Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Viser resultatene 1 til 18 av 18

Tråd: Jobbmuligheter- sykepleier i Forsvaret?

Ledende menig
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    6

Jobbmuligheter- sykepleier i Forsvaret?

Jeg er for tiden spl student, og må etterhvert bestemme meg for hvor jeg vil jobbe.
    Ser at de fleste stillinger som spl i forsvaret krever befalsgrad. Dersom man har avtjent førstegangstjeneste på fartøy, og i ettertid har fått litt grønn erfaring i HV-I, men ingen befalsgrad, hvilken vei er best å gå for å få stilling som spl i forsvaret?
    Tips til gromme tjenestesteder/avdelinger/stillinger?

På forhånd takk!
    Asystole.

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Rekrutt
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    0

Re: Jobbmuligheter- sykepleier i Forsvaret?

Sitat Opprinnelig skrevet av chucknorris
    Jeg er for tiden spl student, og må etterhvert bestemme meg for hvor jeg vil jobbe.
    Ser at de fleste stillinger som spl i forsvaret krever befalsgrad. Dersom man har avtjent førstegangstjeneste på fartøy, og i ettertid har fått litt grønn erfaring i HV-I, men ingen befalsgrad, hvilken vei er best å gå for å få stilling som spl i forsvaret?
    Tips til gromme tjenestesteder/avdelinger/stillinger?

På forhånd takk!
    De fleste sykepleierne jobber i sivile stillinger når de tjenestegjør i Norge. Hvis de er i Intops så får de grad iht. stilling.

Ta en titt på http://www.mil.no/felles/fsan/start/Tje ... eID=140386 og http://www.mil.no/felles/fsan/start/Tjeneste/

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Er det ikke fortsatt slik at sykepleiere får Fenriks grad hvis dem trer inn i forsvaret for å utføre en jobb der ?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av ifanterist