Kjøp bøker med stikkord #forsvaret her eller #military her

Spørreundersøkelse: Hvem har best forsvarspolitikk ?

Vær oppmerksom på at dette er en åpen undersøkelse: andre brukere kan se dine valg.

Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 36 til 42 av 42

Tråd: Hvem ville du stemt på hvis det bare sto på forsvarspolitikk

1. Post ID# 849299 #36
    Sitat Opprinnelig skrevet av M6A2
    Hehe... Dette blir rett og slett for dumt.
    Enig! Det å true med å slå tenna ut på andre kan vel betraktes som relativt, hvis ikke, svært dumt.

Selverkjennelsens tid er enda ikke forbi. Takk Gud!

2. Post ID# 849300 #37
    Guest

3. Post ID# 849318 #38
    Sitat Opprinnelig skrevet av luggen
    Dette er da selvfølgelig gyldig for luggen og resten av forumet. Såvidt jeg vet ble dette argumentet publisert på internett:

Det er viktig å være klar over at en eller flere konklusjoner godt kan fungere som argument i et større resonnement:

"Da vi har stormakten Russland som nærmeste nabo (A1), og fordi vi over en årrekke har redusert bevilgningene til de væpnede styrker (A2), så bør Norge øke sine investeringer i forsvaret (K1). Denne norske satsingen vil stimulere våre allierte til tilsvarende styrking av egne militære styrker, og følgelig vil NATO i langt større grad framstå som en slagkraftig allianse (K2)."

Du bør også ha klart for deg den gamle regelen om at ingen konklusjoner som bygger på et (eller flere) usanne/ugyldige argument, er sanne! Når du drøfter en tekst, er det altså meget viktig å ha en kritisk holdning til de enkelte argumentene.

God aften!

4. Post ID# 849321 #39
    Senior Member
    Ble medlem
    Nov 2005
    Forstår nå hvorfor man ikke skal diskutere politikk i forsvaret. Minner meg forresten om en historie som en NK fortalte meg en gang. Det hadde vært rominspeksjon på befalskolen der han var. Tilbakemeldingen var grei, ingenting å utsette bortsett fra at Xxxxxxxx hadde litt for mange bøker fra Pax-forlag i hylla si.

5. Post ID# 849323 #40
    Senior Member
    Ble medlem
    Nov 2005
    Litt avsporing her....(ifra meg)

Pax? Flere av de bedre bøkene jeg har lest, kommer ifra Pax Forlag.

Kanskje spesielt boken: Den lange reisen, et oppgjør med krigen av Svein Blindheim

En anne bok Pax burde utgi på Norsk er: Churchill, Hitler, and "The Unnecessary War": How Britain Lost Its Empire and the West Lost the World, skrevet av Pat Buchanan.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

6. Post ID# 849332 #41
    Global moderator
    Ble medlem
    Mar 2005
    Bra at denne tråden våknet igjen etter at folk har brukt en ukes tid på å lese det lengste innlegget i verdenshistorien.

Hva ligger egentlig i temaet forsvarspolitikk ? Er det slik at det bare er holdning til NATO og forsvarsbudsjett ? Neppe. Men hvor stopper forsvarpolitikken ?
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

7. Post ID# 913657 #42
    Global moderator
    Ble medlem
    May 2006

Re: Hvem ville du stemt på hvis det bare sto på forsvarspolitikk

Som avstemningen over også viser, så er det vel ingen tvil om at Høyre og Fremskrittspartiet er de beste å stemme på, dersom det kun er forsvarspolitikk man er opptatt av. Nå har vel de fleste andre prioriteter, og utenfor milforums verden er nok Forsvaret ikke oppe på topp ti-listen, så totalbildet er litt mer komplisert.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

Side 2 av 2 FørsteFørste 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •