Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Spørreundersøkelse: Bør Iran betraktes som en reell trussel mot Israel og USA?

Side 3 av 9 FørsteFørste 12345 ... SisteSiste
Viser resultatene 81 til 120 av 343

Tråd: Fokus: Iran - Den islamske republikk

Menig
    Ble medlem
    Oct 2010
    Pondusfaktor
    0

re: Fokus: Iran - Den islamske republikk - nyheter og analyser på Milforum

Iransk våpenlast stanset på vei inn mot Gaza. Med blant annet artellerigranater og antiskip missiler ombord:

http://idfspokesperson.com/2011/03/15/c ... -victoria/

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Mye som skjer rundt om, mht Iran-Israel....

Israel Considers Pre-Emptive Attack On Iran.

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu is trying to rally support in his cabinet for an attack on Iran, according to government sources.
    The country's defence minister Ehud Barak and the foreign minister Avigdor Lieberman are said to be among those backing a pre-emptive strike to neutralise Iran's nuclear ambitions.

But a narrow majority of ministers currently oppose the move, which could trigger a wave of regional retaliation.
    http://news.sky.com/home/world-news/article/16101552

Israel test-fires missile as Iran debate rages.

(Reuters) - Israel test-fired a missile from a military base on Wednesday, two days after Prime Minister Benjamin Netanyahu warned of the "direct and heavy threat" posed by Iran's nuclear program.
    http://www.reuters.com/article/2011/...7A11BR20111102

US fears uncoordinated Israeli strike on Iran.

Washington concerned Israel will mount military operation against Islamic Republic, State Department official says. US consequently putting greater pressure on Security Council to impose harsher sanctions on Iran.
    http://www.ynetnews.com/articles/0,7...141689,00.html

Iran Rattles Saber at Israel, US.

Speculation in Israel's press about a potential strike on Iran's nuclear program, Tehran has warned of counter-punching in 'a suprising way'
    http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/149349

Iran's nuclear activity under scrutiny as evidence of weapons threat emerges.

A report by the UN's nuclear watchdog due to be circulated around the world next week will provide fresh evidence of a possible Iranian nuclear weapons programme, bringing the Middle East a step closer to a devastating new conflict, say diplomats.
    http://www.guardian.co.uk/world/2011...ons-programme.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2011
    Pondusfaktor
    4
    Jeg lurer på hvordan Israel har tenkt å gå fram ved et evt. angrep.Irans atomanlegg er såvidt jeg vet ikke lett å ødelegge ved flyangrep.Kan det tenkes at de vil bruke noen "bittesmå" kjernefysiske ladninger til formålet?Hvis de går til regulær invasjon så står vel mange års krig for døren.
    everybody is somebodys fool

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    4
    Sitat Opprinnelig skrevet av SWATII Vis post

Iran's nuclear activity under scrutiny as evidence of weapons threat emerges.

http://www.guardian.co.uk/world/2011...ons-programme.
    Da er IAEA-rapporten her:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10015648

Rapporten slår klart fast at Iran har forsøkt å utvikle atomvåpen, ikke bare atomkraft til fredelige formål.

Korporal
    Ble medlem
    Feb 2011
    Pondusfaktor
    4
    Sitat Opprinnelig skrevet av berthe Vis post
    Da er IAEA-rapporten her:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10015648

Rapporten slår klart fast at Iran har forsøkt å utvikle atomvåpen, ikke bare atomkraft til fredelige formål.

Da legger vi inn en nattrunde på nettet i tiden framover for å sjekke nyhetssidene.
    everybody is somebodys fool

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Nå er jeg litt sofa general her, men om Israel vil ta deres anlegg ut, så må de gjøre dette før de (Iran) har sin første bombe. Jeg vil ikke tro at Israel har resursjer nok til å ta ut alle instalasjoner som Iran har. Men de vil nok gå etter en del "nøkkelpunkt," herunder, landets ledelse, komunikasjon, og anlegget de har ved Qom.

Om dette skjer, hørte jeg $500 fatet for olje...?
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    4
    Sitat Opprinnelig skrevet av SWATII Vis post
    Nå er jeg litt sofa general her, men om Israel vil ta deres anlegg ut, så må de gjøre dette før de (Iran) har sin første bombe. Jeg vil ikke tro at Israel har resursjer nok til å ta ut alle instalasjoner som Iran har. Men de vil nok gå etter en del "nøkkelpunkt," herunder, landets ledelse, komunikasjon, og anlegget de har ved Qom.

Om dette skjer, hørte jeg $500 fatet for olje...?
    Har det kommet noen kommentarer/reaksjoner på rapporten i USA?

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    4
    Diverse eksperter og opinionister uttaler seg, men har ikke hørt noe fra offisielt hold ennå.

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    4
    Johannes Rø, forsker ved Senter for transatlantiske studier, Institutt for forsvarsstudier, funderer over flere mulige tolkninger av IAEAs Iran-rapport:

http://fokususa.com/2011/11/11/bombe...ran/#more-2246

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    4
    Institute of Science and International Security (amerikansk organisasjon som arbeider for ikke-spredning av atomvåpen) har offentliggjort dette satellittbildet av den iranske militærbasen hvor det skjedde en stor eksplosjon 12. november. Basen antas å ha en nøkkelrolle i utviklingen av landets kjernefysiske program. Bildet viser massive ødeleggelser.
    General Hassan Tehrani, mannen som startet det iranske rakettprogrammet, ble drept i eksplosjonen.

Det har lenge vært spekulasjoner om at denne eksplosjonen, i likhet med flere liknende hendelser i tilknytning til Irans kjernefysiske program, skyldes sabotasje.
    Iranske myndigheter betegner eksplosjonen som et uhell.
    Sist endret av berthe; 02-12-11 kl 06:39 Begrunnelse: Trykkfeil
    I'm inclined to think that a military background wouldn't hurt anyone

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    21
    Er det noen teorier om gjerningsmennene? Israelske/amerikanske agenter?
    Odd objects attract fire. You are odd.

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    4
    Det blir bare spekulasjoner, men det ligger vel i kortene at begge de du nevnte kan være involvert.
    Den israelske forsvarsministeren skal i anledning hendelsen 12. november ha sagt at han håpet det ville bli flere slike eksplosjoner(!).

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    De kan vel ha rett i at det har gått i luften ved et uhell også. Det er ikke første gang folk som leker med raketter på grensen av eget kompetansenivå får noen overraskelser.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    4
    Nei, det kan du trygt si!
    På den annen virker det som det har vært en opphopning av hendelser av denne typen i det siste, i tillegg til spekulasjoner om hackerangrep mot styringssystemene til anleggene.

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    75
    Jeg holder litt med Sofa. Ødeleggelsen er så stor at det er noe stort (> 100 kg sprengstoff) som har eksplodert, ikke bare f.eks. en mindre mengde innsmuglet sprengstoff (men det kan jo ha satt av f.eks. en rakett eller stor sprengladning som var der).
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    4
    Eller at man har sabortert på en måte som har som formål å se ut som en ulykke.

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    4
    Iran viser frem raketter og gjennomfører marineøvelser nær Hormuz-stredet, som landet truer med å stenge for skipstrafikk.
    Styrkedemonstrasjonene settes i sammenheng med strengere økonomiske sanksjoner fra USA's side, og ses også som en advarsel til EU i forbindelse med diskusjonen om en mulig oljeboikott av landet.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...e-6732469.html

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2007
    Pondusfaktor
    7
    http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10042792

Iran vil ha USAs hangarskip bort fra Persiabukta

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    9
    Iran vil forståelig nok ikke ha fremmede og fiendligstilte militærmakter i egne farvann..
    Beards don't kill people, people with beards kill people.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2006
    Pondusfaktor
    8
    Sitat Opprinnelig skrevet av Safariland Vis post
    Iran vil forståelig nok ikke ha fremmede og fiendligstilte militærmakter i egne farvann..
    Nå er vel Hormuz internasjonalt farvann? Ja, det er nærmt Iran, men likevel har Uncle Sam full rett til å være der.
    *smerte er midlertidig, ære varer evig*

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    9
    Nå var ikke min "egne farvann" ment som den juridiske definisjonen. Russeren har også full rett til å boltre seg rundt oljeriggene våre, men liker vi det? (Uten at vi trenger å diskutere russergreier her..)

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2006
    Pondusfaktor
    8
    Nå var ikke min "egne farvann" ment som den juridiske definisjonen. Russeren har også full rett til å boltre seg rundt oljeriggene våre, men liker vi det? (Uten at vi trenger å diskutere russergreier her..)
    Point taken

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    88

Krig i løpet av året?

USA ville nok også blitt grinete om Kina eller Russland begynte med større flåteøvelser i internasjonalt farvann i Mexico-gulfen...

Det spesielle i denne situasjonen er imidlertid Hormuz-stredet, hvor 35% av verdens skipsbårne oljeeksport (20% av totalen) fraktes. USA importerer 60% av den oljen de bruker, og selv om en del er lokal (egen produksjon, Canada eller Mexico) eller kommer fra vennlige land som Norge, er USA kritisk avhengige av Gulfen. Det vil være totalt uspiselig for USA å la Iran bestemme noe som helst over oljestrømmen, og derfor vil USA ha en svært lav terskel for å bruke militær makt. Selv et førsteslag, som vil svekke USAs internasjonale omdømme, vil kunne være akseptabelt som et alternativ til å miste oljen.

I andre situasjoner har Vesten og USA vist vilje til kompromisser, eller til å la seg utsette for press og uthalingstaktikk. Andre land har også merket seg de vestlige demokratiers hang til å bruke lang tid på å komme til enighet, og aversjon mot maktbruk. Her kan Iran ha forregnet seg, og tror at de kan oppnå noe ved press. Dette er selvsagt også innenrikspolitisk medisin, for å vedlikeholde og forsterke et eksternt fiendebilde.

Det som forsterker trusselen er Irans atomvåpenprogram, og Israels uttalte holdning om at det er totalt uakseptabelt for dem å tillate Iran å få atomvåpen. Israel vet at en krig med Iran vil gi dem bråk med Hezbollah og Syria, og også øvrige deler av den arabiske verden. Nå er Syria og andre araberland svekket av indre opprør, og det kan være en bra tid for å gjøre noe med saken.

USA og muligens Israel kan derfor komme til å slå til hårdt og uventet, og det kan skje om ikke så alt for lenge. USA er ute av Irak, og har sakte begynt nedtrappingen i Afghanistan. Selv om de nok ville foretrekke å ha redusert sitt engasjement der ytterligere før de begynner en ny krig, har de likevel tilstrekkelig med styrker til å tvinge Iran i kne. En spesfikk hendelse, som f eks om Iran gjør alvor av sine trusler om angrep på amerikanske hangarskip, vil selvsagt fremskynde dette, men ellers ville jeg si det er sannsynlig med et angrep på Iran i løpet av året.

Jeg vil ikke utelukke en begrenset bruk av taktiske atomvåpen i et slikt scenario, dersom det regnes som eneste mulighet for å ødelegge irans kjernefysiske kapasiteter, og dersom det kan skje med begrenset tap av sivile liv. Det vil skape internasjonal furore, men selv det vil være bedre for Israel enn å risikere utslettelse fra Iranske atomraketter.
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2006
    Pondusfaktor
    8
    @Rittmester - veldig god og informativ oppsummering og analyse av situasjonen der.

Med tanke på at det er valgår i USA og de nettopp har fått deler av styrken hjem, kan det tenkes at USA velger å vente til Iran evt gjør et angrep/anslag mot amerikanske fartøyer? Vil det være god nok grunn for amerikanske borgere til å akseptere en evt ny krig?

Jeg har et inntrykk av at både Israel og USA ser seg nødt til å gjøre tiltak imot Iran, og jeg ville ikke bli overrasket om det kommer et angrep på Iran om det fortsetter i samme temperaturen.

Som du også sier, så tror jeg Iran er redd for en smak av den arabiske våren i gatene sine, og at de bruker mye energi på å fremstille vesten og israel som felles fiende for Iran. Men kan dette også tolkes som småpanisk innenrikspolitikk?

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    9
    Jeg ser det ikke som umulig at USA lar Iran gjøre første stikk, da man oftest legger skylden for krigen på den som starter krigføringen. Dersom USA fremstår som den tilbakeholdne (ikke at det er så vanskelig sammenlignet med Iran) har de en sterkere sak når de går til motangrep.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Jeg ser det ikke som umulig at USA lar Iran gjøre første stikk,
    Det er det vel lite tvil om, spørsmålet er bare hva man definerer som et stikk. Se Irak ..
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    9
    Da definerer jeg et stikk som et betydelig angrep på egne styrker.

Korporal
    Ble medlem
    Nov 2007
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    USA ville nok også blitt grinete om Kina eller Russland begynte med større flåteøvelser i internasjonalt farvann i Mexico-gulfen...

USA og muligens Israel kan derfor komme til å slå til hårdt og uventet, og det kan skje om ikke så alt for lenge. USA er ute av Irak, og har sakte begynt nedtrappingen i Afghanistan. Selv om de nok ville foretrekke å ha redusert sitt engasjement der ytterligere før de begynner en ny krig, har de likevel tilstrekkelig med styrker til å tvinge Iran i kne. En spesfikk hendelse, som f eks om Iran gjør alvor av sine trusler om angrep på amerikanske hangarskip, vil selvsagt fremskynde dette, men ellers ville jeg si det er sannsynlig med et angrep på Iran i løpet av året.

Jeg vil ikke utelukke en begrenset bruk av taktiske atomvåpen i et slikt scenario, dersom det regnes som eneste mulighet for å ødelegge irans kjernefysiske kapasiteter, og dersom det kan skje med begrenset tap av sivile liv. Det vil skape internasjonal furore, men selv det vil være bedre for Israel enn å risikere utslettelse fra Iranske atomraketter.
    Jeg deler ikke din vurdering Rittmester. Iran er like avhengige av å selge olje som vesten er av å kjøpe oljen som transporteres gjennom Hormuz stredet.

Etter mitt syn er det riktigere å vurdere situasjonen i forhold til den arabiske våren. Det iranske regimet kjenner seg truet av situasjonen. Det er bare 2 år siden regimet var under stort press i etterkant av valget. Det er rimelig å anta at det pågår desstabiliserende aktivitet på ulike nivåer fra både USA og andre land.

Frankrike vil foreslå sanksjoner mot den iranske oljeeksporten. Det kan være svært skadelig for det sittende regimet. Samling mot en ytre fiende er som du også er inne på, et godt gammelt grep.

Det er heller ikke første gang det er konflikt her. I 1988 var det åpen strid. Det gikk dårlig for Iran for å si det slik. Forskjellen nå er at de har russiskbygde ubåter. Som kjent er det egentlig bare to klasser marinefartøy: U-båter og mål….. Nåvel…

Når det gjelder anrikingen av uran tror jeg også vi kan ta det med ro. Her er en bra artikkel om saken: http://www.spiegel.de/international/...677837,00.html

Bruk av taktiske kjernevåpen er helt utelukket etter mitt syn.

Jeg vedder når som helst en flaske Irsk whisky på at det ikke blir noen større væpnet konflikt med Iran i løpet av 2012. Du kan velge merke, men jeg foretrekker single malt til nytt år :-)

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2006
    Pondusfaktor
    8

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    88
    Takkatt: Jeg er delvis enig med deg - den arabiske våren er en viktig faktor, og rasjonelt sett har Iran mye å tape på å eskalere situasjonen. Artikkelen i Spiegel peker også på en del av ulempene med en militær løsning. Det jeg er skeptisk til er hvor rasjonelle alle aktørene her er. Jo mer Iran rasler med sablene (selv om det bare er for å nøytralisere indre opposisjon), jo større sjanse er det for at det oppstår episoder som kan eskalere til en konflikt. Det vil også kunne være i Israels interesse å ta en konflikt nå - før Iran har fått bygd opp sine kjernefysiske kapasiteter, og mens araberverdenen er splittet.

Nei, jeg tar ikke i mot noen whisky-utfordring... :-)

Sersjant
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    20
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Takkatt: Jeg er delvis enig med deg - den arabiske våren er en viktig faktor, og rasjonelt sett har Iran mye å tape på å eskalere situasjonen. Artikkelen i Spiegel peker også på en del av ulempene med en militær løsning. Det jeg er skeptisk til er hvor rasjonelle alle aktørene her er. Jo mer Iran rasler med sablene (selv om det bare er for å nøytralisere indre opposisjon), jo større sjanse er det for at det oppstår episoder som kan eskalere til en konflikt. Det vil også kunne være i Israels interesse å ta en konflikt nå - før Iran har fått bygd opp sine kjernefysiske kapasiteter, og mens araberverdenen er splittet.

Nei, jeg tar ikke i mot noen whisky-utfordring... :-)
    Er enig i at dem har mye å tape på dette men slik det kan tolkes mtp øvelser og trusler så skulle man jo nesten tro at dem driter i tapene så lenge dem kan påføre USA tap og en økende destabilisering av midtøsten. For hvis det er tilfellet så vil dem da vinne langsiktig ved at Israel og USA får store utfordringer i midtøsten, især Israel. At dem plasserer "flåten" klin ved siden av den amerikanske og kommer med trusler så kan det jo tenkes at dem vil gjerne fremskynde en krig? Tror ikke sitt eget folk er i beste interesse hvis dem absolutt skal følge sin visjon.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    88
    Et par artikler om emnet:

- Fra Aftenposten i dag, "Frykter prestestyret hisser til krig for å beholde makten": http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...n-6733257.html
    - Fra EWRoss.com, "Military strike on Iran rapidly becoming only option": http://www.ewross.com/military_strik...nly_option.htm

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    http://www.aftenbladet.no/meninger/l...n-2915245.html

Når det iranske regimet opptrer så aggressivt og provoserende, har det også sine interne grunner. Etter at store, folkelige demonstrasjoner ble brutalt slått ned i 2009, har regimet mistet stadig mer oppslutning. I år skal det være parlamentsvalg, og det kan lett føre til ny uro. Dessuten er det intern strid i regimet mellom president Mahmoud Ahmadinejad og den "åndelige" lederen, ayatollah Ali Khamenei. Dette har radikalisert den iranske utenrikspolitikken – ved krise innad er det greit å vende oppmerksomheten mot en ytre fiende.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    4
    Iran har startet produksjon av høyanriket uran i det underjordiske Fordow-anlegget, som ligger midt inne i landet like ved sjiamuslimenes hellige by Quom.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...g-6737957.html

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    4
    Irans rabelrasling bør nok tas med en stor klype salt og det er meget viktig å unngå å feiltolke eller i allefall ta helt ut av perspektiv de eventuelle Iranske deklarasjonene.

Hva Iranerne sier, hva de mener og hva de virkelig vil er ofte tre helt forskjellige ting.

Irans regime, den militære ledelsen inkludert er så langt inne på en enveiskjørt blindvei at realitetene ikke lengere teller og vi befinner oss i en situasjon hvor de sier hva som helst, spesielt til sin egen befolkning.
    Det finnes nesten ingen i Iran (i allefall med militære kunskaper) som seriøst tror at Iran kan blokere stredet mer enn noen få timer, men med årene så har det blitt så vanlig å komme med fantastiske deklarasjoner at realitetene ikke lengere betyr noe som helst.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2007
    Pondusfaktor
    7
    Ynetnews.com
    Killing the brains
    Op-ed: Killing of nuke scientists aims to ensure that Iran can’t recover following strike

The killing of nuclear scientist Mostafa Ahmadi Roshan Wednesday joins a series of assassinations that left five Iranian scientists and experts dead in the past two years. These were central “knowledge bases” in the Islamic republic’s military nuclear program and their assassination disrupted the quest for an Iranian bomb.

...
    DYT-DYYYYYT-DYT

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    4
    Det er vel liten tvil om at det er nok en gang Moudjahedin (en gruppe som er denda vaerre enn det aktuelle regimet) som utforer oppdrag pa vegne av Mossad. Selv om det et tvilsomt at slike angrep er produktive sa har de i allefall fordelen av a opprettholde trykket og minne regimet (og befolkningen) om at de fortsatt eksisterer.

Visekorporal
    Ble medlem
    Dec 2010
    Pondusfaktor
    4
    denne er nok aktuell http://www.youtube.com/watch?v=dPjxe...eature=related kina støtter iran uavhengig hva som vil skje

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2006
    Pondusfaktor
    8
    Minner litt om politiske spill på 60-tallet...

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    4
    Meget bra artikkel av en Saudiarabisk marine offiser.

http://arabnews.com/opinion/columns/article558030.ece

Selvfolgelig sa skal man ikke undervurdere den eventuelle motstanderen, men hvis vi ser pa realitetene som de er sa er det mye riktig i det han sier.

Men det er ogsa en risiko for at regimet som i dag har enorme sosiale, okonomiske, og politiske problemer vil bruke en krise med USA som motor for en sterk nasjonalisme som vil sette de daglige problemene i bakgrunnen.

Selv om Iranerne ikke kommer til a vaere i stand til a stenge stredet i noen fa timer sa er det ingen tvil at det finnes mange innenfor regimet som har mye a tjene pa en akkutt krise med USA.

Side 3 av 9 FørsteFørste 12345 ... SisteSiste

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende tråder

1. Fokus: Iran - Den islamske republikk
    By Lucas in forum Mannskapsmessa
    Svar: 314
    Nyeste innlegg: 09-03-16, 09:27
  2. Konflikten i Den sentralafrikanske republikk
    By Znuddel in forum Fokus: Afrika sør for Sahara - nyheter og analyser
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 12-09-14, 17:11
  3. Dette er Islamske Staten (IS) - Aftenposten Spesial
    By admin in forum Fokus: Midtøsten og Nord-Afrika. ISIL, Al-Qaida, Taliban
    Svar: 0
    Nyeste innlegg: 11-09-14, 05:11
  4. Fjerning av monarkiet - Norge blir republikk?
    By Stuffed in forum Mannskapsmessa
    Svar: 54
    Nyeste innlegg: 11-10-10, 13:38
  5. Vil han ha republikk eller statskupp?
    By No fear in forum Mannskapsmessa
    Svar: 2
    Nyeste innlegg: 05-06-05, 09:50

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •