Viser resultatene 1 til 5 av 5
    Menig
    Ble medlem
    Jun 2015
    Pondusfaktor
    0

Søknad/opptak grenader/ bs 2017

Hei. Har sett litt rundt på forskjellige forum og forsvaret sine sider, og finner ingen med lignende problem som meg, så jeg starter en tråd her. Først litt fakta om meg:

Videregående: 2 år yrkeskole ( tømrer) påbegynt læretid (ingen studiekompetanse)
    Snitt fra vgs: 4,5
    Sessjonsresultat 3 år siden: teori 4, styrke 5, hørsel/syn 9
    Resultat fgtj 1 år siden: som forventet på alt utenom en ting som var under forventet.

Jeg har søkt som en galning på alt forsvaret har av utdanning jeg kan gjennomføre, men fått avslag, jeg ønsker primært å bli grenader (vil ha utenlandstjeneste) jeg forstår ikke hva som er problemet. Jeg har søk ved alle anledninger ( sommer/vinter) nå har jeg søkt meg inn i hv 16 sine innsattsstyrker i håp om at litt grønn tjeneste i hv kan hjelpe meg på vei, har noen av dere en formening om hva som gjør at jeg ikke kommer inn på opptak til noe som helst?

Litt tilleggsopplysning; jeg kom inn på opptak til fallskjermjeger når jeg var på rekruttskolen, men fikk ikke mulighet til å stille da av åpenbare grunner.

Håper på konstruktive svar og ting som kan hjelpe meg godt på vei. Jeg er foresten 22 år å har dårlig tid igjen med tanke på hvis jeg må ha studiekompetanse osv.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2009
    Pondusfaktor
    6

Sv: Søknad/opptak grenader/ bs 2017

Vil se for meg at det er kombinasjonen aullment evnenivå på 4 - kravet for befalsskole er 5 - og en ikke spesielt bra tjenesteuttalelse.

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    5

Til trådstarter; jeg er redd for at du ikke er materiale for forsvaret. Fortvil ikke, det er mange av oss.

Menig
    Ble medlem
    Jun 2015
    Pondusfaktor
    0

Forresten så pratet jeg med noen i forsvaret, og ble fortalt at 4,5 i snitt ville tilsvare ca karakter 5 på teori fra sesjon.

Samboeren min har og noen venner som jobber i forsvaret, men jeg er usikker på om de kan og i hvilken sammenheng de kan hjelpe meg, jeg vil da i operativ avdeling, og de har teknisk fagbrev og jobber med helikopter osv.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2009
    Pondusfaktor
    6

Hva karakterene dine fra skole tilsvarer har dessverre ingen betydning - ditt allmenne evnenivå fra sesjon er fremdeles lavere enn minstekravet.

Det er ikke akkurat mangel på søkere til befalsutdanning, som du sikkert har sett. Forsvaret har sånn sett ingen grunn til å dispe eller reteste, spesielt tatt i betraktning en under forventet tjenesteuttalelse.

Tilpasset MILFORUM søk

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter