Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: Hjemmelaget lyddemper

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2015
    Pondusfaktor
    2

Hjemmelaget lyddemper

Er det noen som har en oppskrift på hjemmelaget lyddemper? Jeg vet det er mange som har testet dette, inkludert noen jeg kjenner. Han fant ut at å fylle brusflaske tennisballer funket best, men mente at det finnes andre metoder.

Jeg er spent på å høre hva andre folk har testet og hva som funker.

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Menig
    Ble medlem
    Mar 2015
    Pondusfaktor
    0

Sv: Hjemmelaget lyddemper

Jeg har en hjemmelaget lyddemper, som er maskinert. Så det blir jo mer som en kjøpt type. Den er bygd opp tilsvarende proffesjonelle lyddempermodeller, et rør med bafler inni. Det er med to løp, et portet, og et som ikke er portet.

Jeg har også hørt at oljefiltere egner seg som lyddempere, men det har jeg ikke prøvd selv.

Oversersjant
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    22

Meget interessant lyddemper. Jeg ser du har vært meget inspirert av den gamle sten gun-lyddemperen. Britene brukte den godt inn på 80-tallet. Har du testet hvor mye den demper?
    There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Menig
    Ble medlem
    Mar 2015
    Pondusfaktor
    0

Det stemmer at den er bygd opp etter modell av Sten Gun demperne, jeg har noen registrerte Sten Gun. Men desverre ingen MkIIS eller MkVI. Så denne er til min MkII. Den demper noe, må nok ha litt svakere ammunisjon for å få den subsonic.

Historien jeg fikk da jeg kjøpte den, er at den ble laget av en bonde rett etter krigen. Jeg skal gjennomføre moen forsøk med å sette inn bafler med gummi, og se om det hjelper på dempingen.

Her er et bilde av min MkII med påmontert lyddemper og pistolgrep:

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    17

Vil ikke anbefale noen å eksperimentere med slikt dersom man ikke har kunnskap og utstyr. I tillegg til at det er farlig, vil en hjemmesnekret løsning antagelig også ha både kort varighet og gi dårlig presisjon.

Du får kjøpt lyddempere ned i kr 1.500-2.000 + montering (et mindre beløp dersom løpet er gjenget for demper).
    Ihr trugt die Schande nicht. Ihr wehrtet Euch.

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2006
    Pondusfaktor
    8

Fylle brusflaske med tennisballer????Hvordan vil greie det,og hva skjer når kula treffer de?
    Steven Seagaltriksene fungerer ikke i virkeligheten.
    Smellet du hører fra ett skytevåpen er to ting,kula som bryter lydmuren,og de ekspanderende kruttgassene som bryter lydmuren.
    Overlydssmellet fra kula kan du ikke gjøre noe med,det demperen gjør er å bremse kruttgassene så mye at overlydssmellet derfra forsvinner.Demper kan du fint lage selv,men da trenger du dreiebenk/fres og matriale(stål/alu eller titan)
    When in doubt,empty your magazine.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    22

Pute. Funker fjell på film.
    Odd objects attract fire. You are odd.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Det funker vel like godt som å gjemme seg bak en bildør i en skuddveksling...
    “while all important enterprises need careful organization, it is the organization that needs organizing, rather than the enterprise.” ― Terry Pratchett, Thief of Time

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2015
    Pondusfaktor
    2

Sitat Opprinnelig skrevet av Aeliana Vis post
    Vil ikke anbefale noen å eksperimentere med slikt dersom man ikke har kunnskap og utstyr. I tillegg til at det er farlig, vil en hjemmesnekret løsning antagelig også ha både kort varighet og gi dårlig presisjon.

Du får kjøpt lyddempere ned i kr 1.500-2.000 + montering (et mindre beløp dersom løpet er gjenget for demper).
    Nå har jeg ikke tenkt å eksprimentere med hjemmelaget demper! Er enig i at på lang sikt så er nok kjøpt demper både sikrere og mer driftsikker enn hjemmelaget.

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2015
    Pondusfaktor
    2

Sitat Opprinnelig skrevet av mailman Vis post
    Fylle brusflaske med tennisballer????Hvordan vil greie det,og hva skjer når kula treffer de?
    Steven Seagaltriksene fungerer ikke i virkeligheten.
    Smellet du hører fra ett skytevåpen er to ting,kula som bryter lydmuren,og de ekspanderende kruttgassene som bryter lydmuren.
    Overlydssmellet fra kula kan du ikke gjøre noe med,det demperen gjør er å bremse kruttgassene så mye at overlydssmellet derfra forsvinner.Demper kan du fint lage selv,men da trenger du dreiebenk/fres og matriale(stål/alu eller titan)
    Jeg vet ikke hvordan de gjorde dette da de holdt på å finne beste måte å lage hjemmelaget. jeg vet ikke hvordan fremgangsmåten på denne demperen er, men ut i fra det jeg forsto så funket det ganske bra.

Menig
    Ble medlem
    Jun 2016
    Pondusfaktor
    0

https://www.youtube.com/results?sear...ter+suppressor

Det er mange vellykkede eksempler på oljefiltre lyddempere på youtube. Det er flere variabler som må stemme overens for en lyddemper for å være effektive, og i disse tilfellene sjansen bestemte utfallet. Anbefaler ingen av dem, men det er morsomt å se.

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende tråder

1. S: B&T Lyddemper Impuls IIA
    By Snowman in forum Personlig utrustning, utstyr
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 05-07-12, 23:07
  2. spørsmål ang 22cal med lyddemper
    By espen86 in forum Våpen, våpenteknisk, personlig utrustning
    Svar: 35
    Nyeste innlegg: 18-02-11, 14:17
  3. Lyddemper til AG3
    By kegl-nor in forum Personlig utrustning, utstyr
    Svar: 18