Viser resultatene 1 til 19 av 19
    Menig
    Ble medlem
    Nov 2014
    Pondusfaktor
    0

Mulighetene for PHS..

Jeg er en gutt som i år fyller 19, skal opp til GSV januar 2016 og har sett på mulighetene for politiyrket etter endt fgt. Jeg er dessverre redd for at jeg har minska mine sjanser for dette betraktelig etter et uheldig førerkortbeslag.. Jeg finner ingen gode svar på dette når jeg søker rundt på nettet, men jeg håper at det er noen her inne som sitter på litt verdifull informasjon som kan føre til at jeg blir litt klokere.

Hadde en litt uheldig hendelse her om dagen i pinsetrafikken, lovens lange arm sto i skogen med laser og det gikk litt i forteste laget. Ble målt til 116 km/t i 80-sona, noe som vil si helt i grenseland for førerkortbeslag. (Dette er ikke et forsøk på å unnskylde min handling, men det var firefelts vei, rett strekning med gode kjøreforhold og sikt.) Ettersom jeg er ung og har lappen på prøvetid bestemte politiet for å ta beslag i det. Vedgikk forholdet på stedet og la ikke skjul på noe. Førerkortet får jeg igjen i løpet av 3-6 måneder, samt en bot som svir. Jeg er allikevel usikker på om dette vil ha noe å si iforhold til fgt. og eventuell videre karrière i forsvaret/politiet. Politimannen som foretok beslaget var ikke helt sikker, men han mente at det ikke skulle ha noe å si. Om det er noen av dere vise her på forumet som har peiling på dette så ville jeg satt stor pris på svar. Jeg har imidlertid ingen intensjoner om å skjule forholdet under innrykk i fgt. eller i senere anledninger hvor dette kan være relevant informasjon, og kommer til å være helt åpen om det til befalet. Dette er forøvrig første og eneste gang jeg har vært borti politiet.

Sersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    14

Sv: Mulighetene for PHS..

Forenklet forelegg - Wikipedia

Og

Forseelse - Wikipedia

Kanskje du finner svaret der.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    8

Hei du. I forhold til PHS så er de ganske strenge blitt, men de ser på hver sak uavhengig. Ved forenklet forelegg for trafikkforseelser har 3 til 4 år før man søker ofte vært nok, da kan de se på det som "lengre tilbake i tid"- ved beslag og forelegg er jeg usikker, dette er en strengere reaksjon enn forenklet forelegg.
    Det beste du kan gjøre er å sende en mail til opptak@phs.no, forklare deg og hør hva de sier.

Det er uansett bedre å søke når du får muligheten til dette, enn å la være. Får du avslag kan du søke på nytt. Det er mange som søker i flere år på rad før de kommer igjennom. Viktig å være ærlig i søknaden din.
    Du vil garantert bli spurt om dette på intervjuet ditt, da som et holdningsspørsmål. Det er noe å ta med seg når det gjelder trafikkforseelser og hvor motivert du er.

Se info på Bachelor | www.phs.no
    "Henvendelser om saksbehandling, vandel eller konkrete enkeltsaker skal sendes per e-post."

Lykke til.

PS. Jeg uttaler meg basert på hendelser i vennekretsen, jobber ikke i etaten. Send dem en mail
    Sist endret av Xylia; 27-05-15 kl 16:04
    "Men da sa Jonatan at det var ting som måtte gjøres, selv om de var farlige, for ellers er jeg ikke noe menneske, bare en liten lort." - Lindgren.

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    16

Støtter det Xylia skriver.

116 er beslagsgrense i 80-sone uavhengig av alder.

Ingen av oss er plettfrie, men når man har mange søkere å velge blant (nå tenker jeg på PHS), så kan sjansene dine minskes.
    Ihr trugt die Schande nicht. Ihr wehrtet Euch.

Menig
    Ble medlem
    Nov 2014
    Pondusfaktor
    0

Da var det vel mer eller mindre som jeg frykta, selv om det fortsatt finnes håp så har jeg gjort det ekstremt vanskelig for meg selv. Utrolig kjipt og kjedelig, men man må jo bare ta konsekvensene av den idiotiske handlinga man har utført, er jo ingen andre som kan bebreides for dette.. Får ta en telefon til både forsvaret og politiet og forhøre meg litt, men det som blir nevnt her stemmer nok ganske godt.

Takk til alle dere som har svart, settes pris på!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2015
    Pondusfaktor
    2

Men husk. Søk.
    Kommer du ikke inn i år. Søk neste år. Og ikke få noen bøter i mellom. Så viser du dem at du vil inn

Sent from my iPhone using Tapatalk

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    8

Sitat Opprinnelig skrevet av Gammlingen Vis post
    Men husk. Søk.
    Kommer du ikke inn i år. Søk neste år. Og ikke få noen bøter i mellom. Så viser du dem at du vil inn
    Støttes! Alle kan gjøre feil. Resultatet er nok å måtte vente litt lengre. Tren, ta et årsstudium i sosiologi/psykologi/pedagogikk eller lignende, og søk
    "Men da sa Jonatan at det var ting som måtte gjøres, selv om de var farlige, for ellers er jeg ikke noe menneske, bare en liten lort." - Lindgren.

Menig
    Ble medlem
    Nov 2014
    Pondusfaktor
    0

Kommer til å søke den tid det blir aktuelt, som etter planen ikke blir før om 2-3 år (om ellers planen for forsvaret er realistisk og lar seg gjennomføre). Dette er som sagt første og eneste gang jeg har vært innblanda i noe med politiet, og det blir siste gang også. Tar dette ganske tungt og jeg har virkelig tatt lærdom av min feil.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2015
    Pondusfaktor
    2

Men ikke demotiver deg selv. Teit gjort .
    Men kanskje like greit siden da fikk du lærdom

Menig
    Ble medlem
    Nov 2014
    Pondusfaktor
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av Gammlingen Vis post
    Men ikke demotiver deg selv. Teit gjort .
    Men kanskje like greit siden da fikk du lærdom

Nei det går seg nok til etterhvert, gjelder bare å komme seg over det og starte treninga. Tenker å holde denne tråden oppdatert med utfallet både i forhold til førstegangstjeneste og mulig videre karriere. Tenker det er flere som kan ha interessert i å høre hvordan det utarter seg.

Tusen takk for svar til alle som har tatt seg tid til dette

Sent from my iPad using Tapatalk

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    8

Bra tanke Gjør det!

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2010
    Pondusfaktor
    7

Hvis det går noen år til søknaden din sendes inn og du samtidig klarer å holde din sti ren vil sjansene dine øke betraktelig. Andre her sier at du bør søke med en gang, men jeg vet ikke om det er noe poeng. Du vet vel at du uansett ikke vil komme inn på grunn av denne episoden, og at den er såpass fersk.

Menig
    Ble medlem
    Nov 2014
    Pondusfaktor
    0

Har i tidligere innlegg skrevet at jeg ikke kommer til å søke phs før om ett par år, så det er ikke snakk om at noen søknad blir levert neste år.

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    16

Du viser i hvert fall god holdning når du tar ansvar og står for det du har gjort uten noe bortforklaringer.

Følg planen din, og søk om noen år. Da kan du vise til plettfri vandel i mellomtiden, og dess eldre saken blir, dess mindre vekt legges det på den.

Sersjant
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7

Jeg tror som mange andre at,ja du har lagt ett hinder i din egen vei til politiyrket. men du må søke, og søke igjen. Kommer du deg til ett intervju på opptak tror jeg at du skal klare å forklare at du har lært av dine synder, slik du viser i denne tråden.

stå på mann.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Menig
    Ble medlem
    Nov 2014
    Pondusfaktor
    0

Har tidligere sagt at jeg skulle oppdatere denne tråden og gi litt info om hvordan ting gikk i forhold til dette med sikkerhetsklarering og videre tjeneste, dette skjer nå 2 år etter tråden ble starta, men bedre sent enn aldri. Er nok flere som lurer på noe rundt dette temaet og jeg håper at denne tråden kan være til hjelp dersom noen skulle ha spørsmål.
    I forhold til fgt. var dette med førerkortbeslag helt uproblematisk, var ærlig og svarte som det var. Fikk klarering uten noen videre spørsmål eller komplikasjoner, og fullførte 18mnd tjeneste. Deretter fant jeg ut at jeg ikke var ferdig med livet i grønt, la dermed ifra meg planen om PHS og er fortsatt i grønt. Dette har også vært helt uproblematisk ifh til forelegget jeg fikk.

Håper andre kan dra nytte av denne tråden i fremtia og dersom noen har spørsmål så er min oppfordring: ikke vær redd for å spørre eller søke informasjon.

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    5

Jeg nærmer meg 40, men ser fortsatt stor nytte av denne tråden - og til trådstarter spesielt, takker for info og at du tar deg tid til å dele med andre! Ekstra plusspoeng burde vært utdelt for fin takt&tone og godt skriftspråk, et eksempel til etterfølgelse.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20

Takk for oppdatering.

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    16

Artig med en oppdatering etter så lang tid, og fint å høre at det går bra med deg!

Tilpasset MILFORUM søk

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter