SPESIALJEGER.NET
Opptaksforum på Milforum - Spesialjeger.net

Nytt opptaksforum - Spesialjeger.net
Kun for dere som ligger i trening til opptak. Trykk på bildet for mer info!

Viser resultatene 1 til 7 av 7
    Menig
    Ble medlem
    Nov 2015
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

Hvis man ikke kommer inn.

Hei, hva skjer om man ikke greier opptaket til kystjeger, blir man da sendt hjem eller sendt et annet sted i forsvaret ?

2. Trond Bolle - marinejeger e-14 Tommy Fjeldheim Tenk som en kriger Bertrand-Larssen Mental Trening bli tøff Chris Ryan Bravo Two Zero Spionbasen The real Bravo Two Zero

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2015
    Liker (gitt)
    63
    Liker (mottatt)
    62
    Nevnt
    10 innlegg
    Sitert
    54 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    3

Sv: Hvis man ikke kommer inn.

Viss du ikkje har avtjent førstegangstjeneste, kan du blir overført til ditt planlagte tjenestested eller bli værande hos kjk i annen tjeneste. Evt dimme til du blir innkalla til førstegangstjeneste

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Menig
    Ble medlem
    Nov 2015
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    PONDUS
    0

Ok, så jeg blir ikke sendt hjem igjen? Planlagte førstegangstjeneste er juli 2016, og nå søkte jeg kystjeger. Og innkalingen på kystjeger er jo sammtidig som jeg skal inn.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Liker (gitt)
    632
    Liker (mottatt)
    339
    Nevnt
    71 innlegg
    Sitert
    433 innlegg
    PONDUS
    17

Jo, du kan bli sendt hjem midlertidig eller varig. Forsvarets behov er styrende. Men du møter vel ikke med plan om å ikke klare opptaket?
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Sersjant
    Ble medlem
    Aug 2006
    Liker (gitt)
    11
    Liker (mottatt)
    25
    Nevnt
    2 innlegg
    Sitert
    23 innlegg
    PONDUS
    6

Tidligere kunne man bli sendt rundt til daværende MJV's avdelinger. Noen ble overført til Taktisk Båtskavdron, noen som støttepersonell i MJK og KJK. Enkelte fikk ta skipsdykkerkurs og andre artige ting.

Hvis man derimot faller av veldig sent i opptaket er det mulig at andre tjenestestillinger allerede er fylt opp. Noe paradoksalt vil en god kandidat som faller av sent kunne ende opp som skytebane ass. i Ramsund.

Merk at dette er nesten 10 år siden, så det kan ha forandret seg veldig siden den gang. Organisasjonen er ikke lenger lik

Menig
    Ble medlem
    Jan 2015
    Liker (gitt)
    12
    Liker (mottatt)
    2
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    8 innlegg
    PONDUS
    0

Pratet med VPV i dag. De informerte meg om at jeg vil bli sendt til mitt opprinnelige tjenestested (den avdelingen jeg fikk tildelt under sesjon del 2) hvis jeg skulle ryke ut fra opptaket. Dette vil for min del bli til hæren i august, selv om jeg møter på opptak hos KJK.

Dette var en lettelse å høre, men nei, jeg har ingen planer om å ryke ut eller baserer meg ikke på at jeg har en "god" tjeneste som 2. valg - man vet aldri hva som kan skje med den plassen.

Menig
    Ble medlem
    Jan 2015
    Liker (gitt)
    12
    Liker (mottatt)
    2
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    8 innlegg
    PONDUS
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av Pytagoras Vis post
    Pratet med VPV i dag. De informerte meg om at jeg vil bli sendt til mitt opprinnelige tjenestested (den avdelingen jeg fikk tildelt under sesjon del 2) hvis jeg skulle ryke ut fra opptaket.
    NB, dette varierer tydligvis. VPV informerte i dag om at du vil bli værende i sjøforsvaret om du blir dimmitert fra opptaket, altså du får en automatisk omfordeling fra din opprinnelige avdeling til sjøforsvaret.

Kan forresten melde om at svar på søknadene kommer fortløpende ifølge VPV.

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende tråder

1. hvis jeg ikke kommer inn som fallskjermjeger
    By magga1234 in forum Opptak Fallskjermjeger og Spesialjeger
    Svar: 10
    Nyeste innlegg: 11-12-15, 23:13
  2. Kommer foreløpig ikke inn til SJØ07 så jeg kan søke MJK
    By endag in forum Opptak Marinejeger ved Marinejegerkommandoen MJK
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 11-05-09, 21:53
  3. Hva skjer om man ikke kommer med i FJ troppen?
    By shmudoc in forum Generelle diskusjoner om avdelinger
    Svar: 29
    Nyeste innlegg: 07-01-09, 13:35
  4. Hvis man ikke klare seg gjennom opptaket?
    By mickri in forum Spesialstyrker - Forsvaret og Politiet - FSK, MJK, Beredskapstroppen
    Svar: 40
    Nyeste innlegg: 07-03-08, 19:27
  5. Mulighetene hvis man ikke klarer KJK rekrutten?
    By shmudoc in forum Generelle diskusjoner om avdelinger
    Svar: 13
    Nyeste innlegg: 21-06-06, 18:05
Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.

- litt besøksstatistikk
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier