Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Stridstrenbataljonen

Menig
    Ble medlem
    Jun 2013
    Pondusfaktor
    0

Stridstrenbataljonen

Hei! Ser at det ikke er så mange tråder rundt STBN (gamle CSS), så tenkte jeg kunne oppdatere litt her, hvordan tjenesten er.

Kom inn den 14. August, og hadde derfra puljeperiode og rekrutt på tilsammen 5-6 uker ca. Rekrutten var etter min mening lærerik, men litt travel, men ut ifra hva tidligere kontigenter har sagt, så hadde vi det relativt lett (hva vet jeg?).

Er nå inne i GSU-perioden, og de fleste soldatene er på kurs i alt fra forsyning, til bil C. Selv er jeg utdannet yrkessjåfør og har CE førerkort + truck og alle klassene i ADR (minus radioaktivt), så jeg har kun stridsteknikk + fyfo og opplæring i generelle millitære ferdigheter, i påvente av MIL C og MIL CE kurs.

Fikk stilling som vognfører i kroktroppen (tansport i kompani 4). Vernepliktsverket drodla i hele sommer om at jeg skulle inn i TT (tungtransport), men den troppen har gått over til å kun være profesjonell.

Trives ellers veldig godt! Bra befal og godt miljø! Kan veldig gjerne tenke meg å fortsette som enten Grenader eller befal senere!

Noen som skal inn i Januar?

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Menig
    Ble medlem
    Jun 2013
    Pondusfaktor
    0
    Påbegynt MIL C-kurs nå! Blir mye repetisjon for min del, fra det sivile, men ser fram til terrengkjøring! Og virker som det er stødige rutiner med utstyrskontroll, etc

Menig
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    0
    hei,
    Jeg skal inn på august. hvordan ble året ditt? har du noen tips å komme med?

Menig
    Ble medlem
    Jun 2013
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Maria.hagen Vis post
    hei,
    Jeg skal inn på august. hvordan ble året ditt? har du noen tips å komme med?
    Hei! Så at det var lenge siden jeg hadde oppdatert tråden, så kan jo begynne med å svare deg Året mitt har vært strålende og tiden har gått fort! Jeg har tjenestegjort som vognfører på krokløfter/henger og hatt stilling som bataljonstillitsvalgt i tillegg. Jeg har selv fått kontrakt som grenader i TT-troppen og fortsetter i bataljonen til høsten. Det jeg kan si om STRBN er at det er en meget spennende avdeling med mange muligheter! Vi er den viktigste forsyningsavdelingen i Brigade Nord, og vi har repkompetanse samt at vi leverer service til Garnisonen i Bardufoss med Vakt&Sikring+assistenttjenester for andre avdelinger. Soldatene i bataljonen trives godt og har et godt samhold, det er iallefall mitt inntrykk

Tipset mitt er å komme inn med en god holdning, der du tar alle utfordringer du møter, med strak arm Alle funskjonene bataljonen leverer er meget viktige, og du kan derfor vokse mye på dette året, uansett hvilken stilling du får. Stå på og vis deg selv, ta vare på dine medsoldater og motiver deg selv og andre Ellers er det selvsagt et godt pluss å komme inn med god fysisk form. Selvom det er en støttebataljon, er det viktig at kroppen ikke er et hinder. Er du lur bruker du sommeren på å ta noen løpe-og styrkeøkter om du ikke allerede er godt i gang, da takler kroppen bedre de fysiske utfordringene du vil møte, og du vil få en bedre start Og forresten, gled deg til relruttperioden, når jeg tenker tilbake, var det noe av det morsomste med hele året!

Mvh Jonas

Menig
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    0
    Takk for svar! Høres veldig bra ut! Gleder meg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Menig
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    0
    Hei, skal selv inn i august. Jeg lurte bare på om hvordan treningsmulighetene er?

Menig
    Ble medlem
    Jun 2013
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Mathisen Vis post
    Hei, skal selv inn i august. Jeg lurte bare på om hvordan treningsmulighetene er?
    De er relativt gode! Fine løpe/sykle/skimuligheter, og selv er jeg på treningsrommet på Istindsportalen ofte, her er standarden ok Mindre enn en vanlig gym, men man har de aller fleste øvelsene tilgjenglig Ellers får du slenge deg på spinningtimer til høsten!

Menig
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av JonasH Vis post
    De er relativt gode! Fine løpe/sykle/skimuligheter, og selv er jeg på treningsrommet på Istindsportalen ofte, her er standarden ok Mindre enn en vanlig gym, men man har de aller fleste øvelsene tilgjenglig Ellers får du slenge deg på spinningtimer til høsten!
    Takk for svar, gleder skikkelig!

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •