Side 181 av 181 FørsteFørste ... 81131171179180181
Viser resultatene 7.201 til 7.212 av 7212
    Oversersjant
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    15

Sv: Milforums Militære QuizShow

Nei, det er ingen av dem.
    There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    80

Jeg trodde ikke noen uten videre skulle kjenne navnet til Hedy Lamarr, så fremt ikke vedkommende a) jukset, eller b) er autist, eller c) har en spesiell fetisj for skuespillerinner fra 40-tallet. Nå tror jeg @Kdo_Under på at h*n ikke jukset.

Hun patenterte altså prinsippene for frekvenshopping, som vi alle bruker i Bluetooth og Wifi, og som først ble introdusert i Hæren med MRR.

Glenn Miller tør nok være kjent som orkesterleder og komponist.

David Niven var ganske riktig utdannet ved Sandhurst, utdannet seg som kommandosoldat og var som major sjef for A Squadron i GHQ Liaison Regiment (Phantom) under Operation Overlord og Market Garden. Han var oberstløytnant da krigen sluttet.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Oversersjant
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    15

Den ene krigskoleutdannede linge-karen var Knut Wigert. Den andre var Alf Malland. Et halvt glass til @hvlt. Kjente for øvrig en kar som gikk rekruttskolen tidlig på 50-tallet som skulle ha nærkamptrening. Instruktøren var ingen ringere enn Knut Wigert som kom kjørende inn i leiren i sportsbil med to unge damer på slep. Det var et par svære karer i den troppen som tydeligvis hadde vært ute i hardt vær før som skulle vise kjekkasen et par ting eller to. Det viste seg å være dumt. Knut Wigert var uhyggelig dyktig til å sloss og begge karene endte på sykehus (ikke sykestuen).
    There is nothing that can't be solved by the proper use of high explosives.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    42

Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Jeg trodde ikke noen uten videre skulle kjenne navnet til Hedy Lamarr, så fremt ikke vedkommende a) jukset, eller b) er autist, eller c) har en spesiell fetisj for skuespillerinner fra 40-tallet. Nå tror jeg @Kdo_Under på at h*n ikke jukset.

Hun patenterte altså prinsippene for frekvenshopping, som vi alle bruker i Bluetooth og Wifi, og som først ble introdusert i Hæren med MRR.

Glenn Miller tør nok være kjent som orkesterleder og komponist.

David Niven var ganske riktig utdannet ved Sandhurst, utdannet seg som kommandosoldat og var som major sjef for A Squadron i GHQ Liaison Regiment (Phantom) under Operation Overlord og Market Garden. Han var oberstløytnant da krigen sluttet.
    Jeg leste nettop om Lamarr men, har lest om henne før.
    Død ved Kølle!
    Bla bla... Hybrid warfare is easy

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    14

Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
    Hva har Penelope og Eskimo å gjøre med Skjelfjord?
    Skjelfjorden er da en fjord som ligger i Flakstad Kommune, og hvor man kan seile inn fra Vestfjorden. I aprildagene 1940 gjorde Royal Navy fjorden om til en reprasjonshavn, enkelte har sågar kalt den for Norges svar på Scapa Flow.

HMS Penelope og HMS Eskimo ble begge nødreparert i denne havnen, og det var faktisk HMS Eskimo som slepte Penelope inn til havn. Lokale legender forteller at sjøfolkene i RN gjorde store øyne da de prektige båtene ble reparert med sauetalg og andre remedier lokalbefolkningen hadde for hånden.
    "Det va bare en gang, så æ kan umulig ha skylda førr begge..."

Sersjant
    Ble medlem
    Aug 2014
    Pondusfaktor
    6

Sitat Opprinnelig skrevet av hvlt Vis post
    Martin Linge var krigsskoleutdannet reserveoffiser og skuespiller før krigen, men han falt jo i desember 1941, så han hadde ingen skuespillerkarriere etter krigen. Nå var det jo en rekke av deltagerne i Vemork-aksjonen som spilte seg selv i filmen "Kampen om tungtvannet" som ble laget i 1948, men man kan vel ikke kalle det en skuespillerkarriere.
    Det minner meg om den Britiske(?) filmen "Heroes of Telemark", som så vidt jeg forstår formidlet et noe forvrengt bilde av hva som skjedde. Underholdende var den imidlertid.

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    59

Den må vel heller kalles romantisk action-drama til en viss grad inspirert av Vemork-aksjonen..... Med Kirk Douglas i hovedrollen.
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    10

Min bestefar omtalte filmen som en dårlig komedie.

Sent fra min E5823 via Tapatalk
    Ved kølle skal ondt fordrives!

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2009
    Pondusfaktor
    8

Sitat Opprinnelig skrevet av Eisenhower Vis post
    Siden vi er inne på show&tell

Hva ser vi her?

Vedlegg 5813
    Naval Strike Missile (NSM)!
    Dulce et decorum est pro patria mori, sed dulcius pro patria vivere, et dulcissimum pro patria bibere.

Sjefssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    46

Kjapp kjenningsquiz fra Lugansk i dag:

Navn:		quiz 24.JPG
Visninger:	0
Størrelse:	51,9 KB
    With 5000 years of recorded military history, there is no excuse for the lack of constant study.

Sersjant
    Ble medlem
    Sep 2010
    Pondusfaktor
    19

Tiger med skrivefeil?
    "Whoever reads history with a mind free from prejudice cannot fail to arrive at a conviction that of all military virtues, energy in the conduct of operations has always contributed the most to the glory and success of arms"

Sersjant
    Ble medlem
    Aug 2014
    Pondusfaktor
    6

Sitat Opprinnelig skrevet av hvlt Vis post
    Den må vel heller kalles romantisk action-drama til en viss grad inspirert av Vemork-aksjonen..... Med Kirk Douglas i hovedrollen.
    Ja, noe slikt.

Tilpasset MILFORUM søk

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter