Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Side 2 av 3 FørsteFørste 123 SisteSiste
Viser resultatene 41 til 80 av 100

Tråd: Civilization

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    6

Re: Civilization V

Sitat Opprinnelig skrevet av krikkert
    Sitat Opprinnelig skrevet av SlakaBall
    Noen som har testet multiplayer?
    Skulle vi testet et spill?
    Multiplayer er gøy. Raging Barbarians anbefales ikke.
    Hvordan funker det? Sitter og tvinner tommeltotter mens man venter på alle de andres trekk, eller gjør alle endringer samtidig og når man trykker på "Next turn" så slås alle endringene sammen?
    Bumpibump TM

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2006
    Pondusfaktor
    6

Alle human players spiller "live" samtidig, så trykker man End Turn og gir AI'n sin tur. Man ser akkurat hva de andre human-spillerne gjør mens det skjer.

Kan bli grufullt spennende når man er i krig med mennesklig medspiller. Da blir det nesten litt RTS over det.
    Would you, Quintus? Would I?

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    6

"Noe" har skjedd med denne save'n ja..
    Måtte slette den for å få i gang Civ igjen. Synd, for jeg var på turn 210 (eller noe), 1300 tallet (eller noe), hadde over 5000 i guld, grusa Romerne, var størst og best og jobbet med opprustning for å knuse det to andre "store" i spillet..
    Bumpibump TM

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    9

Tok jo ikke lange tiden å knuse dem. Men russeren var den beste å gruse. Nå skal jeg bare utrydde de siste inderene..
    Beards don't kill people, people with beards kill people.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    91

Sykkelbudet fra Amazon ble funnet omkommet av sult og utmattelse i en grøft ved E-6 mellom Halden og Sarpsborg tidligere i dag. Heldigvis fant noen pakken min og fikk kjørt den hit, og det er jo tross alt det viktigste.

Civ V installert og kjørende. Hah! Nå skal de få!
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    7

Nå kan du angre på hvor du kjøpte, hesteskjender!
    Who needs 72 virgins? How about 72 slutty women who know what they are doing?

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2006
    Pondusfaktor
    6

Ypper'u, vestlendingsskjender? Jeg har noen legioner som klør litt i gladii etter neste krig...

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    6

Invitasjoner på Steam?
    Er det slik at hvis man er "spille-venn" på Steam så kan man sette opp spill og spille online mot hverandre?
    Bumpibump TM

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    9

Tror jeg må starte opp et nytt spill nå..

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2006
    Pondusfaktor
    6

Sitat Opprinnelig skrevet av SlakaBall
    Invitasjoner på Steam?
    Er det slik at hvis man er "spille-venn" på Steam så kan man sette opp spill og spille online mot hverandre?
    Det skulle jeg tro. Har bare prøvd LAN-funksjonaliteten, da.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    91

Ferdig med mitt første(!) spill Civ 5 (bortsett fra demoen). Vant komfortabelt en teknologiseier (romskip) med gradering "Winston Churchill".

Noen erfaringer: Hadde problemer med DirectX10/11, som medførte flere krasj, og tildels ustabilt bilde/lyd. Merkelig, da jeg mener jeg har oppdatert alt av drivere, og maskinen skulle være mer enn god nok til å kjøre spillet på høyeste ytelse. DirectX9 gikk greit.

Spilte England, og kjørte et ganske fredelig løp, bare for å bli kjent med spillmekanikken. Ingen store overraskelser når det gjaldt teknologi, bygging etc, men spillet var mer strømlinjeformet, og trengte ikke så mye mikrostyring, noe jeg synes er bra.

Bortsett fra litt grusing av barbarer hadde jeg bare en ordentlig krig, mot Songhai (afrikanere). Sjefen så ut som en grinete araber, og han ble bare mer og mer grinete, slik at jeg måtte disiplinere ham litt. Krig var den desidert mest positive opplevelsen for meg, så det blir det nok mer av. Jeg likte at man nå må posisjonere enhetene sine på en fornuftig måte på slagmarken, i stedet for å bare hive alle oppi en haug.

Songhai hadde bare tre byer, hvorav en var ensom på en øy, som den delte med en bystat som jeg var alliert med. Det ga meg et bra oppmarsjområde. Øyen var bare tre hexer bred, så jeg stilte opp 3 riflemen i front. Bak dem hadde jeg en kanon og to longbowmen (som jeg kunne ha oppgradert, men syntes det var greit å beholde noen avstandsvåpen). Jeg hadde også kavaleri, som det ikke var plass til i første omgang. Etter å ganske enkelt ha slått styrkene hans på slagmarken rykket jeg frem mot byen i god orden på linje. Til sjøs hadde jeg tre ships of the line, og disse var meget nyttige som artilleri både mot hans forsterkninger, og mot byen. Til slutt kunne jeg sende kavaleriet, som hittil bare hadde tygd støvet etter fotsoldatene, inn for ærerikt å plyndre og voldta.

Nå hadde jeg egentlig tenkt å foreta en amfibieoperasjon for å ta de to siste byene hans, på en annen øy. Ventelig en vanskeligere oppgave, da han behersket hele landet, og jeg måtte regne med å bli angrepet straks jeg gikk i land. Han sparte meg for bryderiet med å be om fred, og ikke bare tilbød han meg alt av gull og ressurser, men også den ene byen. Ja takk, sa jeg, og gjorde den også til 'puppet'. Noe senere tok jeg også hovedstaden hans, men det er en annen historie...

Alt i alt godt fornøyd, og nå blir det nok litt mer eksperimentering med oppsett, og mer krig!

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2006
    Pondusfaktor
    6

Man ser at Rittmester er kavalerist, ja.

Strategien min var alltid å sende inn hestekoserne først (siden de kunne stikke av etterpå og ikke utsette seg for mer risiko) og la infanteriet moppe opp.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    59

Ifølge de offisielle sidene har ikke maskinen min godt nok skjermkort til å oppfylle minimum reqs, men steam-demoen kjører vitterlig uten problemer. Trur jaggu jeg tar risken og bestiller spillet lell, jeg. Noen som har hatt problemer med hardware av dere?
    Beidh a lá leo

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    9

Blir litt hakking når jeg avdekker hele verden og mye skjer samtidig.

--

Nå rottet hele Asia seg sammen mot meg, men de tenkte ikke på båtene mine som hamrer alt de kommer med.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    6

Har funnet en grei løsning.
    Min stasjonære maskin stående i 2. etasje er mer enn nok spec'et for god Civ V opplevelse.
    Installerte på den og kjører spillet i fullscreen på terminalserver (RDP).
    Litt lagg, men funker greit. Særlig når jeg har en læpptop som ikke drar snærken av kakaoen en gang..
    Uansett, samme opplevelse som RM. Spilte England mot røkla. To store kriger mot Egypt og han andre. Endte opp med USA og meg selv som herskere over verden (moahahahaha) med mitt rike med desidert mest landområder og Egypt isolert på en pytteøy uti havet et sted.
    Vant teknologiseier med sinnsykt mye gull og "Wonders of the world".
    Bumpibump TM

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    9

Militær seier er den eneste som gjelder her i gården. Og man etterlater selvsagt ingen enheter som senere kan komme tilbake og lage kvalm, altså er utsletting eneste farbare vei..

Men den derre terminalkserveren din ble for innviklet for min del. Du får utdype en gang du er noenlunde nede på jorda innen terminologien.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    6

Will dodelido!
    Bumpibump TM

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    6

Fytti f..
    Skulle "bare" spille litt i går. Ble ti og en halv time.. Bare for å vokse og ruste opp. Nå posisjonerer jeg ut for å knuse russerne..

Sitat Opprinnelig skrevet av Safariland
    Men den derre terminalserveren din ble for innviklet for min del.
    Med "Terminalserver" menes her "Eksternt skrivebord" - muligheten til å fjernstyre en pc/server fra en annen datamaskin via nettverk.
    All prosesseringen fra programmer etc. gjøres på den fjernstyrte maskinen og man får bare bilde og lyd tilbake til operatørens pc. Opplevelsen av lyd/bilde varierer med nettverkshastigheten.
    Ved å installere CIV på en stasjonær pc med HW i massevis og så benytte meg av fjernstyringen kan jeg kjøre CIV på "hvilken som helst pc" hvor som helst i verden (hvis jeg vil) uansett lokal pc's HW. Er den på nett har jeg CIV..
    Funker som gull!
    Bumpibump TM

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2006
    Pondusfaktor
    6

Lurer litt på å hoppe over slike ting som søvn og ta en Civ-natt. Frister litt å spille England og banke de obsternasige kolonistene...

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    9

Jeg har som mål å dekke hele verden med gult. Ikke en eneste flekk skal være grønn!

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    6

Skulle vi forsøkt oss på litt online-CIV? Funnet ut hvordan dette funker?
    Bumpibump TM

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    9

Da må det bli morgendagen eller lignende, ellers er det jo tidlig før spillet i det hele tatt kommer i gang..

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2006
    Pondusfaktor
    6

Hm. God idé.

Korporal
    Ble medlem
    Jul 2008
    Pondusfaktor
    5

Nå som folk har fått spilt dette litt, kan noen gi meg noen kortfattete begrunnelser til hvorfor jeg skal gå over fra Civ IV til Civ V? Må ærlig innrømme at jeg har holdt spillet litt på avstand på grunn av småting slikt som at man kun kan ha én enhet på hvert område, som at-på-til er hex-formet...
    Det der må jo bety at han er litt tam - han skrelte i det minste grensejegeren før han spiste ham
    -Lille Arne

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    59

Skulle jeg gitt deg noen grunner, ville de to tingene vært blant de viktigste. Det gjør spillet mye bedre.
    Beidh a lá leo

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2006
    Pondusfaktor
    6

Jeg kan slutte meg til siste taler.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    6

God knall!
    Ligger hallvakt i håndballhallen og spiller CIV på hjemmemaskinen via terminalserver. Gull!
    Bumpibump TM

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7

Her gledet jeg meg stort til å endelig spille litt civ V og så støtter det ikke det integrerte grafikkortet på macen!! Jaja, tålmodighetskrem er et fint dyr. Laster ned hearts of iron i stedet.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    91

Sv: Civilization

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Pondusfaktor
    22

Savner wwii scenariet fra civ2..

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Artillery is the God of War

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    14

Sweet mother of god...

Men vi må vente helt til oktober altså?!?
    As you wish.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    91

Dumpet over denne ressurssiden med all tilgjengelig info om Civ 6: http://well-of-souls.com/civ/civ6_overview.html

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Pondusfaktor
    22

Kan ikke....må ikke..... Civ er farligere enn drugs. Bare 1 fix/turn til

Artillery is the God of War

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9

Tør ikke å tenke på hvor ufyselig rik og vellykket jeg hadde vært om jeg hadde brukt unge år på skolearbeid istedenfor Civ 1 & 2.
    meh

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    24

Sitat Opprinnelig skrevet av flex1984 Vis post
    Tør ikke å tenke på hvor ufyselig rik og vellykket jeg hadde vært om jeg hadde brukt unge år på skolearbeid istedenfor Civ 1 & 2.
    +1

Oppsiden er at lillebror ble opplært i vanskelige engelske ord ved at han som liten pjokk satt ved siden av familie-pcen og lærte hva "Barracks" var.
    TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    38

Civilization Beyond Earth traff meg veldig bra, selv om mange skydde det som pesten. Tech-treet - eller web'en - fikk vel mesteparten av skylden for at folk ikke likte den utgaven... det også at folk beskyldte det for å simpelthen bare være en re-skin av Civ5.

Civ6 skal jeg uten tvil spille når det kommer. Jeg skulle gjerne ha sett spillet være litt mindre fargerikt og tegneserieaktig, men beggars can't be choosers...
    Elite Som En Trensoldat

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9

Sitat Opprinnelig skrevet av aquila Vis post
    Oppsiden er at lillebror ble opplært i vanskelige engelske ord ved at han som liten pjokk satt ved siden av familie-pcen og lærte hva "Barracks" var.
    Jeg hadde en gang en engelsklærer som fort ble vant til ordforrådet mitt, hun visste jo at jeg hadde en mangespråklig oppvekst, men hun ble stadig forundret over min inngående kjennskap til amerikanske founding fathers og de fundamentale økonomiske og religiøse forhold under kolonialiseringen av Amerika. Colonization ble spilt nesten like mye som Civ-serien.

Prøvde også Alpha Centauri, men jeg ble aldri hektet. Kanskje var jeg for gammel, kanskje var det for sci-fi for meg.

Litt artig når "slow steaming" har blitt trukket frem som noe nytt i shipping de siste årene, jeg bedrev dette rundt 1990 i "Ports of Call", var jo ikke vits å gå 17 knop hvis jeg kunne redusere forbruket med 40 % ved å kutte til 14 knop, og lasten ikke var tidskritisk.
    meh

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    59

Civilization

Alpha Centauri var genialt, særlig terreng-systemet, hvor det faktisk var høyder og daler. Ikke bare en grid med bilde av en ås på. Men for å få maks utbytte gjaldt det å gå inn og justere på verdier. Det var mulig å gjøre ganske drastiske modifikasjoner på bonus og malus til enheter i strid, inkl angrep langs vei, angrep i oppoverbakke, nedoverbakke, ulik terreng, mot andre typer enheter, etc. Rekkevidden til artilleri kunne også justeres. Så plutselig hadde man et spill hvor taktikken hadde langt mer å si. Høyder som gikk over mange grids ble plutselig taktisk viktige områder (mye mer enn i civ), og med økt rekkevidde til artilleri kunne kamper om disse høydene bli ganske intense og omfattende.
    Det å slå seg oppover en flere grids/hex lang oppoverbakke mot godt befestet infanteri støttet av artilleri krevde ganske mye innsats og planlegging

Beidh a lá leo

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    10

Civilization ja. Drøyt å tenke på at jeg spilte det 18 i døgnet tre uker i strekk andre året på høgskolen. Mange dager fikk jeg roomies til å kjøpe ferdigmat til meg.

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    91

Norge er visst med! http://www.gamenguide.com/articles/4...s-revealed.htm

Og så er det 21 oktober som er datoen.

http://www.gamespot.com/articles/5-c.../1100-6442275/

Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Dumpet over denne ressurssiden med all tilgjengelig info om Civ 6: http://well-of-souls.com/civ/civ6_overview.html

Side 2 av 3 FørsteFørste 123 SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •