Side 3 av 3 FørsteFørste 123
Viser resultatene 81 til 96 av 96
    Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2009
    Pondusfaktor
    7

Sv: Terror i Belgia

Sitat Opprinnelig skrevet av Eisenhower Vis post
    Tar meg friheten å dele bildet til Rasjonalitet, og et veldig relevant og klart budskap. Jeg skal forøvrig ikke si i klartekst hva jeg mener om religion, men for å si det VELDIG snilt er jeg ikke akkurat noen fan

Problemet med å støte fra seg mennesker som tror på noe, er at folk flest på kloden følger en eller annen religion.
    Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

2. Peshmerganor - Min kamp mot Kalifatet.

Oversersjant
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    15

Sitat Opprinnelig skrevet av Znuddel Vis post
    http://www.dagbladet.no/2016/03/24/n...tatp/43643621/

Belgiske myndigheter mistenker at bombene som ble benyttet under angrepene i Brussel var sprengstoffet TATP.
    Jeg tror jeg knapt har sett en alquaeda-håndbok som ikke inneholder oppskriften på TATP (acetonperoksid) og eftersom ingrediensene er relativt lett tilgjengelig og, hver for seg, ganske uskyldige, så vil terroristene ha tilgang til sprengstoff i uoverskuelig fremtid. Den eneste trøsten er at sprengstoffet er meget følsomt og av den grunn ikke populært blant terrorister som ikke setter sin lit til Gud. Det er alltid hyggelig å lese om en terrorist/bombemaker som har scoret selvmål før han fikk brukt sprengstoffet.
    There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    79

Tydeligvis ikke bare terrorister. I den norske wiki-artikkelen om acetonperoksid finner vi "På Grorud i Oslo omkom i 2005 en 17-åring og hans 19 år gamle bror fikk skader på synet og måtte amputere begge bena under kneet da hjemmelagd fyrverkeri eksploderte. Tre andre som var tilstede overlevde".
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Oversersjant
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    15

Artikkelen sier for øvrig at et gram kan sprenge av deg hånden. Til sammenligning; hvis du holder en standard nr.8 fenghette som inneholder litt i overkant av 0.8 gram sprengstoff i hånden når den går av så sprenger du bort alle fingrene bortsett fra tommelen. Så dette er kraftige greier. IRA, som kanskje er den terroristgruppen som tradisjonelt hadde det mest velutviklede bombeprogrammet frem til nyere tid, hadde ikke TATP som standardsprengstoff - og de hadde mange forskjellige.

Sersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    14

Mener å huske at det er en av "kjemi" fasene hvor TATP blandingen er meget temperatur følsom og må holdes innenfor ett smal øvre/nedre begrensning for å ikke gå av.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Oversersjant
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    15

Sitat Opprinnelig skrevet av Pinch Vis post
    Mener å huske at det er en av "kjemi" fasene hvor TATP blandingen er meget temperatur følsom og må holdes innenfor ett smal øvre/nedre begrensning for å ikke gå av.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Det stemmer (i tillegg til at det er ekstremt følsomt overfor slag, varme, friksjon statisk elekstrisitet osv). Det samme gjelder for de som prøver å lage nitroglyserin hjemme. De får det til, prosessen er latterlig enkel, men så var det det med riktig temperatur da. For øvrig er effekten av TATP på ca 70% av TNT.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20

Storbritannia navngir første Brussel-offer

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdo...52f7ff3839d6a2

Kinesisk ambassade: Kineser drept i Brussel-angrepene

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdo...52f7de2839d6c9

Tysk politi har pågrepet to personer som mistenkes for å ha bånd til terroraksjonen i Brussel, melder magasinet Der Spiegel.

http://direkte.vg.no/studio/nyhetsdo...52f7e90b39d6a9
    Odd objects attract fire. You are odd.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18

http://www.dagbladet.no/2016/03/26/n...rror/43654610/

Den tredje avbildede terroristen på flyplassen pågrepet.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    9

Det er litt urovekkende en del av det som skrives om hvordan politi og etterretning har fungert i Belgia, gitt at Brussel har sett ut som Vestbredden i lange tider.

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    56

For et par år siden gjorde jeg den feilen at jeg gikk ut den østre utgangen fra Brussel Nord jernbanestasjon til Rue d'Aerschot. Den feilen gjør jeg ikke igjen, går alt ut til vest eller til syd når jeg tar toget til Brussel Nord.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20

Hvorfor?
    Odd objects attract fire. You are odd.

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    56

Ta en spasertur gjennom Rue d'Aerschot og strøket øst for den, jeg syntes det var et guffent strøk.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18

http://www.dagbladet.no/2016/03/27/n...rror/43661157/

Opprørspoliti satt inn for å drive vekk høyreradikale fra minnemarkering i Brussel. Det er mange som pisker opp stemningen tydeligvis.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

http://www.dagbladet.no/2016/03/27/n...rror/43662327/

hvor lenge er det til dette skjer i Europa?

barbariet og feigheten til islamofascistene har ingen grenser.
    two to the heart, one to the mind...

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18

Feil tråd. Og "islamofascister"?

Men ta det rett sted.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Kanskje feil tråd, men jeg tror ikke det.

Hva skjer når man får flere lag med sikkerhet rundt flyplasser, jernbanestasjoner og undergrunn, samt at man blir "vant" til terror.

da må terroristene finne enklere og mer "effektive" mål for at intensjonene deres skal oppnås.

Hva skal man da kalle noen som med begrunnelse i islam ønsker å ta livet av alle som ikke konverterer eller underkaster seg?
    two to the heart, one to the mind...

Tilpasset MILFORUM søk

Side 3 av 3 FørsteFørste 123

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter