Viser resultatene 1 til 15 av 15
    Menig
    Ble medlem
    Oct 2016
    Liker (gitt)
    3
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

Opptak TMBN vår 2017

Noen som vet når søknadskjema åpner? og når opptaket pleier å være?
    Sist endret av hvlt; 04-12-16 kl 17:27 Begrunnelse: Mer opplysende tittel

Ledende menig
    Ble medlem
    Dec 2012
    Liker (gitt)
    23
    Liker (mottatt)
    12
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    4 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    3

Sv: Opptak TMBN vår 2017

I fjor var opptaket 19.-27. mai. Angående søknadsskjema vet jeg ikke helt, men det er ikke førstemann til mølla uansett
    Sist endret av hvlt; 04-12-16 kl 17:28

Moderator
    Ble medlem
    May 2014
    Liker (gitt)
    743
    Liker (mottatt)
    398
    Nevnt
    50 innlegg
    Sitert
    131 innlegg
    PONDUS
    16

I fjor så ble opptaket kunngjort i tidlig i mars med frist 1 april. (https://milforum.net/showthread.php/...%C3%A6ren-2016)

Du må nok bare holde ett øye med Hæren sin side for grenaderopptak til den oppdateres. (https://forsvaret.no/grenader)

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Liker (gitt)
    703
    Liker (mottatt)
    1638
    Nevnt
    266 innlegg
    Sitert
    763 innlegg
    PONDUS
    52

Jeg har lagt til en mer opplysende tittel på tråden. Vennligst ikke legg inn så kryptiske trådtitler.

hvlt (mod).
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Menig
    Ble medlem
    Oct 2012
    Liker (gitt)
    1
    Liker (mottatt)
    2
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    8 innlegg
    PONDUS
    0

Er det fortsatt felles opptak for hele brigade nord eller har avdelningene opptar hver for seg?
    Altså, henter de kun folk direkte fra fgtj. for å spare penger eller kan sivile (27 år) får mulighet til å bli kalt inn på opptak?

Sent fra min SM-G870F via Tapatalk

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2010
    Liker (gitt)
    140
    Liker (mottatt)
    154
    Nevnt
    17 innlegg
    Sitert
    114 innlegg
    PONDUS
    7

@tinnsoldat
    Den siste der tror jeg i stor grad handler om hvilken kompetanse du sitter med, og hvilke behov avdelingene har. Mange som både vil og kan være geværmann 3, gode bergingsmenn og teknikere vokser ikke på trær. Sitter dog med inntrykket av de først og fremst rekrutterer fra fgtj så langt det lar seg gjøre.
    Bitit fyrst!

Menig
    Ble medlem
    Oct 2016
    Liker (gitt)
    3
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    PONDUS
    0

Jeg er og 27 år og sivil.. Er dog sanitets korporal i hv-innsatsstyrke så håper på en lignende stilling om jeg skulle få plass på opptak.
    Vet dere om man skriver ønsket stilling på søknaden til opptaket?

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2012
    Liker (gitt)
    147
    Liker (mottatt)
    61
    Nevnt
    4 innlegg
    Sitert
    54 innlegg
    PONDUS
    4

Sitat Opprinnelig skrevet av ajjesan Vis post
    Jeg er og 27 år og sivil.. Er dog sanitets korporal i hv-innsatsstyrke så håper på en lignende stilling om jeg skulle få plass på opptak.
    Vet dere om man skriver ønsket stilling på søknaden til opptaket?
    Når man søker til grenaderopptak på nettet kan man velge inntill tre avdelinger man ønsker å jobbe i, i prioritert rekkefølge. Deretter har man et felt man kan skrive litt om ønsket fagfelt/stilling man ønsker å jobbe innenfor. Her kan man gjerne utdype med at man har erfaring og kursing fra xx og dermed kan være relevant for den type stilling.

Listen på https://forsvaret.no/grenader over "ledige stillinger" er kun veiledende, og er ikke fullstendig.

Når du kommer på opptak får man vite mer detaljert om hvilke stillinger som er ledige, og man setter opp en prioritert liste med ønsket tjenestestilling. Denne listen er dog ikke absolutt, og opptaksbefalet kan tilby deg en annen type stilling skulle de mene du passer bedre der osv
    "Adventure is just bad planning."
    - Roald Amundsen

Menig
    Ble medlem
    Oct 2016
    Liker (gitt)
    3
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    PONDUS
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av Grasklyppertraktor Vis post
    Når man søker til grenaderopptak på nettet kan man velge inntill tre avdelinger man ønsker å jobbe i, i prioritert rekkefølge. Deretter har man et felt man kan skrive litt om ønsket fagfelt/stilling man ønsker å jobbe innenfor. Her kan man gjerne utdype med at man har erfaring og kursing fra xx og dermed kan være relevant for den type stilling.

Listen på https://forsvaret.no/grenader over "ledige stillinger" er kun veiledende, og er ikke fullstendig.

Når du kommer på opptak får man vite mer detaljert om hvilke stillinger som er ledige, og man setter opp en prioritert liste med ønsket tjenestestilling. Denne listen er dog ikke absolutt, og opptaksbefalet kan tilby deg en annen type stilling skulle de mene du passer bedre der osv
    Takk for svar

Rekrutt
    Ble medlem
    Nov 2011
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    PONDUS
    0

Jeg ønsker meg inn i san tropp. Går nå sykepleierutdanning. Hvor mye vil det ha å si hvis jeg gjør det bra på tester ellers? Har alltid ønsket meg tilbake i forsvaret, men kom ikke gjennom nåløyet uten utdanning. Lurer nå på om det vil gi meg et fortrinn at jeg er sykepleier?

Takk for svar!

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2012
    Liker (gitt)
    147
    Liker (mottatt)
    61
    Nevnt
    4 innlegg
    Sitert
    54 innlegg
    PONDUS
    4

Hvor lang tid har du igjen av sykepleierutdanningen?

Sykepleierutdanning teller svært positivt for deg som vil inn i sanitet. Fysiske tester er ikke alfa og omega, så lenge du ligger på et ok nivå. Intervju og hvordan du presteree på feltdelen av opptaket er nok mest tellende.
    - Roald Amundsen

Rekrutt
    Ble medlem
    Nov 2011
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    PONDUS
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av Grasklyppertraktor Vis post
    Hvor lang tid har du igjen av sykepleierutdanningen?

Sykepleierutdanning teller svært positivt for deg som vil inn i sanitet. Fysiske tester er ikke alfa og omega, så lenge du ligger på et ok nivå. Intervju og hvordan du presteree på feltdelen av opptaket er nok mest tellende.
    Er halvveis nå, så jeg har startet trening nå for å være godt rustet til vår 2018! Håper å komme meg på det opptaket sånn at jeg kan starte med en gang jeg er ferdig utdannet!

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2012
    Liker (gitt)
    147
    Liker (mottatt)
    61
    Nevnt
    4 innlegg
    Sitert
    54 innlegg
    PONDUS
    4

Sitat Opprinnelig skrevet av Retired Vis post
    Er halvveis nå, så jeg har startet trening nå for å være godt rustet til vår 2018! Håper å komme meg på det opptaket sånn at jeg kan starte med en gang jeg er ferdig utdannet!
    Høres ut som en god plan. Er du med i HV-Innsatsstyrke? Mulig det kan vere å en god ide å prøve å komme seg inn der i mellomtiden. Da får du en forsmak av litt av det du kan vente deg på grenaderopptak, samt at du får vedlikeholdt grønne ferdigheter og gjort deg mer "attraktiv".
    - Roald Amundsen

Rekrutt
    Ble medlem
    Jun 2016
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    PONDUS
    0

Kva må ein i gjennom på opptak? typ fos lignande?

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2006
    Liker (gitt)
    2
    Liker (mottatt)
    21
    Nevnt
    12 innlegg
    Sitert
    22 innlegg
    PONDUS
    6

Sitat Opprinnelig skrevet av sander00 Vis post
    Kva må ein i gjennom på opptak? typ fos lignande?
    Fysiske tester og intervju.
    Hvis du kommer igjennom, så må du igjennom GSU2 kurset, her vil du bli vurdert hele tiden og vil også gi avdelingene en bedre pekepinn på hvem og hva du er.

Beste rådet, vær forberedt og gjør ting skikkelig.
    ...we few, we happy few, we band of brothers

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier