Side 216 av 223 FørsteFørste ... 116166206214215216217218 ... SisteSiste
Viser resultatene 8.601 til 8.640 av 8904
    Korporal
    Ble medlem
    Dec 2010
    Liker (gitt)
    124
    Liker (mottatt)
    124
    Nevnt
    8 innlegg
    Sitert
    89 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    6

Sv: Interessante nyhetslinker

Sitat Opprinnelig skrevet av Znuddel Vis post
    Betalingsmur.

Kopier og lim inn.

Sent fra min E5603 via Tapatalk
    Artikkel 1:

Tilbake til Trøndelag. Oberst Håkon Warø, fra Trondheim, har en lang karriere med ulike lederjobber både i Norge og utlandet. Nå blir ny sjef for HV-12 og Værnes Garnison. Foto: FORSVARET

Han blir ny sjef for 6000 midtnorske HV-soldater
    Bak seg har Håkon Warø (49) fire år i det amerikanske marinekorpset. Nå blir han ny sjef for Heimevernet i Trøndelag.

Stjørdal
    - Dette er absolutt en jobb jeg har søkt selv. Det er en veldig spennende og viktig jobb, en lederjobb med unike utfordringer. Dessuten er den hjemme i Trøndelag, sier Warø.

Trondheimsmannen var på plass på Værnes sist uke. 9. desember overtar han som sjef i HV-12 og samtidig også sjefsposten ved Værnes garnison. Warø prater varmt om at forsvarsviljen står sterkt i Trøndelag.

- Jeg har vært leder på ulike nivåer, men jeg har aldri egentlig vært drevet av posisjon og grad. Jeg hadde absolutt ingen tanker om at jeg skulle bli oberst da jeg gikk inn i Forsvaret i 1988. Isteden handler det egentlig om en porsjon idealisme. Jeg tror det vi gjør er viktig. På å forsvare de verdiene vi har, slik tror jeg mange som jobber i Forsvaret har det, sier han.
    - Mer enn en jobb

Han beskriver seg selv som et barn av den kalde krigen, men sier han samtidig er oppdratt i det moderne ekspedisjonsforsvaret. Han har selv ledererfaring blant annet fra jobben som sjef for 2. bataljon i brigaden i Nord-Norge, og utenlandserfaring fra Kosovo og Afghanistan. Han ble også dekorert for innsatsen i Afghanistan.

- Jeg har alltid sagt at min dør er åpen for veteraner som vil slå av en prat. Det skal jeg videreføre, sier han.

I idrett snakkes det om å spille med «hjertet utenpå drakten». Det er noe obersten sier han kjenner seg igjen i. Han er glad i det han driver med.

- Dette er mer enn en jobb.

- Hvordan tror du de du er sjef for vil oppleve deg?

- Det er vanskelig å beskrive seg selv. Tilbakemeldinger jeg har fått er at jeg er entusiastisk. Jeg er ikke så veldig selvhøytidelig. Samtidig er jeg høvelig bra på å peke ut retning og ta avgjørelser som jeg står for, sier Warø.

- Hva blir det viktigste for HV-12 fremover?

- Det er det for tidlig å svare på. Men det aller viktigste i jobben er nok å sørge for at vi bruker midlene vi har slik at HV-12 får til å lage best mulig og mest mulig kampkraft. Det vil si at vi trener folkene best mulig, sier han.

Warø snakker om at det ikke bør kuttes ytterligere på volumet i Heimevernet. Samtidig er han klar på at det viktigste er et HV som er trent og forberedt på å løse de oppgavene det får.

- Det er bedre med et antall tusen veltrente HV'ere enn å opprettholde en stor halvgod struktur, sier han.
    Gleder seg

Warø snakker om endringene Værnes har vært gjennom de siste ti årene. Og hvor spennende det skal bli å være med på å utvikle Værnes til å bli både en base for HV-virksomheten og et senter for Luftforsvarets virksomhet.

- Du finner nesten ikke en militær sjef noe sted i Norge som ikke gleder seg over det som holder på å skje på Værnes.

Utplasseringen av 350 amerikanske soldater på Værnes har vært en omstridt sak denne høsten. I løpet av omtrent én måned vil soldatene fra det amerikanske marinekorpset være på plass på Værnes og noe av det han vil måtte forholde seg til i jobben.

Warø sier han ser frem til å samarbeide med amerikanerne som kommer etter selv å ha tilbrakt fire år i USA. Der var han en del av nettopp marinekorpset, og tok utdannelse og underviste ved det såkalte Marine Corps University i Quantico i Virginia.

- Hva tar du med deg derfra?

- Jeg tar med meg at jeg forstår kulturen, hvorfor de tenker som de gjør og er som de er. Jeg snakker også deres språk og terminologi, sier Warø.

Warø snakker om mulighetene for å trene sammen med de amerikanske soldatene, styrker som han omtaler som både Luftforsvaret og HVs nærmeste allierte. Ikke minst blir det spennende med den gigantiske Nato-øvelsen Trident Juncture, som nettopp skal foregå i Midt-Norge

- 2018 blir virkelig året da vi får en overdose tran, sier Warø.
    Har lært mer

De siste månedene har han imidlertid tilbrakt på kurs på Forsvarets høgskole. Der har han etter eget utsagt brukt tid på å "tenke, forstå og diskutere" med forsvarsfolk og ledere fra en rekke ulike miljø, for å forstå mer av hvordan samfunnet styres.

- Og nå tar du med deg familien og flytter til Trøndelag?

- Vi har en langsiktig plan om det, men når og hvordan vi løser det vet vi ikke ennå, sier Warø.

Artikkel 2:
    Til Finnmark i vinter: De amerikanske soldatene skal blant annet delta på den norske vinterøvelsen Joint Viking i mars. De vil ellers øve blant annet sammen med trønderske HV-soldater. Her fra en vinterøvelse tidligere i høst. Foto: USMC/Lance Cpl. Timothy Lutz

Amerikanske soldater skal øve i Finnmark
    Forsvaret regner med ekstra utgifter på 40 millioner kroner når de amerikanske soldatene i januar flytter inn i norske kaserner på Værnes.

Det er allerede nå klart at den omstridte rotasjonsstyrken fra det amerikanske marinekorpset, som har fått navnet Marines Rotational Force Europe North (forkortet MRF-EN), i vinter skal delta i den norske vinterøvelsen Joint Viking i Finnmark.

Avdelingen det er snakk om i første omgang er et geværkompani med støtteelementer, avdelingsvåpen og hjulkjøretøy, opplyser Frank Sølvsberg, som er talsmann for Forsvaret. De 350 soldatene vil være på plass med full tyngde i midten av januar.

- Utgangspunktet for alle allierte som kommer til Norge for å trene er at de dekker mye av utgiftene til støtten de får. Detaljene i hva de har behov for blir nedskrevet i en avtale mellom partene. Uavhengig av dette vil aktiviteten også belaste noen basistjenester i Forsvaret som vi i henhold til NATO-avtaler og bilaterale avtaler med USA må dekke nasjonalt, skriver Sølvsberg i en e-post til Adresseavisen.

Han viser til at de foreløpige beregningene for norske utgifter i forbindelse med rotasjonsstyrken er på ca. 40 millioner kroner. Siden det er snakk om en prøveordning på ett år er det i første omgang er det kun snakk om mindre investeringer i bygg- og anlegg, da i form av tilpasning av bygninger, lager for materiell og drivstoff.

- Det er i utgangspunktet behov for noe mer av de fleste tjenestene som garnisonen har per i dag. Leiren har i utgangspunktet god kapasitet, men akkurat som på større øvelser må vi hente inn noe mer personell og ha noe mer administrativ støtte. Siden det blir mer aktivitet vil det også være behov for mer bemannet vakthold, skriver Sølvsberg. Adresseavisen får opplyst at det vil bli opprettet en permanent vaktstyrke for Værnes. Det er så langt ikke klart om det er soldater fra Luftforsvaret eller Hæren som skal stå for vaktholdet, men det vil ikke være mannskaper fra Heimevernet.
    Amerikanske marinesoldater var også nylig på vinterøvelse i Norge. Her fra Blåtind i Troms. (Foto: Lance Cpl. Timothy Lutz, U.S. Marine Corps Forces Europe and Africa)

Amerikanske marinesoldater var også nylig på vinterøvelse i Norge. Her fra Blåtind i Troms. Foto: Lance Cpl. Timothy Lutz, U.S. Marine Corps Forces Europe and Africa
    Kommer i flere omganger

I et åpent folkemøte på Stjørdal onsdag kveld la garnisonssjef på Værnes og øverstkommanderende for HV-12, Ebbe Deraas stor vekt på at det vil være snakk om amerikanske gjester i en norsk base. Han forteller at stabselementer fra den amerikanske styrken allerede er på plass. Før jul kommer også sendinger med utstyr og materiell til styrken, mens de første soldatene kommer ankommer like etter nyttår. Hovedstyrken vil være på plass 17. til 19. januar. Amerikanerne regner med å øve i Norge, Sverige, Baltikum og resten av Europa.

Tror det blir problemfritt. Garnisjonssjef Ebbe Deraas på Værnes tror ikke amerikanernes ankomst vil by på store problemer. Her sammen med varaordfører Ole Hermod Sandvik (H) i Stjørdal. I forgrunnen forsvarsveteran Per Hellan, som selv er positiv til rotasjonsstyrken. (Foto: FRANK CADAMARTERI)

- Amerikanerne har også tidligere øvd mye i Norge, men det er en stund siden. Nå er de tilbake og ser at de mangler kunnskaper og noe materiell for å operere i norske farvann og norsk terreng. Jeg tror vi kan lære mye av dem og de kan lære mye av oss, sier Deraas, som både fikk spørsmål fra salen om en rekke ulike forsvarssaker, men også hard kritikk fra de 75 i salen for at amerikanerne får etablere seg på Værnes.

Adresseavisen har tidligere omtalt at en lokal aksjonsgruppe har markert sin motstand mot planene. Det foreligger også planer om ytterligere en demonstrasjon i Stjørdal mot de amerikanske soldatene. Det vil skje 17. januar, samtidig som den amerikanske hovedstyrken ankommer.
    Skal øve i Finnmark

Sv-politiker Morten Harper var en av dem som stilte på møtet. Overfor Adresseavisen påpeker han skepsisen som ble uttrykt fra mange i salen for at Norge nå åpner for en "amerikansk base". Selv spurte Harper om hvem som skal evaluere om den amerikanske rotasjonsstyrken fortsatt skal være på Værnes om ett år, og hva som er suksesskriteriene.

NUPI-forsker Julie Wilhelmsen har også uttalt at stasjoneringen av 300 amerikanske soldater på Værnes vil provosere, og at planene trolig er i strid med norsk basepolitikk.

- Det vil være en vurdering både på norsk og amerikansk side. Jeg vet ikke helt sikkert, men det er i utgangspunktet regjeringen og Stortinget som tar avgjørelsen. Det vil dreie seg om en vurdering i om det gir merverdi og treningsutbytte som begge er fornøyde med, sier Deraas, som er optimistisk for at den amerikanske etableringen på Værnes skal gå problemfritt.

Etter en kort tilvenningsperiode og øvelser sammen med lokale HV-soldater er planen at den amerikanske styrken skal til Finnmark for å delta på den norske vinterøvelsen Joint Viking i mars.
    Bitit fyrst!

2. Trond Bolle - marinejeger e-14 Tommy Fjeldheim Tenk som en kriger Bertrand-Larssen Mental Trening bli tøff Chris Ryan Bravo Two Zero Spionbasen The real Bravo Two Zero

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jun 2013
    Liker (gitt)
    97
    Liker (mottatt)
    143
    Nevnt
    7 innlegg
    Sitert
    52 innlegg
    PONDUS
    Basert på brukerens evne til å gi ris/ros (stjerna), mottatte likes, antall innlegg og fartstid
    8

Ahmed Nordin fra Tromsø ble søndag den første norske utøveren med Downs syndrom som har oppnådd sort belte i taekwondo.
    http://www.aftenposten.no/100Sport/k...t-227007b.html

Respekt.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    479
    Liker (mottatt)
    234
    Nevnt
    24 innlegg
    Sitert
    227 innlegg
    PONDUS
    7

http://www.abcnyheter.no/livet/2016/...dige-privatliv

Hvordan skal man takle dette, dettte kan gi utfordringer i forhold til privatlivet, les artikkelen
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

Moderator
    Ble medlem
    May 2014
    Liker (gitt)
    617
    Liker (mottatt)
    322
    Nevnt
    44 innlegg
    Sitert
    106 innlegg
    PONDUS
    13

Forsvaret bruker rekordmye på flypendling

Stadig flere ansatte i Forsvaret må ta fly til jobben
    Ikke akkurat noen overraskelse og det blir ikke mindre i fremtiden.

https://www.p4.no/nyheter/forsvaret-...tikkel/679138/

Rabagast
    Ble medlem
    Aug 2006
    Liker (gitt)
    46
    Liker (mottatt)
    114
    Nevnt
    12 innlegg
    Sitert
    83 innlegg
    PONDUS
    9

Men i disse dager snakkes det jo så mye om tilstedeværelse, kald krig, hybrid krigføring og gud bedre what not. Hva hjelper det å ha tilstedeværelse av masse tomme bygg om alle ansatte bor andre steder? Om noen kommer rullende over en grense hjelper det vel ikke å sitte i en lounge og vente på Bjørn Kjos? Galskap!

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2010
    Liker (gitt)
    124
    Liker (mottatt)
    124
    Nevnt
    8 innlegg
    Sitert
    89 innlegg
    PONDUS
    6

Tror dette er vanligere jo lenger opp i systemet man kommer, noe som er mildt sagt litt foruroligende. Når dritten treffer vifta er det nok ikke sikkert at det går en sivil flight en gang, da hjelper det lite at flytoget kun bruker 19 min fra Oslo S.

Forsvaret må nok også innse at de som bekler lederstillingene gjerne har en familie, og at hustruen i 2016 neppe kan tenke seg å være husmor på den gudsforlatte moen offiseren er plassert. Ingen enkel løsning på dette i all den tid vi lever i et fritt land.
    Bitit fyrst!

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Liker (gitt)
    160
    Liker (mottatt)
    355
    Nevnt
    67 innlegg
    Sitert
    591 innlegg
    PONDUS
    13

Reaktivere 719 skvadron? Vi kan sikkert finne noe nyere enn Twin Otter og fly da.
    He is happy, whose circumstances suit his temper; but he is more excellent, who can suit his temper to any circumstances.

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Nevnt
    82 innlegg
    Sitert
    438 innlegg
    PONDUS
    30

Sitat Opprinnelig skrevet av loke2 Vis post
    https://www.washingtonpost.com/inves...=.7b491aa37498

Et så stort tall er vanskelig å forholde seg til... helt vanvittig.
    http://www.motherjones.com/kevin-dru...pencil-pushers
    Motsvar.
    Død ved Kølle!

Menig
    Ble medlem
    Jun 2016
    Liker (gitt)
    1
    Liker (mottatt)
    36
    Nevnt
    0 innlegg
    Sitert
    8 innlegg
    PONDUS
    0

"Okända förövare knivattackerade soldat på skyddsområde

Soldaten låg och vilade i en värmestuga under en militärövning i Uddevalla.
    Då tog sig två personer in på det avlysta skjutfältet – och skadade soldaten med ett ”blankt vasst föremål”.
    Först när soldaten mantlade sitt vapen försvann gärningsmännen."
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article24065732.ab

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Liker (gitt)
    160
    Liker (mottatt)
    355
    Nevnt
    67 innlegg
    Sitert
    591 innlegg
    PONDUS
    13

https://www.nrk.no/troms/soldater-fo...ing-1.13266754

Soldater forvillet seg inn i skytefelt for bombekasting
    Hæren brøt egne sikkerhetsregler under øvelsen Rein 2 i november.
    He is happy, whose circumstances suit his temper; but he is more excellent, who can suit his temper to any circumstances.

Moderator
    Ble medlem
    Jul 2008
    Liker (gitt)
    220
    Liker (mottatt)
    94
    Nevnt
    34 innlegg
    Sitert
    134 innlegg
    PONDUS
    9

Hatt Warø som sjef, HV-12 solid sjef og ikke minst én mann som tar vare på sine. Og han er ikke redd for å gjøre endringer for å nå målet.
    “If you find yourself in a fair fight, your tactics suck.”
    ― John Steinbeck

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    479
    Liker (mottatt)
    234
    Nevnt
    24 innlegg
    Sitert
    227 innlegg
    PONDUS
    7

Ledende menig
    Ble medlem
    Jul 2016
    Liker (gitt)
    354
    Liker (mottatt)
    20
    Nevnt
    1 innlegg
    Sitert
    21 innlegg
    PONDUS
    1

Sitat Opprinnelig skrevet av krsvgr Vis post
    Nyhet av den mer historiske sorten:
    Försvarsmakten publiserer for tiden hver uke små klipp i en dokumentarserie om forberedelser til mulige scenarier under den kalde krigen. Verdt en titt!

http://www.forsvarsmakten.se/sv/info...om-kriget-kom/
    Så avsnitt nr 2 idag. Bra greior!

Moderator
    Ble medlem
    Oct 2006
    Liker (gitt)
    94
    Liker (mottatt)
    201
    Nevnt
    64 innlegg
    Sitert
    235 innlegg
    PONDUS
    13

Sitat Opprinnelig skrevet av kornmo Vis post
    Tror dette er vanligere jo lenger opp i systemet man kommer, noe som er mildt sagt litt foruroligende. Når dritten treffer vifta er det nok ikke sikkert at det går en sivil flight en gang, da hjelper det lite at flytoget kun bruker 19 min fra Oslo S.

Forsvaret må nok også innse at de som bekler lederstillingene gjerne har en familie, og at hustruen i 2016 neppe kan tenke seg å være husmor på den gudsforlatte moen offiseren er plassert. Ingen enkel løsning på dette i all den tid vi lever i et fritt land.
    Nå er de fleste 'hustruer' i full jobb, mer eller mindre. Har aldri forstått den greia om at gubben må pendle. Hva om vi gjorde det andre veien? Ja, vi flytter til gokkemoen, du beholder/skaffer deg jobb i storbyen og du pendler, kjære kone/samboer/kjæreste/livspartner...
    Bli mental med best trening - Lars Bertrand Erikssen

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2007
    Nevnt
    82 innlegg
    Sitert
    438 innlegg
    PONDUS
    30

@Ikke uenig med deg men, oftere enn før så tjener den sivilt ansatte mer en den militære.
    Da blir det den med høyest lønn som har litt mer å si.
    Død ved Kølle!

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2009
    Liker (gitt)
    822
    Liker (mottatt)
    149
    Nevnt
    40 innlegg
    Sitert
    185 innlegg
    PONDUS
    8

Argumentet:
    "Det er så spennende i Gokkmoen, her kan vi fryse, handle på den ene butikken og gå på kino amnemhver helg. Ikke glem at det bare er 2MB/s internett. Det er heller ingen fritidssysler utover å være ute i naturen.
    Evt kan vi bo i Oslo, der er det litt mer å finne på."

Skrevet med skrivefeil fra min Sony Xperia Z5
    Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Sjefssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Liker (gitt)
    472
    Liker (mottatt)
    791
    Nevnt
    65 innlegg
    Sitert
    394 innlegg
    PONDUS
    32

Tviler på at det er mange sivile arbeidsgivere, hverken private eller offentlige, som har like sjenerøse ordninger for pendlere.
    The man who does not read has no advantage over the man who cannot read

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Liker (gitt)
    180
    Liker (mottatt)
    1054
    Nevnt
    97 innlegg
    Sitert
    236 innlegg
    PONDUS
    35

Sitat Opprinnelig skrevet av Kdo_Under Vis post
    @Ikke uenig med deg men, oftere enn før så tjener den sivilt ansatte mer en den militære.
    Da blir det den med høyest lønn som har litt mer å si.
    Pluss at de fleste vil foretrekke å bo i en skikkelig by, og ikke Gokkmoen. Hadde aldri fått med meg min nåværende samboer til å flytte til Rena, hadde jeg krevd det hadde hun (med rette) kalt meg for en egoistisk motherfucker og funnet seg noen andre. Heldigvis er problemstillingen ikke aktuell, siden begge har jobber i Oslo.

Noen har samboere/koner dette passer bedre for enn andre, og da er det ikke nødvendigvis noe problem. Men ikke alle er i den situasjonen - og det går naturligvis ikke an å innstille seg på at militærlivet trumfer alt annet, uansett (ikke uten å innstille seg på at det også innebærer samlivsbrudd, ihvertfall)
    Beidh a lá leo

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    479
    Liker (mottatt)
    234
    Nevnt
    24 innlegg
    Sitert
    227 innlegg
    PONDUS
    7

Feil innlegg i feil tråd...tabbe.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    479
    Liker (mottatt)
    234
    Nevnt
    24 innlegg
    Sitert
    227 innlegg
    PONDUS
    7

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Liker (gitt)
    160
    Liker (mottatt)
    355
    Nevnt
    67 innlegg
    Sitert
    591 innlegg
    PONDUS
    13

De nye overvåkningsflyene vi skal kjøpe blir ikke kvalitetssikret ekstern, slik som staten ellers pleier å gjøre ved innkjøp på over 750 millioner kroner.
    http://www.klassekampen.no/article/2...ICLE/161209877

skille

Forsvarssjefen om mulighetene for å sette oppgaver forsvaret løser selv nå ut på anbud:
    http://www.klassekampen.no/article/2...ICLE/161219991

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2009
    Liker (gitt)
    822
    Liker (mottatt)
    149
    Nevnt
    40 innlegg
    Sitert
    185 innlegg
    PONDUS
    8

http://www.aftenposten.no/article/ap-610933b.html

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    479
    Liker (mottatt)
    234
    Nevnt
    24 innlegg
    Sitert
    227 innlegg
    PONDUS
    7

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle24088723.ab

Svenske kommuner skal lage en plan i tilfelle krig.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Liker (gitt)
    990
    Liker (mottatt)
    2219
    Nevnt
    229 innlegg
    Sitert
    1090 innlegg
    PONDUS
    61

Interessante nyhetslinker

Swordfish-piloten som stoppet Bismarck slik at hun kunne senkes, Jock Moffat, er død, 97 år gammel.
    http://www.royalnavy.mod.uk/news-and...k-dies-aged-97
    Sist endret av Rittmester; 13-12-16 kl 09:27
    "Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't."

på Twitter

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Liker (gitt)
    990
    Liker (mottatt)
    2219
    Nevnt
    229 innlegg
    Sitert
    1090 innlegg
    PONDUS
    61

Diskusjon om nærkamp flyttet til egen tråd: https://milforum.net/showthread.php/...ng-i-Forsvaret
    - Mod

på Twitter

Moderator
    Ble medlem
    May 2014
    Liker (gitt)
    617
    Liker (mottatt)
    322
    Nevnt
    44 innlegg
    Sitert
    106 innlegg
    PONDUS
    13

Fra Hærens facebookside nå i kveld:

Et nytt og spennende kapittel for Hærens befalsskole begynte i dag. Oberstløytnant Atle Molde tredde av som sjef for Hærens befalsskole, og ble erstattet av oberstløytnant Sven Egil Grøtte, som tidligere har tjenestegjort blant annet hos Krigsskolen i Oslo og som Task Unit-sjef i Afghanistan. Vi takker Atle molde for det arbeidet han har gjort og som han kommer til å fortsette å gjøre innad i Hæren, samtidig som vi ønsker Sven Egil Grøtte lykke til med det som vil være en spennende tid i årene som kommer.
    Navn:		15418472_1324004534338998_1948777742955707375_o.jpg
Visninger:	669
Størrelse:	350,1 KB

Navn:		15541071_1324004324339019_8062080310771335197_o.jpg
Visninger:	668
Størrelse:	260,9 KB

https://www.facebook.com/media/set/?...0640851&type=3

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    479
    Liker (mottatt)
    234
    Nevnt
    24 innlegg
    Sitert
    227 innlegg
    PONDUS
    7

EU opprettholder sanksjonene mot Russland,

http://www.bbc.com/news/world-europe-38328273

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2014
    Nevnt
    25 innlegg
    Sitert
    173 innlegg
    PONDUS
    5

En av Forsvarets største oppkjøpere av brukt materiell er dømt til 1,5 millioner kroner i bot og inndragning, etter å ha solgt kjøretøy til militær-regimet i Eritrea.

http://www.dagbladet.no/nyheter/domt...sport/66286960

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Liker (gitt)
    126
    Liker (mottatt)
    815
    Nevnt
    128 innlegg
    Sitert
    213 innlegg
    PONDUS
    27

Sitat Opprinnelig skrevet av 93A Vis post
    Fra Hærens facebookside nå i kveld:
    https://www.facebook.com/media/set/?...0640851&type=3
    Grøtte er en bra mann. Sterk og klar.
    Elite Som En Trensoldat

Oversersjant
    Ble medlem
    Jan 2013
    Liker (gitt)
    91
    Liker (mottatt)
    541
    Nevnt
    92 innlegg
    Sitert
    355 innlegg
    PONDUS
    16

Sitat Opprinnelig skrevet av MMB Vis post
    Grøtte er en bra mann. Sterk og klar.
    Støttes
    It's not about surviving, it's about winning.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2011
    Liker (gitt)
    116
    Liker (mottatt)
    70
    Nevnt
    8 innlegg
    Sitert
    80 innlegg
    PONDUS
    5

Forsvarets Forum prater med Lasse og Freddy Bolle om psykiske plager

https://social.shorthand.com/Forsv_f...e-to-historier
    Det har gått over hundre år, en degenerasjon som ingen kunne spå
    Hele verden er et åpent sår, med ingen tid til å gro

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Liker (gitt)
    541
    Liker (mottatt)
    1347
    Nevnt
    212 innlegg
    Sitert
    673 innlegg
    PONDUS
    44

Krigeren: Hjemmeværnet skal til Mali

Det danske Hjemmværnet skal sende en vaktstyrke til å støtte det danske C-130J- (ett fly) bidraget til MINUSMA mai-november 2017. HJV-bidraget deles i to kontingenter, hver kontingent skal være på 12 som skal bedrive styrkebeskyttelse i Camp Bifrost/Midgard ved flyplassen i Bamako, samt være vognførere for administrative transporter. Styrken består totalt av 20 frivillige menige og 2 befal fra OPL/K-strukturen og 2 kontingentsjefer fra OPL/F-strukturen (stadig tjenestegjørende).
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2009
    Liker (gitt)
    822
    Liker (mottatt)
    149
    Nevnt
    40 innlegg
    Sitert
    185 innlegg
    PONDUS
    8

Sv: Landmaktutredningen

http://americanmilitarynews.com/2016..._source=asmdss

BREAKING: Russian Ambassador Critically Shot In Turkey

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2009
    Liker (gitt)
    822
    Liker (mottatt)
    149
    Nevnt
    40 innlegg
    Sitert
    185 innlegg
    PONDUS
    8

Sv: Landmaktutredningen

Helt feil tråd, den skulle til Tråden Interessante Nyhetslinker. Sammen med denne:

http://nos.nl/artikel/2149210-russis...kt-motief.html
    Video av forrige link.

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Liker (gitt)
    479
    Liker (mottatt)
    234
    Nevnt
    24 innlegg
    Sitert
    227 innlegg
    PONDUS
    7

Er dette den galning eller terror?

http://www.b.dk/globalt/lastbil-koer...-doed-og-flere

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Liker (gitt)
    990
    Liker (mottatt)
    2219
    Nevnt
    229 innlegg
    Sitert
    1090 innlegg
    PONDUS
    61

Sitat Opprinnelig skrevet av 4312 Vis post
    Det ene utelukker ikke det andre. Flere drept og minst 50 skadde, er det siste.

på Twitter

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Liker (gitt)
    541
    Liker (mottatt)
    1347
    Nevnt
    212 innlegg
    Sitert
    673 innlegg
    PONDUS
    44

Navn:		fuck-calm-because-i-m-sick-of-this-shit.png
Visninger:	461
Størrelse:	40,6 KB
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Moderator/Årets milforumist 2016

Ble medlem
    Nov 2005
    Liker (gitt)
    297
    Liker (mottatt)
    471
    Nevnt
    90 innlegg
    Sitert
    248 innlegg
    PONDUS
    22

ISIS skal ha tatt på seg ansvar for terroranslaget i Berlin.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Minsk, det nye Utopia

Moderator
    Ble medlem
    May 2004
    Liker (gitt)
    820
    Liker (mottatt)
    447
    Nevnt
    61 innlegg
    Sitert
    475 innlegg
    PONDUS
    18

Har vært en hendelse i Sveits og ikveld:

Swiss shooting: Three wounded near Zurich Islamic centre

http://www.thelocal.ch/20161219/thre...ntre-in-zurich

Sent fra min E5603 via Tapatalk
    Odd objects attract fire. You are odd.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Liker (gitt)
    990
    Liker (mottatt)
    2219
    Nevnt
    229 innlegg
    Sitert
    1090 innlegg
    PONDUS
    61

12 døde og 48 skadde i Berlin.
    Berlin police assume truck was deliberately driven into Christmas market | Reuters (via #newsdeskapp)
    http://mobile.reuters.com/article/id...+Top+News%2529

på Twitter

Side 216 av 223 FørsteFørste ... 116166206214215216217218 ... SisteSiste

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende tråder

1. Uinteressante nyhetslinker
    By KJ in forum Ordet er fritt - generelle diskusjoner
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 04-05-12, 13:00
  2. Klipt fra nyhetslinker: Bilder av stort fly ved Kaspijsk
    By Arn in forum Ordet er fritt - generelle diskusjoner
    Svar: 8
    Nyeste innlegg: 05-03-10, 23:25
  3. Interessante Linker
    By mezzo in forum Ordet er fritt - generelle diskusjoner
    Svar: 103
    Nyeste innlegg: 26-08-04, 18:12
Om Milforum
Milforum ® er det militære debattforumet hvor innholdet styres av brukerne. Siden 2004 har vi holdt deg oppdatert på det som er skjer innen Forsvaret, Heimevernet (HV), NATO, og det geopolitiske spenningsforholdet verden over.

Antall sideoppslag siden oppstart:
Støtt Milforum
Støttemuligheter
Sosiale Medier