Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Skarpskytter i 2.bn, hva skal til?

Menig
    Ble medlem
    Sep 2013
    Pondusfaktor
    0

Skarpskytter i 2.bn, hva skal til?

Jeg skal in i 2.bn til neste år og er meget gira på å bli trent som skarpskyter.
    Så derfor ønsker jeg noen tips om hva jeg skal trene på før jeg kommer, og hvordan jeg skal oppføre meg da jeg ankommer.
    Sist endret av Rittmester; 11-03-14 kl 08:51

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Menig
    Ble medlem
    Sep 2013
    Pondusfaktor
    0
    Takk, noe mer info? Fant bare det her da jeg søkte også.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2012
    Pondusfaktor
    8
    Du kan snakke med brukeren AGR416, mener det er slik at han jobber i 2bn.

Menig
    Ble medlem
    Nov 2012
    Pondusfaktor
    0
    Det er fysiske minstekrav for å bli skarpskytter i KavEsk i 2.bn, så dette er noe du kan trene mot. Man testes i pushups, situps, hangups, dibs, rygghev og 7km pakkningsløp. I tillegg kommer selvfølgelig et krav om at du er fysisk robust nok til å gå med relativt tung sekk over lengre avstander.

Ellers vil det være en stor fordel å ha gode kunnskaper om orientering. Øv gjerne på dette i den "lokale skogen" ved å ta ut 6-sifrede grider du skal navigere til.

Du kan også øve på memoreringsteknikk. Altså å lære deg metoder for å huske f.eks. 10 gjenstander og detaljer om dem

Lykke til!

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    91
    I Forsvarets Forum fra mars i år er det en tosides artikkel om den nye skarpskyttertroppen til 2. bn.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Rekrutt
    Ble medlem
    Mar 2014
    Pondusfaktor
    0
    For og si det slik, jeg tjenestegjør per dags dato i skarpskyttertroppen i 2.BN. Og skal du inn er det grunnleggende med riktig innstilling og en stor dose motivasjon. Troppssjefen er steinhard og stiller høye krav til troppen. Du er nødt til å være fysisk robust, og som sagt over, pakningsløp, 3000m, push-ups, dips, sit-ups og pull-ups er øvelser det kan være fint og ha gode resultater i. 8km pakningsløp kan være greit å klare under 40 min, samt klare 40/50 push, 50/60 sit-ups, 7/10 pull-ups og 20 dips. Du burde være vant å gå med sekk over lengre tid og med god tyngde. Sekk på 40/50 kg burde ikke være noe problem å hive på ryggen.

I tillegg kan du allerede nå starte med memoreringsøvelser, der er KIMS lek en utrolig bra variant. Samt trene opp din egen stressmestrings evne. Gjøre ulike ting under stress er bra å beherske.

Resten kan jeg fortelle deg den dagen du står her på innrykk og jeg er ditt befal. Lykke til med tjenesten!

Menig
    Ble medlem
    Nov 2012
    Pondusfaktor
    0

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •