Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: KJK/FJK Opptak 2017

Rekrutt
    Ble medlem
    Aug 2015
    Pondusfaktor
    0

KJK/FJK Opptak 2017

Hei. Jeg er en gutt på 17 år (Født i 1998), som er på utkikk etter svar og søker en treningspartner.

Har vært en skyggefølger av Milforum i 3 år nå, og har endelig tatt meg til mote og opprettet bruker. Mye gode tips og hente her, så takk for det.

Okei, skal prøve og holde det kort.
    I det Norske forsvaret er det som kjent, MANGE muligheter, og med null erfaring fra Forsvaret aner jeg virkelig ikke hvor jeg skal prøve meg. Endgoal er og ende opp i FSK eller MJK, men det finnes mange veier til Rom.

Jeg har gått igjennom opptakskravene til KJK, Feltoperatør i fjernesk og FJK. KJK har strengest krav, og virker som en god rute og gå, men da må jeg binde meg til KJK i 3år. Vil de 3 årene eventuelt gi meg mye militær kunnskap og ta med inn i et evt FSK opptak? Jeg er like stor fan av vann, som fjell så det er egentlig helt åpent hva jeg kan velge. Er alle disse opptakene like "harde"? Jeg vil ha noe som gjør kroppen vondt, og noe jeg kan lære masse av. (Vil ikke søke FSK/MJK med engang, er redd for å være for umoden).

Treningspartner.
    Jeg er en gutt på 17, som bor i Tønsberg (Vestfold).
    Jeg vil ha en partner som er jovial, og kan presse meg, samt lære noe av. (Klatring, ski, sykkling osv)
    Jeg er veldig for kommunikasjon, og er hele tiden på jakt etter tilbakemeldinger.
    Jeg føler at jeg kan bidra med kunnskaper innenfor styrketrening og humanbiologi ihenhold til trening.

Stats:
    Vekt: 83kg
    Høyde: 173cm
    1RM benkpress: 105kg
    1RM mark: 145kg
    1RM squat: 137,5kg
    Push ups: 48/m 15kg
    Sit ups: 42
    3000m: 11:20
    Rygghev: 56

Er fullstendig klar over at jeg ikke stiller med den beste statistikken i skrivende stund, men det er mitt problem og ikke ditt.

Takk for meg.

Olsen

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Sersjant
    Ble medlem
    May 2009
    Pondusfaktor
    7

Sv: KJK/FJK Opptak 2017

Per i dag er vel hverken MJK eller spesialjeger aktuelt som førstegangstjeneste, bare sånn til info.

Oversersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    18

Dersom målet er å komme igjennom opptak på enten FSK eller MJV/MJK så kan det være lurt å sikte seg inn på fgtj som fallskjermjeger ved HJK/FSK. Da får du en grei innkjøring i hvordan slike opptak og selektering gjennomføres. Fokuser ikke bare på styrke men også MYE på langturer og å ha mange mil i feltstøvler med tung sekk før du stiller til opptak..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2014
    Pondusfaktor
    4

Sitat Opprinnelig skrevet av polsen Vis post
    Hei. Jeg er en gutt på 17 år (Født i 1998), som er på utkikk etter svar og søker en treningspartner.

Har vært en skyggefølger av Milforum i 3 år nå, og har endelig tatt meg til mote og opprettet bruker. Mye gode tips og hente her, så takk for det.

Okei, skal prøve og holde det kort.
    I det Norske forsvaret er det som kjent, MANGE muligheter, og med null erfaring fra Forsvaret aner jeg virkelig ikke hvor jeg skal prøve meg. Endgoal er og ende opp i FSK eller MJK, men det finnes mange veier til Rom.

Jeg har gått igjennom opptakskravene til KJK, Feltoperatør i fjernesk og FJK. KJK har strengest krav, og virker som en god rute og gå, men da må jeg binde meg til KJK i 3år. Vil de 3 årene eventuelt gi meg mye militær kunnskap og ta med inn i et evt FSK opptak? Jeg er like stor fan av vann, som fjell så det er egentlig helt åpent hva jeg kan velge. Er alle disse opptakene like "harde"? Jeg vil ha noe som gjør kroppen vondt, og noe jeg kan lære masse av. (Vil ikke søke FSK/MJK med engang, er redd for å være for umoden).

Treningspartner.
    Jeg er en gutt på 17, som bor i Tønsberg (Vestfold).
    Jeg vil ha en partner som er jovial, og kan presse meg, samt lære noe av. (Klatring, ski, sykkling osv)
    Jeg er veldig for kommunikasjon, og er hele tiden på jakt etter tilbakemeldinger.
    Jeg føler at jeg kan bidra med kunnskaper innenfor styrketrening og humanbiologi ihenhold til trening.

Stats:
    Vekt: 83kg
    Høyde: 173cm
    1RM benkpress: 105kg
    1RM mark: 145kg
    1RM squat: 137,5kg
    Push ups: 48/m 15kg
    Sit ups: 42
    3000m: 11:20
    Rygghev: 56

Er fullstendig klar over at jeg ikke stiller med den beste statistikken i skrivende stund, men det er mitt problem og ikke ditt.

Takk for meg.

Olsen
    Sjekk pm!

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende tråder

1. FSK/MJK Opptak 2017
    By polsen in forum Tips før opptak
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 06-03-16, 22:09

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •