SPESIALJEGER.NET
Opptaksforum på Milforum - Spesialjeger.net

Nytt opptaksforum - Spesialjeger.net
Kun for dere som ligger i trening til opptak. Trykk på bildet for mer info!

Side 2 av 2 FørsteFørste 12
Viser resultatene 41 til 47 av 47
    Menig
    Ble medlem
    Aug 2005
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

Sv: GSV januar 2016

Var selv sambandsmann i patrulje på Skogfoss 2009/2010, men innrykket var i Juli. Ha holdningene på plass, god innsats uansett jobb som skal utføres, og stå på. Det er etter de hardeste øvelsene og utfordringene det føles best etterpå!
    Ellers så er selve jegerutdannelsen bra, var i alle fall det når jeg var inne, og etter ett par år måtte jeg børste støv av den igjen, nå innen HVI. Tips er å gå endel med sekk, den ble i alle fall flittig brukt tiden jeg var inne, og befalet vi hadde da var av oppfattningen at vi ikke skulle hate bare for å hate, men vi skulle bli bedre, lære noe, da var det greit å hate... så man satt jo igjen med en følelse av at det aller meste vi gjorde var en mening bak.
    Beste året i grønt, hadde gjort det om igjen hadde muligheten vært der, tvert!
    Vet ikke hvordan omorganiseringen har påvirket miljøet der oppe nå, vi var jo ca. 25-30 mann + befal på Skogfoss Grensestasjon og hadde en helt fantastisk sammenspleiset gjeng! Ble også korporal (noe det var kun lagførere som ble pga. stillingen), pga. faglig dyktighet, så det er bare å stå på! Godt å tenke tilbake på
    Lykke til!
    - Stig

Rekrutt
    Ble medlem
    Nov 2015
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

Hei!
    Skal selv inn i GSV januar 2016 og lurer litt på prosessen de første dagene. Spesielt mtp tannlegesjekk. Jeg er ganske sikker på at jeg har 2 hull, er dette noe man blir diska/peker negativt av? Takk for svar

Ledende menig
    Ble medlem
    Sep 2008
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    1 innlegg
    PONDUS
    5

Sitat Opprinnelig skrevet av brukernavn1 Vis post
    Hei!
    Skal selv inn i GSV januar 2016 og lurer litt på prosessen de første dagene. Spesielt mtp tannlegesjekk. Jeg er ganske sikker på at jeg har 2 hull, er dette noe man blir diska/peker negativt av? Takk for svar
    To hull er nok ikke diskvalifiserende i seg selv. Du rangeres etter hvor alvorlig tilstanden i munnen din er i og får en fargekode som sier noe om hvordan dette skal utbedres. Er det riktig ille gidder ikke Forsvaret bruke penger på deg og sender deg hjem. Mindre skavanker som et par hull blir stort sett fikset. Det som slår meg, er at om du faktisk vet at noe ikke er det som det bør være i munnen din, hvorfor har du da ikke fikset dette selv? Virker for meg som tidenes hatløsning. Hull har ingen tendens til å bli bedre av seg selv. Dette betyr vel ikke at du også er en slik en som heller fryser av seg fingrene enn å hente votter fra sekken?

Ellers er vanlig prosess typisk innrykksting. Dette står det om overalt på forumet her og også på Forsvarets hjemmesider (her: https://forsvaret.no/karriere/forste...e/rekruttskole).

Men ellers, lykke til, og stå på så blir dette et fremragende år for deg.

Rekrutt
    Ble medlem
    Nov 2015
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    PONDUS
    0

Takk for svar. Oppdaget det så sent som igår så derfor lurte jeg på om det var en fare for disk. dersom jeg ikke fikk tannlegetime før jul. Dog morsomt at du skulle si det, mistet en fingertupp av kulden Satser på å få et fint år, og ønsker dere andre vernepliktige lykke til.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Liker (gitt)
    632
    Liker (mottatt)
    340
    Nevnt
    72 innlegg
    Sitert
    436 innlegg
    PONDUS
    18

Sitat Opprinnelig skrevet av brukernavn1 Vis post
    Takk for svar. Oppdaget det så sent som igår så derfor lurte jeg på om det var en fare for disk. dersom jeg ikke fikk tannlegetime før jul. Dog morsomt at du skulle si det, mistet en fingertupp av kulden Satser på å få et fint år, og ønsker dere andre vernepliktige lykke til.
    Nå ble jeg litt nysgjerrig. Har du tidligere hatt frostskade og har mistet en fingertupp på det? Det gikk altså gjennom sesjonssjekken?
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Rekrutt
    Ble medlem
    Nov 2015
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    2 innlegg
    PONDUS
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger Vis post
    Nå ble jeg litt nysgjerrig. Har du tidligere hatt frostskade og har mistet en fingertupp på det? Det gikk altså gjennom sesjonssjekken?
    Stemmer, men det er altså ikke noen stor skade. Er bare noen cm med avkortet fingertupp

Menig
    Ble medlem
    Nov 2014
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    3
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0

Da var det dags for å returnere på denne fronten og komme med en liten oppdatering på hvordan det har gått med gutten som lagde denne tråden for en drøye to år siden. Vel først og fremst så var ikke førerkortbeslaget noen hindring på noe som helst måte, noe som var en stor lettelse si. Endte opp som nk i patrulje etter eget ønske og har ikke angra ett sekund på det.

Så om det er noen der ute som har spørsmål eller lignende angående tjenesten ved GSV eller bare generelt til livet som rekrutt/menig i kongens klær så er det bare å fyre løs så skal jeg svare etter beste evne

Side 2 av 2 FørsteFørste 12

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier