Side 1 av 4 123 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 146
    Nyhetspubliserer
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Lightbulb Heimevernet - nyhetsklipp

Tråd for små og store nyhetsklipp om Heimevernet. Innlegg som tilhører eksisterende debatter flyttes av moderatorene og innlegg som fortjener egen tråd, det samme.

Foto: Forsvaret

Heimevernet

Heimevernet består av 45 000 soldater som kan stille opp på kort varsel om Forsvaret trenger det. Lokale styrker kan også bli bedt om å bistå sivile myndigheter ved naturkatastrofer, leteaksjoner og ulykker, mens spesielt godt trente innsatsstyrker kan beordres til å løse ekstraordinære oppdrag.

Link: https://forsvaret.no/fakta/organisasjon/Heimevernet
    Milforum-News
    Nyhetspubliserer

Besøk vår nettbutikk

Nyhetspubliserer
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Sv: Heimevernet - nyhetsklipp

Foto: privat
    "Demonstrantene" ville treffe ordføreren, men det fikk de ikke lov til!

HV-soldatene fikk prøvd seg på sikring av rådhuset, og måtte også håndtere «demonstranter» som ville møte ordføreren!
    Løytnant Remi Solberg i HV Lofoten sier øvelsen som startet tirsdag har forløpt svært greit.
    Blant annet har man for første gang øvd i sentrum med sikring av rådhuset.

Les hele artikkelen her:
    Lofotposten - "Demonstrantene" ville treffe ordføreren, men det fikk de ikke lov til!

Relatert:

Heimevern i Himmeltindens rike

Heimevernssoldatene var både høyt og lavt på Vestvågøy under forrige ukes øvelse. Kontrastene var store, fra snøforhold så kraftige på Himmeltinden at soldatene måtte sikres med klatreutstyr, til vakkert solskinn og blå himmel.

Heimevern i Himmeltindens rike | Lofotposten
    Milforum-News
    Nyhetspubliserer

Besøk vår nettbutikk

Nyhetspubliserer
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Omorganisering.Ifølge presseoffiser Rune Haarstad (høyre) kommer det ikke til å bli kuttet i stillingene i Nord-Trøndelag. Her med Kaptein Eivind Brøndbo.Foto: Svein Helge Falstad

Ansettelsesstopp i Forsvaret

Forsvarsstaben trekker tilbake alle utlyste stillinger innenfor HR-området

Grunnen til dette er at det skal bli en omorganisering og effektivisering av personellforvaltningen.
    – Alle stillinger innenfor HR-områdene skal samles til en ny plattform, derfor trekkes alle stillinger utlyst fra 1. juni. Det blir også mulige kutt i stillinger etterhvert, sier presseoffiser i HV-12, Rune Haarstad.

Les hele artikkelen her:
    Ansettelsesstopp i Forsvaret -Trønder-Avisa
    Milforum-News
    Nyhetspubliserer

Besøk vår nettbutikk

Sersjant
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    7

Nyhetstråd om Heimevernet, Sjøheimevernet og HV-Ungdommen

Hei!

Starter denne tråden som et forslag og et ønske om en aktiv "samletråd" for HV sine Innsatsstyrker over hele landet.

Del gjerne bilder og nyheter fra de forskjellige Innsatsstyrkenes facebook feed og lignende
    selvfølgelig innenfor gitte begrensninger på forumet.

Ønsker diskusjon og engasjement rundt den viktige resursen HV-I er

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    24

Heimevernets Innsatsstyrker - Nyheter og bilder

Skap gjerne co-engasjement med en av de aktive gruppene på Face? Sjak sin virker mest relevant vs fremtidens mørke skyer... Sikker mange gode innspill på div Facebook grupper som blir litt borte i systemet / strukturen.

admin - Milforum

Ledende menig
    Ble medlem
    May 2015
    Pondusfaktor
    2

Sv: Heimevernets Innsatsstyrker - Nyheter og bilder

Laster opp et par stemningsbilder fra HV-02 som jeg lagret fra FB siden deres for en stund siden

Navn:		271047_288078304625060_176724972_n.jpg
Visninger:	1176
Størrelse:	130,5 KB Navn:		430654_301130689986488_1651209080_n.jpg
Visninger:	1177
Størrelse:	208,8 KB

Menig
    Ble medlem
    Nov 2011
    Pondusfaktor
    0

Tommel opp!!

Bra insj!!

Ledende menig
    Ble medlem
    May 2015
    Pondusfaktor
    2

Navn:		ISTY_PolarBear_HV01_X-02816.jpg
Visninger:	1121
Størrelse:	109,6 KB

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    74

Fra Facebook-siden til GIHV i dag:
    Forsvarssjefens styringskonferanse for 2016 har blitt gjennomført i dag.

Til stede er alle sjefene som også sitter i FSJ ledergruppe.
    Sjef Forsvarsstaben Økonomi og Styringsavdelingen gjennomgår den økonomiske situasjonen for 2016 med de inngangsverdier som nå foreligger.

Jeg er meget bekymret.
    (min uthevelse)

Klare ord for pengene. Når generalen er bekymret, er det grunn til å være bekymret.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Nyhetspubliserer
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8

Arkivfoto: POLFOTO

Hjemmeværnsfolk bevæbnes til kamp mod terror
    Rigspolitiet, Forsvaret og Hjemmeværnet planlægger at sætte Hjemmeværnet ind ved eventuel terror i fremtiden

Extrabladet

Hjemmeværnet skal kunne rykke ud med skarpladte våben, hvis Danmark i fremtiden bliver ramt af terror.
    Siden angrebet mod Krudttønden i februar har Forsvaret, Hjemmeværnskommandoen og Rigspolitiet forberedt sig på at kunne sætte bevæbnede soldater og hjemmeværnsfolk ind, hvis der skulle opstå en ekstrem situation.
    Det oplyser chefpolitiinspektør hos Rigspolitiet Jørn Aabye til Berlingske.

- Der findes scenarier, hvor vi også i Danmark kan komme i den situation, at politiets ressourcer ikke slår til, siger Jørn Aabye til avisen.
    Milforum-News
    Nyhetspubliserer

Besøk vår nettbutikk

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    74

Sv: Nyhetstråd om Heimevernet, Sjøheimevernet og HV-Ungdommen

Ikke vet jeg hvem denne HV-duden er, men må innrømme at han ser ganske badass ut:

(Fra HVs FB-side)

på Twitter

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    24

Har hatt ham ute på vår Instagram for en stund siden. Mener noen tagget mr beard inn.

admin - Milforum

Sjekk ut gode tilbud hos MILRAB samt kle deg opp med t-skjorter fra nettbutikken vår.
    Følg oss på Facebook, Twitter, Instagram
    admin

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2006
    Pondusfaktor
    7

Det er en kamerat av meg fra Bjørn West.Veldig trivelig kar,veldig stort sjegg.
    When in doubt,empty your magazine.

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2010
    Pondusfaktor
    7

Ser ut til å være en skikkelig rørslig type, får jo våpenet til å se skikkelig lite ut.
    Bitit fyrst!

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    6

Sitat Opprinnelig skrevet av kornmo Vis post
    Ser ut til å være en skikkelig rørslig type, får jo våpenet til å se skikkelig lite ut.
    Er vel 100+ kg, og ganske rå på hangups også hvis jeg husker rett. Ble skikkelig photoshoot på forrige Bjørgvin, ble nesten Derby-feeling over det hele
    Dette er en irriterende signatur

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2007
    Pondusfaktor
    5

Sitat Opprinnelig skrevet av mailman Vis post
    Det er en kamerat av meg fra Bjørn West.Veldig trivelig kar,veldig stort sjegg.

Noen vil kanskje gå så langt som å si at han er rimelig konge!
    Det er forøvrig flere bilder av han fra Bjørgvin på HV's instagram/FB.

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    54

Fra GIHVs Facebook-side:

Jeg har i dag fått forelagt meg en anbefaling til fremskaffelsesløsning for en rekvirert fartøysstruktur i Sjøheimevernet.
    Vår stabsoffiser SHV har med sin bredt sammensatte arbeidsgruppe levert et helstøpt, meget vel gjennomtenkt og fremtidsrettet produkt som jeg har gitt min tilslutning til.
    Jeg er imponert over hvordan det har blitt tenkt helhetlig og med sterkt fokus på kosteffektive løsninger som vil bedre Sjøheimevernets operative evne i fred, krise og krig. Det vil gi "train as you fight" et reelt innhold for særlig SHVs områdestruktur. Løsningen vil gi oss tilgang til rekvirerte fartøyer av høy kvalitet, med riktige størrelser og med vekt på differensiering i forhold til behov. Både til øving, trening og i krise og krig.

Kostnadsbildet for fremskaffelsesløsningen av fartøyer er så lavt at begrepet "utgifter til inntekts ervervelse" får her et reelt innhold. Dessuten er løsningen helt i samsvar med tidsånden om og i større grad utnytte sivil sektor for å oppnå høyere operativ effekt med lavere kostnad.

Nå vil det bli arbeidet videre med løsningen i tett samarbeid med de andre som har aksjer i denne løsningen. Forsvarets logistikkorganisasjon er en av dem.

Bildene er illustrasjonsbilder, men anviser mulighetsrommet.
    Jeg applauderer, men noterer meg selvfølgelig at her har man gått full sirkel, "back to the future". Da Sjøheimevernet ble opprettet i 1951 var det en selvfølge at det helt og holdent skulle basere seg på å bruke rekvirerte sivile fartøyer (ca. 400 på 1980-tallet i hvert fall). Shetlands-Larsen sto sentralt i doktrineutvikling og taktisk trening av SHV på 1950- og 1960-tallet. Det var en selvfølge at man hele tiden jobbet med porteføljen av forhåndsrekvirerte båter, hvilke typer som var tilgjengelige, hvilke som egnet seg best til forskjellige formål, og hele tiden regulerte porteføljen tilsvarende.

Det var fra ca. 2000 man begynte å gå ned det jeg vil kalle en blindgate og rett og slett priset ut SHV med at man skulle basere seg på fartøyer heleid av HV, Gyda-klasse, Hårek-klasse, og verst av alt Reine-klassen. Nei, tilbake til grunnlaget! Sats på rekvirerte sivile fartøyer, vær først og fremst en forsterkningsressurs for Sjøforsvaret med god gammel oppdragsportefølje:
    1) Maritim overvåking og kontroll i norsk sjøområde

2) Bevoktning innenfor geografisk avgrenset område
    a) sjøside i tilknytning til nøkkelpunkt
    b) definert del av leden eller innseiling til havner
    c) vakthold ved minefelt

3) Kontrolltjeneste av fartøyer
    a) Eksaminering, visitering, ransaking, avvisning og oppbringelse

4) Støtte til Forsvarets operasjoner
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    14

Sitat Opprinnelig skrevet av hvlt Vis post
    Fra GIHVs Facebook-side:

Jeg applauderer, men noterer meg selvfølgelig at her har man gått full sirkel, "back to the future". Da Sjøheimevernet ble opprettet i 1951 var det en selvfølge at det helt og holdent skulle basere seg på å bruke rekvirerte sivile fartøyer (ca. 400 på 1980-tallet i hvert fall). Shetlands-Larsen sto sentralt i doktrineutvikling og taktisk trening av SHV på 1950- og 1960-tallet. Det var en selvfølge at man hele tiden jobbet med porteføljen av forhåndsrekvirerte båter, hvilke typer som var tilgjengelige, hvilke som egnet seg best til forskjellige formål, og hele tiden regulerte porteføljen tilsvarende.

Det var fra ca. 2000 man begynte å gå ned det jeg vil kalle en blindgate og rett og slett priset ut SHV med at man skulle basere seg på fartøyer heleid av HV, Gyda-klasse, Hårek-klasse, og verst av alt Reine-klassen. Nei, tilbake til grunnlaget! Sats på rekvirerte sivile fartøyer, vær først og fremst en forsterkningsressurs for Sjøforsvaret med god gammel oppdragsportefølje:
    Kunne ikkje ha vore meir einig.

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    54

Jeg har en følelse av at HV har blitt for dominert av Land-HV som har sett hele HV med land(hær)briller. SHV burde først og fremst vært tilknyttet Sjøforsvaret. Men det er vel mulig Sjøforsvaret mistet interessen for SHV samtidig som de mistet interessen for norskekysten og fant at det eneste saliggjørende er å stå på en fregatts broving iført hvit uniform og kjenne passatvinden mot ansiktet i Middelhavet og andre sørlige himmelstrøk.

Jeg kjenner svært lite til Luftheimevernet, men for det første er oppdraget, baseforsvar av Luftforsvarets stasjoner, mye likere objektsikringsoppdragene til Land-HV, for det andre regner jeg med at de har tettere tilknytning til baseforsvarsavdelingene i Luftforsvaret, men det kjenner jeg ikke mer til.Faktisk ligner jo også Land-HVs objektsikringsoppdrag mer på oppdragene til Luftforsvarets baseforsvar enn til oppdragene til manøveravdelingene i Hæren.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20

Fra GIHVs Facebook-side:

Kommentar fra GIHV:

"Det som er mer interessant er at dette er utvikling. SHV kommer til å øve og trene på de samme fartøyene de skal operere m i reelt scenario. I tillegg skal fartøysvalget skreddersys etter oppdrag og farvann.
    Tidligere er tilfeldig innleide fartøy brukt. Det er ikke train as you fight.
    Forøvrig blir det ikke Reine klassen om igjen. Vi har lært."
    Odd objects attract fire. You are odd.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    14

Jeg har en følelse av at HV har blitt for dominert av Land-HV som har sett hele HV med land(hær)briller. SHV burde først og fremst vært tilknyttet Sjøforsvaret. Men det er vel mulig Sjøforsvaret mistet interessen for SHV samtidig som de mistet interessen for norskekysten og fant at det eneste saliggjørende er å stå på en fregatts broving iført hvit uniform og kjenne passatvinden mot ansiktet i Middelhavet og andre sørlige himmelstrøk.

Jeg kjenner svært lite til Luftheimevernet, men for det første er oppdraget, baseforsvar av Luftforsvarets stasjoner, mye likere objektsikringsoppdragene til Land-HV, for det andre regner jeg med at de har tettere tilknytning til baseforsvarsavdelingene i Luftforsvaret, men det kjenner jeg ikke mer til.Faktisk ligner jo også Land-HVs objektsikringsoppdrag mer på oppdragene til Luftforsvarets baseforsvar enn til oppdragene til manøveravdelingene i Hæren.
    Må faktisk sei meg heilt einig her og.

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2015
    Pondusfaktor
    3

Nyhetssak om dei nyeste kommanderserjantene i HV. Artikkelen innholde namn på dei nye kommanderserjantene

https://forsvaret.no/hv/aktuelt/nyhe...tene-inntar-hv

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2010
    Pondusfaktor
    7

Stor Gratulasjon til ​Kommandérsersjant Thore Allan Grønning! Her snakker man virkelig rett mann på rett plass.

Forøvrig så har 8/11 ​Kommandérsersjanter i HV et fornavn som starter på bokstaven T.
    Bitit fyrst!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2015
    Pondusfaktor
    3

Sitat Opprinnelig skrevet av opshunter Vis post
    Nyhetssak om dei nyeste kommanderserjantene i HV. Artikkelen innholde namn på dei nye kommanderserjantene

https://forsvaret.no/hv/aktuelt/nyhe...tene-inntar-hv

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

KOMMANDÉRSERSJANTER INNTAR HV-DISTRIKTENE
    BESK​IKKET NAVN
    Kommandérsersjant HV-01 Trond Erlend Sakshaug (kaptein)
    ​Kommandérsersjant HV-02 ​Paal Tore Feet (rittmester)
    ​Kommandérsersjant HV-03 ​Torleiv Nordhus (major)
    ​Kommandérsersjant HV-08 ​Terje Framnes (kaptein)
    ​Kommandérsersjant HV-09 ​Toralf Mehammer (major)
    ​Kommandérsersjant HV-11 ​​Thomas Evensen (løytnant)​
    ​Kommandérsersjant HV-12 Thore Allan Grønning (kaptein)
    ​Kommandérsersjant HV-14 ​Torbjørn Kristensen (major)
    ​Kommandérsersjant HV-16 ​Thomas Georg Jacobsen Moelv (løytnant)
    Kommandérsersjant HV-17 Roy Hermann Ytrehauge (løytnant)​​

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    74

Det er noe symbolsk i det det første bildet i artikkelen viser - sersjantmajoren napper av de gamle offisersdistinksjonene, mens GIHV setter på de nye kommandersersjantvinklene.

For øvrig må jeg si meg stort imponert over iveren GIHV oppdaterer FB-siden sin med relevant info: https://www.facebook.com/gihv.raabye

på Twitter

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20

SHV får SB90.

GIHVs på FB:

(...) Rett etter møtet i HV-09 gikk ferden videre til Sjøheimevernets Utdannings-og Kompetansesenter (SHVUKS). Der ble senterets ansatte gitt samme orienteringer som i HV-09 med noe mer vinkling mot SHV.

Spørsmålene dreide seg naturlig nok om SHV og tanker om fremtiden. SHV er foreslått nedlagt i sin helhet i Forsvarssjefens fagmilitære råd.
    Fra sersjantmajoren og mitt ståsted var budskapet at vi, inntil noe annet er endelig bestemt, fortsetter utviklingen av SHV.

SHVUKSens fokus på kompetansebygging og understøttelse av SHVs øving og trening fortsetter for fullt.
    Her kan nevnes at 4stk Stridsbåt 90 kommer på plass i innsatsstyrke sjø i 2016, samt at konseptuell bruk av moderne rekvirerte sivile fartøyer vil bli testet ut for SHVs områdestruktur. Fartøyer som vil bli brukt i spennet fra fredstidstrening til krise/krig.
    Sendt fra min TLC 200

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    9

I et land med 55.000 riber....

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20

Noen som vil synse litt om hvor SB90ene kommer fra?

GIHV sa idag at de ikke kom fra TBS.
    På oppfordring om han kunne si hvor de kom fra, var svaret "Nei ;-)".

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    9

Umiddelbart tenker jeg at hvis dette er noe GIHV ikke vil kommentere på åpent nett, så bør det kanskje heller ikke diskuteres her...

Sent fra min E5823 via Tapatalk
    Ved kølle skal ondt fordrives!

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    74

Heimevernet - nyhetsklipp

Fra GIHV:
    "Kommende uke byr på to dager med Forsvarssjefens ledergruppemøte.

Rett etter har jeg selv mitt eget ledergruppemøte over en og en halv dag arrangert av ett av våre distrikter.

Jeg skal også inspisere en innsatsstyrke uvarslet."

Dere er herved advart!

på Twitter

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2009
    Pondusfaktor
    6

Han inspiserte min enhet for mindre enn et halvår siden. Uproblematisk.
    Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20

Nå vil Heimevernet rekvirere sivile, moderne fartøy. Nylig skrev generalinspektøren for Heimevernet under på fremskaffelsesløsningen til Sjøheimevernet.

https://forsvaret.no/hv/aktuelt/nyhe...le-fart%C3%B8y

Sersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    14

Sitat Opprinnelig skrevet av Znuddel Vis post
    Nå vil Heimevernet rekvirere sivile, moderne fartøy. Nylig skrev generalinspektøren for Heimevernet under på fremskaffelsesløsningen til Sjøheimevernet.

https://forsvaret.no/hv/aktuelt/nyhe...le-fart%C3%B8y
    Eg ser at planen er å leige dei fartøya som ein skal bruke i ein reel situasjon.Det håpar eg dei får til. Sist det var innleige av sivile fartøy, var det for dyrt å leige inn dei fartøya som ein skulle bruke ved mobilisering, i standen leigde ein inn fartøy som var dårlege og gjekk meir eller mindre på rundgang.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2015
    Pondusfaktor
    3

Det var vel mange av oss som fekk denne SMS fra HV.

Stor alarmøvelse i Heimevernet

Torsdag 17. mars fikk fire HV-distrikter ordre om å teste Heimevernets nye varslingssystem. Meldingen gikk ut på at soldatene skulle melde tilbake hvor mange timer de ville bruke før de var klar ved oppmøtested.

https://forsvaret.no/hv/aktuelt/nyhe...or-flere-tusen

Sersjant
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    7

Navn:		160508_Syltefoto_8mai_336.jpg
Visninger:	804
Størrelse:	497,5 KB

Derby stilte til parade, og alle hadde GRÅ beret!
    Godkjent sansoldat

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    14

Det må være photoshoppa
    As you wish.

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    4

Sitat Opprinnelig skrevet av PF Vis post
    Det må være photoshoppa
    Heimevernet er photoshoppa, ellers hadde ingen trodd på det.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    15

Jeg kjenner ikke igjen en eneste person på det bildet utenom S1, så jeg vil tippe at dette er innleide statister.
    - Don't confuse enthusiasm with capability

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av essal Vis post
    Jeg kjenner ikke igjen en eneste person på det bildet utenom S1, så jeg vil tippe at dette er innleide statister.
    Ja, stusser også over bildet. En ungdommelig gjeng. Ser en av de angivelige HV-soldatene stiller med distinksjon for flysoldat. Er man i HV, selv luft-hv, er man vel først og fremst HV-soldat? Hvis dette var et riktig merke å bruke skulle vel menige HV-soldater med bakgrunn fra hæren stille med menigdistinksjon derfra siden det ikke finnes egen HV-menigdistinksjon. Land-HV følger jo hærens distinksjoner i utgangspunktet.
    Si vis pacem, para bellum

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    74

Det er jo et genialt konsept som burde kunne utvides! I stedet for å bruke masse penger på umotiverte HV-gubbs, kunne man hyre inn 45 000 statister, gi dem uniformer og våpen og la dem øve. Hvis det blir krig er det ikke sikkert noen ser forskjell en gang...

på Twitter

Side 1 av 4 123 ... SisteSiste

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.