Kjøp bøker hos Haugen Bok
Side 11 av 19 FørsteFørste ... 910111213 ... SisteSiste
Viser resultatene 201 til 220 av 365
Kjøp bøker hos

Tråd: Fallskjermjeger 2011

1. Post ID# 967207 #201

Re: Fallskjermjeger 2011

Ahh. Våren er ei fin tid å trene "lange" turar på!
    Midt oppi russetid og eksamenstider har eg klart å komme meg av garde på nokre fine vår-skiturar, og eg kan anbefale denne treningsforma på det sterkaste! Det byrjar å bli varmt i været no, så eg må gå eit stykke med sekk og skia i sekken, men det er jo berre ein flott måte å trene med tung sekk på :)
    Det gjev litt meir meining når det du har i sekken faktisk skal brukast til noko, i staden for sand eller anna unyttig. Ludvig-sekken min har også fått vere med på tur, men eg måtte la den stå heime i dag fordi skuldra mi ikkje var heilt klar for ein ny tur med ein såpass ubehageleg sekk, men det kjem seg nok:)
    Korleis går det med treninga til andre håpefulle?

2. Post ID# 971661 #202

Morn!
    Satser på at alle er opptatte med å trene siden ingen har skrivd her på lenge :)
    Desverre trener jeg litt mindre nå, fordi jeg jobber og prøver å ta lappen, osv. Men skal begynne hardt igjen snart, gå lange turer med sekk blir vel det neste.
    Men spiller også paintball (woodsball) ganske ofte og det er veldig god trening syns jeg :) Noen andre som spiller paintball her da? :)

3. Post ID# 974919 #203

Hei, jeg ligger i hardtrening mot opptaket 2011, og lurte på om det er noen fra østlandsområdet her som gjør det samme? Evt. sammtrening?

4. Post ID# 976824 #204

Jeg røyk ut ganske tidlig, pga astma. men jeg lurer på om noen av de fra rom 220 kom seg langt eller om de røyk ut i grovuttaket. også om de to jeg møtte på bussen fra elverum, vi satt å spiste og spilte kort der, åssen gikk det med dere?

5. Post ID# 976833 #205
    Global moderator
    Ble medlem
    Mar 2005

Sitat Opprinnelig skrevet av Mr.Le3
    Jeg røyk ut ganske tidlig, pga astma. men jeg lurer på om noen av de fra rom 220 kom seg langt eller om de røyk ut i grovuttaket. også om de to jeg møtte på bussen fra elverum, vi satt å spiste og spilte kort der, åssen gikk det med dere?
    Sikker du er i rett tråd nå ?
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

6. Post ID# 976888 #206

Når du trykker på opptak 2010 kommer du hit, merka det ikke før nå:P

7. Post ID# 977703 #207
    Senior Member
    Ble medlem
    Jun 2007

Når de sier 5000 meter landevei, skal man lese kuppert eller forholdsvis slett...
    Noen som har en formening om det?

Spm gjelder da 5000m kravet på opptaket dersom noen lurer..
    Live your life

8. Post ID# 978012 #208
    Medlem
    Ble medlem
    Feb 2010

Sitat Opprinnelig skrevet av rangerlie
    Når de sier 5000 meter landevei, skal man lese kuppert eller forholdsvis slett...
    Noen som har en formening om det?

Spm gjelder da 5000m kravet på opptaket dersom noen lurer..
    Du bør nok regne med noen bakker.

9. Post ID# 978228 #209

Hehe, synsing er gøy. Tren på det kjipeste alternativet uansett, så er du bedre forberedt :)
    Semper Paratus

10. Post ID# 978415 #210

Sitat Opprinnelig skrevet av bri
    Hei, jeg ligger i hardtrening mot opptaket 2011, og lurte på om det er noen fra østlandsområdet her som gjør det samme? Evt. sammtrening?
    Østlandet her ja (y) (Bærum)

Har vært plaget med konstant forkjølelse hele sommern så føler formen har vært bedre :(
    Regner med at jeg for kommer opp igjen på topp når den slipper taket.

11. Post ID# 978611 #211

Jeg er fra Fredrikstad om det hjelper deg noe? :P har drevet med Marinejeger Grunnleggende treningsprogram og Videregående treningsprogram en stund nå, min 24 uke nå (startet enkelt og greit bare på nytt når jeg var ferdig med de 10 første ukene)

http://www.mil.no/sjo/keskdr/kyststrid/ ... lser/tp/#1

12. Post ID# 978613 #212

Tønsberg / Nøtterøy her.

13. Post ID# 978619 #213

Sitat Opprinnelig skrevet av Robban_den_gale
    Jeg er fra Fredrikstad om det hjelper deg noe? :P har drevet med Marinejeger Grunnleggende treningsprogram og Videregående treningsprogram en stund nå, min 24 uke nå (startet enkelt og greit bare på nytt når jeg var ferdig med de 16 første ukene)

ninja edit: 16 første ukene :P

14. Post ID# 978822 #214

Heihei, Jeg prøver å sprite opp forum siden litt, så med å skrive litt kanskje jeg får folk til å henge seg på. Jeg er en 18 års villmann som skal ut på FJK 2011, allerede har jeg trenet på dette en stund, men nå skal jeg på alvor ut fra treningsstudio å trene "for real".

Mitt nåværende utgangspunkt får minste krav er bra :P

jeg tar 150 situps, 45 push ups (som max), 40 ryggups (før jeg svimler helt), 18 hangups og landeveisløp 5000m på 20min og 13 sek. Speedmarsjen har jeg ikke prøvd meg på. Det nærmeste speedmarsj jeg driver med er noe golf (med at man går med en golfbag på en ca. 10 kg i en 4-5 timer.)

Min framgangsmåte på de så kalte "rekordene" mine er : http://www.fallskjermjeger.no/fallskjermjeger-video.htm

Løpinga er det som står i fokus nå til høsten!
    - Hva med dere andre? begynner dere å komme i form? ;D

15. Post ID# 979021 #215

Født i form ;-)

Har drevet enn del aktiv sykling, med en beste plassering som nr 14 av 300 på et lokalt ritt med enn del bedre ryttere som bl.a. sykler Norges cupen, og tenkte å satse videre dette året.
    Startet bra i vintersesongen med en 10 dagers treningsleir på Gran Canaria og gikk masse på ski så lenge det var snø. Løp som bare f, og drev noe innendørsklatring.
    Men når sesongen kom, hadde jeg gått på en smell og hadde en lengre sykdomsperiode, ble frisk, og ville komme kjapt i toppform igjen. Dette førte til en ny sykdomsperiode som gjorde at det ikke var vits å stille til ritt en gang.
    Så sykkelsesongen gikk dårlig. Men til gjengjeld har jeg fått gjort masse kjekke ting, hatt enn del lengre fjellturer med overnattinger, padlet i elvekajakk, klatret masse og løpt for kjekt. Og jeg merker at det gjør godt. All denne varierte treningen gjør tydeligvis bra, jeg er langt fra noe formtopp, men allsidig som bare det. Kommer nok til å bare fortsette med litt gøye ting, men i tillegg få kjørt enn del intervaller gjennom høsten (noe som selvfølgelig også er gøy).
    Ellers er det jo snart sauesanking, noe som jo også er god trening. For noen år siden fikk far og sauelaget snaut 25 000 ekstra mål med utmark til bruk, så det blir nok av gåing. Planen ligger vel på en 5 dager med gjennomsnitt 9-10 timer gåing til dagen for å få fatt på disse dyrene. Det er ufattelig hvor vanskelig det er å henge på den eldre garden av sauegjetere!

Men til vinter og utpå nyåret blir det vel på tide å få satt i gang med et skikkelig program som jeg kan følge frem til mål.

Snakkes forhåpentligvis til sommeren! (Det kan være jeg velger å utsette det et år da jeg kunne tenkt meg et år på folkehøgskole, men det har jeg ikke bestemt enda.)

16. Post ID# 979027 #216

Kjør på 2011!! hadde vært gøy å få litt kontakt med folk som jeg kanskje kunne møtt til sommern :>

17. Post ID# 983907 #217

Glede meg til opptaket i 2011:D
    klarer selv (sikkert som meste parten her klarer) styrkekravene. Så begynne endelig få god kondis:D så løpinga skal også gå glatt nå:D men det som skal hjelpe meg å bli fallskjermjeger:D er tanken i hode!! at du virkelig skal og vil bli:D med den tanken vet jeg at jeg klarer, og vil bli det min drøm har vært helt siden 7 klasse:D Lurer også om noen fra sørlandet er her, og skal være med å trene sammen? (mandal selv her)

18. Post ID# 985388 #218

Da har jeg fått kommet meg inn her.
    Skal trene hardt og godt til 2011 opptaket og ser veldig frem til dette. Hvis noen trenger en seriøs treningskompis i kristiansand er det bare å ta kontakt:)
    Har fått skaffet meg sekk og marsjstøvler så er bare å lesse på med tung last og traske mil etter mil i skogen!

19. Post ID# 987076 #219

Noen som har peilig på hvor man kan få tak i marsjstøvlene for en billig penge? :D

tusenlappen er litt drøy ;o

20. Post ID# 987077 #220

Finner sikkert tak i noe brukt, enten her inne, airsoftmiljøet, QXL eller Finn.no
    Det der må jo bety at han er litt tam - han skrelte i det minste grensejegeren før han spiste ham
    -Lille Arne

Side 11 av 19 FørsteFørste ... 910111213 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •