Side 234 av 234 FørsteFørste ... 134184224232233234
Viser resultatene 9.321 til 9.339 av 9339
    Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    14

Sv: Interessante nyhetslinker

Har du kilde på dette, eventuelt en utdypende tekst?

DSB skriver følgende, men det er nok før dagens statsråd:
    Her er en kort oversikt over reglene for kjøp, salg og bruk av fyrverkeri. Det finnes ingen nasjonal godkjenningsordning, men før hver sesong gjør DSB en markedskontroll der blant annet fysisk test av fyrverkeri står på sjekklisten.
    Regelverk

Håndtering av fyrverkeri reguleres av forskrift om håndtering av eksplosjonsfarlig stoff og forskrift om pyrotekniske artikler.
    https://www.dsb.no/lover/farlige-sto...av-fyrverkeri/
    Vi vil ikke ha noen skulpturpark i skauen!

2. Peshmerganor - Min kamp mot Kalifatet.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    76

Kilden er Hans Majestet Kongen, statsministeren og alle statsrådene. Men nei, jeg har ikke noen utfyllende tekst.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    14

Da tipper jeg at noen av produktene blir satt i klasse 1, og at man får kjøpt det i henhold til gjeldene regelverk, og alt annet må man ha papirer på, dvs dokumentere kompetanse.

Hvis dette blir klasifisert som fyrverkeri vel og merke.

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2011
    Pondusfaktor
    14

I løpet av de siste to månedene har det vært 23 skyteepisoder i København, i forbindelse med at gjengene "Brothas" og "Loyal to Familia" ligger i konflikt med hverandre. Flere sivile har blitt skadet under skuddvekslinger.

http://politiken.dk/indland/art60642...r-fra-politiet
    Ihr trugt die Schande nicht. Ihr wehrtet Euch.

Menig
    Ble medlem
    Jul 2016
    Pondusfaktor
    0

https://www.rt.com/uk/399419-uk-carrier-drone-landing/

Mulig en drone ikke klarer synke den type skip, Men allikevel litt skremmende att det er så enkelt å potensielt gjøre skade med sivile droner.

Moderator
    Ble medlem
    Jul 2008
    Pondusfaktor
    9

Her kommer noen hoder til å rulle.....
    “If you find yourself in a fair fight, your tactics suck.”
    ― John Steinbeck

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    76

Kjølhaling under hangarskip er neppe spesielt behagelig.
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    38

Siden saken er linket fra RT her så kunne en Drone ikke landet på Kuznetsov, det er for mye grillos fra den. Dårlig sikt

Men det blir vel ikke noe annet enn en lovregulering. Så får vi heller ta litt tap når vi kommer i en krig hvor noen skyter på hangarfartøyene.
    Død ved Kølle!

Menig
    Ble medlem
    Jul 2016
    Pondusfaktor
    0

Ender vel opp med vandel attest for å få sertifikat på droner over en viss klasse.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Pondusfaktor
    38

Sitat Opprinnelig skrevet av Drage_Trener Vis post
    Ender vel opp med vandel attest for å få sertifikat på droner over en viss klasse.
    Som "virkelig" løser problemet den dagen man kommer i stridigheter mot noen som bruker COTS droner i så store antall at man ikke kan håndtere det med NASAMS.
    Død ved Kølle!

Ledende menig
    Ble medlem
    Jun 2016
    Pondusfaktor
    1

Försvarsmakten har bett om 9 miljarder ytterligare mellan 2017-2020.
    Uppgörelsen innebär 2,7 miljarder kronor per år under 2018—2020, vilket blir drygt 8 miljarder.
    Uppgörelsen innebär bland annat att det blir mer resurser för att öka den militära förmågan och ökade antalet platser på officersutbildningen och i grundutbildningen.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6757227

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    14

Jeg mener å huske at dette er en debatt som har vært oppe før, men som kanskje er mer aktuell nå i disse dager:
    http://www.klassekampen.no/article/2...ICLE/170819992

USAs president Donald Trump skal være svært misfornøyd med sine egne generalers håndtering av den 16 år lange krigen i Afghanistan. Nå vurderer presidenten, etter råd fra en av USAs mest omstridte og lysskye menn, å outsource store deler av krigen til private leiesoldater.

Erik Prince, tidligere Navy Seal-soldat og grunnlegger av leiesoldatselskapet best kjent under sitt tidligere navn Blackwater, mener løsningen på USAs feilslåtte og kostbare krigføring er å sende 5500 private leiesoldater og en privat luftstyrke til Afghanistan.

Prince har fungert som en uoffisiell militær rådgiver for Trump, og ifølge avisa The Washington Post skal presidenten være åpen for leiesoldatplanen. Planen støttes av presidentrådgiver Steve Bannon.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    14

Sitat Opprinnelig skrevet av yamaha Vis post
    Jeg mener å huske at dette er en debatt som har vært oppe før, men som kanskje er mer aktuell nå i disse dager:
    http://www.klassekampen.no/article/2...ICLE/170819992
    Skulle det skje, så håpar eg at Norge sine soldatar i Afghanistan alt sitter på flyet heim når desse ankommer.

Sersjant
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    14

I dag i lokalavisa Firda er det eit stort framside oppslag, det er ei dame som er kalla inn til teneste i sivilforsvaret. Og ho må inn i 3 veker utan å få lønn. Og det kan jo ikkje samanliknast med militærteneste for då er ein mykje yngre og det er noko ein blir ferdig med.

Brevet frå Sivilforsvaret dumpa ned i postkassa mi i fjor. Der stod det at eg var innkalla til rekrutteringsmøte, og kunne bli innrullert i Sivilforsvaret. Eg vart litt sjokkert då eg skjønte at dette ikkje var frivillig, men det er først og fremst dei økonomiske konsekvensane eg reagerer på, seier Tine Okstad Vie.

Til dagleg jobbar Vie hos Credicare, og i haust må ho ta seg tre veker ulønt fri frå jobb for å møte til kurs i Sivilforsvaret på Starum ved Gjøvik.

Utanom det første opplæringskurset vil Vie no bli kalla inn til to til fire øvingar i året – også desse utan løn. Og er du først innrullert, er du tenestepliktig fram til du har fylt 55 år.

– Du taper rett og slett pengar på det. Eg skjønar ikkje korleis dei tenker at folk skal greie det, seier Vie, som har 23 år i Sivilforsvaret i vente.

https://www.firda.no/nyheiter/jobb/s.../s/5-15-443049

Ligg bak betalingsmur.

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2006
    Pondusfaktor
    7

Sitat Opprinnelig skrevet av magskor Vis post
    I dag i lokalavisa Firda er det eit stort framside oppslag, det er ei dame som er kalla inn til teneste i sivilforsvaret. Og ho må inn i 3 veker utan å få lønn. Og det kan jo ikkje samanliknast med militærteneste for då er ein mykje yngre og det er noko ein blir ferdig med.

Brevet frå Sivilforsvaret dumpa ned i postkassa mi i fjor. Der stod det at eg var innkalla til rekrutteringsmøte, og kunne bli innrullert i Sivilforsvaret. Eg vart litt sjokkert då eg skjønte at dette ikkje var frivillig, men det er først og fremst dei økonomiske konsekvensane eg reagerer på, seier Tine Okstad Vie.

Til dagleg jobbar Vie hos Credicare, og i haust må ho ta seg tre veker ulønt fri frå jobb for å møte til kurs i Sivilforsvaret på Starum ved Gjøvik.

Utanom det første opplæringskurset vil Vie no bli kalla inn til to til fire øvingar i året – også desse utan løn. Og er du først innrullert, er du tenestepliktig fram til du har fylt 55 år.

– Du taper rett og slett pengar på det. Eg skjønar ikkje korleis dei tenker at folk skal greie det, seier Vie, som har 23 år i Sivilforsvaret i vente.

https://www.firda.no/nyheiter/jobb/s.../s/5-15-443049

Ligg bak betalingsmur.
    Å stille opp til et sånt intervju grenser vel nesten opp til selvinkriminasjon?
    Si vis pacem, para bellum

Korporal
    Ble medlem
    May 2010
    Pondusfaktor
    4

Likestilling passer best i festtaler?

--------------

Kanskje hverken direkte nytt, men litt guffent: Tungt bevæpnet milits voktet høyredemonstrantene i Charlottesville.

"By the time both groups converged on the park, a line of camouflage-clad militia members toting assault rifles were standing outside the park, looking very much like an invading army." Virginias guvernør, Terry McAuliffe, uttalte til avisen at "They had better equipment than our State Police had": Hurt and Angry, Charlottesville Tries to Regroup From Violence
    All animals are equal, but some animals are more equal than others.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20

Terror i Barcelona.

Police have confirmed fatalities after a van ploughed into a crowd of people in the Las Ramblas area of Barcelona in what they say was a terror attack.*

http://www.independent.co.uk/news/wo...-a7898901.html

Sent fra min E5603 via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    20

Her kan man et innblikk i konsekvensene:

https://m.facebook.com/story.php?sto...60598254061750

Sent fra min E5603 via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

Korporal
    Ble medlem
    May 2010
    Pondusfaktor
    4

Interessant prioritering. Opphavsmannen prioriterer å filme med mobilen fremfor å hjelpe skadde.

Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.

Annonsør
Student 2017

Støttemuligheter