Side 9 av 10 FørsteFørste ... 78910 SisteSiste
Viser resultatene 321 til 360 av 385
  1. #321
    Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Innlegg
    6.820
    Pondusfaktor
    42

    Sv: Generell panserprat

    Nå kan det jo hende Sabra tåler mer i siden av tårnet enn det leo gjør. Selv om penetrasjon fort blir mer hårete om ikke Israelerne endret ammolagringen.
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy






  2. #322
    Moderator/Årets milforumist 2016

    Ble medlem
    Nov 2005
    Innlegg
    6.098
    Pondusfaktor
    25

    Sv: Generell panserprat



    Ser ut som en modifisert M60-T med ny våpenstasjon.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Minsk, det nye Utopia

  3. #323
    Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Innlegg
    6.820
    Pondusfaktor
    42

    Sv: Generell panserprat

    Ser ut som en av Aselsan sine.
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

  4. #324
    Moderator/Årets milforumist 2016

    Ble medlem
    Nov 2005
    Innlegg
    6.098
    Pondusfaktor
    25

    Sv: Generell panserprat

    Sitat Opprinnelig skrevet av Kdo_Under Vis post
    Ser ut som en av Aselsan sine.
    http://www.aselsan.com.tr/en-us/capa...weapon-platfor


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Minsk, det nye Utopia

  5. #325
    Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Innlegg
    304
    Pondusfaktor
    10

    Sv: Generell panserprat

    Det karakteristiske VK tårnet er byttet ut, ja, og det ser også ut som de har montert Laser Warning Receivers, trolig også fra Aselsan: http://www.aselsan.com.tr/en-us/capa...eceiver-system

  6. #326
    Moderator/Årets milforumist 2016

    Ble medlem
    Nov 2005
    Innlegg
    6.098
    Pondusfaktor
    25

    Sv: Generell panserprat



    "Ny" M-60T ved Al Bab. Tyrkia skal oppgradere et stort antall av vognene til denne versjonen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Minsk, det nye Utopia

  7. #327
    Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Innlegg
    6.820
    Pondusfaktor
    42

    Sv: Generell panserprat

    Sitat Opprinnelig skrevet av lukman Vis post


    "Ny" M-60T ved Al Bab. Tyrkia skal oppgradere et stort antall av vognene til denne versjonen.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    https://misterxanlisis.wordpress.com...oyed-in-syria/
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

  8. #328
    Sjefssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Innlegg
    7.670
    Pondusfaktor
    46

    Sv: Generell panserprat

    Sjefen for fransk "Forsvarsmateriell" har vært ute og sagt at erstatteren til Leclerc (etter 2030 en gang) blir et fransk-tysk samarbeidsprosjekt, med tysk skrog og drivverk, men fransk tårn: http://www.lopinion.fr/blog/secret-d...llemand-121602

    Dette er nok veien forsvarsindustrien i Europa går framover, det er for dyrt og komplisert å utvikle og bygge hovedmateriell rundt i alle europeiske land. Vi får håpe de lærer seg hvordan de skal samarbeide underveis (Med NH-90 som ett eksempel på hvordan det ikke skal gjøres.)
    With 5000 years of recorded military history, there is no excuse for the lack of constant study.

  9. #329
    Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Innlegg
    6.820
    Pondusfaktor
    42

    Sv: Generell panserprat

    Det er nok noe bedre i dag da begge lands stridsvognindustri eies felles av begge land i ett eget selskap.
    Da kan man finne løsninger.
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

  10. #330
    Banned
    Ble medlem
    Nov 2007
    Innlegg
    1.880
    Pondusfaktor
    0

    Sv: Generell panserprat

    Undrer på om svenskene børster støv av sine studier for Stridsvagn 2000. Her er en interessant artikkel om den prosessen:
    http://www.ointres.se/strv_2000.htm

  11. #331
    Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Innlegg
    304
    Pondusfaktor
    10

    Sv: Generell panserprat




    Ser ut som det går mot serieproduksjon av Karrar, Iranernes nye stridsvogn/oppgradering av T-72, og Below the Turret Ring har i den forbindelse publisert en analyse av denne vogna:http://below-the-turret-ring.blogspo...eiled.html?m=1

    Så kan man jo spørre om dette faktisk er ordentlige greier eller om den bare er «all looks and no substance» som så mye annet som har kommet ut av Irans våpenindustri...

  12. #332
    Korporal
    Ble medlem
    Jun 2011
    Innlegg
    888
    Pondusfaktor
    6

    Sv: Generell panserprat

    Strong Europe Tank Challenge 2017 har denne uken pågått i Grafenwoehr, Tyskland.

    I år deltok følgende:
    - Frankrike med Leclerc
    - Ukraina med T-64BV
    - Tyskland med Leopard 2A6
    - Østerrike med Leopard 2A4
    - Polen med Leopard 2A5
    - USA med M1A2 SEP

    På pallen sto følgende:
    1. Østerrike
    2. Tyskland
    3. USA

    https://www.army.mil/article/187584/

    Bilder:
    https://www.flickr.com/photos/7armyj...57664673700650
    Sist endret av Voodoo; 12-05-17 kl 20:06
    Everyone likes me and thinks I'm great - in my safe space

  13. #333
    Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2006
    Innlegg
    4.291
    Pondusfaktor
    6

    Sv: Generell panserprat

    Snart Nordic Tank challenge!

    EDIT

    Russland har vist frem en oppgradert T-72B3

    http://www.janes.com/article/70252/r...-moscow-parade
    ...we few, we happy few, we band of brothers

  14. #334
    Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Innlegg
    8.222
    Pondusfaktor
    20

    Sv: Generell panserprat

    Odd objects attract fire. You are odd.

  15. #335
    Moderator
    Ble medlem
    May 2014
    Innlegg
    1.081
    Pondusfaktor
    21

    Sv: Generell panserprat

    Kom over dette på den store verdensveven.

    Murphy’s Laws of Armor
    1. Just after you report “Redcon 1” (Readiness Condition 1 - ready to move out right "now") for your qualification run, you will realize that you desperately need to take a leak.

    2. The fuel truck will run out of fuel just before he gets to your tank.

    2a. You will run out of fuel before he returns.

    3. Tanks don’t float.

    4. If a supply sergeant is given a choice between death and going to the field with his unit, he will ask for a few minutes to “Think it over.”

    5. Attempting to help recover a mired tank will only result in your tank becoming mired also.

    6. The primary purpose of an operations order is to ensure that all blame falls on the line units.

    6a. For this reason, the staff will not publish an operations order until after the exercise is completed.

    7. Night vision devices will only fail at night.

    7a. They will function perfectly once the sun rises.

    8. The dirtier and more tired you are, the less appreciative you become of “constructive criticism” from somebody in a pristine uniform.

    9. The heater on your tank will fail in October. The part to repair it will arrive in April.

    10. No matter how minor the ailment, a visit to the medics will result in an I.V.

    10a. Arguing with the medics about this will result in your being evacuated in a neck brace and back board (in addition to the I.V.).

    11. When loading the main gun, remember: “pointy end first.”

    12. The only times you will throw a track (that flexible band of metal and rubber the tank travels on) are: a. At night, b. in the rain, c. during the movement back to garrison, or d. one hour after you installed the new ones.

    13. Your vehicle will go NMC (Not Mission Capable - deadlined ) right after the contact team leaves the AO (Area of Operations).

    14. All infantry fighting vehicles don’t look alike.

    15. Shaking trees to your front mean that you are being hunted by helicopters.

    16. When you are told your engineer support was needed elsewhere, the bridge will be out.

    17. The exercise will finish and you’ll get back to garrison just after the wash rack (where tanks are cleaned) closes.

    18. If all else fails, shoot at the muzzle flashes — the larger ones are the dangerous ones, the smaller ones are infantry.

    18a. The infantry muzzle flashes you ignore are covering an anti-tank team setting up.

    19. “Rebel yells” are not proper FM radio procedure after a successful Table VIII (The tank crew qualification test a 10 engagement run on a tank range which tank crews must successfully complete in order to be a qualified crew. Like going to the rifle range for a qualification of expert) shoot.

    20. XO math: 3 pacs on the ground + no fueler + 2 deadlines = 100% FMC (Fully Mission Capable).

    21. Close air support is safest from far away.

    22. Proving that three feet of frontal armor protection will defend against any threat is probably best demonstrated on someone else’s track.

    23. Hearing an “Aw, shit” soon after an “on-the-waaay!” means you’re probably not getting that promotion.

    24. Tanks are very easy to see unless you’re dismounted and they’re backing up.

    25. The one time you skip the firing circuit test is when you have the misfire.

    26. “GUNNER, SABOT, SNIPER” (firing an anti-tank shell at a sniper) is not an appropriate use of ammunition.

    27. It is cruel to tell NBC types “Damn, that Fox (NATO chemical/biological/nuclear weapons detection vehicle) looks like a BMP (Russian made armored vehicle used by many countries, like Iraq)!” — particularly when live rounds are being issued.

    28. Blackout drive + autobahn + 0345 = polizei.

    29. Unsecured turrets will only swing freely mid-way through a rail tunnel.

    30. When doing a gunnery, the tank is always operational until you get to the ready line.

    31. If you are promised “downtime,” what they really mean is: You will be breaking track.

    32. First sergeant math: Buy Gatorade for $1.49 each and sell for $1.00 each — with the profits going to the unit fund.

  16. #336
    Korporal
    Ble medlem
    Jun 2011
    Innlegg
    888
    Pondusfaktor
    6

    Sv: Generell panserprat

    Resultater Nordic Tank Challenge:
    1. Danmark 2
    2. Norge 1(TMBN)
    3. Norge 2(Panserbataljonen)

    https://www.facebook.com/panserbataljonen/?fref=ts
    Everyone likes me and thinks I'm great - in my safe space

  17. #337
    Visekorporal
    Ble medlem
    Mar 2015
    Innlegg
    104
    Pondusfaktor
    4

    Sv: Generell panserprat

    Om de bruker danske vogner må det vel være stor fordel for danskene? Særlig for amerikanere er det vel en del nytt og forskjellig på Leo kontra abrams. Noen som vet om det er stor forskjell på brukernivå (knapper, ratt, pedaler og denslags) på A4 og A5?

  18. #338
    Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Innlegg
    10.084
    Pondusfaktor
    53

    Sv: Generell panserprat

    Forskjellene mellom A4 og A5 mtp knotting merkes først og fremst av VK, som har et nytt VK-sikte. Dette åpner for et noe annerledes samspill mellom skytter og VK, men helt uvant vil det ikke være for et A4-mannskap.
    Beidh a lá leo

  19. #339
    Moderator
    Ble medlem
    May 2014
    Innlegg
    1.081
    Pondusfaktor
    21

    Sv: Generell panserprat

    Skip eller panserkjøretøy? Kanskje @Eisenhower kan gi oss rett klasse.

    Here we go again..#tmbn #fallabella #m113 #viking #ship #smoke #blueskies

    Et innlegg delt av Øyvind R. (@panzerfoto)



  20. #340
    Sersjant
    Ble medlem
    Sep 2010
    Innlegg
    2.829
    Pondusfaktor
    19

    Sv: Generell panserprat

    Chris Hemsworth-klasse langskip med et hypermoderne "caterpillar drive" fremdriftssystem (10 poeng til alle som tar referansen), går både til lands og vanns

    Deplasement: avhengig av antall treller og plyndregods
    Bevæpning: 10 fly forbanna, fleinsopprusa mådderfåkkers
    Panser: TBOC Face Armor
    Hastighet: vesentlig høyere enn forsvarlig
    Rekkevidde: til nærmeste messe/bensinstasjon

    Offisielt fortsatt på prototypestadiet, men i realiteten det mest avskrekkende våpenet siden surströmning
    "Whoever reads history with a mind free from prejudice cannot fail to arrive at a conviction that of all military virtues, energy in the conduct of operations has always contributed the most to the glory and success of arms"

  21. #341
    Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Innlegg
    8.222
    Pondusfaktor
    20

    Sv: Generell panserprat

    Rød oktober 😉

    Sent fra min E5603 via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

  22. #342
    Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2006
    Innlegg
    4.291
    Pondusfaktor
    6

    Sv: Generell panserprat

    Gammel artikkel, men likevel.
    Hybrid teknologi banker på panseret og vil inn, er dette fremtiden?


    http://www.baesystems.com/en/article...ad-of-schedule
    ...we few, we happy few, we band of brothers

  23. #343
    Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Innlegg
    6.820
    Pondusfaktor
    42

    Sv: Generell panserprat

    Sitat Opprinnelig skrevet av Frost Vis post
    Gammel artikkel, men likevel.
    Hybrid teknologi banker på panseret og vil inn, er dette fremtiden?


    http://www.baesystems.com/en/article...ad-of-schedule
    Ja uten tvil. Det er allerede på vei inn I gruveindustrien. Det som overlever økonomisk og teknisk der kan klare militært liv også.
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

  24. #344
    Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Innlegg
    1.992
    Pondusfaktor
    20

    Sv: Generell panserprat

    Jeg er skeptisk.

    Det er en etablert sannhet at dieselmotorer og hydraulikk er det mest varige som finnes. Samme hvordan man designer en hybridlinje må man introdusere en frekvensomformer, en stor elektromotor og et stort batteri. I tillegg en ny gearkasse som "kanskje" ikke lener seg på eldgamle solide saker fra pickupverdenen (ikke nødvendigvis en ulempe men bringer inn usikkerhet)

    Frekvensomformere har "bevegelige deler" i form av transistorene som står for den lynraske switchingen som kapper opp DC og lager den AC'n man trenger ut til motoren. Pga diverse elektriske fenomener så har slikt utstyr vist seg å ikke vare i evigheter. I tillegg er det, hvis man inkluderer kondensatorene, følsomt for miljø og vibrasjoner.

    Høy torque kan man oppnå med hydraulikk og volumet til elektronikken tar nok minst like stor plass som 20% mer fuel.

    Det eneste positive jeg kan si meg enig er fordelene med å levere 20% mindre fuel til AO, fronten eller hvor man nå driver på.
    Artillery is the God of War

  25. #345
    Ledende menig
    Ble medlem
    Mar 2017
    Innlegg
    91
    Pondusfaktor
    2

    Sv: Generell panserprat

    Er ikke girkassen i en seriehybrid bare et reduksjonsgir?

    Jeg mener at det å overføre elektrisk energi er ganske mye lettere enn å overføre mekanisk energi på for eksempel en 8x8 APC. Jeg tror at en kan oppnå en helt annen robusthet i drivverket med elektriske motorer på hvert hjul eller aksling på et slikt kjøretøy. For en stridsvogn er kanskje fordelene mindre.

    Ellers har en hybrid alle forutsetninger for raskere akselerasjon. Det trengs ikke så mange kWh batterier for å kunne gi en skikkelig boost for å komme opp i fart.

  26. #346
    Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Innlegg
    1.992
    Pondusfaktor
    20

    Generell panserprat

    Seriehybrid? Altså ren dieselelektrisk?

    Hybridkonseptet dekker i praksis mange layouter men den vanligste er den med en induksjonsmotor koblet til en spesiell gearkasse. Induksjonsmotoren fungerer da som generator, ren motor (via batteri) eller boost (via batteri). Gearkassen i det tilfellet er i prinsippet mer kompleks enn en konvensjonell kasse eller et enda enklere reduksjonsgear og tillater ren mekanisk drift.

    DE på 8x8 er noe jeg liker men da snakker vi store kjøretøy og så er det per def ikke et hybridanlegg men man sier det gjerne fordi det kan inkludere batterier som bidrar til peak-shaving/boost

    Edit: min skepsis gjelder feltvogner og tilsvarende "enkle" kjøretøy. Man ødelegger litt av poenget med å komplisere slike vogner. Batterier og tilhørende omformere er heller ikke noe som hvermansen kan å skru på.
    Artillery is the God of War

  27. #347
    Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Innlegg
    1.992
    Pondusfaktor
    20

    Sv: Generell panserprat

    Edit2: glem alt etter "hallo". Jeg så for meg at dette gjaldt feltvogner og ikke beltekjøretøy. Sånn går det når man multitasker med mating av unger og forumknasting på eyephone
    Artillery is the God of War

  28. #348
    Ledende menig
    Ble medlem
    Mar 2017
    Innlegg
    91
    Pondusfaktor
    2

    Sv: Generell panserprat

    I HED-konseptet linket til er det i hvert fall snakk om seriehybrid:

    https://youtu.be/P9o7R_e4kLw?t=24s

    Parallellhybrid kan jeg også styre meg for

  29. #349
    Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Innlegg
    1.992
    Pondusfaktor
    20

    Sv: Generell panserprat

    Likte den vognen men er ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener med parallellhybrid? Slik som Prius har?

    Jeg kjenner godt til gearkassen brukt i Bradleyfamilien og den er noe makkverk. I forhold til tradisjonelle automatkasser minner den mer om et opplegg med automatiske clutcher. Det vil si at den ikke kan pivotere på tomgang og man må gi gass og svinge forsiktig før det skjer noe. Alt skjer veldig anstrengt og man kan nesten kvele motoren i enkelte tilfeller. I tillegg er den ekstremt følsom for lave temperaturer, noe som kom til syne da et tog lastet med ca 27 M-270 MLRS skulle laste v Canada en vinter. Vognene var da nedfrosne (20-30 minus) og ble bare startet opp, varmkjørt i nøytral og kjørt av. Resultatet var 1 stk havarert MLRS-Bn fordi gearkassen ikke varmes opp i fri. Skjønner godt at yanksen ønsker å kvitte seg med slikt og gå for elektrisk drift.
    Artillery is the God of War

  30. #350
    Ledende menig
    Ble medlem
    Mar 2017
    Innlegg
    91
    Pondusfaktor
    2

    Sv: Generell panserprat

    Toyota bruker vel en serieparallellhybrid. Den har en egen generator i tillegg til elmotor, trinnløs CVT og noe planetgir og masse jazz slik at hjulene kan drives fra 0-100% av enten elmotoren eller mekanisk fra forbrenningsmotoren eller en blanding. Kan lade batteriene samtidig som elmotoren driver hjulene.

    Det jeg mente med parallellhybrid var at forbrenningsmotoren var mekanisk koblet til drivakselen ved hjelp av en stk kompleks girkasse, som du beskrev i #346. Én elmotor som dobler som motor og generator, dog ikke samtidig selvsagt.

    Begge er i mine øyne veldig mye mer komplekse enn seriehybrid/DE med batteri eller konvensjonell drift. Nei takk til det motsatte er bevist

  31. #351
    Moderator
    Ble medlem
    Jul 2008
    Innlegg
    1.170
    Pondusfaktor
    10

    Sv: Generell panserprat

    Sitat Opprinnelig skrevet av Eisenhower Vis post
    Chris Hemsworth-klasse langskip med et hypermoderne "caterpillar drive" fremdriftssystem (10 poeng til alle som tar referansen), går både til lands og vanns

    Deplasement: avhengig av antall treller og plyndregods
    Bevæpning: 10 fly forbanna, fleinsopprusa mådderfåkkers
    Panser: TBOC Face Armor
    Hastighet: vesentlig høyere enn forsvarlig
    Rekkevidde: til nærmeste messe/bensinstasjon

    Offisielt fortsatt på prototypestadiet, men i realiteten det mest avskrekkende våpenet siden surströmning

    Den her hører nesten hjemme i EPISKE KLASSIKERE!!
    “If you find yourself in a fair fight, your tactics suck.”
    ― John Steinbeck

  32. #352
    Moderator/Årets milforumist 2016

    Ble medlem
    Nov 2005
    Innlegg
    6.098
    Pondusfaktor
    25

    Sv: Generell panserprat

    Otokar vurderer en helt elektrisk versjon av Altay. Tanken er videreutvikling av deres motor til elektriske buser.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Minsk, det nye Utopia

  33. #353
    Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Innlegg
    1.992
    Pondusfaktor
    20

    Sv: Generell panserprat

    Sitat Opprinnelig skrevet av Einherjar Vis post
    Den her hører nesten hjemme i EPISKE KLASSIKERE!!
    @Eisenhower

    Kan doningen brukes til panser og pils?
    Artillery is the God of War

  34. #354
    Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Innlegg
    1.992
    Pondusfaktor
    20

    Sv: Generell panserprat

    Elektrisk er bra greier men så fremt man neglisjerer fuelforbruket en liten grann så kan man oppnå den samme ytelsen med hydraulikk og få det minst like kompakt og kanskje noe enklere å fikse.
    Artillery is the God of War

  35. #355
    Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Innlegg
    2.386
    Pondusfaktor
    9

    Sv: Generell panserprat

    Hydraulikk har mange gode egenskaper og er veldig fleksibelt. Med en hybrid drivlinje i en krigsmaskin så ringer klokkene for meg, hva er meningen å oppnå med en hybrid drivlinje? er det for å spare drivstoff? Jeg kan godt bygge om en Leo 2 til batteri og solcelle, men ser ikke poenget med det. Hvis vi ser på Outlander PHEW som har en fleksibel drivlinje som kan velge mellom drivstoff og batteri så er det en ganske komplisert vekselkasse og styresystem.

    Hvis jeg var teknisk sjef for et prosjekt og skulle bygge en stridsvogn så hadde jeg først sett på en hydraulisk drivlinje og hybrid powerpack. Hydraulikk er flexibelt og regulerings vennlig og kunne installeres en gang og ferdig med det, bare vedlikehold. Powerpack/motor kunne vert en så moderne hybrid som mulig, fordelen med det er at den lett kan moderniseres og byttes ut etterhvert som verden utvikler seg, hydraulikken er gjennomprøvd og robust og kan bygges med ISO deler som er hyllevare. Jeg har stor tro på hydrogen, men teknologien er ikke moden nokk for en stridsvogn. Jeg tror det er andre parameter en 15% drivstof reduksjon som er viktig for en stridsvogn.
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

  36. #356
    Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Innlegg
    2.386
    Pondusfaktor
    9

    Sv: Generell panserprat

    https://archive.epa.gov/otaq/technol...-parallel.html

    En varian bare for å visualisere litt
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

  37. #357
    Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Innlegg
    1.992
    Pondusfaktor
    20

    Generell panserprat

    Man innfører ny teknologi for å løse problemer. Per i dag har dieseldrevne panser de fleste fordelene men der er allikevel et par ting som trekker ned:

    #1 gearkassen. For å hente ut det snevre arbeidsområdet til dieselen, samt tillate pivot, kreves det en relativt kompleks gearkasse. God aks fra 0km/t fordrer såkalte torque convertere, som har virkningsgrader lave nok til å drepe et bellonamedlem på høylys dag.

    #2, moderne dieselmotorer. Commonrail og fete turboer er good shit i Passaten men man beveger seg lenger og lenger vekk fra den opprinnelige stridsvogndieselen i T34. Datastyrte piezoelektriske ventiler og fuelpumper med høyt trykk krever sitt av reservedeler og kjeledressen som skal fikse ting når det bryter sammen. I verste fall er den mest moderne (og sterkeste) dieselmotoren minst like komplisert som en scale-to-fit Prius drivlinje.

    USA er muligens det eneste landet som kan spare milliarder i fuelutgifter ved å vurdere hybrid, så lenge de er blinde nok til å fortsette med gassturbiner i Abramsene.

    Som nevnt tidligere kan man oppnå nesten alt med hydrauliske (og svært robuste) alternativ men man mister virkningsgrad og muligheten for retureffekter(bremselading). Boost er kjekt å ha men det er kanskje enklere å ringe MTU og be om 2 ekstra sylindere samt forlenge vognen med et løpehjul enn å trykke inn alskens batterier og elektronikk. Egentlig "the american way" men ofte er det enkleste det beste

    Den dagen en Leo kan drives med et Scania-aggregat basert på samme motor som i CV90, begynner vi å nærme oss.

    Husk at de ekstra kreftene fra en eventuell boost må dimensjoneres for i drivhjulsboksene og belteaggregatet så ingenting kommer gratis.
    Artillery is the God of War

  38. #358
    Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Innlegg
    14.583
    Pondusfaktor
    14

    Sv: Generell panserprat

    Spørsmål fra salen; Hvordan er det mot skjerming mot f.eks EMP-er i motorer fulle av elektronikk? Enormt fordyrene, eller noe som lar seg løse innenfor rimelighetens grenser?
    "Det va bare en gang, så æ kan umulig ha skylda førr begge..."

  39. #359
    Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Innlegg
    2.386
    Pondusfaktor
    9

    Sv: Generell panserprat

    Vet ikke.
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

  40. #360
    Sersjant
    Ble medlem
    Sep 2010
    Innlegg
    2.829
    Pondusfaktor
    19

    Sv: Generell panserprat

    Sitat Opprinnelig skrevet av 88charlie Vis post
    @Eisenhower

    Kan doningen brukes til panser og pils?
    Selvsagt fullt utstyrt med stabiliserte mjødhornholdere, for taktisk hydrering og opprettholding av fyll
    "Whoever reads history with a mind free from prejudice cannot fail to arrive at a conviction that of all military virtues, energy in the conduct of operations has always contributed the most to the glory and success of arms"

Tilpasset MILFORUM søk






Side 9 av 10 FørsteFørste ... 78910 SisteSiste


Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter