ID# 908618 #14
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005

Jeg legger meg flat. Memphis belle burde gått ut. Generation kill skal jeg få inn!
    Siden du startet tråden oppfylles ditt ønske
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

15. Post ID# 908679 #15
    Senior Member
    Ble medlem
    Jul 2006

Jeg har store forhåpninger til den kommende "oppfølgeren" til Band of Brothers. Trailer og omtale på Dagbladet.no

http://www.dagbladet.no/2009/08/03/kult ... m/7489957/
    155 165 162 157 146 154 151 115

16. Post ID# 908681 #16
    Global moderator
    Ble medlem
    Nov 2006

Sitat Opprinnelig skrevet av jack_flash
    Jeg har store forhåpninger til den kommende "oppfølgeren" til Band of Brothers. Trailer og omtale på Dagbladet.no

http://www.dagbladet.no/2009/08/03/kult ... m/7489957/
    Så det der, gleder meg.

Om dem klarer å følge opp etter Band Of Brother så tar jeg av meg hatten for Hanks og Spielberg.

Krysser bare fingrene for at ikke Ben Affleck & Co kommer og ødelegger serien med noe amerikansk helt-klyse greier.

17. Post ID# 908812 #17

Hvor er Acopalypse Now? For meg er det den beste krigsfilmen som er laget.

18. Post ID# 908825 #18
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2006

Masse gode filmer som mangler! "Kampen om tungtvannet" burde vært på listen i stedet for "drittfilmen" "Heroes of Telemark". Hva med "Ukjent soldat" (Tuntematon sotilas), "Tora! Tora! Tora!" eller "The Longest Day"?
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

19. Post ID# 908843 #19
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005

Sitat Opprinnelig skrevet av hvlt
    Masse gode filmer som mangler! "Kampen om tungtvannet" burde vært på listen i stedet for "drittfilmen" "Heroes of Telemark". Hva med "Ukjent soldat" (Tuntematon sotilas), "Tora! Tora! Tora!" eller "The Longest Day"?
    Det var ikke mulig å legge til flere enn 20 alternativer.

20. Post ID# 909698 #20
    Svart belte
    Ble medlem
    Mar 2006

...we few, we happy few, we band of brothers

21. Post ID# 909699 #21
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2005

Kan ikke noen lage en del to av denne tråden og ta med de filmene som ikke er med i den første avstemningen, så etter en stund plukker vi ut de 20 med fleste stemmer og lager et finale heat. Noen som føler kallet?

22. Post ID# 909712 #22

Er nå fan av Sharpe og Hornblower, jeg... Damn Frogs.

Enemy at the Gates falt også i smak.
    Would you, Quintus? Would I?

23. Post ID# 909900 #23
    Member
    Ble medlem
    Feb 2009

Stemmer Band of Brothers, Generation Kill og Black Hawk Down.

Skal sies at jeg ikke helt trur på alt skjer på Generation Kill. Bra serie, men tror de dro noen ting litt langt. Captain America kan jeg ikke tru var så ille, samme med Encino Man. Virker litt som den er lagd av noen som er litt anti-krig.

Når jeg ser traileren til The Pacific blir jeg noe skeptisk. Band of Brothers dreide seg kun om krig, og holdt seg stort sett i Europa. Når dem dreger med masse "hjemmefra" som kjærlighet, sex, blablablablabla. Den fella gikk den MEST oppskrytte serien "The Unit" i.
    So they've got us surrounded, good! Now we can fire in any direction, those bastards won't get away this time

24. Post ID# 911256 #24

Syndtristleit, du må ta i betraktning at Generation Kill ikke er en uhildet skildring, men heller en som viser hvordan de "på gølve" om du vil opplevde invasjonen. Generation Kill gir ikke en upartisk skildring fra både lag/troppsnivå og kompani/bataljonsnivå. Kun fra lag/troppsnivå, altså fra de meniges og underbefalets synspunkt.

25. Post ID# 913383 #25

De "Leathernecks" som jeg kjenner og som deltok i OIF1,sier at de eneste filmene/seriene de synes er noenlunde "autentisk" er de de første 20 minuttene av "Full metal jacket" (etter det "it turns to shit") og "generation Kill..
    En jeg kjenner som var i 3ID og gikk over i reservene,sov over hos en annen venn(av ham, i samme avdeling) før en manøver..de skulle opp "at 0500 hours" men når kameraten våknet fant han sin våpenbror sittende foran TV'n og hadde nettopp sett ferdig alle episodene,og sittet oppe hele natten..han utbrøt:"Man THIS is what is was like man!finally they got it right!"..og han var ikke USMC ,han var i US.Army..
    Det hører med til inlegget at USMC sitt "Motion Picture advisor team" ikke var innblandet i det hele tatt,"and they did not condone the series"..viser at det må to "grunts" til som var der for å få det riktig..(Sgt(E-5) .Rudy Reyes..som spiller seg selv og Sgt.(E-5) Eric Kocher..som spiller en annen mann enn seg selv..begge var i 1st Recon når denne serien tok plass)
    (PS:om noen skulle ønske HD streaming linker til denne serien,PM meg)

her er forøvrig Rolling stones artikkelen: http://www.rollingstone.com/politics/st ... _elite(som den kte Evan Wright skrev i 03)
    Livet er farlig..ingen overlevende så langt..

26. Post ID# 913392 #26
    Banned
    Ble medlem
    Jul 2005

Oprasjon Løvsprett med Bottolf og co

27. Post ID# 913397 #27
    Banned
    Ble medlem
    Jul 2005

Regner med at det er flere her som husker den herlige avmeldingen:Bottolf 62 tjukk i kjakan.

28. Post ID# 913409 #28

Sitat Opprinnelig skrevet av Eeo
    Syndtristleit, du må ta i betraktning at Generation Kill ikke er en uhildet skildring, men heller en som viser hvordan de "på gølve" om du vil opplevde invasjonen. Generation Kill gir ikke en upartisk skildring fra både lag/troppsnivå og kompani/bataljonsnivå. Kun fra lag/troppsnivå, altså fra de meniges og underbefalets synspunkt.
    Det er jo nettopp det som gjør serien så herlig! ;)

Ukjent soldat er forresten en film gutta bør se. Filmatisert to ganger, litt usikker på hvilken jeg har sett (lenge siden). Boka også leses, alle bibliotek med respekt for seg selv har denne!
    DYT-DYYYYYT-DYT

29. Post ID# 913432 #29
    Global moderator
    Ble medlem
    Sep 2006

Sitat Opprinnelig skrevet av Vannglass
    Ukjent soldat er forresten en film gutta bør se. Filmatisert to ganger, litt usikker på hvilken jeg har sett (lenge siden). Boka også leses, alle bibliotek med respekt for seg selv har denne!
    Fra siste side:
    Ja, de sosialistiske rådsrepublikkers forbund vant, men vesle, seige Finland kom inn som en god nummer to.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

30. Post ID# 913460 #30
    Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2008

Kjøpte meg Band of Brothers for noen dager siden, har ikke begynt å se enda. Blir vel filmmaraton i morgen, dersom været fortsetter :)

31. Post ID# 913604 #31

Kjopte "tavilsoto"(vinterkrigen) og "tali-ihantala" begge to var solide krigsfilmer..særlig den siste..den kan være litt forvirrende..,men se på den som en slags doku-drama..(for det utrente oyet kan det se ut som det er en film om tyskere mot russere i WW2:P)

32. Post ID# 913605 #32
    Senior Member
    Ble medlem
    Sep 2007

Koreanske Brotherhood of War er ikke så allerværst den heller.

33. Post ID# 913608 #33
    Senior Member
    Ble medlem
    Nov 2005

Har ikke fådt denne i hende enda, men den ser nogenlunde lovende ut.
    1942

Enemy fire drives four Japanese soldiers into the Malayan jungle, where they encounter a comrade who claims to have seen a ghost. Soon, war photographer Fujii begins to see strange apparitions through his lens, the radio stops working and the group's maps become incomprehensible. Are fear, injury and hunger taking their toll on the men, or is an otherworldly force at work? Hiroyuki Hasegawa and Tetsuya Chihiro star in this pulse-pounding chiller.

De selger ikke (enda) filmen, "tali-ihantala" her borte, men jeg ser frem til den. Takker for tipset om den.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

34. Post ID# 914071 #34

Sitat Opprinnelig skrevet av SWATII
    Har ikke fådt denne i hende enda, men den ser nogenlunde lovende ut.
    1942

Enemy fire drives four Japanese soldiers into the Malayan jungle, where they encounter a comrade who claims to have seen a ghost. Soon, war photographer Fujii begins to see strange apparitions through his lens, the radio stops working and the group's maps become incomprehensible. Are fear, injury and hunger taking their toll on the men, or is an otherworldly force at work? Hiroyuki Hasegawa and Tetsuya Chihiro star in this pulse-pounding chiller.

De selger ikke (enda) filmen, "tali-ihantala" her borte, men jeg ser frem til den. Takker for tipset om den.
    "tali-ihantala" kjøpte jeg for en uke siden i Bergen på dvd-galleriet(svenske+engelske subs),,,takk for tipset med den andre filmen:)

35. Post ID# 914072 #35

Kjøpte også "Indigènes",den var ganske bra for å være fransk...
    http://www.imdb.com/title/tt0444182/

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •