Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Liker Liker:  0
Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 84

Tråd: Problemer med innlogging eller registrering?

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28

Problemer med innlogging eller registrering?

Post eventuelle problemer du har med innlogging og/eller registrering her, så vil vi hjelpe deg på nett!. [b]

Skriv alltid opp hva du har for nettleser samt annen relevant informasjon for problemløsning.
    admin

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    Har hatt det problemet som nevnes i den andre tråden med at jeg trykker på logg inn og skriver bruker/passord, så returneres jeg til forumforsiden uten å være logget inn likevel.

Løsningen for min del har vært at jeg ikke bruker "logg inn" fra forsiden, men klikker på et forum som jeg vet krever innlogging. Når jeg da har skrevet inn bruker/passord så blir jeg alltid logget inn skikkelig.
    meh

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Hadde samme problemet med Firefox på PC, men IE funger ute problemer.

Bruker Camino på Macen og der funker alt som det skal, men har hatt problemet enkelt ganger på Firefox for mac.

Men som sagt aldri opplevd det på IE og Camino.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    7
    Hadde tidligere problemet at jeg logget inn fra menyen øverst, for at siden oppdaterte seg og teksten "du var sist logget inn.." dukket opp under banneret. Måtte logge meg inn på nytt - ikke noe problem lenger.
    In canis veritas

Visekorporal
    Ble medlem
    Aug 2006
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av flex1984
    Har hatt det problemet som nevnes i den andre tråden med at jeg trykker på logg inn og skriver bruker/passord, så returneres jeg til forumforsiden uten å være logget inn likevel.

Løsningen for min del har vært at jeg ikke bruker "logg inn" fra forsiden, men klikker på et forum som jeg vet krever innlogging. Når jeg da har skrevet inn bruker/passord så blir jeg alltid logget inn skikkelig.
    Takk for tipset...det funket for meg også. Har hatt store problemer å bruke IE 7 på dette forumet, da det til tider har hvert umulig å logge seg inn via "logg in" på hovedmeny. Den bare sender meg tilbake til hovedside igjen uten å logge meg inn.
    Har dermed måttet installere å bruke Firefox for å lese dette forum. Men ved å gå direkte til et forum som krever innlogging, så logger man seg på fint - merkelig.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Dette er nok ikke IE7 spesifikt, men virusdingsen din. Jeg har to forskjellige maskiner som jeg kjører IE7 på - på den ene nada problemos og den andre får jeg ikke lagra cookien. Prøv å legge til www.milforum.net i trusted sites.

Slå også av noen dill og dall free virusting hvis du har mange ...
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Visekorporal
    Ble medlem
    Aug 2006
    Pondusfaktor
    6
    Kjører kun Trend Micro PC Chillin, og har ikke aktivert alle alternativene med Philsing filter, fraud og alt det derre. Kjører kun normal antivirus og brannmur.

Guest
    Hmm, sliter med innlogging i dag etter at jeg byttet passord, har firefox, og har slitt mye med innlogging før, inntil for en 2 ukers tid siden. alt ordnet seg da, men nå som jeg har byttet passord dukket den opp igjen.... Ouårk.

mvh kefh

Guest
    Spam slettet.

Minimi

Moderator

Guest
    Sitat Opprinnelig skrevet av Anonymous
    Hmm, sliter med innlogging i dag etter at jeg byttet passord, har firefox, og har slitt mye med innlogging før, inntil for en 2 ukers tid siden. alt ordnet seg da, men nå som jeg har byttet passord dukket den opp igjen.... Ouårk.

mvh kefh
    Sjekk om nettleseren tillater coccies eller hva F det heter.

Man har jo Opera også da:)

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    6
    Hm, er vel ikke problemer med innloggingen, men når jeg åpner milforum.

Jeg får ikke opp det ikonet som markerer hvilke tråder det har vært aktivitet i siden sist, alle er "grået-ut".
    Aner ikke om dette problemet er lokalt, eller om flere har det samme problemet.

Bruker firefox og har autologin på.

Vet ikke hva som forårsaker det, men har en løsning for min del, som andre kanskje også kan dra nytte av.
    For å få opp det ikonet som markerer forandringer siden sist, trykker jeg bare på "Sjekk private meldinger", og blir returnert tilbake til hovedsiden, nå med markeringer i trådene.

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    6
    Oppdatering: Feilen er identifisert.

Kanskje dette gjelder alle?! Uansett, jeg må ha www. forran milforum.net/forum for at den nevnte funksjonen skal funke.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    7
    Da skjedde det igjen, for n-te gang. Jeg skriver inn navn og passord, trykker på logg inn, og intet skjer. Så gjør jeg det samme igjen, og kommer endelig inn i forumet. Og der står det:"sist logget inn 20.08" eller noe, som nettopp var sist jeg forsøkte å logge inn. Dette skjer både i FireFox og Opera, og jeg vet at jeg har slettet alle cookies på forhånd, så dette må jo være en bug med forumet?

Kort oppsummert: Jeg logger inn, men får samme tilgang til forumet som om jeg ikke logget inn, og ved neste forsøk får jeg logget inn. Og da står det at jeg sist var innom forumet, nettopp sist jeg forsøkte å logge inn, men ikke fikk tilgang.

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    6
    Det ville vært merkelig om det var forumet som var skyld i problemet, om det er kun du som har disse symptomene.

Hvilke add-ons har du på disse browserene?

Prøv å ikke logg inn på nytt, men klikk på noen linker på siden. Vet ikke hva du får opp av muligheter, men prøv å trykk på søk funksjonen, bla litt rundt. ( har du http://www. forran, eller står det bare milforum.net?)

Har du det samme problemet med iexplorer?

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    7
    Hadde samme problemet i iexplorer, men nå kjører jeg Ubuntu 7.04, og FireFox som eneste nettleser. Har forsøkt å klikke meg rundt på forumet etter første gangs innlogging, men får bare beskjed om at jeg må logge inn.

Jeg antar at problemet kan ligge i hvordan Firefox håndterer cookies, så jeg har nå stilt inn den på å slette samtlige cookies når Firefox avsluttes. Dette for å slippe at evt. utdaterte cookies lager problemer med innlogging.

Ihvertfall, takk for hjelpen så langt :)

Hilsen Anders

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    7
    Jo glemte å svare på det siste, har følgende add-ons installert og i bruk:
    -Adblock pluss
    -Tab mix pluss
    -FireFTP
    -Norsk bokmål og nynorsk ordliste

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    7
    Siste oppdatering fra meg:

- ingen problemer med å logge inn fra http://milforum.net
    - problemet oppstår når jeg forsøker å logge inn fra http://www.milforum.net
    (vet jeg kunne droppet http, men det var for å rendyrke forskjellen med og uten www)

dette er jo to adresser som i utgangspunktet skal være like?

Hilsen Anders

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2007
    Pondusfaktor
    6
    Hah, merkelig! Jeg hadde noen problemer når jeg ikke brukte www. forran, jaja.

Men for å svare på spørsmålet, nei. WWW er ingen standard, og angir ingen ting ved siden. Det er kun en part av domenet, og ble brukt for å skille mellom forskjellige serveres oppgaver. ( for eks. ftp.domene.no og www.domene.no) Det har altså ingenting med hvilken trafikk å gjøre. Så www.milforum.net og milforum.net hadde ikke trengt å pekt til samme side.

Er ikke så kjent med phpbb, men det er antagelig vis litt forskjell i hvordan enkelte av .php filene er "konfigurert", med hvilke domener det blir pekt til, så det blir litt kluss i hvordan nettleseren og serveren på hver sin måte oppfatter hva som skjer.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    7
    Men for å svare på spørsmålet, nei. WWW er ingen standard, og angir ingen ting ved siden.
    Men stemmer jo det, www angir bare at det ikke er noe domene framfor milforum.net. Så rart at det skal påvirke innlogging.

Anyhow, jeg kjører ihvertfall den billige "work-around" hvor jeg konsekvent logger inn uten www foran :)

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Halla !

Har nettopp oppgradert oppsettet på maskinen så det kan være hos meg. Flere som har problemer med at når du trykker på [Milforum] Forum Hovedsiden så logges du ut ?

Skjer helt konsekvent og er jo litt leit siden da er merker på nye innlegg etc borte når jeg logger inn på nytt. Dessuten irriterende og en halv.

Spørsmålet er - er det hos meg eller er det någe fel ?
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Har ikke noen slike problemer i det hele tatt ,her går det unna og maskinen min er rask ,men nå det er sagt har jeg kun benyttet meg av 25 prosent av maskinen sin kapasitet=)

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger
    Halla !

Har nettopp oppgradert oppsettet på maskinen så det kan være hos meg. Flere som har problemer med at når du trykker på [Milforum] Forum Hovedsiden så logges du ut ?

Skjer helt konsekvent og er jo litt leit siden da er merker på nye innlegg etc borte når jeg logger inn på nytt. Dessuten irriterende og en halv.

Jeg blir ikke logget ut, men blir stadigvekk overrasket over at de nye innleggene ikke er merket med "oransj" lenger. - Jeg går bare nederst, for der står siste innlegg uansett.. Så det ordner seg.

Hva det er for en feil; det kan være at phpbb har en greie, som gjør at den oppdaterer seg selv i det man trykker på [Milforum] Forum Hovedsiden - Også oppdaterer den 2 ganger, slik at alle "nye" innlegg blir merket som "lest" - fordi phpbb oppfatter at du har vært inne på en "under tråd" - men klarer ikke å identifisere hvilken.. -- Hvorvidt jeg har riktig eller ikke, det kan diskuteres. Men jeg mener å huske at det er noe sånt.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2006
    Pondusfaktor
    6
    Teknisk problem/bagatell:

Når jeg klikker på Nye Innlegg (øverst til høyre), er det 50% sjanse for at en liste uten innhold kommer opp. Da må jeg tilbake, oppdatere siden og prøve på nytt. Får det da som regel til - men den Nye Innlegg-greia kan altså være litt treg.
    For myself I am an optimist - it does not seem to be much use being anything else.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av Sofakriger
    Halla !

Det er hos meg. F.... Company Standard....
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Guest
    Det samme problemet som dere over nevner har jeg hatt så lenge jeg har vært på milforum.
    På alle maskiner jeg har brukt, med flere typer nettlesere.
    Eneste som er å gjøre er å gå rett til Milforum.net/forum. deretter trykke på vis nye innlegg og sortere poster etter det.
    Jeg kan heller ikke trykke på den svarte pila ved siden av de nye postene mer en en gang da kommer jeg til
    Det er ingen nye innlegg siden ditt siste besøk
    .

Kort oppsumert er dette det eneste problemet jeg har med Milforum i det hele tatt.
    Man har dette med vilje og vei...

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Problemer med å¨logge på siden!
    1350 til 1355.
    Ble automatisk utlogget, og fikk ikke logget på igjen! Men nå er jeg tydeligvis inne igjen.. hmm. rare greier.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Kan det være russerne som er kommet? Hehe notert. Ikke fått andre rapporter og ofte er det cookies-relaterte feil som gjelder ved pålogging.
    admin

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Sitat Opprinnelig skrevet av vaskebj
    Problemer med å¨logge på siden!
    1350 til 1355.
    Ble automatisk utlogget, og fikk ikke logget på igjen! Men nå er jeg tydeligvis inne igjen.. hmm. rare greier.
    Den der hadde jeg for noen dager siden og i noen minutter ....
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Menig
    Ble medlem
    Jul 2007
    Pondusfaktor
    0
    Det fungerer rett og slett ikke å logge inn for så direkte søke etter artkler o.l. Da blir du bedt om å logge inn på nytt og det samme skjer igjen. Man må faktisk innom en annen side først. I alle fall er det slik hos meg.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Fungerer på mine ulike maskiner. Har en sterk følelse av at det kan ha noe med cookies/sikkerhetsinstillingene dere har aktive. Prøv dere frem og se om det hjelper med å justere nivåene.
    admin

Menig
    Ble medlem
    Jul 2007
    Pondusfaktor
    0
    Jeg har nå bekreftet feilen på flere uavhengige maskiner. Felles er at alle kjører FireFox. Er ingen restriksjoner på cookies standard i FireFox, har heller ingen sikkerhet på disse maskinene, brannmur o.l. Hvis informasjonskapslene slettes, fungerer det første gang de lages på nytt, faktisk helt til du lukker FireFox igjen. Når du derimot logger deg inn på nytt etter å ha startet browseren på nytt, blir du kasta ut hvis du logger inn direkte for å søke. Tviler på at dette er et problem noen bryr seg om, og det er vel på kanten av det man orker å løse, i og med at dette trolig kun tilhører brukere av FireFox.

Admin: Klarer du å bytte ut navnet mitt til HARD med store bokstaver? Jeg føler det må fremheves.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    God pressisering. Jeg kjører IE. Skal testes Firefox. Om noen vet løsningen (og som er noe jeg kan gjøre fra min side) tar jeg veldig gjerne i mot tips.

Notert ref brukernavn.
    admin

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    7
    Er glad jeg faktisk aldri har hatt problemer med å logge inn her på milforum!
    Chuck Norris sleeps with a pillow under his gun!

Menig
    Ble medlem
    Jul 2007
    Pondusfaktor
    0
    Followup til admin:

Har utført litt etterforskning her nå, kom ikke frem til noe konkret ettersom jeg ikke spiller WOW, men jeg tror jeg har funnet synderen.

Her er noen skjermbilder fra FireFox som skal hjelpe til med å illustrere.

Jeg begynte med å slette alt av informasjonskapsler:

Deretter logger jeg inn for første gang, da ser listen over informasjonskapsler slik ut:

Jeg logger så ut for å se hva som blir lagt til mer av informasjonskapsler:

Til slutt stenger jeg hele nettleseren for å se om det er skjedd noe mer. Dette skjermbildet er altså tatt når jeg igjen åpner FireFox, uten å ha gått inn på noen sider enda:

Som du ser, er nå PHPSESSID lagt til i listen. Ved å slette denne filen blir problemet borte. Det spiller ingen rolle om den slettes før eller etter man logger inn (altså når man starter opp nettleseren igjen og skal inn igjen). Slettes denne fila, får man heller ikke vite når man sist var innlogget. Tatt det i betraktning, og navnet på fila, PHP SESSION ID som det trolig er en forkortelse for, så er vel formålet med fila nettopp å stadfeste når siste session var? Jeg kan i alle fall bekrefte at det er PHPSESSID som skaper problemet, har prøvd og feilet flere ganger og konklusjonen blir den samme. Ingen andre funksjoner på forumet blir påvirket ved å slette denne fila. Det ser mao. ut som den eneste funksjonen den har er dateringen for forrige besøk. Håper i alle fall dette kan hjelpe på vei.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Apr 2006
    Pondusfaktor
    7
    Tar opp igjen denne tråden. De siste to dagene har jeg opplevd problemer med å logge inn, det vil si at jeg logger meg inn med brukernavn&passord - og kommer bare tilbake til forsiden uten å være logget inn. Når jeg så trykker på logg inn en gang til går det greit, men da mister jeg muligheten til å lese nye innlegg siden sist.

Kort oppsummert, det oppleves som om jeg logger inn og blir logget rett av. Andre gangen jeg logger inn går det greit. Jeg bruker FireFox på en win XP med SP3, og mistenker at dette sammen med håndteringa av cookies kan være årsaken. Sletter jeg alle midlertidige filer (CCleaner) før jeg logger på er det intet problem.

Så selv om dette har vært tatt opp tidligere, og det finnes en "work around", er dette et problem som det blir sett noe videre på?

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av holmiz
    Tar opp igjen denne tråden. De siste to dagene har jeg opplevd problemer med å logge inn, det vil si at jeg logger meg inn med brukernavn&passord - og kommer bare tilbake til forsiden uten å være logget inn. Når jeg så trykker på logg inn en gang til går det greit, men da mister jeg muligheten til å lese nye innlegg siden sist.

Kort oppsummert, det oppleves som om jeg logger inn og blir logget rett av. Andre gangen jeg logger inn går det greit. Jeg bruker FireFox på en win XP med SP3, og mistenker at dette sammen med håndteringa av cookies kan være årsaken. Sletter jeg alle midlertidige filer (CCleaner) før jeg logger på er det intet problem.

Så selv om dette har vært tatt opp tidligere, og det finnes en "work around", er dette et problem som det blir sett noe videre på?
    Det du kan gjøre her er å "clear cache" i nettlesern din.. - Cookiesene fra forgje innlogging tror at du er logga inn.. - Men du får ikke logga inn. Fjern cookies fra milforum.net. Husker ikke i farta hvor du gjør dette i IE.. Men jeg regner med at det ligger under fanen "historikk" som igjen ligger under "verktøy" og "innstillinger"

Admin

Sett innlogget tida i adm.panelet til noe annet enn 0(det vil si at man er logget inn så lenge man vil)
    og evt. juster cookies forbruk på samme sted..

Sersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    9
    holmiz, dette skjer når du trykker "logg inn"? Jeg hadde samme problemet, gadd ikke etterforske, men fant ut at jeg garantert ble logget inn skikkelig ved å trykke på en link som krever at man er innlogget. SOP for meg nå er å trykke på linken til meldingsboksen, da blir jeg avkrevd brukernavn og passord, kommer til meldingsboksen, så kan jeg trykke på "[Milforum] Forum Hovedsiden" og komme til forsiden i innlogget tilstand. Fungerer sikkert like fint hvis man går til et av "fagforaene" som krever at man er innlogget.
    meh

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2007
    Pondusfaktor
    7
    En annen ting som kan "funke", hvis du benytter samme Windows-Internet-Explorer vindu hele tiden, er å ikke logge ut, da vil det være mulig å starte direkte innlogget neste gang du er ute etter "eldre attraktive damer".
    DYT-DYYYYYT-DYT

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2008
    Pondusfaktor
    6
    Bittelitt problemer i dag når jeg bare skrev inn milforum.net/forum. No phpgreier som kom opp, men ser ut til å funke greit nå. En ting jeg sliter med er når jeg skal logge inn så må jeg skrive inn brukernavn og passord to ganger før jeg kommer inn. Ingen big deal, men men!
    * FomP *

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2007
    Pondusfaktor
    6
    Sitat Opprinnelig skrevet av fomp
    Bittelitt problemer i dag når jeg bare skrev inn milforum.net/forum. No phpgreier som kom opp, men ser ut til å funke greit nå. En ting jeg sliter med er når jeg skal logge inn så må jeg skrive inn brukernavn og passord to ganger før jeg kommer inn. Ingen big deal, men men!
    Det må jeg også :)

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •