Foto: Kjosvold/Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset sk
Side 54 av 55 FrsteFrste ... 44452535455 SisteSiste
Viser resultatene 2.121 til 2.160 av 2174

Trd: Generell nyhetstrd om Politiet

Visekorporal
    Ble medlem
    Sep 2011
    Pondusfaktor
    4

Sv: Generell nyhetstrd om Politiet

Sitat Opprinnelig skrevet av leserbrukernavn Vis post
    Blrussen har ftt mye (velfortjent) tyn for diverse opp gjennom rene, n tror jeg akademikerne som skal "akademisere" politiet str for tur:

Fra artikkelen Politiarbeid p stedet mangler opplring om resbasert vold

Betydningen av kulturforstelse i etterforskningens initialfase.

https://www.politiforum.no/artikler/...rt-vold/428344

Jeg tenker at de fleste er kjent med at "re" str hyt i enkelte kulturer, og at man kanskje har det i bakhodet p oppdrag hvor det kan vre aktuelt og evt. er innom temaet i et avhr p stedet. Men trekke inn at kunnskapen er mangelfull sett opp imot politiarbeid p stedet, skjnner jeg ikke helt. Familievoldssaker er ofte komplekse og med lang historikk, og slike avhr inkludert med temaer om re og kultur er ofte noe man fr belyst i flere timers lange avhr p lyd og bilde, og gjerne med bistandsadvokat og tolk etc., ikke i et avhr p stedet i initialfasen.

In other news:

To unggutter ble visitert eller ransaket (etter hvem man tydeligvis spr) samt fotografert p McDonalds p Grorud, og flte seg trakassert og gikk til media, og vil anmelde forholdet. Media kaster seg p, det trekkes litt hudfargekort og kritikken hagler i kjent stil i media/SoME. Det nevnes kort og nederst i de ulike mediers artikler at opptil 19 personer ble kontrollert p samme mte, kjrety, ks, pistolhylster etc. ble beslaglagt, men det er tydeligvis ikke s relevant. I etterkant kommer det frst noen vage uttalelser fra politileder Lund i Enhet st i Oslo som nesten kan tolkes som et forsk p en unnskyldning (artikkel fra NRK), hvor det fremstr som at han ikke engang har satt seg inn i hendelsen. Dagen etter flges p med en litt mer informativ men fortsatt noe vag uttalelse fra Lund, som inviterer guttene til et mte (artikkel fra Dagbladet).

NRK: Politiet beklager - Det kan godt hende at vi har vrt for drlige

DB: Politiet tilbyr seg mte mennene de ransaket for forklare seg

Personlig har jeg i flere r vrt lei av etatens manglende evne til forsvare seg mot kritikk nr den er grunnls. En ting er holde informasjon tilbake grunnet etterforskning, en annen ting er la kritikk og feilinformasjon f st fritt i media. Har man gjort en drlig jobb er det bare legge seg langflate, men nr man har alt p det trre og litt ekstra, s m man evne kunne sl tilbake for forsvare etaten og sine ansatte. Feilinformasjon, en parts oppfattelse av saken samt medias mte fremstille saker p, er oppskrift p delegge tillit mellom publikum og politi.

Edit: Heldigvis finnes det flere som tenker fornuftig og kritiserer media, men man m lete godt for finne innlegget hos Nettavisen:
    Slik hisser mediene opp til svenske tilstander

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    15

Jeg mistenker vel at det strste problemet ligger i at politiet ikke fr til forklare, eller at publikum forstr hva politiet legger til grunn for mten de lser oppdragene p, ogs sett i mot lovverket.
    while all important enterprises need careful organization, it is the organization that needs organizing, rather than the enterprise. ― Terry Pratchett, Thief of Time

Oversersjant
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    21

Interessant reportasje p NRK om demonstrasjonen for de ransakede ungdommene og mot de fle politifolkene foran Stortinget i dag. P meg virket det som om filmfotografen gjorde sitt beste for skjule oppmtet - kun 5-6 personer filmet ad gangen. S ut fra det s gjetter jeg p rundt 20-30 oppmtte.
    There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    17

Sitat Opprinnelig skrevet av nettbank Vis post
    Personlig har jeg i flere r vrt lei av etatens manglende evne til forsvare seg mot kritikk nr den er grunnls. En ting er holde informasjon tilbake grunnet etterforskning, en annen ting er la kritikk og feilinformasjon f st fritt i media. Har man gjort en drlig jobb er det bare legge seg langflate, men nr man har alt p det trre og litt ekstra, s m man evne kunne sl tilbake for forsvare etaten og sine ansatte. Feilinformasjon, en parts oppfattelse av saken samt medias mte fremstille saker p, er oppskrift p delegge tillit mellom publikum og politi.
    Enig i det du skriver, det er svrt uheldig nr ledere i politiet offentlig beklager lovlige tjenestehandlinger. I stedet br de selvsagt heller begrunne ndvendigheten av politiets handlemte.
    Ihr trugt die Schande nicht. Ihr wehrtet Euch.

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    17

Intervju med Oslos politimester, Hans Sverre Sjvold, om Oslos problemomrder, utvidet visitasjonsfullmakt m.v.:

https://www.nrk.no/ostlandssendingen...lia-1.13907796

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    5

Den tidligere politimannen Johan Martin Vie (51), som i 2010 ble dmt for alvorlige overgrep mot barn, forteller at alle rundt ham fikk sjokk da han ble tatt. N er han tiltalt p nytt.

https://www.tv2.no/nyheter/9677929/

Johan Martin Vie jobbet som politibetjent i Hardanger inntil han i 2010 ble dmt til 10 rs forvaring i Gulating lagmannsrett.

Han hadde begtt overgrep mot totalt 18 gutter i Norge, Brasil og Romania. I tillegg ble han dmt for ha produsert og distribuert overgrepsmateriale.

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    5

Under fire av ti ansatte i Sr-st politidistrikt mener politimesteren og ledergruppen gjr en god jobb:

1.180 medarbeidere har svart p en medarbeiderunderskelse i Sr-st politidistrikt. Bare 38 prosent av dem sier seg helt eller delvis enig i at de har tro p at politimesterens ledergruppe leder organisasjonen p en god mte.
    https://www.politiforum.no/artikler/...od-jobb/430378

Sersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    19

I Vest slit folk med f kontakt med politiet. https://www.nrk.no/sognogfjordane/pu...iet-1.13911263

Moderator
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    29

Lei sak i Brigadeteigen.

Forsvarsansatt varslet om voldtektsforsk: Politiet rykket ikke ut

En mann i 20-rene ansatt i Forsvaret ringte politiet tre ganger og fortalte at han var blitt utsatt for et voldtektsforsk, uten at de rykket ut. – Saken er srdeles uheldig hndtert, innrmmer politiet.
    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...rykket-ikke-ut
    Svolten og tyst, samband fyst

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    15

Jeg ser at det post sykkelvm i Bergen har oppsttt en debatt om Rde Kors.

Nrmere bestemt s har RK vedtatt retningslinjer for hvordan de vil at personell i RK-tjeneste skal forholde seg til bevpnet politi.

Noen mener at disse retningslinjene er hplse, mens andre har forstelse. Tror dere at dette er en reel kime til friksjon mellom RK og Politiet, eller er dette en ikke-sak?

https://www.politiforum.no/artikler/...og-telt/430881

Rde Kors nsker ikke bevpnet politi i sine hus og telt Politifolk med vpen skal ha blitt nektet oppholde seg i Rde Kors-telt under Sykkel-VM. Det er i trd med retningslinjer Rde Kors vedtok i fjor.
    https://www.rodekors.no/om-rode-kors...vapnet-politi/
    while all important enterprises need careful organization, it is the organization that needs organizing, rather than the enterprise. ― Terry Pratchett, Thief of Time

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    87

Jeg mener Rde Kors str i fare for skyte seg selv i foten (i svrt overfrt betydning) dersom de str p disse prinsippene. Jeg mener ogs de bruker vikarierende argumenter nr de hevder at kriminelle vil ha mindre tillit til bevpnet politi, implisitt at de vil synes det er greit med ubevpnet. At det i vpnede konflikter hvor begge parter respekterer Rde Kors/Halvmne-symbolet ikke skal vre et tett samarbeide mellom organisasjonen og soldater, er en ting, men overfre dette til sivile forhold i fredstid fremstr som svrt merkelig, og man kan mistenke at enkeltpersoner i organisasjonen har et drlig forhold til Politi og Forsvar.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    19

Som tidlegare ivrig hjelpekorpsar s trur eg at RK er i ferd med bryte eit av sine viktigaste prinsipp her. RK skal vere nytrale, noko som er ein av grunnane til at RK kan virke p den mten dei gjere internasjonalt. Nr dei p denne mten tar stilling om politiet skal vere vpna eller ikkje er dei ikkje lenger nytrale. Ja, eg ser dei skriv at dei ikkje tar side i debatten, men det hjelpe ikkje skrive det nr dei viser noko anna i handling. Ein politi er ikkje noko anna om han er vpna eller ikkje. Om den politi sitter drikker kafe i RK teltet har ein pistol i beltet eller ikkje gjere ingen forskjell. Han er nyaktig den same politien.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    87

Enig.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    15

Det som jo hadde vrt interessant, hadde jo vrt om man hadde ftt lest dokumentet det henvises til, "Bestemmelser om skytevpen og samhandling med bevpnet politi", men s vidt jeg kan se er det ikke tilgjenglig p nett.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    15

Jeg ser denne saken blir heftig debattert i sosiale medier:
    https://www.vg.no/nyheter/i/Rxryzr/j...r-hasjroeyking

Den 15 r gamle jenta anmeldte en jevnaldrende gutt for voldtektsforsk. Saken ble henlagt, men jenta fikk i stedet et forelegg p 4000 kroner for ha rykt hasj.

Visekorporal
    Ble medlem
    Sep 2011
    Pondusfaktor
    4

Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
    Jeg ser denne saken blir heftig debattert i sosiale medier:
    https://www.vg.no/nyheter/i/Rxryzr/j...r-hasjroeyking
    Fullt forstelig. Kjenner saken kun fra media, men har vanskelig se for meg noen fornuftig forklaring p den avgjrelsen. Skulle det derimot vre noen (om det finnes) forstelige rsaker som ikke fremkommer i media, er det som jeg nevnte i tidligere innlegg her helt bak ml at Sr-st PD ikke gjr rede for avgjrelsen, evt. legger seg langflate og trekker saken. Selv om overskuddsinformasjon er en god inngang for avdekke og etterforske kriminalitet, er jeg rimelig trygg p at svrt f ville straffeforfulgt en ungjente som hadde anmeldt et voldtektsforsk. Problemet noen ganger kan vre at enkelte jurister blir for teoretiske og kun forholder seg til jussen, uten srlig innsikt ift. forholdsmessighetsprinsippet etc. Det er, utrolig nok, svrt stor forskjell p kompetanse, erfaring og fornuft hos enkelte ptalejurister.

Artikkelen her i Politiforum tenker jeg er ganske representativ: Et signal om at det aldri er trygt be om hjelp dersom man bruker ulovlige rusmidler

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    69

Jeg kjenner selvflgelig ikke saken, men ut fra det som er kjent gjennom media treffer Max Thomsen i det han skriver i Politiforum spikeren rett p hodet. Det burde nrmest vrt selvsagt. Dette er rett og slett hl i hue. Hvordan skal man tro f.eks. denne jenta i fremtiden skal anmelde alvorlig kriminalitet? Hun trengte hjelp, ikke en bot.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    19

Hadde eit tilfelle for eit par r sidan. Vi rykte ut til noko som var meldt som overdose/sjlvmordforsk. P grunn av situasjonen/adressa var politiet med som eskorte og for hjelpe oss med ta oss inn i leiligheita. Dette var 3 yngre politi, vi var og tilfeldigvis 3 stykker p bilen sidan vi hadde med ein lrling. Noko som gav meg litt anleding til trekke meg litt tilbake f oversikt over situasjonen sidan kolega og lrling tok seg av pasienten. La d merke til at politiet, som akkurat d hadde lite gjere sidan pas var bevistls, gjekk rundt i leiligheita og meir eller mindre ransaka den. Noko eg flte var litt ubehagleg sidan dei tross alt hadde ftt adgang til leiligheita som eit helse oppdrag. Snakka med han som var leiar for patrulja og forklarte kva eg meinte og at ein viss dei brukte det dei fann kunne det fre til at pas eller andre som fekk vite om det ville vere meir forsiktige med tilkalle hjelp sidan dei d risikerte f heimen gjennomskt av politiet. Svaret eg fekk var at det hadde dei ikkje tenkt p, og han gav dei andre beskjed om avslutte ransakinga. Vi var fortsatt gode venner nr vi var ferdig.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    15

Det er tydelig at vi ikke er de eneste som reagerte.
    https://www.vg.no/nyheter/i/0Eop12/s...meldt-overgrep

Katteland, som er frstestatsadvokat ved Vestfold, Telemark og Buskerud statsadvokatembeter, sier hun reagerte da hun leste om saken i VG.
    – Jeg tok kontakt med politiet og ba om en redegjrelse. Etter ha ftt en forklaring, henla jeg saken etter straffeprosesslovens bestemmelse om at ptale kan unnlates hvis ikke allmenne hensyn tilsier ptale.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2006
    Pondusfaktor
    7

Funn av Politiets verneutstyr i en bag da dykkere kartla sppel i et sund:
    http://radioh.no/fant-politiutstyr-i-smedasundet/

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    *smerte er midlertidig, re varer evig*

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    17

Nr det gjelder saken om den 15-r gamle jenta, s er jeg enig i at en anmeldelse i den saken viser drlig dmmekraft. Jenta trenger hjelp, og barnevernet/helsevesen m umiddelbart varsles.

Mange ser ut til glemme at fr politiet i det hele tatt ble koblet inn, virker det som at foreldrene har sviktet i sin oppflging av datteren. Nr faren (som verge) ikke nsker at den 15-rige datteren hans skal underlegges urinprvekontroller som det ble gitt tilbud om, forsterker det inntrykket mitt av at de svikter sitt foreldreansvar.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    87

Generell nyhetstrd om Politiet

Skerlistene for politimester i Troms og Oslo er offentliggjort:
    https://twitter.com/politidir/status...548374528?s=21

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2010
    Pondusfaktor
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av leserbrukernavn Vis post
    Blrussen har ftt mye (velfortjent) tyn for diverse opp gjennom rene, n tror jeg akademikerne som skal "akademisere" politiet str for tur:

Fra artikkelen Politiarbeid p stedet mangler opplring om resbasert vold

Betydningen av kulturforstelse i etterforskningens initialfase.

https://www.politiforum.no/artikler/...rt-vold/428344
    Jeg skjnner ikke hva du prver si. Er det negativt at politiet blir bedre i stand til ta umiddelbare etterforskningsskritt p stedet ogs i ressaker?

Sitat Opprinnelig skrevet av nettbank Vis post
    Jeg tenker at de fleste er kjent med at "re" str hyt i enkelte kulturer, og at man kanskje har det i bakhodet p oppdrag hvor det kan vre aktuelt og evt. er innom temaet i et avhr p stedet. Men trekke inn at kunnskapen er mangelfull sett opp imot politiarbeid p stedet, skjnner jeg ikke helt. Familievoldssaker er ofte komplekse og med lang historikk, og slike avhr inkludert med temaer om re og kultur er ofte noe man fr belyst i flere timers lange avhr p lyd og bilde, og gjerne med bistandsadvokat og tolk etc., ikke i et avhr p stedet i initialfasen.
    Det er alts snakk om politiarbeid p stedet, og man vil ofte kunne gjre etterforskningsskritt p stedet, som et innledende avhr. Hvis du tror man ikke kan ta avhr i initalfasen i slike saker s tror jeg du br tenke deg litt om. Kunnskap om temaet gir nettopp bedre avhr p stedet. I initialfasen.

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2010
    Pondusfaktor
    7

Politiet trakk vpen mot tenring under pgripelse:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...epet-av-politi

Det er visst mange som reagerer p at det virket voldsomt, men jeg tenker jo mitt nr de faktisk har ftt bevpning p dette oppdraget. For de som vil "dmme selv" s er videoen lagt ut p forskjellige steder:

https://www.youtube.com/watch?v=ojPM_yzGN5E

Oversersjant
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    21

Skjnner egentlig ikke problemet. Slasken truer med ett eller annet vpen. Politiet trekker vpen, men vurderer raskt situasjonen dithen at skytevpen ikke er ndvending og bytter til pepperspray. Med alt det tullet organisasjonen "barnas trygghet" har foretatt seg s er det vel neppe noen som tar en anmeldelse fra dem alvorlig (om de ikke er heldige og mter p en aktorbikkje).
    There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Visekorporal
    Ble medlem
    Sep 2011
    Pondusfaktor
    4

Sitat Opprinnelig skrevet av milvar Vis post
    Det er alts snakk om politiarbeid p stedet, og man vil ofte kunne gjre etterforskningsskritt p stedet, som et innledende avhr. Hvis du tror man ikke kan ta avhr i initalfasen i slike saker s tror jeg du br tenke deg litt om. Kunnskap om temaet gir nettopp bedre avhr p stedet. I initialfasen.
    Jeg har da ikke sagt noe om at man ikke skal ta et innledende avhr p stedet, det forutsetter jeg at man selvflgelig gjr. Det jeg stiller meg noe kritisk til ift. artikkelen er hvor omfattende og dyptgende artikkelforfatter ser for seg at et avhr p stedet skal vre, og pstander om at kunnskapen om temaet blant patruljene er s mangelfull.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    21

Politiet kjper tre nye bter til Beredskaps*troppen.

https://www.politiforum.no/artikler/...troppen/433576

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

Sersjant
    Ble medlem
    Sep 2009
    Pondusfaktor
    11

43 millioner for tre bter, er ikke det en noget stiv pris?

Sent fra min E6653 via Tapatalk
    Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    21

I denne artikkelen fra 2009 betalte Forsvaret 87M for 10 bter.

De er vel relativt like? Muligens litt mer utstyr p MJK sine.

https://www.batliv.no/innhold/bildes...ticle_id=21033

Sent fra min SM-A520F via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av Hulkinator Vis post
    43 millioner for tre bter, er ikke det en noget stiv pris?

Sent fra min E6653 via Tapatalk
    "Avtalen inkluderer service, drift og vedlikehold" - har sikkert noe med saken gjre? Lengden p avtalen str det ikke noe om.

Menig
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    0

Da blir det utprving av elpistol. Hva tenker folk om det? Selv er jeg skeptisk med tanke p det norske klimaet og mengden klr som ofte blir brukt her til lands. Det blir ogs enda en ting som tar plass i utstyrsbeltet. Selv om jeg er skeptisk til elpistolen, har jeg mine tanker om at det uansett kan vre p tide pensjonere batongen, og da er den kanskje en grei erstatning.

https://www.politiforum.no/artikler/...olitiet/435509

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    9

Ettersom el-pistol m penetrere skikkelig for virke tror jeg det kan vre greit ha en hendig teleskopbatong tilgjengelig for feilretting dersom el-pistolen skulle feile.
    Beards don't kill people, people with beards kill people.

Sersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    17

Dette klippet er ikke fra Norsk politi men viser hvor fantastisk bra vurdering og evne til de-eskalere situasjonen denne Canadiske politi betjenten utvde da han arresterte personene som kjrte ihjel 10 personer i Toronto her nylig.

leg merke til hvordan betjenten slr av sirene, vurdere trusselen, forstr at dette er ett forsk p suicide by cop, hylsteret vpen og tar frem batong.

Oversersjant
    Ble medlem
    Oct 2006
    Pondusfaktor
    15

Legg merke til at gjerningsmannen ikke er redd for en politi med vpen, men nr batongen kommer frem, s er han veldig medgjrlig. Han har ftt bank fr...
    It's a joke, not a cock. Don't take it so hard

Sersjant
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    8

Jeg vurderer det slikt at gjerningsmannen ihvertfall i utgangspunktet har ett nske om suicide by cop, han prver gjentatte ganger "trigge" en refleks hos politibetjenten ved hurtig heve armen fra hoften og peke en gjenstand/finger mot politiet. Som Pinch sier over, ufattelig bra situasjonsoppfattelse av betjenten.

Reaksjonen p batongen er jeg usikker p om er basert p tidligere erfaringer med vre i feil ende av batong, eller fordi han innser at han ikke fr det som han vil i forhold til ddsforsettet og da gr litt tom for luft. Det er uansett veldig godt politiarbeid. Det skal sies at f dask med batong er grisevondt, s selv om jeg vanskelig kan vre enig i s mange av gjerningsmannens vurderinger tidligere i forlpet, er jeg med p at det er likegreit avslutte fr lrhnen inntreffer.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Sersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Pondusfaktor
    17

La merke til at gjerningsmannen faktisk sier "shoot me, shoot me in the head" mens Politi betjenten bare svarer "No, get down"... dette klippet br legges inn i grunnutdanningen til politi kollegene rett sr for grensen.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    15

Og fra mer hjemlige trakter; politiet mtte hndtere en gissesituasjon i Gildeskl i natt:
    https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...jon-i-nordland

Visekorporal
    Ble medlem
    Sep 2011
    Pondusfaktor
    4

Sitat Opprinnelig skrevet av Pinch Vis post
    La merke til at gjerningsmannen faktisk sier "shoot me, shoot me in the head" mens Politi betjenten bare svarer "No, get down"... dette klippet br legges inn i grunnutdanningen til politi kollegene rett sr for grensen.
    Og i kontrast, muligens noen her som kanskje gikk litt langt inn i "rd-sone"?
    Politiet i Troms ble stresset og ga narkotikabeslag tilbake

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    17

Intervju med tidligere leder av SO, Torstein Holand, i anledning kende gjengaktivitet.

Siden februar i r har det vrt ni skyteepisoder i Oslo, i tillegg til en rekke andre alvorlige hendelser.

https://www.politiforum.no/artikler/...-i-2016/435937

Sersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    19

Politiet i Oslo fr parkeringsbter nr dei "feilparkerer". https://www.dagbladet.no/nyheter/pol...llete/69757960
    Ikkje nok med det, parkeringselskapa vil ikkje slette bota for dei meinar det ikkje er akutt nok.

Side 54 av 55 FrsteFrste ... 44452535455 SisteSiste

Trdinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne trden n (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende trder

1. NATO - nyhetstrd
    By milforum-news in forum Fokus: NATO - nyheter og analyser av alliansen
    Svar: 120
    Nyeste innlegg: 19-04-18, 19:50
  2. Romfart - nyhetstrd
    By SlakaBall in forum Romfart, terrorisme og andre konfliktomrder
    Svar: 221
    Nyeste innlegg: 13-04-18, 11:42
  3. Generell nyhetstrd om AMK, brann og redning
    By yamaha in forum Politiet, Brann, Redning, Sivilforsvaret
    Svar: 98
    Nyeste innlegg: 28-02-18, 15:58
  4. Ubter: Nyhetstrd
    By admin in forum Norske Forsvarets materiellanskaffelser
    Svar: 27
    Nyeste innlegg: 10-12-15, 19:43
  5. Generell bevpning av politiet (vote!)
    By soppe in forum Mannskapsmessa (ny)
    Svar: 10
    Nyeste innlegg: 21-03-05, 19:57

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •