Viser resultatene 1 til 29 av 29

Tråd: Opprop. KJK opptak 07

1. Post ID# 772898 #1
    Guest

Opprop. KJK opptak 07

Lager en post for alle de som har søkt seg til opptaket til KJK, juli 2007.

Skriv litt om deg selv og forventningene, kanskje vi møtes til sommeren!

Fikk selv nettopp vite at jeg blir innkalt, etter å ha vært usikker en stund (skitur til Grønland mm.) Sitter med hakkespetter i magen, adrenalin i beina, og kjenner hvor gira jeg faktisk er på det her. Gleder meg virkelig til den sommerdagen jeg står på plassen og faktisk ER DER, få spenningen ut av kroppen. Nå ser jeg virkelig frem til å få smake tjenesten og møte mange gode kamerater.

Joachim.

2. Post ID# 772935 #2
    Ble du du innkalt til akkurat KJK, eller ble du innkalt til Marinen??

Har nemlig hørt at du kan søke på KJK når du allerede er inne til førstegangstjeneste....
    Jeg fryser aldri, jeg blir bare blå og dør!

3. Post ID# 772940 #3
    Guest
    På sesjon må man be om å komme i julikullet, MJK, MDK og KJK har opptak da på SJØ 07.

4. Post ID# 773235 #4
    Heisann,

Skal også søke meg inn til KJK 07. Grunnen er at jeg ønsker meg en givende, utfordrende og aktiv tjeneste. Mye trening, øvelser og kjør. Og selvsagt den ungdommelige eventyrlysten! Etter det jeg har hørt, og lest meg til så virker KJK som nettopp dette.

Hvordan ligger du an i treningen?

Personlig så klarer jeg opptakskravene, men ikke med god margin. Dette må forbedres. Jeg har heller ikke gått mye med sekk, noe som jeg vet er viktig. Har nå kjøpt meg en Ludvig, så det skal ordne seg.

Vi snakkes

5. Post ID# 773422 #5
    Guest
    Hvor i landet bor du?! Hvis du mangler turkamerat, så vill jeg gjerne bli kjent med nye folk! Kunne trent noe sammen før sommeren.

Rundt 55-60 pushups, 25 dips, 60 situps, 15 opptrekk i bom, 10 chins, 3000m på rundt 9.30- 10.30 avhengig av formen den dagen, he he. Er mye på tur også, i forhold til normalen.

6. Post ID# 773426 #6
    Du er jo supermann:)

7. Post ID# 773433 #7
    Guest
    Psst, he he.

Sikker på at vi kan lære mye av hverandre hvis vi kobler hjernene sammen. Ta kontakt hvis det er fler som skal på opptak

8. Post ID# 773453 #8
    Svært imonerende resultater. Føler jeg må trene mest på løpingen, der er det mest forbedringspotensiale. ;)

Bor i Bergen, du da? Alder?

Hva motiverer deg til å søke KJK? Har du tenkt noe utover førstegangstjenesten ?

En turkamerat hadde definitivt ikke vært å forakte. Har ikke gått mye på tur de siste årene, og av det jeg har lest av innleggene dine virker du som en stor resurs når det gjelder friluftsliv. Har lyst til å lære mest mulig.

Kanskje du er villig til å dele treningsprogram/opplegg?

Selv så har jeg trent for det meste styrke med vekter (ikke det at eg har noen spes. tunge løft å vise til). Men etter nyttår vil fokuset skifte til utholdenhet. Kardiovaskulær trening har det vært for lite av, det vet jeg. Men dette skal også etter nyttår vektlegges.
    Ellers prøver eg å hele tiden å trene og forberede meg mentalt. Jobber f.eks ute store deler av året, og når det blir kaldt og jævlig så sier eg til meg selv " dette går fint, det er gøy ..osv" istedenfor å banne og klage som kollegaene mine. Når det blir tungt så tar jeg det med et smil.

Har snakket med en eks MJK og da eg spurte om hvor god form man burde være for å møte til opptak, svarte han bare at "alminnelig, god form" var nok. Det er den mentale biten man ryker ut på.
    Det kan vel legges til at hans oppfatning av det som er "alminnelig, god form" ikke kanskje er hva vi tenker på.

Vi snakkes.

9. Post ID# 773499 #9
    Guest
    19, Oslo området!

Grunner til at jeg søker KJK: Fysiske og psykiske utfordringer, motiverte kamerater som man kan stole på, godt og motivert befal, teamwork, mye nytt og bra utstyr, spennende og givende tjeneste, mye fart og "action", personlig utvikling med mer.

Hvis jeg virkelig trives i grønne klær, har jeg muligheten til å verve meg i bakhodet, kanskje med videre befalsutdanning hvis KJK synes det hele er en god ide.

Jeg trener ikke på noe fast opplegg, men prøver å ha minst tre løpedager i uken, hvor jeg for det meste løper 3500 metere så fort jeg klarer. Ellers trener jeg styrke 4 ganger i uken med vekter, og tar pushups og situps annenhver dag. Trent med vekter en stund, og har gått opp fra 74 kilo til 82 kilo. Skal legge ut fler fellesturer på trening og fellesturer, som folk kan hoppe på.

10. Post ID# 773519 #10
    Hvorfor søker du ikke opptak på Rena eller i Ramsund i stedet. Fysisk er du i hvert fall klar for det.

11. Post ID# 773521 #11
    Guest
    For rått og for brått, føler ikke at jeg kjenner mine egne begrensninger godt nok enda.

12. Post ID# 773531 #12
    Personlig synes jeg det er en fordel å få kjennskap til Forsvaret før du prøver deg på noe MJ opptak.... Du vet da bedre hva du går til.

13. Post ID# 773578 #13
    Du må gi en lyd om du kommer vestover !

14. Post ID# 773579 #14
    Hvor i Vestnorge bor du da panzer?

15. Post ID# 773581 #15
    Litt utenfor Bergen sentrum.

16. Post ID# 773590 #16
    Sliter med å finne turkamerater selv....:(

Bor på Karmøy.

17. Post ID# 773662 #17
    Sitat Opprinnelig skrevet av panzer
    Har nå kjøpt meg en Ludvig, så det skal ordne seg.
    Du kommer ikke til å bruke ludvigen på opptaket. Tren heller med en god sekk, bli god på gåing (og løping) med den, istedet for å trene på å
    takle vondt i ryggen. Lykke til!

18. Post ID# 773700 #18
    Guest
    Har de plutselig kuttet ut Ludvigen?

19. Post ID# 780502 #19
    Junior Member
    Ble medlem
    Aug 2005

KJK

Hei! Prøver å få litt liv i denne posten igjen :) har søkt på opptak som Kystjeger og venter nå på svar fra Forsvaret. Er det flere som har satt KJK som førstevalg på sesjon? Hvilke forventninger har dere? De som kjenner til KJK fra før, kom gjerne med informasjon! :)
    Kaptein

20. Post ID# 780567 #20
    Hvorfor skryte over hvor raskt du løper 3000m når 5000m gjelder? Om du løper 3000m på 10 min kan du lett drite deg ut på 5000m (som løpes på Fj opptaket) Løp 5000m og fortell hvor rask du er.

21. Post ID# 780568 #21
    Guest
    Hvem sikter du til, og hvor er skrytet? Hvis du ser at posten er fra 27 desember, for så å sammenligne med treningsloggen her: http://milforum.net/forum/viewtopic.php?t=4959 kan du se forskjell i opplegg. Fremover blir det mer 7-10 kilometere, som det gikk mye av før jeg begynte loggen.

22. Post ID# 786598 #22
    Junior Member
    Ble medlem
    Aug 2005
    Er det noen som vet når opptaket til Kystjeger er? Jeg er klar over at det foregå på SJØ07 en gang i Juli, men er det noen som har en eksakt dato? Takk
    Kaptein

23. Post ID# 786608 #23
    Slutten av juli eller tidlig august etter det jeg har forstått.

24. Post ID# 786870 #24
    Junior Member
    Ble medlem
    Aug 2005
    Takk:) det jeg trodde. Skal prøve å få en bekreftelse av det fra forsvaret, men er ikke alle som er like behjelpelige over telefon :P
    Kaptein

25. Post ID# 789103 #25
    Bruker man ikke Ludvik sekken mer på opptaket?

26. Post ID# 789683 #26
    Aner ikke hva slags sekk som brukes på opptaket. Men jeg tviler hvertfall sterkt på at ludvigen brukes utover opptakk/rekrutt periode. Spesielt i en tilsynelatende prioritert avdeling. Men dette visste dere kanskje allerede. Jeg brukte hvertall ikke ludvigen på mer enn to øvelser, og jeg er kavalerist.

Jeg var ikke spesielt begeistra for ludvigen og følte at denne belasta mye i forhold til hvor mye jeg faktisk bærte. Så jeg tror nok det er lurt å kjøpe seg en litt bedre sekk for å ikke skade seg. Så får heller ludvigen føles litt mer uvant hvis det faktisk er den som brukes på opptakk.
    - "Ok guys, can't we just nuke'em?"

27. Post ID# 823440 #27
    nå ett år etter at denne tråden ble skrevet, hvordan gikk det med dere? henger dere enda med? ut ifra de fysiske resultatene til luggen 6månder før opptaket skulle man tro at du ihvertfall er der:)

28. Post ID# 834027 #28
    Pratet akkurat meg VPV og fikk endret min innkallelse slik at jeg får prøve meg på KJK-opptaket i juli! Dette blir spennende, men henger nok litt etter med treningen.

Håper på et spennende, utfordrende og lærerikt år med nye bekjentskaper og kamerater for livet.

29. Post ID# 834028 #29
    Sitat Opprinnelig skrevet av blackwater
    Hvorfor skryte over hvor raskt du løper 3000m når 5000m gjelder? Om du løper 3000m på 10 min kan du lett drite deg ut på 5000m (som løpes på Fj opptaket) Løp 5000m og fortell hvor rask du er.
    opptakskravene står det ikke noe om 5000 m?

Løping 3000 m (i idrettsantrekk):13:00 min. Forsvaret har valgt å bruke 3000 meter løp som en indikator på din aerobe utholdenhet. Øvelsen er enkel å gjennomføre og gir et godt bilde av din generelle aerobe utholdenhet.

Stikkord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •