Side 10 av 10 FørsteFørste ... 8910
Viser resultatene 361 til 396 av 396
    Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Liker (gitt)
    788
    Liker (mottatt)
    429
    Nevnt
    52 innlegg
    Sitert
    454 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    17

Sv: Fokus: Kina - nyheter og analyser

Du kommer til å bli den nye rikssynseren @MMB.

Sent fra min E5603 via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

2. Trond Bolle - marinejeger e-14 Tommy Fjeldheim Tenk som en kriger Bertrand-Larssen Mental Trening bli tøff Chris Ryan Bravo Two Zero Spionbasen The real Bravo Two Zero

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Liker (gitt)
    153
    Liker (mottatt)
    308
    Nevnt
    58 innlegg
    Sitert
    540 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    12

Hvorfor er ikke MMB politiker i Norge?
    He is happy, whose circumstances suit his temper; but he is more excellent, who can suit his temper to any circumstances.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Liker (gitt)
    46
    Liker (mottatt)
    155
    Nevnt
    14 innlegg
    Sitert
    129 innlegg
    PONDUS
    11

Viss dette er slik det ser ut som så vil eg påstå at det er ei skandale. Det at den norske regjeringa har annerkjent Kina sitt krav i Sør Kina Havet etter at ein domstol i UNCLOS har dømt at Kina ikkje har nokon rett til desse krava. Dette bryt med all norsk utanrikspolitikk så sidan 1905.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Liker (gitt)
    897
    Liker (mottatt)
    1961
    Nevnt
    213 innlegg
    Sitert
    1017 innlegg
    PONDUS
    55

Helt enig. Norge gjør ydmykende knefall for Kina og ignorerer menneskerettigheter.

Jeg tror jeg må dra Frank Zappa-sitatet mitt her også : "Remember there's a big difference between kneeling down and bending over." Og her tar vi imot en svær rumperakett for å få lov til å eksportere litt laks. Dessverre ligger det veldig mye prestisje i dette hos Kina-kjenneren Børge Brende.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Liker (gitt)
    120
    Liker (mottatt)
    764
    Nevnt
    118 innlegg
    Sitert
    207 innlegg
    PONDUS
    24

Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
    Hvorfor er ikke MMB politiker i Norge?
    Hahaha, jeg kler ikke dress noe særlig, og er langt bedre å være et gnagsår som lager friksjon, heller enn venner - spesielt innad det miljøet der. "Har dere skjært dere huet eller?!" ser jeg liksom ikke for meg at flyr så godt på Stortinget... ;-)
    Elite Som En Trensoldat

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Nevnt
    75 innlegg
    Sitert
    392 innlegg
    PONDUS
    27

Sitat Opprinnelig skrevet av MMB Vis post
    Hahaha, jeg kler ikke dress noe særlig, og er langt bedre å være et gnagsår som lager friksjon, heller enn venner - spesielt innad det miljøet der. "Har dere skjært dere huet eller?!" ser jeg liksom ikke for meg at flyr så godt på Stortinget... ;-)
    Vrøvl, du kommer til å vinne TV-debatter på løpende bånd.
    Død ved Kølle!

Sersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Liker (gitt)
    277
    Liker (mottatt)
    329
    Nevnt
    37 innlegg
    Sitert
    290 innlegg
    PONDUS
    12

Denne avtalen fikk meg til å tenke på det en byråkrat oppe i UD fortalte meg en gang; Norge skal være en forkjemper for UN konvensjonene, rettigheter og demokrati men tro ikke at vi glemmer å sette Norske egen interesse øverst i det vi gjør.

Mulig salg av norsk Fisk, teknologi og global energipolitikk trumfet.

Når det er sagt så skulle jeg gjerne sett at Norsk UtenriksPolitikk grodde ett par baller og satt foten mer ned for regimer og klovner rundt i verden men det er nok en vanskelig rolle å ta dersom en ikke er den største bikkja i hundegården.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Liker (gitt)
    120
    Liker (mottatt)
    764
    Nevnt
    118 innlegg
    Sitert
    207 innlegg
    PONDUS
    24

Fra nå av skal Norge være han der veike - og bleike - lille gutten i særs lite estetisk korrekt kjeledress, med (nisse)lue på snei som dekker ene øyet (med konstant tomt blikk), to digre kanintenner i front av munnen - og her pustes det alltid med åpen munn ja, med tungen halvveis ut, eventuelt presset ned i underleppen - samt kronisk snott ut av ene neseboret nedover overleppen, og som suges inn igjen med en frekvens på seks ganger i minuttet...... som har innyndet seg med - samt blitt den lille kjeledeggen til - den store mobberen i skolegården, og som halvveis gjemmer seg bak ene beinet på denne "overherren" sin, hytter med neven og mumler noe slikt som "ja bare pass dere, ellers får dere smake!" til alle de andre i friminuttet som får smake denne mobberens vrede.
    Elite Som En Trensoldat

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Liker (gitt)
    897
    Liker (mottatt)
    1961
    Nevnt
    213 innlegg
    Sitert
    1017 innlegg
    PONDUS
    55

Noen må jo være han der veike gutten. Så får heller de andre være de mer prinsippfaste som faktisk mener det når de snakker om menneskerettigheter, internasjonal lov og rett og sånne avanserte greier som vi ikke skjønner oss på.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Sersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Liker (gitt)
    277
    Liker (mottatt)
    329
    Nevnt
    37 innlegg
    Sitert
    290 innlegg
    PONDUS
    12

Fokus: Kina - nyheter og analyser

Vesten generelt har en kjedelig tendens til å være flinke i sin prinsippfasthet så lenge det kommer i form av politiske utsagn og pressekonferanser.

Vesten satt vel og pillet seg i nesen i '94 mens i underkant av en million mennesker ble hugget ned i Rwanda; vært tilskuer til utallige land og regimer som undertrykker og sulter sitt folk de siste 50 årene og var egentlig planen for Syria at vi skulle spise popcorn på sidelinjen og se hvem som ble last man standing?

Nå applaudere ikke jeg denne avtalen med Kina men realiteten er at dette er ikke første og heller ikke groveste gang ett vestlig land lukker ørene og ser en annen vei; det et intet nytt under solen..

Korporal
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    441
    Liker (mottatt)
    220
    Nevnt
    23 innlegg
    Sitert
    215 innlegg
    PONDUS
    7

Det er jo greit å bo i et land som kan kjøpes, vi trenger ikke å være politi eller moralens vokter ute i verden, jeg vill ha det bra her å ha god moral hjemme. Vi er for få til å utgjøre en forskjell og vi trenger penger til framtidige generasjoner. Men nå er jeg så lett på tråden at går jeg inn i en bilforretning å får en flott caps og en blomster så kjøper jeg sikkert bilen de vill selge meg.
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Liker (gitt)
    120
    Liker (mottatt)
    764
    Nevnt
    118 innlegg
    Sitert
    207 innlegg
    PONDUS
    24

VG stiller gode spørsmål. Svarene derimot er gjerne ikke alle sammen like gode...
    Sitat Opprinnelig skrevet av VG
    – Kina har krevd kontroll over enorme havområder i Sørkinahavet, som andre land mener de har rett til. Må Norge nå støtte Kina i dette omstridte kravet?
    – Svaret er enkelt: Norge tar ikke stilling til andre lands territorielle krav, i konflikter vi ikke er part i. Dette har ligget fast over tid.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ki...lp/a/23879507/
    Kan noen minne meg på Norge sine nokså høylytte standpunkt i forhold til Israel-Palestina (eller Golanhøyden ift. Syria, for den saks skyld?), Vest-Sahara, og nå senest Russlands annektering av Krimhalvøyen? Norge er vel strengt tatt ikke direkte part i noen av disse konfliktene, men har allikevel kommet med ganske sterke meninger omkring disse territorielle kravene - eventuelt okkupasjonene - mot de land dette angår. Eller tenker jeg helt epler og bananer her nå?
    Elite Som En Trensoldat

Korporal
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    441
    Liker (mottatt)
    220
    Nevnt
    23 innlegg
    Sitert
    215 innlegg
    PONDUS
    7

Jeg tror du er på skiva

Ledende menig
    Ble medlem
    Nov 2010
    Liker (gitt)
    34
    Liker (mottatt)
    34
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    15 innlegg
    PONDUS
    5

Sitat Opprinnelig skrevet av Pinch Vis post
    Vesten satt vel og pillet seg i nesen i '94 mens i underkant av en million mennesker ble hugget ned i Rwanda; [...]
    Hvor enn meningsløst det er å snakke om at noen grusomheter er mer grusomme enn andre, sitter jeg fortsatt igjen med inntrykket av at dette er et av menneskehetens absolutte lavmål i moderne tid. Og da tenker jeg ikke først og fremst på selve ugjerningene, men reaksjonene (eller snarere mangelen på).

Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Liker (gitt)
    674
    Liker (mottatt)
    302
    Nevnt
    72 innlegg
    Sitert
    414 innlegg
    PONDUS
    12

VG stiller gode spørsmål. Svarene derimot er gjerne ikke alle sammen like gode...

Kan noen minne meg på Norge sine nokså høylytte standpunkt i forhold til Israel-Palestina (eller Golanhøyden ift. Syria, for den saks skyld?), Vest-Sahara, og nå senest Russlands annektering av Krimhalvøyen? Norge er vel strengt tatt ikke direkte part i noen av disse konfliktene, men har allikevel kommet med ganske sterke meninger omkring disse territorielle kravene - eventuelt okkupasjonene - mot de land dette angår. Eller tenker jeg helt epler og bananer her nå?
    Jeg er flau over å være norsk, for n'te gang på få år. Det som irriterer meg mest er at kinas krav i SKH er så til de grader overdrevne at det ikke går an å forholde seg nøytral eller passiv med integriteten i behold. Kartgeometrien de setter krav på tilsvarer nesten at Norge skulle claime nordsjøen langt inn i den engelske kanal.

I tillegg har du Tibet og alt det andre de roter med. Kina trenger en kraftig ørefik og tilsnakk med mørk røst
    Artillery is the God of War

Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Liker (gitt)
    674
    Liker (mottatt)
    302
    Nevnt
    72 innlegg
    Sitert
    414 innlegg
    PONDUS
    12

Sitat Opprinnelig skrevet av 88charlie Vis post
    Jeg er flau over å være norsk, for n'te gang på få år. Det som irriterer meg mest er at kinas krav i SKH er så til de grader overdrevne at det ikke går an å forholde seg nøytral eller passiv med integriteten i behold. Kartgeometrien de setter krav på tilsvarer nesten at Norge skulle claime nordsjøen langt inn i den engelske kanal.

I tillegg har du Tibet og alt det andre de roter med. Kina trenger en kraftig ørefik og tilsnakk med mørk røst
    Edit: blir vel et h##%%%##*** neste gang jeg skal ha visum men det får så være!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2012
    Liker (gitt)
    1
    Liker (mottatt)
    8
    Nevnt
    5 innlegg
    Sitert
    17 innlegg
    PONDUS
    3

Tok ~2 dager før han motsa seg selv: https://www.nrk.no/urix/brende_-_-re...ein-1.13290882

Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Liker (gitt)
    674
    Liker (mottatt)
    302
    Nevnt
    72 innlegg
    Sitert
    414 innlegg
    PONDUS
    12

Sitat Opprinnelig skrevet av henbruas Vis post
    Tok ~2 dager før han motsa seg selv: https://www.nrk.no/urix/brende_-_-re...ein-1.13290882
    Hvem blir med bort til newfoundland?

Korporal
    Ble medlem
    May 2010
    Liker (gitt)
    13
    Liker (mottatt)
    14
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    14 innlegg
    PONDUS
    4

Hvor store konsekvenser hadde Kinas sutring for Norge? Utover at norske politikere ikke var veldig velkomne?

På den ene siden har vi fått endel meldinger om at eksporten stupte. F.eks: Gikk fra 90% av markedet til 15 laks i juni
    På den andre siden så økte eksporten: Økning i Kina-handel

Utenrikshandel med varer, 2015, endelige tall:
    Sitat Opprinnelig skrevet av SSB
    Fastlandsvarer til en verdi av 23,7 milliarder kroner ble sendt til Kina i fjor. Dette er en økning på nesten 18 prosent sammenlignet med 2014.
    (...)
    Kina er det landet vi importerer mest fra – omtrent halvparten av norsk import fra Asia, eller 64,8 milliarder kroner, kommer fra midtens rike. En økning på 21,5 prosent sammenlignet med 2014.
    Navn:		kina.jpg
Visninger:	224
Størrelse:	59,7 KB
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Korporal
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    441
    Liker (mottatt)
    220
    Nevnt
    23 innlegg
    Sitert
    215 innlegg
    PONDUS
    7

Da er det i vår interesse at den røde streken kommer over den blå.

Korporal
    Ble medlem
    May 2010
    Liker (gitt)
    13
    Liker (mottatt)
    14
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    14 innlegg
    PONDUS
    4

Klart, men handels(u)balansen har lite med Norges politiske forhold med Kina å gjøre. Det virker som om det har vært viktig (nesten for enhver pris) for Norge å normalisere forholdet med Kina. Jeg lurer på om det var verdt det. Eller om konsekvensene av det dårlige forholdet mellom Kina og Norge var mer retoriske enn reelle.
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Sjefssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Liker (gitt)
    423
    Liker (mottatt)
    740
    Nevnt
    60 innlegg
    Sitert
    365 innlegg
    PONDUS
    30

Første juledag seilte hangarskipet Liaoning ut i Stillehavet mellom Okinawa og Miyakojima, fulgt av destroyerne Haikou, Zhengzhou og Changsha, fregattene Yantai og Linyi, korvetten Zhuzou og et 903A logistikkskip.

Det skal være første gangen Liaoning seiler som en komplett hangarskipsgruppe i det vestlige Stillehavet. Kanskje er det en naturlig fortsettelse av det kinesiske hangarskipsprogrammet, kanskje er det et signal etter at Trump ringte til Taiwan?

http://www.japantimes.co.jp/news/201...ic-first-time/

http://www.bbc.com/news/world-asia-38431999

Identifikasjon av fartøyene har jeg hentet herfra:

http://dambiev.livejournal.com/663606.html
    Je n'ai pas besoin d'espérer pour entreprendre, ni réussir pour persévérer

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Nevnt
    75 innlegg
    Sitert
    392 innlegg
    PONDUS
    27

De skal nå ha kommet frem til Hainan.
    Død ved Kølle!

Sjefssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Liker (gitt)
    423
    Liker (mottatt)
    740
    Nevnt
    60 innlegg
    Sitert
    365 innlegg
    PONDUS
    30

Liten propagandafilm fra Liaoning. Jeg greier ikke helt å fri meg for at ting ser mer ship shape ut enn på Kuznetsov.

Sist endret av Lille Arne; 04-01-17 kl 13:21 Begrunnelse: ggggg
    Je n'ai pas besoin d'espérer pour entreprendre, ni réussir pour persévérer

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Nevnt
    75 innlegg
    Sitert
    392 innlegg
    PONDUS
    27

Kina har jo penger, Russerne er rakafant.com.
    Videre hjelper det kanskje at kineserne drikker øl mens russerne drikker vodka. å vaske bilen etter 4 halvlitere er fint mulig, å gjøre det samme etter en tung natt med vodka er noe annet.

NB Antirussisk propaganda følger.
    http://uatoday.tv/society/analyst-sh...to-806359.html
    Viser bilder av tre tidligere sovjetiske maskinrom.

Kuzze.

Liaoning

Vikramaditya
    Død ved Kølle!

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Liker (gitt)
    120
    Liker (mottatt)
    764
    Nevnt
    118 innlegg
    Sitert
    207 innlegg
    PONDUS
    24

Kinesere er jo, som kjent, kjent for å ligge og sove i rett - og med sengestrekken intakt attpåtil, så at ting ser ut til å være på stell på hangarskipet der burde jo ikke komme som noen overraskelse... ;-)
    Elite Som En Trensoldat

Sersjant
    Ble medlem
    Sep 2010
    Liker (gitt)
    243
    Liker (mottatt)
    364
    Nevnt
    111 innlegg
    Sitert
    172 innlegg
    PONDUS
    14

Kineserne er seg selv når det gjelder kopiering, hvert fall. Det en ser på videoen er ren kopi av amerikanske dekksprosedyrer, helt fra fargekodene på dekkspersonellet til håndsignalene for taxing, godkjent for "launch" og "launch".

Uansett en interessant og imponerende video, ser på overflaten ut som et velfungerende og "smooth" skip. Skulle nesten bare mangle, da kineserne har jobbet mot dette i 30 år nå.
    "Whoever reads history with a mind free from prejudice cannot fail to arrive at a conviction that of all military virtues, energy in the conduct of operations has always contributed the most to the glory and success of arms"

Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Liker (gitt)
    674
    Liker (mottatt)
    302
    Nevnt
    72 innlegg
    Sitert
    414 innlegg
    PONDUS
    12

Ja dette var smooth. Må være noen russiske admiraler som satte vodkaen i halsen når de så klippet. Til og med flyene (J-15) ser bedre ut enn de originale Su-33'erne ombord i admiral grillkull.

Nå er de fortsatt et langt stykke unna Amrisen både skipsteknisk og ikke minst når det gjelder å utstyre skipene med hele spekteret av fly, inkl early warning, EW og transport samt få alt til å fungere sammen.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Nevnt
    75 innlegg
    Sitert
    392 innlegg
    PONDUS
    27

Liaoning regnes som et treningsfartøy av Folkets Frigjøringshærs Marine.
    Død ved Kølle!

Sersjant
    Ble medlem
    Dec 2009
    Liker (gitt)
    277
    Liker (mottatt)
    329
    Nevnt
    37 innlegg
    Sitert
    290 innlegg
    PONDUS
    12

Det som tiden vil vise er om alt på Liaoning holder opp til spesifikasjonene. Gjennomgående problem i Kina, både for privat og partiet, er at når en skal handle inn/lage mange underkomponenter så har du han ene tullingen som så sitt snitt til å skumme litt av fløten ved å kutte platene litt tynnere den spesifisert, bruke en litt annen blanding den det han skulle eller sette inne falske, gamle/brukte datakort for å hente ut en premium...

Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Liker (gitt)
    674
    Liker (mottatt)
    302
    Nevnt
    72 innlegg
    Sitert
    414 innlegg
    PONDUS
    12

Ja. Pilotene må innom toalettet før de tar av pga begrensningene ved å bruke rampe vs katapult.

Det som er sikkert er at de etterhvert vil få erfaring med hva som kreves av hangarskipfly i forhold til styrke og slitasje.

Minner om at Russerne kopierte minst like mye som Kineserne mot slutten av og like etter 2VK for ikke å snakke om under den kalde krigen.

Nevner i fleng:

Tu4 fra B29
    Klimov RD-45 jetmotor fra RR Nene (brukt på bla Mig15)
    Ubåter fra tyskerne (Type XXI)

I tillegg lagde de en mengde utstyr inspirert av vestlige originaler.

Akkurat dette hjalp lite i forhold til å skrape sammen noen skikkelige hangarskip men det kan tenkes at Kinesernes geografiske forhold gjør det enklere å prioritere slike.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Nevnt
    75 innlegg
    Sitert
    392 innlegg
    PONDUS
    27

Sitat Opprinnelig skrevet av Pinch Vis post
    Det som tiden vil vise er om alt på Liaoning holder opp til spesifikasjonene. Gjennomgående problem i Kina, både for privat og partiet, er at når en skal handle inn/lage mange underkomponenter så har du han ene tullingen som så sitt snitt til å skumme litt av fløten ved å kutte platene litt tynnere den spesifisert, bruke en litt annen blanding den det han skulle eller sette inne falske, gamle/brukte datakort for å hente ut en premium...

Ja, kjent sak. Nå er det noen ting dom taler til kinesernes "fordel" når det gjelder dette fartøyet, alt er ukurant og skreddersøm kanskje bortsett fra missiler og noen radarer. Da er det vanskeligere å lure unna altfor mye.
    Død ved Kølle!

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2008
    Liker (gitt)
    224
    Liker (mottatt)
    179
    Nevnt
    13 innlegg
    Sitert
    133 innlegg
    PONDUS
    9

Videoen forteller ihvertfall at kineserne er på gang, jeg innrømmer glatt at jeg lot meg imponere. Klart at vi aner ikke hvor lang tid de brukte på å lande så mange fly, det kan jo ha tatt et døgn for alt vi vet.

Sersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Liker (gitt)
    674
    Liker (mottatt)
    302
    Nevnt
    72 innlegg
    Sitert
    414 innlegg
    PONDUS
    12

Der var vel minst 1 missed approach som ble klippet til som en landing

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2008
    Liker (gitt)
    39
    Liker (mottatt)
    70
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    77 innlegg
    PONDUS
    7

SEOUL, Jan. 9 (Yonhap) -- Around 10 Chinese military planes entered the Korean air defense identification zone (KADIZ) for hours on Monday, prompting South Korea to launch a sortie of fighter jets, a government source said.

The Chinese planes flew into the KADIZ near Ieodo, a submerged rock located off the southern coast of Jeju Island "several times" from 10 a.m. to 3 p.m., according to the source. He said that South Korea countered by sending some 10 fighter jets including F-15Ks and KF-16s to the area.
    http://english.yonhapnews.co.kr/news...010900315.html

Alt er visst større i Asia for tiden... når var sist et vest-europeisk land sendte opp 10 jagerfly for å møte Russiske/Sovjetiske fly!?

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Nevnt
    75 innlegg
    Sitert
    392 innlegg
    PONDUS
    27

Nå er det jo bare Tyskland, Frankrike og Storbritannia som har større budsjett enn Sør Korea i Vest-Europa.

Videre tror jeg Korea får litt mer for pengene, og de har en annen kultur for å smøre næringslivet.

De har også hatt stabilt forbruk til forsvaret sitt opp mot BMP, fordelen deres er at BNP har steget raskt.
    Død ved Kølle!

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 8910

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

2 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 2 er gjester)

Lignende tråder

1. Fokus: Iran - Den islamske republikk
    By Lucas in forum Fokus: Midtøsten og Nord-Afrika. ISIL, Al-Qaida, Taliban
    Svar: 323
    Nyeste innlegg: 12-01-17, 20:59
  2. Fokus: Nord-Korea - Nyheter og analyser
    By Gehenna in forum Fokus: Kina, Nord-Korea, Øst-Asia - analyser og nyheter
    Svar: 516
    Nyeste innlegg: 18-12-16, 20:49
  3. Fokus: Jemen - Nyheter og analyser - Midt-Østen
    By milforum-news in forum Fokus: Midtøsten og Nord-Afrika. ISIL, Al-Qaida, Taliban
    Svar: 40
    Nyeste innlegg: 16-10-16, 00:53
  4. Fokus: USA Nyheter og analyser om USAs militære strategi og operasjoner
    By milforum-news in forum Fokus: USA - nyheter og anaylser om Amerika
    Svar: 57
    Nyeste innlegg: 06-10-16, 07:22
  5. Fokus: Egypt - Nyheter og analyser
    By Rittmester in forum Fokus: Midtøsten og Nord-Afrika. ISIL, Al-Qaida, Taliban
    Svar: 25
    Nyeste innlegg: 26-08-15, 08:15

Stikkord for denne tråden

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.

- litt besøksstatistikk
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier