Side 11 av 12 FørsteFørste ... 9101112 SisteSiste
Viser resultatene 401 til 440 av 478
    Oversersjant
    Ble medlem
    Oct 2006
    Liker (gitt)
    125
    Liker (mottatt)
    235
    Nevnt
    74 innlegg
    Sitert
    258 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    15

Sv: Peshmerganor - Norsk ekssoldat kriger i Irak

Støttes- Det MMB sa. Med din bakgrunn og erfaring, så regner jeg med at å få seg en jobb på den private siden ikke er av de vanskeligste, enten det er trainer, mentor -eller doer jobbing i regionen.
    Bli mental med best trening - Lars Bertrand Erikssen

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Nevnt
    96 innlegg
    Sitert
    537 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    35

Død ved Kølle!

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Liker (gitt)
    895
    Liker (mottatt)
    529
    Nevnt
    70 innlegg
    Sitert
    577 innlegg
    PONDUS
    19

27/10-16

"After the liberation of Batnay. We didn't find any Islamic State fighters... or no one alive, that is, so the general had one of the officers to put on a fake beard and gave us a show. Cracked me up when the prisoner shouted Allah Akbar and the general threatened to kill him. What a great sense of humor, it really made us smile!"

https://m.facebook.com/story.php?sto...60598254061750

Sent fra min E5603 via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Liker (gitt)
    895
    Liker (mottatt)
    529
    Nevnt
    70 innlegg
    Sitert
    577 innlegg
    PONDUS
    19

25/10-16

"Moments ago. The Peshmerga just liberated Batnay, a Christian village outside Mosul that have been controlled by the Islamic State for over two years. General Wahed Kovle was leading from the very front as usual and I had the honour of beeing at his side. No resistance, only roadside bombs that was detected and disabled. The town of Tal Kayef is next, then Mosul. The Iraqi Army will lead the rest of the operation, but I have a small hope they will ask for our assistance. More to come. #bijipeshmerga #bijikurdistan"

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Liker (gitt)
    895
    Liker (mottatt)
    529
    Nevnt
    70 innlegg
    Sitert
    577 innlegg
    PONDUS
    19

*
    Sist endret av Znuddel; 28-10-16 kl 12:31 Begrunnelse: Dobbelpost

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Da har jeg bedre nett. Kom med en oppdatering på Instagram nettopp som forklarer den nåværende situasjone bedre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Oppdatering. Er tilbake på den gamle fronten vår for et avbrekk. Blitt fortalt at offensiven for vår del stopper ved Batnay, som vi frigjorde for noen dager siden, og at irakerne fortsetter fremrykkingen mot Tal Kayef og Mosul. Avventer fremdeles litt før jeg reiser herifra for godt. Har fremdeles et bittelite håp om at irakerne vil be om vår støtte til å ta Tal Kayef (de har foreløpig ikke gått inn i byen, bare omringet den). De har mistet en god del menn under beleiringen, inkludert 4 drepte og 9 sårede for få dager siden av det jeg blir fortalt var blue on blue fra en amerikansk drone. Vet ikke om det stemmer, men har pratet med en av ambulansesjåførene som var med på å behandle dem. 3 av de skadde er kritisk og hvis det er amerikanerene som står bak, kan det bli stygt.

Har flybilletter hjem til jul, så har halvannen måned igjen her nede og må finne på noe å gjøre nå som kampene kan være over for Peshmerga i dette området. Har prøvd å overtale denne ambulansesjåføren om å la meg bli med å støtte irakerne utenfor Tal Kayef, men han var skeptisk til det da han ikke ønsker å være ansvarlig om noe skulle skje meg. Har også fått tilbud fra en fransk hjelpeorganisasjon jeg har støttet tidligere, om å jobbe for dem som frivillig i Erbil frem til jeg reiser hjem. Tenker det kunne være en fin avslutning på oppholdet mitt, å hjelpe flyktningene, så skal møte dem neste uke for å finne ut mer.

Ellers er det ikke så mye mer å rapportere. Logistikken på den gamle fronten vår er ikke-eksisterende akkurat nå. Har knapt spist på to dager og vurderer å reise tilbake til den nye fronten utenfor Batnay kun for å spise, selv om det innebærer å sove på bakken under åpen himmel i et støvhelvete og utsettes for BK-ild fra Tal Kayef.

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2009
    Liker (gitt)
    1019
    Liker (mottatt)
    159
    Nevnt
    43 innlegg
    Sitert
    208 innlegg
    PONDUS
    8

Dette gir vel noe:
    http://americanmilitarynews.com/2016...=militarymemes

Skrevet med skrivefeil fra min Sony Xperia Z5
    Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Sitat Opprinnelig skrevet av Hulkinator Vis post
    Dette gir vel noe:
    http://americanmilitarynews.com/2016...=militarymemes

Joda. Men jeg stiller spørsmålstegn ved hvorfor det gikk hele to år før koalisjonen bestemte seg for å øke antall soldater på bakken. Hadde det vært politisk vilje til det, hadde Mosul vært tatt for lenge siden.

Forøvrig så har jeg forlatt avdelingen og fronten min nå. Befinner meg i Erbil og skal tilbringe litt tid her med diverse venner og bekjente. Hadde også et møte med en hjelpeorganisasjon som var veldig interessert i å ha meg og min svenske venn med på laget, så det kan være vi gir dem en hjelpende hånd frem til vi begge reiser hjem til jul. Skal også å ta en tur til Suleymania og Kirkuk for å treffe familie. Så blir det å prøve ut det sivile livet hjemme i Norge igjen.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Liker (gitt)
    261
    Liker (mottatt)
    188
    Nevnt
    15 innlegg
    Sitert
    137 innlegg
    PONDUS
    9

Heier på deg videre, venter på boken. Med din unike posisjon og formidlingsevner er jeg sikker på at mange nye dører kan åpnes for deg i fremtiden.

Han kameraten din er litt av en type "i dont really remember what happened because i lost control" haha!

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Sitat Opprinnelig skrevet av Navytimes Vis post
    Heier på deg videre, venter på boken. Med din unike posisjon og formidlingsevner er jeg sikker på at mange nye dører kan åpnes for deg i fremtiden.

Han kameraten din er litt av en type "i dont really remember what happened because i lost control" haha!
    Takk, takk. Ja, svensken er en fin fyr. Han har sett og opplevd mye i en alder av 21 år. Ikke bare i kampen mot IS, men også hjemme i Svergie, hvor han vokste opp i et belastet område og var involvert i en del ting. Men han har modnet mye i løpet av tiden sin her nede og har tatt sterk avstand fra fortiden sin og de gamle vennene.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Hjemme for godt denne gangen.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Liker (gitt)
    1163
    Liker (mottatt)
    2657
    Nevnt
    274 innlegg
    Sitert
    1318 innlegg
    PONDUS
    72

Vel blåst!

Et velment råd på veien: Nå er det tid for deg selv, kjæreste, familie og venner, men finn deg også en du kan prate med som har vært gjennom noe lignende, eller i hvert fall har forutsetninger for å forstå, dvs en soldat. Jeg antar organisasjonen du har jobbet for ikke har så mange stressmestringsteam...
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Liker (gitt)
    895
    Liker (mottatt)
    529
    Nevnt
    70 innlegg
    Sitert
    577 innlegg
    PONDUS
    19

Velkommen hjem, og takk for innsatsen!

Fortsett gjerne med å holde oss oppdatert?

Hvor lenge var du der nede?

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Vel blåst!

Et velment råd på veien: Nå er det tid for deg selv, kjæreste, familie og venner, men finn deg også en du kan prate med som har vært gjennom noe lignende, eller i hvert fall har forutsetninger for å forstå, dvs en soldat. Jeg antar organisasjonen du har jobbet for ikke har så mange stressmestringsteam...
    Takker for tips, tar dette til etterretning

Sitat Opprinnelig skrevet av Znuddel Vis post
    Velkommen hjem, og takk for innsatsen!

Fortsett gjerne med å holde oss oppdatert?

Hvor lenge var du der nede?

22 måneder mellom deployering og redeployering, hvorav jeg var hjemme i totalt 6 måneder. Så 16 måneder der nede totalt.

Vil fortsette å være aktiv på både Instagram og Milforum. Planen fremover blir forresten å skaffe jobb, begynne å trene igjen og skrive bok. Men alt dette skjer ikke før på nyåret. Først skal jeg ta meg litt fri fra alt.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Hatt et konstruktivt møte hos Kagge forlag i dag. Fikk disse som gave også. "To søstre" har visstnok fått veldig bra kritikk, så gleder meg til å begynne på den.

Som sagt begynner jeg på boken min selv neste måned. I den forbindelse er jeg veldig åpen for innspill eller historier/temaer dere føler jeg bør inkludere i den. Det gjelder i hovedsak Norge og Forsvarets rolle i bekjempelsen av IS. Enkelte her sitter kanskje på noen meninger eller historier som kan være relevante å ta med i boken og det er bare å kontakte meg enten via forumet, Instagram eller andre kanaler. Jeg har også Signal, som er en kryptert meldingstjeneste. For de som kjenner meg personlig, så har jeg et nytt nummer. Har du ikke allerede fått det, er det bare å si ifra.

Jeg ønsker ikke noe tilsendt som går utover OPSEC til de som fremdeles er der nede, men jeg vil selfølgelig holde dere anonyme og være diskré med kontakten. Ingen enkeltpersoner trenger å være redde for å henges ut i boken og folk jeg kjenner og skal skrive om vil selfølgelig anonymiseres. Men jeg kommer til å være ærlig om hva jeg mener om Norge og Forsvarets engasjement i Irak. På dette feltet skal jeg ikke rosemale noe som helst. Jeg kunne ha tilbudt Forsvaret innsyn i skrivearbeidet, men etter hendelsen med FSA i fjor høst, er det liten sjans for det.

Gleder meg veldig til å komme i gang!

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Liker (gitt)
    46
    Liker (mottatt)
    45
    Nevnt
    13 innlegg
    Sitert
    56 innlegg
    PONDUS
    9

Lykke til med boken, og jeg ser frem til å lese den..
    Velkommen hjem!
    The older i get, the better i was..

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Liker (gitt)
    261
    Liker (mottatt)
    188
    Nevnt
    15 innlegg
    Sitert
    137 innlegg
    PONDUS
    9

Gleder meg stort til denne, lykke til med skrivingen.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2013
    Liker (gitt)
    130
    Liker (mottatt)
    199
    Nevnt
    9 innlegg
    Sitert
    61 innlegg
    PONDUS
    10

Slenger meg på listen av folk som gleder meg til å lese den.

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2009
    Liker (gitt)
    1019
    Liker (mottatt)
    159
    Nevnt
    43 innlegg
    Sitert
    208 innlegg
    PONDUS
    8

Du kan jo gi de et stikk, send en signert kopi fra første opplag en dag eller to før boken går ut i butikken 😎
    Gleder meg til å lese den.

Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

På et feltsykehus nær frontlinjen i Mosul jobber norske Max-Hendrik Wathne Gelink fra Bergen. Han tilbringer ferien midt i krigen.
    https://www.nrk.no/urix/xl/norske-ma...sul-1.13285566

En av nordmennene jeg hadde med meg på fronten i august, sammen med Global Surgical and Medical Support Group, eller GSMSG. Han var nylig i Mosul med en annen medic-gruppe denne gangen, Academy of Emergency Medicine. Solid kar, følg han gjerne på Instagram, hvor han går under navnet @murse_nor. Kan også anbefale å følge @kattamatta, som også nylig var i Irak med GSMSG (hennes andre deployering med GSMSG).

Begge disse to har tilknytning til HV og selveste sjefen for Heimevernet har stilt seg positiv til innsatsen deres via sosiale medier, noe jeg synes er veldig bra. Litt andre holdninger i HV når det kommer til sånt enn i Hæren, kanskje. Om flere her er interessert i å støtte GSMSG, er det bare å kontakte meg eller GSMSG direkte. Sjefen for GSMSG har svært gode erfaringer med nordmenn og ønsker flere med bakgrunn fra Forsvaret og sanitet- eller kirurgierfaring for kortere deployeringer (2-3 uker om gangen).

http://www.gsmsg.org

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Peshmerganor - Norsk ekssoldat kriger i Irak

Gir bort noe PBU fra deployeringen min i Kurdistan. Sjekk ut min siste post på Instagram hvis det er ønske om å delta i konkurransen. I tillegg er det muligheter for å vinne vester, capser, t-skjorter, patcher og annet snacks. Konkurransen er åpen for alle og vinnerne velges ut førstkommende fredag. Lykke til!

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Liker (gitt)
    895
    Liker (mottatt)
    529
    Nevnt
    70 innlegg
    Sitert
    577 innlegg
    PONDUS
    19

Hvordan er livet hjemme igjen? Har du roen her?

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Sitat Opprinnelig skrevet av Znuddel Vis post
    Hvordan er livet hjemme igjen? Har du roen her?

Så langt, ja. Trives veldig godt hjemme, elsker tiden jeg får med dama og har så vidt begynt å skrive. Takket også nei nå nylig til å reise tilbake. Min svenske venn trives ikke like godt i det sivile og ordnet oss begge plass i ISOF (de irakiske spesialstyrkene). Så han reiser muligens til Mosul om få måneder, men det får bli uten meg.

Moderator
    Ble medlem
    Jul 2008
    Liker (gitt)
    250
    Liker (mottatt)
    104
    Nevnt
    36 innlegg
    Sitert
    145 innlegg
    PONDUS
    9

"ordnet oss begge plass i ISOF" - ting gjøres jo forskjellig fra sted til sted. Regner med at tidligere tijeneste var verdt mer enn et "opptak"
    “If you find yourself in a fair fight, your tactics suck.”
    ― John Steinbeck

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Sitat Opprinnelig skrevet av Einherjar Vis post
    "ordnet oss begge plass i ISOF" - ting gjøres jo forskjellig fra sted til sted. Regner med at tidligere tijeneste var verdt mer enn et "opptak"
    Kontakter. Alt handler om kontakter der nede. Svensken kom i kontakt med sønnen til generalen som styrer ISOF, via Instagram. Sønnen pratet med pappa og svensken ble lovet hjelp. Generalen er forøvrig kurder og det skal visst være mange kurdere i ISOF.

Nå skal det også sies at irakerne blir slaktet i Mosul (det har blitt sagt 2.000 KIA bare i november), så de setter sikkert pris på hjelp, de og.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Trailer for en kommende dokumentar om Peshmergaswe.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Sitter her og skriver på det andre kapittelet i boken min som dreier seg om Afghanistan. Kan noen hjelpe meg med å formulere veldig kort hva NCC var og hva de gjorde? Vil det for eksempel være veldig feil å skrive "NCC hadde det overordnede ansvaret for de norske styrkene i Afghanistan"?

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Liker (gitt)
    1163
    Liker (mottatt)
    2657
    Nevnt
    274 innlegg
    Sitert
    1318 innlegg
    PONDUS
    72

Eventuelt, "det overordnete administrative ansvaret", eller "det nasjonale ansvaret på vegne av FOH".
    Muligens noen andre som vet helt nøyaktig hvordan man har definert dette.

på Twitter

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Liker (gitt)
    168
    Liker (mottatt)
    390
    Nevnt
    77 innlegg
    Sitert
    665 innlegg
    PONDUS
    14

Hjelper denne?
    https://forsvaret.no/faktabokser/ncc

​Den norske kontingentstaben i Afghanistan (NCC) er det framskotne militære leiingselementet til den norske innsatsen i Afghanistan og ISAF-styrken (International Security Assistance Force).
    Avdelinga har vore den forlengja armen til Forsvarets operative hovudkvarter i Afghanistan. Oppgåvene har vore å ​​​​​​​​​støtte det norske ISAF-bidraget, følgje med på situasjonen i landet og rapportere heim til Noreg.​
    Vi vil ikke ha noen skulpturpark i skauen!

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Eventuelt, "det overordnete administrative ansvaret", eller "det nasjonale ansvaret på vegne av FOH".
    Muligens noen andre som vet helt nøyaktig hvordan man har definert dette.
    Med mindre det kommer bedre forslag, tenker jeg å gå for "det overordnete administrative ansvaret". Takk, ikke se bort fra at jeg vil trenge mer hjelp fremover!

Moderator
    Ble medlem
    May 2014
    Liker (gitt)
    743
    Liker (mottatt)
    399
    Nevnt
    50 innlegg
    Sitert
    131 innlegg
    PONDUS
    16

Fra denne avisartikkelenhttp://touch.budstikka.no/nyheter/ny...ate=01.01.2011 så står det:

I 47 grader og strålende sol tok Ivar Halset (45) over ledelsen av kontingentstaben som holder til i Mazar-e Sharif, nord i Afghanistan. I 6 måneder fremover har han ansvar for at alle nordmenn i Afghanistan får god personellforvaltning, etterretningsinformasjon, logistikk- og sambandsstøtte, økonomiforvaltning, juridisk bistand, prestetjenester og militærpolititjenester. En oppgave han gleder seg til.

Sersjant
    Ble medlem
    Aug 2014
    Liker (gitt)
    869
    Liker (mottatt)
    114
    Nevnt
    22 innlegg
    Sitert
    131 innlegg
    PONDUS
    5

Sitat Opprinnelig skrevet av peshmerganor Vis post
    Med mindre det kommer bedre forslag, tenker jeg å gå for "det overordnete administrative ansvaret". Takk, ikke se bort fra at jeg vil trenge mer hjelp fremover!

Som Rittmester sa; "på vegne av FOH" og "nasjonale" hører med.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Forslag til hva man kan kalle "dog tag" på norsk?

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Liker (gitt)
    129
    Liker (mottatt)
    321
    Nevnt
    98 innlegg
    Sitert
    285 innlegg
    PONDUS
    15

Gjenkjenningsmerke mener jeg det er.
    - Don't confuse enthusiasm with capability

Moderator
    Ble medlem
    May 2014
    Liker (gitt)
    743
    Liker (mottatt)
    399
    Nevnt
    50 innlegg
    Sitert
    131 innlegg
    PONDUS
    16

Stemmer det. 👍

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Liker (gitt)
    1163
    Liker (mottatt)
    2657
    Nevnt
    274 innlegg
    Sitert
    1318 innlegg
    PONDUS
    72

"Dødsbrikke" har også vært brukt, selv om gjenkjenningsmerke er det offisielle.

på Twitter

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Takker, gutta!

Sersjant
    Ble medlem
    May 2015
    Liker (gitt)
    138
    Liker (mottatt)
    666
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    19

Peshmerganor patcher og klistremerker fra BritKitUSA er nå tilgjengelig på deres nettside. Vi har tre type patcher denne gangen, inkludert den gode, gamle Charity patchen, hvor 100% av min personlige profitt går til en god sak. Har tidligere donert bort $3,500 til Navy Seal Foundation og Barzani Charity Foundation. Denne gangen går pengene til Global Surgical Medical Support Group og Academy of Emergency Medicine, som opererer i Irak og har/har hatt flere norske soldater (både stadig tjenestegjørende og veteraner) i sine rekker. Dere kan altså støtte disse to gruppene ved å kjøpe Charity patchene, eller støtte meg personlig ved kjøp av de to andre patchene. Les mer eller besøk BritKitUSA ved å klikke på linkene nedenfor.

Forøvrig går jobben med å skrive boken fremover, sakte, men sikkert. Er snart halvferdig med manuset, tittelen på boken er snart klar og jeg har overtalt Kagge Forlag til å bruke en av Instagram-vennene mine til å designe bokomslaget. Vi laget et utkast sammen som forlaget ble svært begeistret for, og jeg gleder meg veldig til å vise den frem.

http://www.peshmerganor.com/last-round-patches/

http://shop.britkitusa.com/Peshmerga...rgaswe_c22.htm

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2009
    Liker (gitt)
    83
    Liker (mottatt)
    92
    Nevnt
    5 innlegg
    Sitert
    107 innlegg
    PONDUS
    6

Sitat Opprinnelig skrevet av peshmerganor Vis post
    Forslag til hva man kan kalle "dog tag" på norsk?

Også vært kalt for "dødsmerke".
    Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 9101112 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier