Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv


Tilpasset sk
Side 4 av 4 FrsteFrste ... 234
Viser resultatene 121 til 127 av 127

Trd: Gode treningstips for kondis nr man er relativt utrent?

  1. #121
    Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2005
    Bosted
    Erwin, TN.
    Innlegg
    3.899
    Pondusfaktor
    7
    Dobbel post.
    ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

  2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

  3. #122
    Visekorporal
    Ble medlem
    Jul 2012
    Innlegg
    123
    Pondusfaktor
    4
    P tide komme seg i form. Flott trd med mange gode tips, men er det noen som kan komme med nybegynnertips til en kar p 62 kg og 185 cm hyde? Har ikke snn veldig behov for ha digre bolete muskler men jeg vil fokusere p kondis. Blir det riktig flge forsvarets egne treningsplaner type "grnn"? Er jo endel forskjell p meg og en som er overvektig.

  4. #123
    Menig
    Ble medlem
    Sep 2012
    Innlegg
    39
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Telefonoperatr Vis post
    P tide komme seg i form. Flott trd med mange gode tips, men er det noen som kan komme med nybegynnertips til en kar p 62 kg og 185 cm hyde? Har ikke snn veldig behov for ha digre bolete muskler men jeg vil fokusere p kondis. Blir det riktig flge forsvarets egne treningsplaner type "grnn"? Er jo endel forskjell p meg og en som er overvektig.
    Forsvarets treningsplaner gr ikke ut p hvordan personen er, men hvor godt trent vedkommende er!
    Jeg er overvektig per definisjon av BMI kalkulatoren, men jeg er ganske godt trent, og trener hardere enn forsvarets plan p grnn feks

    Alt har si p hvor mye du skal trene og hvor mye du vil trene, hva kroppen er vant med fra fr og hvordan din fysiske form er!
    Et nybegynnertips er ikke overdrive treningen i starten! Dette kan gjre at du fort blir lei og slutter!
    Start rolig, bygg treningen inn i hverdagen din som en vane, og k rolig

    Lykke til!

  5. #124
    Rekrutt
    Ble medlem
    Aug 2015
    Innlegg
    1
    Pondusfaktor
    0

    Sv: Gode treningstips for kondis nr man er relativt utrent?

    Anbefaler og slutte hlt med snop,brus,boller,kaker chips og lignende, men fortsett og spise helt vanlig med alt annet. Dette gjorde jeg i 6 mneder og gikk fra karakter 5 til 6 bare ved gjre dette. (gr p ungdomsskolen) Jeg trente likt som ret fr og merket jeg fikk relativt bedre kondis.

  6. #125
    Sersjant
    Ble medlem
    Oct 2005
    Innlegg
    4.823
    Pondusfaktor
    8

    Sv: Gode treningstips for kondis nr man er relativt utrent?

    Anbefaler p generelt grunnlag ha brukbare vaner man trives med over tid, samt en viss nysgjerrighet/lrevillighet om hva som fungerer. Med eller uten snop.

  7. #126
    Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Bosted
    Teigen til HV-08
    Innlegg
    1.977
    Pondusfaktor
    24

    Sv: Gode treningstips for kondis nr man er relativt utrent?

    Det er bedre med en Cola hver lrdag, enn ingen Cola i 3 mneder og s en kasse i uka. Dette gjelder bde kosthold og trening, finn en niv du er komfortabel med p lang sikt.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

  8. #127
    Korporal
    Ble medlem
    Mar 2013
    Bosted
    West Coast
    Innlegg
    1.190
    Pondusfaktor
    6

    Sv: Gode treningstips for kondis nr man er relativt utrent?

    En ryddig og god artikkel i Dagens Nringsliv om hvordan du lykkes med lpingen, den tar srlig for seg de som er nybegynner/utrent og gode tips til bygge seg opp. Mye nyttig her bde for dere som skal komme i gang til frstegangstjeneste, opptak noe frem i tid, og for oss som nrmer oss middagshyden men som nsker hente oss inn (og vi blir minnet p selvflgeligheter vi for lengst har glemt, som begynn rolig, unng skader og bygg stein p stein).

    Men hvordan kommer du egentlig i gang?

    Professor Eystein Enoksen ved Norges Idrettshyskole (NIH) mener noe av det viktigste for lykkes med lping er ta det rolig i starten.

    Gr du for raskt frem, er du mer eksponert for bde skader og tap av motivasjon.

    – Progresjon er viktig, du m bygge stein p stein og meter p meter. Du fr blant annet stive legger hvis du begynner lpe for mye for raskt, sier han.
    Hele artikkelen ligger her, med gode treningstips et stykke ut:
    http://www.dn.no/dnaktiv/2016/03/25/1144/Lping/slik-lykkes-du-med-lpingen

    Bodyfitness

Side 4 av 4 FrsteFrste ... 234
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv


Tilpasset sk

Trdinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne trden n (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •