Kjøp bøker hos Haugen Bok
Side 1 av 25 12311 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 20 av 481
Kjøp bøker hos

Tråd: Opprop, Fallskjermjeger 2006!

1. Post ID# 710510 #1

Opprop, Fallskjermjeger 2006!

De som krøp igjennom nåløyet i år har vel knapt fått fallskjermvinge og vinrød beret, men det er aldri for tidlig å starte:)

La forumet få vite litt om deg som skal på opptaket til fallskjermjeger 2006. Kanskje har du opptil flere potensielle fallskjermjegere i nabolaget ditt, hvem vet?

Og har du noen spørsmål om dette med å bli fallskjermjeger, så fyr løs, men husk at HJK er den sikreste kilden å henvende seg til. (postmottak.hjk@mil.no eller tlf: 62 40 30 00/48 88 33 63)

Noen lure linker:
    http://www.mil.no/haren/hjk/start/Om_HJK/ofte_ss Ofte stilte spørsmål hentet fra HJKs offisielle sider

http://www.mil.no/haren/hjk/start/Om_HJ ... _bli_jeger Hvordan bli fallskjermjeger. Her står blant annet minstekravene, og nederst på siden ligger en link til søknadspapirene for å bli fallskjermjeger. SØKNADSFRIST: 2. MAI. Husk at det må sendes søknad separat i tilegg til å møte på sesjon.

http://www.mil.no/haren/hjk/start/Om_HJ ... kjermjeger Året som fallskjermjeger. En oversikt over hva man lærer når man tjenestegjør som fallskjermjeger.

Jeg kan begynne med meg selv. Navnet er Kristian, jeg er 18 og bor i Tromsø.

Så, fyr løs!
    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

2. Post ID# 710522 #2
    Bra tiltak, kamerat Crazy_k!
    Administrator

3. Post ID# 710530 #3
    Global moderator
    Ble medlem
    Oct 2004

Re: Opprop, Fallskjermjeger 2006!

Sitat Opprinnelig skrevet av Crazy_K
    De som krøp igjennom nåløyet i år har vel knapt fått fallskjermvinge og vinrød beret
    Vi står klare PolarBear IV for å la dere dilte rundt i de dype skoger med oss på slep... he-he..
    Hoit!
    84mm
    The older i get, the better i was..

4. Post ID# 710532 #4
    Jeg er 17 (18 i november) og bor i Oslo.

5. Post ID# 710631 #5
    Member
    Ble medlem
    Apr 2005
    jeg er 18 år og bor i nannestad..

går siste året på almennfag og det er ikke ord som kan beskrive hvor utrolig hardt jeg gleder meg til å prøve å komme inn i hjk!!!

jeg trener med mjk treningsprogrammet og kan anbefale det til de som gjerne vil herde seg!!!

men husk å gå masse med sekk!!!! tung sekk!!!!

vi møtes på opptak!!! hehe :D lykke til alle sammen!!!
    lev på en verdig måte, dø på en verdig måte..

6. Post ID# 710652 #6
    Senior Member
    Ble medlem
    Aug 2004
    Heter Trond Michael, er 18 år og kommer fra Leksvik, 3 mil nordøst for Trondheim. Går for tiden siste året på allmenne fag og ser utrolig mye fram til førstegangstjenesten og opptaket.

7. Post ID# 713155 #7
    Tenker å gjerne prøve meg, men har ikke søkt på det enda. Må være sikker på at dette er noe jeg helt sikkert vil gjøre før jeg søker til opptaket.

Sliter litt med høydeskrekk, noe som får meg til å være litt skeptisk på at dette er noe som er for meg.

8. Post ID# 713160 #8
    Har litt høydeskrekk selv, men jeg satser på å "gå det av meg" på vei ut av flyet, skulle jeg komme så langt:)

Har heller ikke søkt, litt tidlig ennå, regner med å slippe brevet i postkassen like over nyttår, rett før jeg skal på sesjon.
    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

9. Post ID# 713171 #9
    Hello. Jeg heter Thomas, kommer fra moss! er 22år og sendte inn søknad til fallskjermjeger'n i september!

har lagt om treninga mi til å fokusere mer på seighet og utholdenhet. startet såvidt med litt jogging igjen etter ett lite opphold pga beinhinnebetennelse. kjenner det kommer frem og tilbake, så jeg må jobbe meg forsiktig opp på den biten. prøver å kompensere med å gå i ulendt terreng med litt vekt i sekken. Nettopp startet med litt svømming som alternativ.

også spiller jeg paintball da! :))

10. Post ID# 713228 #10
    Vil ønske dere lykke til :D

Stå på!

11. Post ID# 713280 #11
    Til dere som sliter litt med høydeskrekk så er rådet å begynne med klatring med tau og rappelering og øke på lengden både på vei opp og ned. Første 2-3 gangene kan være litt spooky når en er opp på toppen enten det er på vei opp eller ned, men det går over veldig fort og er ganske digg! Klatre klubbene pleier å arrangere helgekurs/turer ut i det fri så det er bare å henge seg på. Ikke minst er det dritbra trening fysisk (blir sterk og seig i spesielt arma) og psykisk og et plus å ha på papiret/i sekken da dette er noe spesstyrker driller på! Kan også hoppe fra 3 - 5 - 10 meteren. Hvis dere klarer å stupe fra 5`ern så har dere kommet langt! Dette kan gjøres på slutten av svømmeøkten.
    Husk at det er normalt for mennesket å synes at det ikke er helt riktig å kaste seg ut/prøve å fly gjennom luften så det er ikke noe galt med dere! Men ønsker en å komme inn i HJK må mann flytte noen grenser og det de krever er ikke umulig, bare logisk...
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

12. Post ID# 713323 #12
    Takker for rådet. Det er en klatrehall ikke langt fra hvor jeg bor. Da står et klatrekurs på skjemaet i nærmeste fremtid. Er det ikke et kurs som heter noe slikt som brattli kurset?

13. Post ID# 713325 #13
    Regner med å flytte et par-ti grenser på opptaket til HJK uansett;)

Har klatret litt, og jeg prøvde å klatre i en isvegg ca 10 m høy på bre i høst. 2 isøkser og stegjern, helt utrolig gøy, slår lett vanlig klatring. Litt skummelt når man glapp da, veggen gikk på skrå utover. Prøvde så litt rappelering ned der, skikkelig moro når man først prøver.

14. Post ID# 713343 #14
    Senior Member
    Ble medlem
    Feb 2005
    Jeg hadde også høydeskrekk, men som No Fear sier, det er ikke så vanskelig å overvinne.
    Jeg begynnte å rapellere på en 15m vegg i skogen sammen med en kammerat og det gikk ikke lenge før vi begge rapellerte 50m australsk.

Hvis jeg ikke tar feil så må du ha det kurset for å få ett såkalt brattkort.
    Mangen haller krever at du har dette for å kunne sikkre makkeren din.
    Kurset i Bergen mener jeg koster 700kr, men det er uansett verdt det.
    Say Islam is peaceful, or I'll hack you to death with an axe!

15. Post ID# 713356 #15
    Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2005
    Ja det hjelper veldig å venne seg til det.. Var litt shaky for høyder jeg å en stund, men nå jobber jeg på et prilletårn 60m over bakken (hele tårnet er 112m høyt).
    Allikevel så trur jeg at jeg kanskje skulle prøvd meg på et kurs!
    Får sjekke litt i grenlandsområdet. Har uansett litt bedre tid enn dere andre her da...

16. Post ID# 713359 #16
    Senior Member
    Ble medlem
    Oct 2005
    Sitat Opprinnelig skrevet av Crazy_K
    Har litt høydeskrekk selv, men jeg satser på å "gå det av meg" på vei ut av flyet, skulle jeg komme så langt:)

Har heller ikke søkt, litt tidlig ennå, regner med å slippe brevet i postkassen like over nyttår, rett før jeg skal på sesjon.
    hehe.. ja det er vel det som er greit med fallskjermhopping automat. Så vidt jeg har skjønt så er det bare å storme ut (ja.. denne antagelsen er delvis basert på band of brothers..hehe).

Lykke til gutta, håper du får deg noen skikkelig øvelser med HVU først Crazy_k. Jeg har ihvertfall fått med meg noen flotte erfaringer på de jeg har rukket å være med på.

Men det er som du sier... først må man komme dit...

17. Post ID# 713635 #17
    Heter Sindre, er 18 år og bor i Trondheim. Gleder meg sinnsykt! Har heller ikke søkt enda... Har ett fallskjermkurs jeg skal ta. Så tenkte jeg skulle vente til det var gjort... for fallskjermlissens er vell en relevant atest...? Spiller sikkert ikke så mye rolle, men det skader nå ikke....
    RESPECT IS EVERYTHING

18. Post ID# 713657 #18
    Joda, fallskjerm er et av fallskjermjegerenes (DOH!) fagfelt, så det teller sikkert positivt.

Og det er nok utrolig artig å hoppe i fallskjerm...Kunne veldig godt tenke meg å hoppe sivilt, problemet er bare det at det fort blir noen kroner...

19. Post ID# 713683 #19
    ja det koster klink... Kurset jeg skal ta koster ca 5000. Da er pakkekurs + noen hopp innkludert. Har nedprioritert noen byturer til fordel for det kurset:)
    RESPECT IS EVERYTHING

20. Post ID# 715107 #20
    Guest

Navn: Kjetil Bragstad
    Hobby: Airsoft, snowboard og Amerikansk Football (Vant NM i år)
    Alder: 18 år
    Gått gjennom Fallskjermjeger programmet, noe jeg skal gjøre en gang til.
    Oppnådd: Løpt 2 mil på 1 time og 45/50 minutter
    Gått med 19 kg sekk, 3 mil på 4.5 time med 1 pause.
    Tatt kravene til fallskjermjegeropptaket.

Utdanning: Går siste året Allmenfag på Stange VGS.
    Valgfag i fjor: Politisk Idèhistorie, Matte 2MZ, 2SK, 5-timers Engelsk.
    Valgfag i år: 3MZ, 5-timers Engelsk fordypning.

Side 1 av 25 12311 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •