Side 1 av 41 12311 ... SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 1625
    Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18

Fallskjermjeger 2010

Sitat Opprinnelig skrevet av en bruker
    Hei, jeg lurte på om du kunne satt igang og prioritert ett nytt emne nemlig fallskjermjeger 2010! Jeg har lest mye på forumet og nyter alle nyhetene fra fj 09 temaet men nå føler jeg at det er 91 kullet sin tur til å skrive om våre dager før opptak.
    Så nu - unge kvinner og forhåpentligvis menn - er det de som skal inn i 2010 som får seg sin egen tråd - uansett fødselsår. Husk forumets regler - ingen identifisering av deg selv eller andre og ingen diskusjon om selve opptakets innhold.

Finn treningskamerater, inspirasjon og få gode tips til trening av kropp og sinn.

Iverksett !
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

2. Peshmerganor - Min kamp mot Kalifatet.

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5

Fj 2010

Får vel starte jeg da siden det var jeg som maset på sofa om å starte denne tråden.
    Gutt på 17 år, trener 6-7 ganger i uka for å nå målet mitt som er fj 2010 og FSK etter det.
    Jeg forbereder meg på alle mulige måter, kondisjon, styrke, kampsport, vilje osv.
    Starter med Fallskjermjeger treningsprogrammet allerede uke 1 i 09 nå og vil gjenta det treningsprogrammet eller Marinejeger programmet uke 1 2010. Hvordan jeg trener etter treningsprogrammet får jeg komme tilbake til.

Håper det er flere enn meg som har fremtidsplaner innen FSK/HJK og kan oppdatere deres treningsdager ettersom di utfører samme eller andre treningsprogram.

Takk til Sofa som startet og prioriterte FJ 2010 tråden. ;)

- OleH
    "Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid"

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2008
    Pondusfaktor
    5
    Denne kom tidligere enn jeg forventet, men litt info om meg:
    Er 18 år gammel gutt, 1990modell asså=). Trener 5-6 ganger i uken. Begynner seriøst etter nyttår på et skredderydd program som varer 20+ uker. Håper på å komme igjennom det hvertfall 2 ganger før jeg skal inn til opptaket. Klarer alle styrke kravene per. idag, det jeg vet jeg sliter med er sekkgåingen, kondisjonen er midt på treet, den kommer seg den og. Starter somsagt med sekkgåing, enda hardere kondisjon og ikke minst styrke etter nyttår. Har drevet med kampsport i en god del år selv.

Vet IKKE om jeg kommer til å gå videre til FSK/HJK i etterkant, det må jeg ta en vurdering på etter troppen, vist jeg i det hele tatt kommer inn. Håper på mulige fellesturer i 2009, vist noen vil såklart, jeg er hvertfall med.
    Half of getting what u want, is knowing what u have to give up to get it!

Visekorporal
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nilsso
    Håper på mulige fellesturer i 2009, vist noen vil såklart, jeg er hvertfall med.
    Da er jeg også med :D Blir kos:)
    Soldater respekterer de tause, de forakter den snakkesalige
    -Romersk General

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2008
    Pondusfaktor
    5
    Sitat Opprinnelig skrevet av NathPa
    Håper på mulige fellesturer i 2009, vist noen vil såklart, jeg er hvertfall med.
    Jeg er ingen god arrangør, men håper på at noen er med å fikse noe. Du kan forresten presentere deg på måten vi har presentert oss! Håper vi blir fler her inne.

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5

fellesturer

flott at det er flere soldater der ute ;) jeg er klart med på felles sekkturer etc til sommeren 09, har en kammerat som har fj 2010 som mål også som vil bli med går jeg utifra. PS. det du sa om styrke/kondisjon. Vi ligger rimelig likt, jeg kan alle styrke krava men går for å klare ca dobbelt, kondisjonen min er midt på treet så jeg vil trene masse kondisjon og sekk gåing i uke 1 og framover. Vet tråden kom tidlig, men jo tidligere jo bedre mener nå jeg!

Visekorporal
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5
    Sitat Opprinnelig skrevet av NathPa
    Jeg er ingen god arrangør, men håper på at noen er med å fikse noe. Du kan forresten presentere deg på måten vi har presentert oss! Håper vi blir fler her inne.
    Yes:)

Er 17 år, trener ca 4 ganger i uken (Styrke). Starter med sekkgåing/kondisjon i uke 1. Klarer alle styrke kravene med god margin, samt 5000m landeveisløp håper jeg :) Sekkgåing er litt verre, men starter som sagt i uke 1 og håper på god fremgang, har litt vondt i ryggen så jeg får bare starte lett. Starter kanskje med treningsprogrammet for fallskjermjegere, er ikke helt sikker enda.
    -Romersk General

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2008
    Pondusfaktor
    5

Re: fellesturer

Sitat Opprinnelig skrevet av oleh
    flott at det er flere soldater der ute ;) jeg er klart med på felles sekkturer etc til sommeren 09, har en kammerat som har fj 2010 som mål også som vil bli med går jeg utifra. PS. det du sa om styrke/kondisjon. Vi ligger rimelig likt, jeg kan alle styrke krava men går for å klare ca dobbelt, kondisjonen min er midt på treet så jeg vil trene masse kondisjon og sekk gåing i uke 1 og framover. Vet tråden kom tidlig, men jo tidligere jo bedre mener nå jeg!
    Jeg har 2 karer som muligens er med, en mer potensiell enn den andre. Jeg kan forresten si nå at jeg ikke har mulighet til å dra første 1-2 ukene i sommerferien. Etter det har jeg fri hele sommerferien, og mulighet til å dra til fjells. Når flere melder seg kan vi alle si hvilke område i landet vi er ifra, og diskutere hvilke fjell/vidder som kan være mål.

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5
    høres bra ut!

Menig
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    0

FJ

Heisann, jeg er født høsten 92 og slik jeg har forstått det så er opptakene til fallskjermjeger somregel rundt sommerstider - betyr det at jeg ikke kan komme inn før i sommeren 2011 ? Ville isåfall vært kjipt da jeg kunne fullført et år tidligere om jeg hadde vært født noen måneder tidligere !

Visekorporal
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5

Re: FJ

Sitat Opprinnelig skrevet av ultra
    Heisann, jeg er født høsten 92 og slik jeg har forstått det så er opptakene til fallskjermjeger somregel rundt sommerstider - betyr det at jeg ikke kan komme inn før i sommeren 2011 ? Ville isåfall vært kjipt da jeg kunne fullført et år tidligere om jeg hadde vært født noen måneder tidligere !
    Ja, du må vente til 2010, jeg kunne ha kommet inn i 09 men opptaket er 3 dager FØR jeg blir 18 :(:(
    Men du kan sikkert søke om det da.. kanskje det er en mulighet ^^
    -Romersk General

Menig
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    0

FJ

Huff da, hørtes kjipt ut !!

Skal sjekke det ut når den tid kommer men regner vell med at det ikke er aktuelt å komme inn i 2010 siden du ikke kom inn enda det bare var snakk om noen dager !

Menig
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    0
    Hater å snakke om meg selv, men siden Ole H har mast får jeg gjør et forsøk…

Ja, jeg er en gutt på 17 år, trener 5 regelmessig (eller 6, det varierer) ganger i uka hvor jeg har fallskjermjeger 2010 som mål. Grunnen til det er for at jeg har alltid hatt interesse for militæret fra jeg var liten og jeg har alltid likt å sette fysiske mål og til slutt se hvor mine grenser går. Har planer om å prøve ut trenningsprogrammet en gang etter nyttår, inntil da forbereder jeg meg bare på best mulig måte til den. Om jeg viser talent og synes FJ er artig er det stor mulighet for at til slutt sikter til spesialkommando. ;)

Minstekrav jeg klarer nå:
    Hangups, rygups landeveisløp og situps
    Speedmarsj (har jeg ikke testet ut).

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5

søknadsfristen er 1. mars for FSK, du må være 18 år og hatt fullført sesjon før den tid ;)

Menig
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    0

søknadsfristen er 1. mars for FSK, du må være 18 år og hatt fullført sesjon før den tid ;)
    Det jeg nesten regna med, da blir det dessverre et års ekstra venting før jeg kan dra i førstegangstjenesten - er utrolig motivert og kan egentlig ikke vente på dette så dette var jo kjedelig.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2008
    Pondusfaktor
    5
    Jeg skulle egentlig inn 2009, men tar et allmen år pånytt pga. personlige grunner. Er igrunn glad jeg fikk et år ekstra å trene på, tviler sterkt på at jeg hadde klart å jobbe meg så fort opp. Jeg startet med jogging i med veldig dårlig kondisjon, holder på å forbedre den nå sammen med herding føtter( bli vandt til belastningen osv. ). For tiden prøver jeg å forberede meg så bra som mulig, i henhold til programmet jeg begynner på etter nyttår. Programmet er laget av en på forumet, er litt mer fullstendig enn MJK/FJK programmene som ligger ute.

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5
    Høres bra ut! Har du mulighet til å poste eller legge ut det treningsprogrammet som en fil?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2008
    Pondusfaktor
    5
    Høres bra ut! Har du mulighet til å poste eller legge ut det treningsprogrammet som en fil?
    Jeg kan desverre ikke legge ut programmet, det er etterspurt av personen som skrev det. Det jeg kan si er at det ligner på programmet som er laget av FJK / MJK, det er derimot litt annen oppsetting og litt mer fullstendig. Med pekere og tips "along-the-way". Økningen i programmet er litt anderledes, og sammenligner jeg tallene i mitt program og dems vil jeg si det gir mer mening =). Raker ikke ned på MJK/FJK programmene, de funker veldig bra. Som regel er det ikke programmene som får deg inn, det er deg selv. Tren hardt og gi deg aldri!

Visekorporal
    Ble medlem
    Aug 2008
    Pondusfaktor
    5
    Jøss, denne tråden må nesten jeg også ta del i!
    Får vel ta en presentasjon jeg også.

Er 17 år, og trener ca. 3-4 ganger i uka. Har idrett som tilvalgsfag på skolen så det blir 7 timer idrett på skolen i tillegg. Derfor varierer det hvor mye jeg trener i fritiden. Andre året på allmenn = mye lekser og skolearbeid, men prøver å få fin flyt i både treningen og på skolen. Trener for å bygge opp en robust fysikk med god styrke og god utholdenhet jevnt fordelt.
    Har lenge vært interessert i det militære og har tenkt på flere retninger innenfor dette området. Har vært på tanken om å bli jagerpilot, men det som trekker mest er egentlig spesialstyrkene. Har tenkt både på marinejeger og fallskjermjeger. Hittil har jeg vært veldig fokusert på marinejegeropptaket, men har nå lyst til å ta for meg treningen opp mot fj. Kommer til å starte denne treningen fra januar av.
    Den siste tiden har det vært ganske lite trening, grunnet innkjøp av PS3 i sommer. Selvdisiplinen har med andre ord vært dårlig. MEN, også det skal fikses på fra januar av.
    Mine sterke sider er: - har jeg satt meg et mål, gjør jeg alt for å nå det. Da stenger jeg ute alt som heter vondt og fælt. Just suck it up.

En annen ting: er ikke den typen som er så veldig kraftig bygd kroppslig. Har lange, tynne muskler og små ledd. Dette er noe jeg har stusset på: kan det være til noe hinder for å lykkes med målene? må jobbe ganske hardt for å legge på meg muskelmasse også. Alt er mulig sies det, men visse grenser er det. Uansett, jeg har troen på det jeg gjør og tror jeg kommer til å lykkes.

Oi, dette ble kanskje litt for mye prat? hehe, men nevnte det likevel jeg. Det siste jeg nevnte der var kanskje unødvendig.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2008
    Pondusfaktor
    5
    Syns det var et fint innlegg jeg, bare pass på å ikke gi ut informasjon som kan avsløre din identitet. Nå skal jeg på joggetur forså å kjøpe VG-helg, har hørt det står litt om FJK i denne helgens utgave.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2008
    Pondusfaktor
    5
    Det er ingenting som heter FJK

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    5
    FSK/HJK
    * FomP *

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2008
    Pondusfaktor
    5
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ins1ckure
    Det er ingenting som heter FJK
    ok, jeg beklager så meget. om FJ.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2008
    Pondusfaktor
    5
    Det var ikke et personangrep. Ser at de fleste i denne tråden omtaler fallskjermjeger som FJK, som jeg synes er litt rart.

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5
    Sitat Opprinnelig skrevet av ArcticElite
    Jøss, denne tråden må nesten jeg også ta del i!
    Får vel ta en presentasjon jeg også.

Er 17 år, og trener ca. 3-4 ganger i uka. Har idrett som tilvalgsfag på skolen så det blir 7 timer idrett på skolen i tillegg. Derfor varierer det hvor mye jeg trener i fritiden. Andre året på allmenn = mye lekser og skolearbeid, men prøver å få fin flyt i både treningen og på skolen. Trener for å bygge opp en robust fysikk med god styrke og god utholdenhet jevnt fordelt.
    Har lenge vært interessert i det militære og har tenkt på flere retninger innenfor dette området. Har vært på tanken om å bli jagerpilot, men det som trekker mest er egentlig spesialstyrkene. Har tenkt både på marinejeger og fallskjermjeger. Hittil har jeg vært veldig fokusert på marinejegeropptaket, men har nå lyst til å ta for meg treningen opp mot fj. Kommer til å starte denne treningen fra januar av.
    Den siste tiden har det vært ganske lite trening, grunnet innkjøp av PS3 i sommer. Selvdisiplinen har med andre ord vært dårlig. MEN, også det skal fikses på fra januar av.
    Mine sterke sider er: - har jeg satt meg et mål, gjør jeg alt for å nå det. Da stenger jeg ute alt som heter vondt og fælt. Just suck it up.

En annen ting: er ikke den typen som er så veldig kraftig bygd kroppslig. Har lange, tynne muskler og små ledd. Dette er noe jeg har stusset på: kan det være til noe hinder for å lykkes med målene? må jobbe ganske hardt for å legge på meg muskelmasse også. Alt er mulig sies det, men visse grenser er det. Uansett, jeg har troen på det jeg gjør og tror jeg kommer til å lykkes.

Oi, dette ble kanskje litt for mye prat? hehe, men nevnte det likevel jeg. Det siste jeg nevnte der var kanskje unødvendig.
    Høres veldig bra ut, du starter tidlig akkurat som oss andre her og da ligger du godt ann, legg merke til hva det står i vg helg i dag, hvis du ikke har fått det så skal jeg muligens få scanna en kopi og legge ut som fil eller sende hvis ønsket. Ett lite tips, lange tynge muskler er ingen bakdel, men husk man må trene for å bli sterk over hele kroppen, hjelper ikke å ha dårlig bicep fordi du klarer pushups krava, alle muskler vil settes på prøve så jeg anbefaler på det høyeste at du starter med ordentlig styrke trening som du gjerne kan kombinere med Pushups, Hangups og di andre øvelsene du må bestå i. (ps, tren deg utholdende(10-15rep+) og ikke eksplosivt(1-4rep).

Jeg selv vil kombinere fj treningsprogrammet med kampsport trening og muligens litt annen styrke som bicep, nakke, rygg etc som man ikke trener ved hjelp av pushups etc (ps. noe rygg på "dips") og neste sommer etter fj programmet så vil jeg mest sannsynlig legge ekstra vekt på kondisjon, det kommer litt an på hvordan jeg ligger ann etter fj prog. Jeg setter i hovedsak også trening foran lekser/skole, jeg bare sørger for å bestå og ligge på ett greit snitt for muligens krigskole etter mange år i fsk eller politi hvis jeg ikke har det som skal til. Dvs, snitt på rundt 4.. Jeg sier ikke at du skal gjøre som meg, vi er så tidlig ute at du har tid til begge.!

Håper det ikke ble for mye rot, og rett meg hvis dere har andre/bedre synspunkter.
    -Oleh

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2008
    Pondusfaktor
    5
    Sitat Opprinnelig skrevet av Ins1ckure
    Det var ikke et personangrep. Ser at de fleste i denne tråden omtaler fallskjermjeger som FJK, som jeg synes er litt rart.
    Tok det ikke som et personangrep, men jeg skjønner at det er greit å få orden i tråda. Trodde det het Fallskjermejeger-kommandoen på samme måte som MJK. Skal si FJ fra nå av.

Visekorporal
    Ble medlem
    Aug 2008
    Pondusfaktor
    5
    Høres veldig bra ut, du starter tidlig akkurat som oss andre her og da ligger du godt ann, legg merke til hva det står i vg helg i dag, hvis du ikke har fått det så skal jeg muligens få scanna en kopi og legge ut som fil eller sende hvis ønsket. Ett lite tips, lange tynge muskler er ingen bakdel, men husk man må trene for å bli sterk over hele kroppen, hjelper ikke å ha dårlig bicep fordi du klarer pushups krava, alle muskler vil settes på prøve så jeg anbefaler på det høyeste at du starter med ordentlig styrke trening som du gjerne kan kombinere med Pushups, Hangups og di andre øvelsene du må bestå i. (ps, tren deg utholdende(10-15rep+) og ikke eksplosivt(1-4rep).

Jeg selv vil kombinere fj treningsprogrammet med kampsport trening og muligens litt annen styrke som bicep, nakke, rygg etc som man ikke trener ved hjelp av pushups etc (ps. noe rygg på "dips") og neste sommer etter fj programmet så vil jeg mest sannsynlig legge ekstra vekt på kondisjon, det kommer litt an på hvordan jeg ligger ann etter fj prog. Jeg setter i hovedsak også trening foran lekser/skole, jeg bare sørger for å bestå og ligge på ett greit snitt for muligens krigskole etter mange år i fsk eller politi hvis jeg ikke har det som skal til. Dvs, snitt på rundt 4.. Jeg sier ikke at du skal gjøre som meg, vi er så tidlig ute at du har tid til begge.!

Håper det ikke ble for mye rot, og rett meg hvis dere har andre/bedre synspunkter.
    -Oleh
    Yes, leste VG Helg i dag om fj-opptaket. Stod ganske lite egentlig, men til gjengjeld var det da noen gode bilder.
    Ja, pleier alltid å ta med pushups, situps, hangups og korsryggtrening som en del av hver økt + at jeg kjører andre styrke-øvelser som dekker alle muskelgrupper. Kommer også til å starte litt med kampsport etter hvert, nærmere bestemt jiu jitsu.
    Har vurdert å søke vanlig befalskole i hæren i første omgang, for deretter å eventuelt å fokusere på spesialstyrker. Men det kommer an på hvordan jeg føler meg når tiden er inne. Vil uansett trene knallhardt. Kommer til å teste ut litt forskjellig program knyttet til spesialstyrke-opptak og teste meg selv fram til jeg går ut av videregående, så får vi ta det derfra.
    Noen som har lest boka "Fallskjermjeger" forresten?

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5
    det er godt, har ikke lest boka men holdt på å bestille den men droppa det.. fullfører du fj har du godt grunnlag til å gå rett til fsk, tar du befalskolen er de ikke så ivrige på å ta deg med ;)

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5
    det er godt, har ikke lest boka men holdt på å bestille den men droppa det.. fullfører du fj har du godt grunnlag til å gå rett til fsk, tar du befalskolen er de ikke så ivrige på å ta deg med ;)
    Glemte å si at ji jitsu ikke er den kamsport arten du bør trene, det er det samme som grappling med "drakt" og har lite å si, tren Thai boxing eller mixed martial arts det er mer ordentlig, går selv på mma, som er blanding av thai, bryting, grappling etc., det er den mest ekstreme kampsporten man kan trene i Norge hvis jeg ikke tar feil.. teak wondu etc er konkurranse sport men greit grunnlag det også..

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2008
    Pondusfaktor
    5
    Tenkte å bestille FJboka ja, hørt mye bra om den. Mye informasjon og motivasjon, veldig greit å ha når tidene blir harde. jiu jitsu er da ikke så gale? Sikker på at du får ganske heftig corestrenght av den sporten, den går og ut på å gjøre ting enklere istede for å bruke "brute-force". Du lærer nok masse prinsipper o.l.

Selv skal jeg prøve Krav-maga, men tror det er uaktuelt for de fleste her siden det er 18års aldersgrense(Er smålig militærreletert har jeg hørt).

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5
    Krav maga er teit sport men er kjekk når du er ute i fronten, handler om å utnytte deler av kroppen og skade di svakeste delene noe man med respekt ikke gjør i andre kampsporter. DVS. krav maga = sparke og slå i pikken etc.. men er det noen steder i Norge hvor man kan lære det?

PS. søk på "fightquest krav maga" på youtube så kan du se noe av hvordan det er.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    24
    Generell oppfordring om å verne egen identitet. Dette gjelder ikke bare her på Milforum men også andre nettsteder som Facebook (dette gjelder de fleste av dere...) og andre steder som Nettby, Treningsforum osv. Husk at det er ofte veldig lett å finne ut hvem dere er gitt informasjon mange av dere legger ut. Det er flere som har røket ut av opptak (og før opptak) pga dette.

Bruk Milforum for hva det er verdt av såvel info om trening, utstyr og ikke minst potensielle treningskompiser. Sistnevnte må ikke undervurderes.

Gjør deg selv en tjeneste - gjør deg annonym.
    admin

Visekorporal
    Ble medlem
    Jul 2007
    Pondusfaktor
    6
    Krav maga er teit sport men er kjekk når du er ute i fronten, handler om å utnytte deler av kroppen og skade di svakeste delene noe man med respekt ikke gjør i andre kampsporter. DVS. krav maga = sparke og slå i pikken etc.. men er det noen steder i Norge hvor man kan lære det?

PS. søk på "fightquest krav maga" på youtube så kan du se noe av hvordan det er.
    Vet de har det i trondheim hvertfall. http://www.trondheimkampsport.no/krav.htm

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    49
    Til informasjon er det store fellestrekk mellom Forsvarets nærkampteknikker og Krav Maga. Og ja, det finnes sivile Krav Maga-klubber i Norge.

Og det er nok av folk som har kommet inn i FSK uten å ha tjenestegjort som Fallskjermjeger. Det er overhodet ikke noe kriterie for å få søknaden vurdert; det som teller er hva du gjør på opptaket.
    Beidh a lá leo

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bestefar
    Til informasjon er det store fellestrekk mellom Forsvarets nærkampteknikker og Krav Maga. Og ja, det finnes sivile Krav Maga-klubber i Norge.
    det forundret meg ikke, skal man overleve kan man ikke alltid vise respekt!

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2008
    Pondusfaktor
    5
    Sitat Opprinnelig skrevet av Bestefar
    det forundret meg ikke, skal man overleve kan man ikke alltid vise respekt!
    hehe. La oss si det på en annen måte. Hvis en voldtektsmann hadde kommet for å voldta deg, ville du sparka han i ballene, eller prøvd på noe annet fordi det er "feigt"? I sånne situasjoner, og bla. 5 mot 1, så er det veldig rimelig å bruke den slags vold. Men utenom det forstår jeg poenget ditt.

Visekorporal
    Ble medlem
    Aug 2008
    Pondusfaktor
    5
    Ja, må prøve litt forskjellige kampsport-typer, men har lyst til å starte med jiu jitsu.
    Leste på VG-nett istad: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nors ... tid=555311
    At det går ann sier jeg bare. Går det ikke ann å la NOE som helst være som det er?!

(skulle kanskje tatt opp den nyhetsartikkelen i en annen tråd, men måtte bare nevne den siden jeg først var her)

NB! Husk 71grader nord-finale i kveld kl.20:00 ;)

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5
    Hva faen? ikke gi medalje? dritt sv, respekt til den marinesoldaten !

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2008
    Pondusfaktor
    5
    Politikerne i dag er patetiske. De burde ikke ha noe som helst å gjøre med hvem som får medaljene som er utdelt av forsvaret. Halvparten av dem har sikkert aldri deltatt i fgtj. engang.

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2008
    Pondusfaktor
    5
    enig, tommelen opp

Tilpasset MILFORUM søk

Side 1 av 41 12311 ... SisteSiste

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte