Opprinnelig skrevet av
Tom Bakkeli
Nå vil jeg bare få takke igjen, jeg leser med stor glede alle innleggene deres og ser gjerne at dere utvider debatten til et bredere ordskifte om Norges engasjement i Afghanistan. Er det riktig av Norge å si nei til operasjoner i Sør-Afghanistan, for eksempel?
Først vil jeg bare si, jeg leste boka ferdig for en liten stund siden og jeg likte den veldig godt, spennende bok, men også mye info som ikke bare omhandlet oppdrag utført osv..
Jeg er personlig _for_ å ha norske styrker i afghanistan og mener vi har styrker profesjonelle nok til å gjennomføre den jobben som trengs å gjøres der nede, både i nord og i sør.
Om det er riktig å si nei til å sende bidrag til sør i landet vet jeg ikke helt, men etter min mening kan det ikke sies å være galt heller, det er ikke galt å _ikke_ utsette sine menn for fare, hvist dere forstår hva jeg mener..
igjen, personlig er jeg for å si ja..
Det er mye fokus på at Norge skal sende sanitære organisjasjoner osv, som røde kors m.m for å heller gjøre den type arbeid, hvorfor er det så lite snakk om at det faktisk går annt å blande slike inn i det militære, mener at vi trenger begge deler ?
Bakkeli kommer med noen gode poeng og gir et lite innblikk i boken sin ang. felt sykehus som har vært satt opp tidligere f.eks og både positive og negative virkninger av slikt blant annet.
utdyper ikke mine meninger så masse her, det er for seint/tidli til det
prøver heller utvide diskusjonen litt og svarer på poster seinere =)