Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Side 4 av 4 FørsteFørste ... 234
Viser resultatene 121 til 127 av 127

Tråd: Gode treningstips for kondis når man er relativt utrent?

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Pondusfaktor
    7
    Dobbel post.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Visekorporal
    Ble medlem
    Jul 2012
    Pondusfaktor
    4
    På tide å komme seg i form. Flott tråd med mange gode tips, men er det noen som kan komme med nybegynnertips til en kar på 62 kg og 185 cm høyde? Har ikke sånn veldig behov for å ha digre bolete muskler men jeg vil fokusere på kondis. Blir det riktig å følge forsvarets egne treningsplaner type "grønn"? Er jo endel forskjell på meg og en som er overvektig.

Menig
    Ble medlem
    Sep 2012
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Telefonoperatør Vis post
    På tide å komme seg i form. Flott tråd med mange gode tips, men er det noen som kan komme med nybegynnertips til en kar på 62 kg og 185 cm høyde? Har ikke sånn veldig behov for å ha digre bolete muskler men jeg vil fokusere på kondis. Blir det riktig å følge forsvarets egne treningsplaner type "grønn"? Er jo endel forskjell på meg og en som er overvektig.
    Forsvarets treningsplaner går ikke ut på hvordan personen er, men hvor godt trent vedkommende er!
    Jeg er overvektig per definisjon av BMI kalkulatoren, men jeg er ganske godt trent, og trener hardere enn forsvarets plan på grønn feks

Alt har å si på hvor mye du skal trene og hvor mye du vil trene, hva kroppen er vant med fra før og hvordan din fysiske form er!
    Et nybegynnertips er å ikke overdrive treningen i starten! Dette kan gjøre at du fort blir lei og slutter!
    Start rolig, bygg treningen inn i hverdagen din som en vane, og øk rolig

Lykke til!

Rekrutt
    Ble medlem
    Aug 2015
    Pondusfaktor
    0

Sv: Gode treningstips for kondis når man er relativt utrent?

Anbefaler og slutte hélt med snop,brus,boller,kaker chips og lignende, men fortsett og spise helt vanlig med alt annet. Dette gjorde jeg i 6 måneder og gikk fra karakter 5 til 6 bare ved å gjøre dette. (går på ungdomsskolen) Jeg trente likt som året før og merket jeg fikk relativt bedre kondis.

Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    8

Anbefaler på generelt grunnlag å ha brukbare vaner man trives med over tid, samt en viss nysgjerrighet/lærevillighet om hva som fungerer. Med eller uten snop.

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    24

Det er bedre med en Cola hver lørdag, enn ingen Cola i 3 måneder og så en kasse i uka. Dette gjelder både kosthold og trening, finn en nivå du er komfortabel med på lang sikt.

Sent from my iPad using Tapatalk
    TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Korporal
    Ble medlem
    Mar 2013
    Pondusfaktor
    6

En ryddig og god artikkel i Dagens Næringsliv om hvordan du lykkes med løpingen, den tar særlig for seg de som er nybegynner/utrent og gode tips til å bygge seg opp. Mye nyttig her både for dere som skal komme i gang til førstegangstjeneste, opptak noe frem i tid, og for oss som nærmer oss middagshøyden men som ønsker å hente oss inn (og vi blir minnet på selvfølgeligheter vi for lengst har glemt, som begynn rolig, unngå skader og bygg stein på stein).

Men hvordan kommer du egentlig i gang?

Professor Eystein Enoksen ved Norges Idrettshøyskole (NIH) mener noe av det viktigste for å lykkes med løping er å ta det rolig i starten.

Går du for raskt frem, er du mer eksponert for både skader og tap av motivasjon.

– Progresjon er viktig, du må bygge stein på stein og meter på meter. Du får blant annet stive legger hvis du begynner å løpe for mye for raskt, sier han.
    Hele artikkelen ligger her, med gode treningstips et stykke ut:
    http://www.dn.no/dnaktiv/2016/03/25/1144/Lping/slik-lykkes-du-med-lpingen

«Bodyfitness

Side 4 av 4 FørsteFørste ... 234
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •