Støtt Milforum på Vipps #587 879

Hundefører

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hali
    Trådstarter
    RESERVIST
    • 2015
    • 20

    Hundefører

    Jeg ønsker sterkt å bli hundefører når jeg skal i førstegangstjeneste om et par år. Er det noen som har relevante tips ift trening?
    Hvor viktig er det med erfaring i fra hundesport?...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
  • Alpha
    RESERVIST
    • 2012
    • 31

    #2
    Opprinnelig skrevet av Hali
    Hvor viktig er det med erfaring i fra hundesport?
    Sjef K-91 i GSV sa til oss at de helst vil ha folk som ikke har erfaring da man ofte kan lære ting som ikke er relevante ift. militærtjeneste. For å sette det på spissen ville de helst ha folk som ikke har hund i huset fr...
    [/QUOTE]
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Hali
      Trådstarter
      RESERVIST
      • 2015
      • 20

      #3
      Opprinnelig skrevet av Alpha
      Sjef K-91 i GSV sa til oss at de helst vil ha folk som ikke har erfaring da man ofte kan lære ting som ikke er relevante ift. militærtjeneste. For å sette det på spissen ville de helst ha folk som ikke har hund i huset fra før, men det gjør deg selvfølgelig ikke uaktell.[...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • Alpha
        RESERVIST
        • 2012
        • 31

        #4
        Opprinnelig skrevet av Hali
        Det er jo bare fantastisk teit! Men man trenger jo ikke å skryte av det...
        Nå er det jeg sa satt veldig på spissen og kun hentet ut fra en kort brief. Det jeg vil fram til er at man ikke bør satse så mye på å skaffe så mye erfaring som mulig før man møter til opptak. En m...
        [/QUOTE]
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • Hali
          Trådstarter
          RESERVIST
          • 2015
          • 20

          #5
          Opprinnelig skrevet av Alpha
          Nå er det jeg sa satt veldig på spissen og kun hentet ut fra en kort brief. Det jeg vil fram til er at man ikke bør satse så mye på å skaffe så mye erfaring som mulig før man møter til opptak. En militær tjenestehund er ganske så annerledes enn en hund man kan ha i sitt eget hje...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

          Kommentér

          • Alpha
            RESERVIST
            • 2012
            • 31

            #6
            Opprinnelig skrevet av Hali
            Vet ikke helt jeg. Var på utplassering på Hauerseter for et par år siden(her var det forresten mange hunder som kunne vært i en familie), og eier nå en Schæfer som etterhvert skal trenes innen IPO, prinsippet er i grunn det samme... Men som du sier, så er det jo ikke det samme.
            ...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • Mr blue
              RESERVIST
              • 2009
              • 63

              #7
              Hadde hatt 2 hunder før(dog kun familie hunder) og fikk ikke noe problemer pga det. Gikk hundeskolen i luftforsvaret.
              Uten å være sikker på akkurat hvilket kriterier de ser etter så trur jeg er resultatet ditt på 3000meter er noe av det viktigste.(min var på 10.05, men trur jeg var sånn ca midt på t...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
              Last edited by Mr blue; DTG 040229 Apr 15, 02:29.

              Kommentér

              • Hali
                Trådstarter
                RESERVIST
                • 2015
                • 20

                #8
                Opprinnelig skrevet av Mr blue
                Hadde hatt 2 hunder før(dog kun familie hunder) og fikk ikke noe problemer pga det. Gikk hundeskolen i luftforsvaret.
                Uten å være sikker på akkurat hvilket kriterier de ser etter så trur jeg er resultatet ditt på 3000meter er noe av det viktigste.(min var på 10.05, men trur j...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • Tjemba
                  RESERVIST
                  • 2015
                  • 11

                  #9
                  Man kaller ikke en stridsvogn for en tanks.
                  Man kaller ikke et tre for et tre, det er en busk. (I nord værtfall
                  Hund, ikke bikkje osv.

                  Kommer vel av at de fleste i Forsvaret terpes på sambandsspråk og da ønsker man så få missforståelser som mulig. "Nå kommer bikkjene" kan fort oppfattes som noe ...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                  Kommentér

                  • Mr blue
                    RESERVIST
                    • 2009
                    • 63

                    #10
                    De mener det er et negativt ladet ord; "bikkje er noe du kaller svigermora di, men ikke hunden din", eller noe i den duren.

                    Spesielt under første del,der man trener på "gamlingene" som er ofte er gamle krigere som fortjener respekt....
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    Last edited by Mr blue; DTG 041026 Apr 15, 10:26.

                    Kommentér

                    • Mr blue
                      RESERVIST
                      • 2009
                      • 63

                      #11
                      Vil bare si at husk at hundene er annerledes fra sivile hunder(dog noe er jo fortsatt likt, hund er fortsatt hund).
                      Respekter sikkerhetsavstanden mellom hundene.(ting går veldig fort når det går galt og du blir sparket ut om hunden tar skader).
                      Men det er noe de kommer til å fortelle deg uansett, vi...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      Googleannonse

                      Collapse

                      Forumstruktur

                      Collapse

                      Working...