Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Side 2 av 5 FørsteFørste 1234 ... SisteSiste
Viser resultatene 41 til 80 av 189

Tråd: Generell Spilltråd

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    22
    Fire. Fungerer veldig bra. Veldig lik forgjengeren, bare bedre og større frihet til å velge type oppdrag.

Masse artige videoer på YouTube.
    Odd objects attract fire. You are odd.

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18
    Får håpe den er bedre enn det toern var i hvert fall. Ble veldig mye repetiv action i den.

(høhø )
    “while all important enterprises need careful organization, it is the organization that needs organizing, rather than the enterprise.” ― Terry Pratchett, Thief of Time

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18
    Noen som har prøvd Unity Of Command? Ser spennende ut.

http://unityofcommand.net/

Unity of Command is an operational-level wargame that spans the entire 1942/43 Stalingrad Campaign on the Eastern Front. Playable from both Axis and Soviet side, it recreates enormous battles of maneuver in a turn-based strategy setting. Take command in a war where logistics and poor weather are often the decider; and defeat and victory are sometimes just a mile, or a day, apart.
    Historically accurate units (Axis divisions, Soviet corps)
    17 scenarios, at a scale of 20km per hex, 4 days per turn
    Integrated “History Mode” for after-action replays
    “while all important enterprises need careful organization, it is the organization that needs organizing, rather than the enterprise.” ― Terry Pratchett, Thief of Time

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2010
    I en mørk kjeller blant bokpermer og trykksverte
    Pondusfaktor
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
    Noen som har prøvd Unity Of Command? Ser spennende ut.
    Prøvd og funnet i orden. Gir et overraskende bra bilde av operasjonelle manøvre og problemstillinger, tatt i betraktning at enhetene ikke kan bevege seg "fritt", men over brettenes heksagonale ruter.
    "Whoever reads history with a mind free from prejudice cannot fail to arrive at a conviction that of all military virtues, energy in the conduct of operations has always contributed the most to the glory and success of arms"

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    92
    Er hver 'brikke' en divisjon?
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18
    Gitt denne videoen vil jeg si ja.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2010
    I en mørk kjeller blant bokpermer og trykksverte
    Pondusfaktor
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Er hver 'brikke' en divisjon?
    Jepp, stort sett. Videoen gir et bra bilde av hvordan de beveger seg på brettet, og hvordan forsyningssystemet fungerer. Her er et bra bilde på hvordan enhetene "fungerer". Effektiviteten i kamp avhenger av bl.a. erfaring, trening og forsyninger, i tillegg til at de fleste enheter kan oppgraderes (med poeng du får for å fullføre oppdrag) med spesialistavdelinger, f.eks. ingeniører, stridsvogner, oppklaringsenheter eller panservern.

Mekanikken bak selve kamphandlingene er relativt avansert, og avhengig av haugevis med faktorer i tillegg til forsyninger og erfaring. Enheter får en forsvarsbonus ved å forskanse seg, men det tar litt tid, og de får en massiv bonus ved å forsvare en elvebredd. Dette kan igjen omgås hvis angriper har ingeniørtropper, eller hvis de klarer å bevege seg rundt flanken. Her gis et lite innblikk i hvordan dette fungerer.

Spillet ser, som sagt, litt simpelt ut, men er utrolig morsomt når du får satt deg inn i det. Og siden det er turbasert, så teller god planlegging mer enn noe annet.
    "Whoever reads history with a mind free from prejudice cannot fail to arrive at a conviction that of all military virtues, energy in the conduct of operations has always contributed the most to the glory and success of arms"

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    22
    Jupp, vil ha.

Odd objects attract fire. You are odd.

Menig
    Ble medlem
    Sep 2014
    Pondusfaktor
    0
    Fikk fiksa pc-en her om dagen. Den har stått ubrukt siden august i fjor. Da begynte den å gå tregt... Er kjøpt fra komplett osv. Men jeg fikk kommet igang igjen med bf4 hardcore med hk416 osv. det var digg det

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    10
    Ny pc står på innkjøpslisten for 2015, og har lyst på 4k-skjerm. Men hva slags skjermkort trenger man egentlig da??

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    11
    Personlig holder jeg en knap på Nvidia. Har sett g-syns skjerm (passer bare med Nvidia) og det står høyt på pri listen min. jeg har alltid prioritert skjermkorte høyest når jeg har bygd maskiner. Et rundt 3000 burde gi krefter nokk til det meste

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    10
    Hvis planen er å kjøpe nå, så er Geforce GTX970 et godt valg. Bra ytelse ift. pris, og lavt strømforbruk.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2012
    Pondusfaktor
    4
    Det er vanskelig å få en god framerate med bare én GPU hvis man vil kjøre spill i 4K på høye innstillinger (litt avhengig av hvilke spill det er snakk om naturligvis). Det er tross alt fire ganger så mange piksler som 1080p.

Sersjant
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    21
    Sitat Opprinnelig skrevet av Navytimes Vis post
    Ny pc står på innkjøpslisten for 2015, og har lyst på 4k-skjerm. Men hva slags skjermkort trenger man egentlig da??
    4K skjerm tror jeg du kan vente med, ettersom de fleste skjermkort ikke støtter 4K oppløsning, også må jo spill/filmer/netflix/whatever også programmeres og dimensjoneres for 4K noe ingen jeg vet har begynt engang. 4K teknologien er jo knapt brukt, tunet, testet og forbedret fordi det er nytt. Gå for 970 hvis du har pengene og gå for en vanlig LED skjerm som støtter Gsync, da er du sikret for en stund.

Menig
    Ble medlem
    Aug 2013
    Pondusfaktor
    0
    Det er nå fullt mulig å spille en rekke spill i 4K oppløsning per i dag, problemet slik jeg ser det, er at ting blir utrolig smått. Selv kjører jeg på en 2560x1440 skjerm, noe jeg synes fungerer meget bra både til spill, surfing og jobbsammenheng (photoshop \ premiere pro).

970 eller evt. 980en er vel gfx-korta som er verdt å kikke på, dersom du vil gå for ekstreme oppløsninger. har en 770GTX selv, og det drar godt nok unna det egentlig på spill som ArmA III, Far cry 4 osv på nevnte oppløsning. 970'en vil være rundt regnet 20 - 25% kraftigere.

Ledende menig
    Ble medlem
    May 2011
    Pondusfaktor
    4
    Som en stor tilhenger av strategispill kan jeg anbefale Paradox's Crusader Kings II som er strategi type stor. Hvis noen kjenner til Europa Universalis er det grunnkonseptet det samme, bare med et annet fokus.
    Med tilleggspakke så varer spillet fra midten av 7-hundretallet til 1450ish.

Det som er den største forskjellen fra EU-serien er at istedet for å styre et helt land, så styrer du et dynasti som må overleve. Du starter med å velge en historisk karakter (f.eks Harald Hårfagre eller Rikard Løvehjerte)eller lage din egen og bytte den ut med en historisk en.

La oss si du bytter ut Harald med Kjell Inge av hus Røkke, da starter du gjerne barnløs og uten barn. For at dynastiet skal overleve må du ha en arving som er av ditt blod. Så da må du gifte deg, og da kan du i samme vending sikre en alliansen men en annen Konge eller Hertug. Kanskje du er heldig at svigerfaren din ikke har noen sønner og du har giftet deg med eldste datter, da vil hun arve titlene til sin far når han dår og da vil igjen sønnen din arve det fra sin mor. Voila! Dynastiet ditt har blitt mektigere.

Dette er bare et eksempel på hvordan du kan utvide riket ditt. Det spennende er at selv om du er konge over et land, så "eier" du ikke landet som i mange andre spill, du har vasaller du må holde deg på godssiden med og grådige slektninger du må holde i sjakk. Og hvis du da er konge av Norge så er man også kanskje greven av Nordland og hertugen av Trøndelag. Så hvis den yngre broren din er misunnelig siden du arvet alt fra deres far, så kan han gjøre opprør og ta over tronen. Da blir du avsatt og han blir konge. Men det er ikke game over, for du er fortsatt hertugen av Trøndelag og kan da planlegge din hevn.

Er et fantastisk bra spill, men veldig bra interaksjon mellom karakteren der mange faktorer spiller inn om andre folk liker deg eller ikke. Også har man som tittelen sier mulighet å dra på korstog eller jihad hvis man spiller som muslim.

Også multiplayer, si ifra hvis noen vil ta en runde

Vedlagte bilder Vedlagte bilder  

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18
    Jeg ser at world of warships er kommet i beta. Her er en video fra en "beta"-test weekend. Det ser i hvert fall bra ut på de filmene jeg har sett. Vi får se når det endelige produktet kommer.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    10
    Jeg kan ikke lyve, traileren for Rainbow 6 Siege som har poppet på youtube i det siste ser helt fantastisk ut.

Ellers, så kjenner jeg også starcraft-sevjen stige nå som beta for siste expansion er i gang

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    10

Sv: Generell Spilltråd

Oculus Rift release er nå skedulert til Q1 neste år!

https://www.oculus.com/blog/first-lo...pping-q1-2016/

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

For de av dere som er interessert i stridsvognspill, Armored warfare har nå kommet ut med early access-pakker, som gjør at du kan få spille det.
    Founder's Packs, Early Access Coming | Armored Warfare - Official Website

Hvilket kanskje kan få oss til å spørre om de gamle begrepene alfa, beta osv kanskje ikke lengre beskriver prossesene?

skille

Romspill er tydeligvis på moten nå, fractured space er det siste jeg snublet over. Ser bra ut gjør det også.
    https://www.fracturedspace.com/

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Sign me in, Scotty.

Dette prosjektet her ser bare fantastisk ut.
    Star Trek Holodeck finally real: The Void mixes VR with LARP for gaming heaven - Pocket-lint

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Det er sikkert mange her som husker den gamle Master of Orionserien.

Nå har vistnok wargaming(ja, de som står bak blant annet World of tanks...) bestemt seg for å vekke den serien til live igjen.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    10

Det første spilte jeg mye.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2011
    Pondusfaktor
    8

Installerer Hearts of Iron (orginalen) på ny laptop. Adjø til sosialt liv i helgen!
    Jeg er ikke sint eller skuffet... bare veldig, veldig bitter!

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Sosialt liv+dataspill er vel en contradiction in terms...

skille

For de som følger med på world of warships, og som ikke synes at slagskip som Kongo, New Mexico og Warspite er noe særlig, så har nå Tirpitz kommet inn i spillet. Mer om den(pluss en liten historiedel) i videoen under.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2011
    Pondusfaktor
    8

Laster ned WoWS as I write... Jaggu skal det bli innehelg!

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Bare vær obs på følgende: The only problem with an online multiplayer game is that it is an online mulitiplayer game. Everybody can play it...

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Sitat Opprinnelig skrevet av cwo-kp4 Vis post
    Laster ned WoWS as I write... Jaggu skal det bli innehelg!
    Som du sikkert har merket er det ingenting som å ha en jager på laget ditt som slipper torpedoer i alle retninger, uten å sjekke hvilken kurs andre(vennlige) skip har, eller om det i det hele tatt er noen i nærheten som kan rammes.

Heldigvis skal det snart komme(om det ikke alt er implementert, se patch notes) en endring som gjør at skade fra vennlige torpedoer(is there such a thing?) bare skal gi 50% skade.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2011
    Pondusfaktor
    8

Friendly torpedofire... there is no such thing.

Skille
    Ok+ tidsfordriv!

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    8

Litt fra nye Doom som kommer i mai:

Sersjant
    Ble medlem
    May 2011
    Pondusfaktor
    8

Anskaffet meg Sniperelite 3 i går kveld, så langt helt ok tidsfordriv

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Salg på steam ja. Nå er jo til og med far cry iv nede i en spiselig pris.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Ingen her som har prøvd seg på Xcom2?

Jeg ser det har fått gode anmeldelser.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Shut up and take my money!

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    14

Spanderte 160kr eller hva det var på dette Firewatch her om dagen. Artig konsept, ikke spilt spesielt mye enda.
    As you wish.

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    10

Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
    Shut up and take my money!

Oioioi. Eneren spilte jeg for mye.

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Utfra det jeg så på steam i går; 379 kroner for de tre gamle pluss det nye.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Er det noen der ute som har en god forklaring på Japan? Nei? Uansett, siste nytt fra den kanten:

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    11

Jeg spiller i klan som heter AKA Battlegrounds og vi har en server i spillet Squad, serveren kan finnes i custom server menyen.

Jeg heter AKA Fuander

AKA er en internasjonal klan med alle karakterer det er mulig å finne på Internett.
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Snublet over dette spillet forleden dag, og har kost meg med det siden:
    http://store.steampowered.com/app/251110/

INFRA puts you into the boots of an ordinary structural analyst – nothing more than a desk jockey assigned to survey some routine structural damage. Quickly though, your mission turns from a mundane trek to a fight for survival, all caused by deep-rooted schemes of the past. Your tools are simple: the camera around your neck and the wits to navigate a virtual labyrinth of debris. How you tell your story is your choice, will you have the commitment to finish your duty, or will you ignore all else but the preservation of your own life?

INFRA is what we like to call a gun-free puzzle adventure. Instead of large explosions and powerful guns, you will rely on your cunning to survive puzzles in an incredibly detailed world. As you travel through the infrastructure of a city you will find that your actions and thorough observations ultimately determine if others will survive. A society obsessed with upgradation has brought a disaster upon itself and it is your job to help restore it.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1234 ... SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •