Støtt Milforum på Vipps #587 879

Krigsskolen - Millitær geografi

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SharkCave
    Trådstarter
    RESERVIST
    • 2014
    • 6

    Krigsskolen - Millitær geografi

    Hei. Jeg var inne på forsvarets nettside og lurte på om hva det skulle bli av meg Og så kom jeg over muligheten til å ta en bachelorgrad i ingeniørfag innen militær geografi. Jeg lurte på om det var noen inne her som har erfaring, evt vet litt om hva denne linjen går ut på, og hva man kommer til ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
  • hvlt
    OF-2 Kaptein
    Planoff. (S-5)


    Sponsor
    Veteran
    • 2006
    • 22443

    #2
    Jeg har ingen egen erfaring, men MILGEO er et fag som har utviklet seg enormt og har blitt svært viktig i alle operasjoner. Militære operasjoner har selvfølgelig alltid vært avhengig av geografisk informasjon, og landmåling og karttegning var fag som oppsto på grunn av militære behov og var tidliger...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    Last edited by hvlt; DTG 042006 Jun 14, 20:06.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.
    Moderator

    Kommentér

    • hvlt
      OF-2 Kaptein
      Planoff. (S-5)


      Sponsor
      Veteran
      • 2006
      • 22443

      #3
      Så vidt jeg forsto på han jeg kjenner, var den første tjenestestilling han fikk etter å ha fullført Krigsskolen faktisk ikke innen MILGEO, men som troppssjef eller NK tropp i en vanlig ingeniørtropp i Ingeniørbataljonen. Jeg regner med at det er for at de nyutdannede løytnantene skal få erfaring i m...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
      At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.
      Moderator

      Kommentér

      • SharkCave
        Trådstarter
        RESERVIST
        • 2014
        • 6

        #4
        Hørtes spennendes ut , tusen hjertelig takk for et veldig informativt svar ...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • MMB

          Veteran
          RESERVEBEFAL
          • 2005
          • 5777

          #5
          Støtter hvlt sine innlegg ovenfor. Jeg jobber for tiden på seksjonen for Miltek-/Militær Teknologi og Ingeniørfag under Utdanningsseksjonen på Krigsskolen, riktignok med et ganske så annet fagfelt enn hva den store øvrigheten av seksjonen driver med, og har ingenting å gjøre med MILGEO-faget direkte...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
          Last edited by MMB; DTG 042110 Jun 14, 21:10.
          Elite Som En Trensoldat

          Kommentér

          Googleannonse

          Collapse

          Forumstruktur

          Collapse

          Working...