Side 49 av 49 FørsteFørste ... 39474849
Viser resultatene 1.921 til 1.945 av 1945
    Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Liker (gitt)
    702
    Liker (mottatt)
    1633
    Nevnt
    266 innlegg
    Sitert
    762 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    52

Sv: Generell nyhetstråd om Politiet

Jeg vil ikke beskylde journalistene i Dagbladet, VG, TV2, Vårt Land etc. for å ha hatt en agenda med dette, bare for voldsom slapphet og mangel på journalistisk arbeid hvori inngår kildekritikk. Ingen av dem har gjort noe eget journalistisk arbeid, de siterer kun nettavisen VårtOslo og prøver å få det til å se ut som om de selv har utført intervjuer og vært på stedet, noe de neppe har.

Det vi ser i denne saken var at Vegard Velle, en kjent aktivist på temmelig ekstrem venstreside (for meg er alt til venstre for SV temmelig ekstrem venstreside) og spaltist i Radikal Portal, er på barnefestivalen og intervjuer en annen aktivist på venstresiden og "tilfeldigvis" også spaltist i Radikal Portal, som er sjokkert etc. Disse to har helt klart en agenda. Og så intervjuer de enda en "forelder", som altså ikke er en tilfeldig valgt person, men den utsendte fotografen fra VårtOslo som er der for å lage reportasje sammen med Vegard Velle. Dette oppslaget i VårtOslo der det er åpenbart at intervjueren Vegard Velle ikke har intervjuet tilfeldige foreldre, men to personer han klart kjenner (den ene er der sammen med ham for å lage reportasjen) og som sannsynligvis har den samme anti-politi og anti-Høyre agendaen er ille nok, men med litt research ville enhver journalist funnet ut av "historien bak".

Det er altså dette smøreriet en søndag journalistene i Dagbladet, VG etc. nærmest rent ut plagierer uten noen kildekritikk. Når er det en søndag, og da er neppe de erfarne journalistene på jobb. Videre er det i nettutgavene en kamp om å være først ute med enhver nyhet, og kvalitetssikringen er da mye dårligere enn i papiravisen. Men allikevel, dette var lavmål av journalistikk. Men altså, jeg tror dette først og fremst var total dovenhet og elendig arbeid, og ikke nødvendigvis en agenda hos VG og Dagbladet.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Liker (gitt)
    145
    Liker (mottatt)
    982
    Nevnt
    163 innlegg
    Sitert
    255 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    31

Veldig bra @hvlt !

Og deri er også kritikken min: At det blir altfor dumt av media å syte og bære seg over at folks tillit til dem er synkende, som følge av anklager - fra folk - omkring politisk korrekthet og -agendaer, venstrevridning hos MSM og så videre... samtidig som dem gjennom slett og dårlig journalistisk arbeid, som denne saken her, løper inn til førsteplass i å underbygge og forsterke folk sine fordommer mot dem; "Se den saken der! Hva var det jeg sa!? Jeg visste dem var venstrevridde PK MSM-tølpere...!", eller noe slikt...

Jeg kan godt være med på at dette er slepphendthet heller enn en eller annen politisk/agendamessig slagside, men tillitskurven hos en del folk - inkludert meg selv - kommer til å fortsette i nedadgående retning om dem ikke tar seg selv litt i nakkeskinnet. Da får man håpe dem har råd til å betale talentet sitt, heller enn sløvkukene, for å sitte på desken og skrive nyheter på Søndagene...
    Elite Som En Trensoldat

Korporal
    Ble medlem
    Jul 2009
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    6
    Nevnt
    3 innlegg
    Sitert
    29 innlegg
    PONDUS
    0

Mediekritikk er på sin plass, og det er absolutt ting å setje fingeren på og være kritisk til i dekninga av denne saka. Men synes har lett for å tippe over i det eg vil karakterisere som svartmåling.

Skjønar ikkje heilt kvifor synest å vere låg interesse for å lese om kvifor ikkje PST åleine står for vakthaldet rundt statsministeren og kva vurderingar som ligg til grunn for at at uniformera politi er utsyrt med Mp5 på barnefestivalen. Har det til dømes vore ei endring i trusselsituasjonen rundt statsministeren i løpet av den sista tida. Det kunne eg ha tenkt meg å lese meir om.

Men la meg stille eit spørsmål på meir generelt grunnlag: Når meiner de det er korrekt av journalistar å nytte formuleringa "tungt væpna/tungt bevæpnet"?

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Liker (gitt)
    46
    Liker (mottatt)
    45
    Nevnt
    13 innlegg
    Sitert
    56 innlegg
    PONDUS
    9

Tja, når bruker politiet grøvre skyts en mp5?
    Regner med at UEH og Delta har kraftigere skyts i verktøykassa når det trengs..
    Så personell i politiet fra IP1 til 3 antar jeg har tilgang til rifler etc ved behov.
    Journalister anser nok politi i tung vernevest og hjelm som tungt bevepnet..
    The older i get, the better i was..

Korporal
    Ble medlem
    Jul 2009
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    6
    Nevnt
    3 innlegg
    Sitert
    29 innlegg
    PONDUS
    0

Takk for svar, 84mm. Det er skilnad på journalistar. Men mange har nok ein tendens til å seie og skrive tungt væpna/tungt bevæpna når dei ser meir enn ein pistol i hylsteret. Tung vernevest og hjelm bidrar nok også til å forsterke inntrykket, slik du er inne på. Men er det vest og hjelm med i biletet så er det vel som regel våpen også.

Rabagast
    Ble medlem
    Aug 2006
    Liker (gitt)
    73
    Liker (mottatt)
    156
    Nevnt
    19 innlegg
    Sitert
    111 innlegg
    PONDUS
    10

BT og PST har 5.56. UEH har MP5.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2010
    Liker (gitt)
    13
    Liker (mottatt)
    126
    Nevnt
    32 innlegg
    Sitert
    121 innlegg
    PONDUS
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av Mike20 Vis post
    Ein kan godt ironisere og lage nokre billige poeng av dette. Men det er vel ingen som har hevda at alle barna på festivalen vart skremde. Personleg har eg har i alle fall ikkje sagt det.
    Kommentaren min var i første rekke rettet mot mediehysteriet rundt politiet og våpen.

Visekorporal
    Ble medlem
    Sep 2011
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    7
    Nevnt
    2 innlegg
    Sitert
    13 innlegg
    PONDUS
    3

Skjønar ikkje heilt kvifor synest å vere låg interesse for å lese om kvifor ikkje PST åleine står for vakthaldet rundt statsministeren og kva vurderingar som ligg til grunn for at at uniformera politi er utsyrt med Mp5 på barnefestivalen. Har det til dømes vore ei endring i trusselsituasjonen rundt statsministeren i løpet av den sista tida. Det kunne eg ha tenkt meg å lese meir om.
    Hvorfor tror du OPD m.fl stiller mannskap til utvendig/innvendig sikring ved statsbesøk etc., og ikke kun PST...?
    Dersom det er noe som tilsier at det er behov for ytterligere samt synlig vakthold rundt enkeltpersoner, og hva årsaken til det evt. er, så er ikke det noe du eller andre automatisk har krav på å vite noe om. Det er vurderinger som blir tatt ut ifra trusselbildet. Ser forøvrig ingen som skriver om de tusenvis av barn/voksne i Karl Johan som blir traumatisert av "tungt bevæpnet" politi på vakthold ifbm. Oslo Forum i disse dager.

Ang. MP5 så er det vel ferdig diskutert, man benytter våpen etter hvor hensiktsmessig det er, ref. åpent lende, avstander, stort antall av 3. person etc.

Ikke vanskelig å skjønne det nok en gang er "raddiser" med sitt negative syn på politietaten som er ute og forsøker å blåse med fløyta si, og resten av media bet på.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    554
    Liker (mottatt)
    266
    Nevnt
    26 innlegg
    Sitert
    260 innlegg
    PONDUS
    9

Bare som et sleivspark inn fra siden.statsministeren besøker et arrangsjemang for barn og kommer uten synlige bevæpnede vakter (ser ut som et lett mål). Statsministeren besøker samme arrangsjemang med synlig bevæpnet politi som viser tilstedeværelse (show of force. Hva er best? Kan "show of force " være en bevist taktikk? Er det lærdom i fra utøya som er synlig? Noen har tenk å det er bra, for hvis politiet gikk i hatt og frakk og hadde de samme verktøyene med seg så er bekledningen kanskje litt lite lur, men det de gjorde var å kle seg slik de gjør når de trener og det synes jeg var smart. Det jeg synes er det aller minste problemet er at noen få kan synes det er skremmende med et litt operativt politi. Terrortrusler er normaltilstand i Europa å det må vi ta innover oss på ordentlig, det er ikke en lek. Så når statsministeren ikke skriver i avisa at hun skal hit og dit så er det kanskje noen som har tenkt igjen (OPSEC). Alternativt så kunne statsministeren ha vært hjemme og vi har mistet den nærheten vi har til vår makt elite.
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Liker (gitt)
    1162
    Liker (mottatt)
    2654
    Nevnt
    273 innlegg
    Sitert
    1318 innlegg
    PONDUS
    72

Jeg synes denne fortjener å bli sitert i sin helhet:

Oslo politidistrikt

Kommentar til medienes omtale av sikkerhetstiltak på Miniøya

De siste dagene har flere medier slått stort opp at enkelte polititjenestepersoner bevæpnet med tohåndsvåpen var til stede da statsminister Erna Solberg besøkte festivalen Miniøya. Oslo politidistrikt ser et behov for å presisere og kommentere omtalen av trusselvurderinger og politiets sikkerhetstiltak.
    Det er det enkelte politidistrikt som har ansvaret for å vurdere og beslutte sikkerhetstiltak rundt myndighetspersoners besøk og andre arrangementer i eget distrikt. Politiet kan orientere statsministre, statsråder eller partiledere om trusselvurderinger og eventuelle tiltak, men beslutningene tas av politiet ut fra en helhetlig vurdering. I dette tilfellet ble ikke statsministeren informert om valg av våpentype i forkant, dette er heller ikke vanlig praksis.

Politiets sikkerhetstjeneste (PST) har ansvar for myndighetspersoners nærsikkerhet. Når en statsminister eller statsråd skal delta på et arrangement eller en reise, kan PST utarbeide trusselvurderinger som det aktuelle politidistriktet deretter bruker som en del av det samlede beslutningsgrunnlaget for hvilke tiltak politiet mener er nødvendig å iverksette ut fra informasjonen man har. Så at enkelte medier «erfarte» at PST ikke anbefalte oss valg av våpentype på lørdag, er åpenbart riktig. Det er verken PSTs oppgave eller ansvar.

Under lørdagens besøk på Miniøya var det Oslo politidistrikt som hadde det overordnede ansvaret for sikkerheten til både statsministeren og alle andre i forbindelse med arrangementet. Vi står inne for sikkerhetstiltakene vi iverksatte, selv om vi har stor forståelse for at enkelte reagerer på bevæpnet politi på en arena der barn er til stede. På den annen siden, ble politiets operasjonssentral også oppringt av flere bekymrede foreldre som ønsket mer synlig politi på arrangementet.

Politiet må forholde seg til et forhøyet trusselnivå i øyeblikket, og ser på hendelser i land rundt oss like mye som nasjonale forhold - og iverksetter tiltak ut fra et komplekst helhetsbilde. Politiet var på Miniøya for å kunne respondere raskt i tilfelle noen ville benytte arrangementet og statsministerens besøk som et angrep på vårt åpne demokrati. I dette konkrete tilfellet ble sluttvurderingen av valg av våpentype gjort av innsatsleder i samråd med operasjonsleder ut fra en taktisk vurdering og de geografiske forhold.

Sikkerhet er krevende. Politiet skal ivareta alles sikkerhet, samtidig som man ikke skal bidra til unødig frykt. Oslo er hver dag arena for en rekke arrangementer, og vi har lang erfaring med å ta de grep vi mener er nødvendige ut fra en totalvurdering. Vår felles utfordring er at dette trolig er et dilemma vi må leve med så lenge vi har et forhøyet trusselnivå, og det faktum at vi i utgangspunktet er et ubevæpnet politi.

Vi håper med dette å ha bidratt til hvilke ansvarsforhold som generelt gjelder i denne sammenheng, og i dette konkrete tilfellet. Avgjørelsen om bevæpning i det enkelte oppdrag, er ene og alene Oslo politidistrikts ansvar.

Politiinspektør Johan Fredriksen
    Felles enhet for operativ tjeneste
    Oslo politidistrikt

https://www.politi.no/oslo/nyhet_16929.xhtml
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Liker (gitt)
    722
    Liker (mottatt)
    305
    Nevnt
    45 innlegg
    Sitert
    126 innlegg
    PONDUS
    14

Takk for svar, 84mm. Det er skilnad på journalistar. Men mange har nok ein tendens til å seie og skrive tungt væpna/tungt bevæpna når dei ser meir enn ein pistol i hylsteret. Tung vernevest og hjelm bidrar nok også til å forsterke inntrykket, slik du er inne på. Men er det vest og hjelm med i biletet så er det vel som regel våpen også.
    MP5 er det best egnede våpenet i slike situasjoner (ute i felt) fordi våpenet er enklere å skyte målrettede skudd med siden det er et tohåndsvåpen med skulderstøtte og bedre siktemidler. Du skyter enklere målretta, raske skudd med MP5 kontra pistol. Både pistol og MP5 benytter (som nevnt mange ganger) samme ammunisjon (9x19) og eneste forskjell er at det teoretisk kan være litt høyere utgangshastighet fra MP5 grunnet litt lengre løp.
    Ihr trugt die Schande nicht. Ihr wehrtet Euch.

Korporal
    Ble medlem
    Jul 2009
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    6
    Nevnt
    3 innlegg
    Sitert
    29 innlegg
    PONDUS
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av Rabagast Vis post
    BT og PST har 5.56. UEH har MP5.
    Takk for det. 5.56 blir i overkant fagterminologi for underteikna, men skjønar at det dreier seg om rifle.

Sitat Opprinnelig skrevet av milvar Vis post
    Kommentaren min var i første rekke rettet mot mediehysteriet rundt politiet og våpen.
    Mottatt. Ikkje alle innan media er like opptekne av det du siktar til. Eg forsøkte å forsvare dei.

Korporal
    Ble medlem
    Jul 2009
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    6
    Nevnt
    3 innlegg
    Sitert
    29 innlegg
    PONDUS
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av nettbank Vis post
    Hvorfor tror du OPD m.fl stiller mannskap til utvendig/innvendig sikring ved statsbesøk etc., og ikke kun PST...?
    Det trur eg er fordi statsbesøk er eit mykje større og omfattande arrangement enn at statsministeren dukkar opp på ein barnefestival. Ved statsbesøk er det gjerne kortesjekøyring frå a til b. På Miniøya var statsministeren på eit avgrensa område. Rektignok hadde ho med seg to statsrådar, men trur ingen av desse har livvakter til dagleg.

Ser forøvrig ingen som skriver om de tusenvis av barn/voksne i Karl Johan som blir traumatisert av "tungt bevæpnet" politi på vakthold ifbm. Oslo Forum i disse dager.
    Følgjer deg ikkje umiddelbart her. Oslo Forum handlar vel i stor grad for Karl Johans sin deil om objektsikring av Grand hotel, der mange av konferansedeltakarane bur.

Ang. MP5 så er det vel ferdig diskutert, man benytter våpen etter hvor hensiktsmessig det er, ref. åpent lende, avstander, stort antall av 3. person etc.
    Stemmer.

Ikke vanskelig å skjønne det nok en gang er "raddiser" med sitt negative syn på politietaten som er ute og forsøker å blåse med fløyta si, og resten av media bet på.
    Godt å ha "raddisane" å skulde på

Sitat Opprinnelig skrevet av Aeliana Vis post
    MP5 er det best egnede våpenet i slike situasjoner (ute i felt) fordi våpenet er enklere å skyte målrettede skudd med siden det er et tohåndsvåpen med skulderstøtte og bedre siktemidler. Du skyter enklere målretta, raske skudd med MP5 kontra pistol. Både pistol og MP5 benytter (som nevnt mange ganger) samme ammunisjon (9x19) og eneste forskjell er at det teoretisk kan være litt høyere utgangshastighet fra MP5 grunnet litt lengre løp.
    Grei og pedagogisk forklaring dette.

Korporal
    Ble medlem
    Jul 2009
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    6
    Nevnt
    3 innlegg
    Sitert
    29 innlegg
    PONDUS
    0

Sitat Opprinnelig skrevet av 4312 Vis post
    Alternativt så kunne statsministeren ha vært hjemme og vi har mistet den nærheten vi har til vår makt elite.
    Du trur ikkje at det var eit valkampstunt, altså? Personleg hellar eg til den oppfatninga at ho var der meir for å bli teke selfies av enn å snakke politikk med veljarar.

Oversersjant
    Ble medlem
    Jan 2013
    Liker (gitt)
    106
    Liker (mottatt)
    636
    Nevnt
    101 innlegg
    Sitert
    372 innlegg
    PONDUS
    18

Godt å ha "raddisane" å skulde på
    Ja, raddiser:

https://radikalportal.no/om-oss/

Radikal Portal er navnet til gruppen de som skapte ståhei rundt dette tilhører.
    It's not about surviving, it's about winning.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    554
    Liker (mottatt)
    266
    Nevnt
    26 innlegg
    Sitert
    260 innlegg
    PONDUS
    9

Hvorfor hun var der vet jeg ikke, men sansynligheten er stor for at hun driver valgkamp det nå når valget nærmer seg. Jeg synes ikke det er galt at statsministeren er ute blandt folk og selfies er ganske vanlig når kjendiser er ute blandt vanlige folk. Selv om jeg har stemt på flere forskjellige parti og ikke har et parti for livet, så setter jeg stor pris på valgkampen, og følger den spent slik at jeg kan gi det partiet som vill mest min stemme. Jeg synes ikke at det var det groveste valgkamp støntet hun kunne ha gjort, men en helt ok dag på jobb. Men når du siterer @Mike20 at nærhet til makteliten er et valgkamstønt, er det da negativt eller positivt at de gjør det?
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Liker (gitt)
    168
    Liker (mottatt)
    390
    Nevnt
    77 innlegg
    Sitert
    664 innlegg
    PONDUS
    14

Og i andre, kanskje ikke helt uventede nyheter: Foreldre reagerer på nytt beredskapssenter - Frykter støyskader pga skyting, bomber og helikoptre.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/p...er/a/24072316/
    Vi vil ikke ha noen skulpturpark i skauen!

Visekorporal
    Ble medlem
    Sep 2011
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    7
    Nevnt
    2 innlegg
    Sitert
    13 innlegg
    PONDUS
    3

Det trur eg er fordi statsbesøk er eit mykje større og omfattande arrangement enn at statsministeren dukkar opp på ein barnefestival. Ved statsbesøk er det gjerne kortesjekøyring frå a til b.
    Jeg svarte på spørsmålet ditt om hvorfor det var lav interesse om hvorfor PST ikke alene stod for vaktholdet. PST Livvakt står for nærsikringen, og da må vaktholdet vurderes ut ifra objekt, trussel, lende/type arrangement osvosv.

Følgjer deg ikkje umiddelbart her. Oslo Forum handlar vel i stor grad for Karl Johans sin deil om objektsikring av Grand hotel, der mange av konferansedeltakarane bur.
    Sutringen i media rundt Miniøya-festivalen dreide seg om vettskremte småbarnsmødre som måtte skjerme barna sine for tungt bevæpnet politi. Den samme problematikken burde da oppstå når småbarnsmødrene valser ned Karl Johan i solsteika eller har kaffemøte med barnevognene sine på Grand Cafe, ved siden av tjenestemenn på vakthold med MP5. Men det virker å være uproblematisk.

Forøvrig er PI Fredriksen sterk og klar.

Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
    Og i andre, kanskje ikke helt uventede nyheter: Foreldre reagerer på nytt beredskapssenter - Frykter støyskader pga skyting, bomber og helikoptre.

4000 skudd og eksplosjoner daglig? Nuja. Nå er det også ca. 1km luftlinje med tett skog mellom beredskapssenteret og bebyggelsen/skolen, og skolebarna er vel ikke ekstremt mye utendørs. De som evt. trener og er på skytebane utendørs på dagtid tipper jeg som regel også tar lunsjen sin som vanlige folk i 11-tiden, når det for skolen er "storefri". Kan ikke se for meg folk som er innendørs vil merke noe. Ang. støy fra helikopter så lurer jeg på hvordan folk i f.eks Bodø og andre byer med flyplasser har overlevd i alle år med jevnlig trafikk av passasjer- og jagerfly over byen. Så må man heller ikke glemme at folk har overlevd uproblematisk i nærheten av de x-antalls utendørsskytebanene som har finnes i Norge i mange år.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Liker (gitt)
    59
    Liker (mottatt)
    215
    Nevnt
    17 innlegg
    Sitert
    152 innlegg
    PONDUS
    14

Er det blitt slik i deler av Norge at alt som har med våpen å gjere er farleg?

Rabagast
    Ble medlem
    Aug 2006
    Liker (gitt)
    73
    Liker (mottatt)
    156
    Nevnt
    19 innlegg
    Sitert
    111 innlegg
    PONDUS
    10

Det ser ikke verre ut.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Sersjant
    Ble medlem
    May 2009
    Liker (gitt)
    75
    Liker (mottatt)
    51
    Nevnt
    11 innlegg
    Sitert
    82 innlegg
    PONDUS
    6

Mottatt. Ikkje alle innan media er like opptekne av det du siktar til. Eg forsøkte å forsvare dei.
    Det er ikke noe å forsvare. Enten gidder de ikke skaffe seg peiling på det de skriver om, eller så er det bare dårlig sensasjonell "journalistikk". I begge tilfeller, uprofesjonelt og dårlig arbeid.
    "Excellence leads to not being Force-choked"

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Liker (gitt)
    168
    Liker (mottatt)
    390
    Nevnt
    77 innlegg
    Sitert
    664 innlegg
    PONDUS
    14

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/k...lo/a/24074518/

Torsdag kveld var politiet i en leilighet på Majorstua i Oslo og beslagla store mengder våpen. Flere kilder sier til VG at det er snakk om blant annet maskingevær, hagler, sverd og pistoler.
    – Vi har beslaglagt en god del våpen, inkludert flere macheter. En person i leiligheten er overlatt til helsevesenet, hans tilstand er ikke avklart. Nå vil etterforskningen vise hva som er bakgrunnen for at han hadde så mange våpen i leiligheten, sier operasjonsleder Åste Tanem ved Oslo politidistrikt til NTB.
    Hun understreker at mannen ikke ble pågrepet og at det ikke har vært noen uønskede hendelser med våpnene.

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2006
    Liker (gitt)
    3
    Liker (mottatt)
    48
    Nevnt
    92 innlegg
    Sitert
    150 innlegg
    PONDUS
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post

Nå bor jeg ganske nærme en relativt stor marinebase,og her er det minst fire barne/ungdomsskoler og et utall barnehager som hører på skyting hver eneste dag.Det kommer helikopterbase på Haakonsvern og innflygingen til Flesland går nesten rett over her.Merkelig nok ser det ut som barna i nabolaget takler dette helt fint.
    When in doubt,empty your magazine.

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Liker (gitt)
    722
    Liker (mottatt)
    305
    Nevnt
    45 innlegg
    Sitert
    126 innlegg
    PONDUS
    14

I likhet med den norske politireformen fører den svenske reformen til store distrikter der få patruljer har ansvar for mange kommuner. De lange utrykningsavstandene gir økt risiko for ulykker. Natt til tirsdag omkom den svenske hundeføreren Pierre Nilsson og en av hans tjenestehunder i en trafikkulykke mens de var på vei for å bistå en patrulje som befant seg 2,5 timer unna.

Polisinspektör Mimmi Ekfelt var en av de to politifolkene hundepatruljen skulle bistå. Hun har skrevet et innlegg som er gjengitt i Expressen i dag:

http://www.expressen.se/debatt/nu-ha...lega-har-dott/
    Ihr trugt die Schande nicht. Ihr wehrtet Euch.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Liker (gitt)
    168
    Liker (mottatt)
    390
    Nevnt
    77 innlegg
    Sitert
    664 innlegg
    PONDUS
    14

Dette er vel en endring i lovverket som nok er naturlig, men som jeg tror det er delte meninger om:
    http://politiforum.no/no/nyheter/201...25-T2ZbK4v.ips

Regjeringen tillater at politiet med tvang kan få tilgang til telefoner, nettbrett og datamaskiner som må åpnes ved hjelp av biometri.

Side 49 av 49 FørsteFørste ... 39474849

Stikkord for denne tråden

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier