Enig! Det å true med å slå tenna ut på andre kan vel betraktes som relativt, hvis ikke, svært dumt.Opprinnelig skrevet av M6A2
Selverkjennelsens tid er enda ikke forbi. Takk Gud!
Enig! Det å true med å slå tenna ut på andre kan vel betraktes som relativt, hvis ikke, svært dumt.Opprinnelig skrevet av M6A2
Selverkjennelsens tid er enda ikke forbi. Takk Gud!
"Da vi har stormakten Russland som nærmeste nabo (A1), og fordi vi over en årrekke har redusert bevilgningene til de væpnede styrker (A2), så bør Norge øke sine investeringer i forsvaret (K1). Denne norske satsingen vil stimulere våre allierte til tilsvarende styrking av egne militære styrker, og følgelig vil NATO i langt større grad framstå som en slagkraftig allianse (K2)."
Du bør også ha klart for deg den gamle regelen om at ingen konklusjoner som bygger på et (eller flere) usanne/ugyldige argument, er sanne! Når du drøfter en tekst, er det altså meget viktig å ha en kritisk holdning til de enkelte argumentene.
God aften!
Forstår nå hvorfor man ikke skal diskutere politikk i forsvaret. Minner meg forresten om en historie som en NK fortalte meg en gang. Det hadde vært rominspeksjon på befalskolen der han var. Tilbakemeldingen var grei, ingenting å utsette bortsett fra at Xxxxxxxx hadde litt for mange bøker fra Pax-forlag i hylla si.
Litt avsporing her....(ifra meg)
Pax? Flere av de bedre bøkene jeg har lest, kommer ifra Pax Forlag.
Kanskje spesielt boken: Den lange reisen, et oppgjør med krigen av Svein Blindheim
En anne bok Pax burde utgi på Norsk er: Churchill, Hitler, and "The Unnecessary War": How Britain Lost Its Empire and the West Lost the World, skrevet av Pat Buchanan.
ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ
Bra at denne tråden våknet igjen etter at folk har brukt en ukes tid på å lese det lengste innlegget i verdenshistorien.
Hva ligger egentlig i temaet forsvarspolitikk ? Er det slik at det bare er holdning til NATO og forsvarsbudsjett ? Neppe. Men hvor stopper forsvarpolitikken ?
"Gjør Ret, Frygt Intet"
Som avstemningen over også viser, så er det vel ingen tvil om at Høyre og Fremskrittspartiet er de beste å stemme på, dersom det kun er forsvarspolitikk man er opptatt av. Nå har vel de fleste andre prioriteter, og utenfor milforums verden er nok Forsvaret ikke oppe på topp ti-listen, så totalbildet er litt mer komplisert.
"Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."