Milrab
Viser resultatene 1 til 4 av 4
    Rekrutt
    Ble medlem
    Mar 2012
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    0

Logistikkavdelingen CSS

Vil først og fremst si at jeg er helt ny på forumet, så om jeg poster feil eller slikt si gjerne ifra.

Jeg har blitt innkalt til førstegangstjeneste - Logistikkavdelingen CSS UKE 01 2014 - Hæren

Har lest hva man gjør der og hvordan man gjør det men ville bare høre hvordan dere her har opplevd tiden deres. Så om noen kan komme med historier/noe som er viktig å ta med osv, så kjør på!

Lil.

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2009
    Liker (gitt)
    1
    Liker (mottatt)
    2
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    4
    Hei, og velkommen til forumet! Dersom du bruker søkfunksjonen her på forumet og søker etter " CSSBn", som avdelingen egentlig heter, så vil du nok finne mye interessant lesning. Veldig rart at vernepliktsverket skriver så mye uklare, oppklarende avdelingsnavn i de brevene sine...
    Si vis pacem, para bellum.

Menig
    Ble medlem
    Feb 2012
    Liker (gitt)
    0
    Liker (mottatt)
    0
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    0 innlegg
    PONDUS
    0
    hei eg var i CSSBN kont 08/09 det vil si august 09. etter rekruten vart eg sat i rep-lag som vognfører. fin tid!! under CR 2010 vart mit lag underlakt "utlånt" fremmedlegionen 21 fjellregimet pioners trur eg det var. Sei det med få ord eit eventyr for livet!! me hadde 30 døgn i felt ( øvelse involvert telt eller lignene). meir du lurer på så bare opprette forbindelse!
    Sist endret av vf_bv206rep; 05-09-12 kl 09:22

Visekorporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Liker (gitt)
    12
    Liker (mottatt)
    9
    Nevnt
    7 innlegg
    Sitert
    14 innlegg
    PONDUS
    3
    Jeg var i CSS i førstegangstjenesten og stortrivdes med det. Hadde stilling som tropssass GBU-tropp, samtidig som jeg var underlagt TT-troppen en god del. Jeg trivdes så godt i CSS at jeg nå har begynt å jobbe her som grenader. CSS støtter brigaden med transport, forsyning og teknisk kompetanse. For å dele det grovt inn:

Transport - Plukker noe opp på punkt A og setter det fra seg på punkt B.
    Forsyning - Leverer ut en "vare" (Vann, mat, drivstoff etc..)
    Teknisk - Har blant annet rep-lag som reparerer det meste, hjul-berging og teknisk delelager.

Nesten alt vi driver med innebærer lastebiler, så det er stor sjangse for å få C-lappen. Men det skal være sagt at vi er soldater og har med det fortsatt de grønne ferdighetene å ivareta. Ønsker du derimot å ha mye grønn tjeneste (type: jeger eller stormer) er kanskje ikke CSS stedet for deg.

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.
Støtt Milforum
Støttemuligheter