Støtt Milforum på Vipps #587 879

Hvor langt går Norge USAs vei?

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dobrodan
    HV-sersjant

    • 2004
    • 3447

    #91
    Siden jeg lærte demografi under den kalde krigen, så forvekslet jeg Russland og Sovjetunionens folketall. 144 millioner er riktig. Men det forandrer ikke det faktum at FN sannsynligvis vil ha svært lite forståelse for vår suverentetshevdelse i Barentshavet i tilfelle Russland skulle kreve litt "lebe...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
    Si vis bellum, para pacem.

    Kommentér

    • Foxtrot#3

      #92
      Opprinnelig skrevet av jarnfinn
      Ikke sant ja! Alt er Israel sin feil! Araberene har bare angrepet Israel to og en halv ganger, og tapt massivt hver gang! Hadde jødene bare lagt seg ned og blitt slaktet på Halal-vis, så hadde alt vært bra i midt-østen. Hvem sitt land det egentlig skulle vært spiller svært liten rol...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • hardrock_ram

        #93
        Ikke sant ja! Alt er Israel sin feil! Araberene har bare angrepet Israel to og en halv ganger, og tapt massivt hver gang! Hadde jødene bare lagt seg ned og blitt slaktet på Halal-vis, så hadde alt vært bra i midt-østen. Hvem sitt land det egentlig skulle vært spiller svært liten rolle. Det er den st...
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

        Kommentér

        • MMB

          RESERVEBEFAL
          • 2005
          • 5777

          #94
          Hardrock,
          (Palestinerne og Israelerne var i enighet om at bosettingene skulle rives for å skaffe plass til alle dem som bor på stripa. Om folk demonstrativt velger å sette fyr på husene sine eller ikke spiller ingen trille, de skal rives uansett.)...
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
          Elite Som En Trensoldat

          Kommentér

          • LeifA

            #95
            Kanskje vi skal kalle deg hardrock_rød ?! he he

            Når det gjelder Masseødleggelsesvåpen i Irak er det ikke noen som kan benekte at det fantes i Irak tidligere og at det var vilje til og bruke dem.

            Hadde ikke Saddam blitt avsatt ville nok Irak i dag vært et diktatur styrt av en Saddam og med et ...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • isak
              RESERVEBEFAL
              • 2005
              • 10799

              #96
              Opprinnelig skrevet av MMB
              Hardrock,
              (Palestinerne og Israelerne var i enighet om at bosettingene skulle rives for å skaffe plass til alle dem som bor på stripa. Om folk demonstrativt velger å sette fyr på husene sine eller ikke spiller ingen trille, de skal rives uansett.)
              Helt riktig, PA skulle uansett...
              [/QUOTE]
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
              "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

              Kommentér

              • dobrodan
                HV-sersjant

                • 2004
                • 3447

                #97
                Om Norge hadde vært like lite som Israel, og blitt angrepet av nabostatene flere ganger, så ville vi også tatt landområder som kan brukes som buffersoner... Dessuten har fremmede makter gjentatte ganger tatt store landområder fra Norge (Grønland, Island, Færøyene, Jämtland, Härjedalen)... Ingen nord...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                Si vis bellum, para pacem.

                Kommentér

                • Lille Arne
                  OR-8* Kommandérsersjant
                  Sjefssersjant



                  • 2005
                  • 11761

                  #98
                  Tør jeg foreslå at herrene starter en egen tråd om Israel/Palestina? Den kan sikkert bli lang og fin.

                  Ellers vil jeg bare be alle, og særlig trådstarter, legge merke til at Peter A. Moe ber om en økning i forsvarsbudsjettet - begrunnet med en fornyet satsing på territorialforsvar/tilstedeværelse ...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                  “overestimation of a foe leads to misallocation of resources or missed opportunities. Underestimation of a foe, as Russia is discovering, leads to catastrophe.” - Chris Dougherty
                  Administrator

                  Kommentér

                  • hardrock_ram

                    #99
                    masseødleggelsesvåpen i Irak er det ingen som veit noe om, men jeg synes det høres lite sannsynlig at at hvis USA ikke hadde gått til krig så hadde saddam kunne true med slike våpen. USA har finkjemt landet for våpen. skulle saddam klart å smugle dem ut før krigen? han hadde heller beholdt dem og br...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                    Kommentér

                    • LeifA

                      Og benekte at Sadam har hatt og har brukt masseødleggelses våpen er som og benekte at Hitler utryddet Jøder!
                      Hadde Saddam benyttet kjemiske stridsmidler mot de allierte ville USA som verste konsekvens gjengjeldt med taktiske A våpen
                      og da hadde Saddam tapt ansikt.
                      Saddam håpet på å påføre de al...
                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                      Kommentér

                      • hardrock_ram

                        mulig

                        det er meningsløst å diskutere saddams masseødleggelsesvåpen, men jeg er tvilende til at han ikke brukte dem fordi han var redd for hevn fra usa. for han var poenget å dra med seg flest mulig, da til og med han måtte skjønne at han UANSETT ikke hadde sjangs i havet. at USA ville reagert med...
                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                        Kommentér

                        • MMB

                          RESERVEBEFAL
                          • 2005
                          • 5777

                          5000 kurdere myrdet er ikke "no små gassangrep". Mener forøvrig han forsynte shiaene vel med dritten også. I ettertid har det blitt funnet nedgravde artillerigranater med Sarin og VX (nervestridsmidler forøvrig, ikke sennepsgass) rundtom i ørkenen, dette var det Danskene som avdekket.
                          Funn store no...
                           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                          Elite Som En Trensoldat

                          Kommentér

                          • hardrock_ram

                            ditt siste ord

                            det er nok dødfødt å fortsette å diskutere dette. jeg kommer uansett bare til å vri litt på det jeg har sagt tidligere (som jeg fremdeles mener)......
                             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                            Kommentér

                            • syrre

                              Jeg synes det er flott at SV kommunister kommer ut av skapet på denne måten, det er ingen tvil om at det reduserer antallet stemmer ved neste valg ...
                               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                              Kommentér

                              • Bestefar
                                OF-2 Rittmester

                                • 2005
                                • 11083

                                Opprinnelig skrevet av MMB
                                Funn store nok til å legitimere krig på grunnlag av WMD er det ikke, men det bare beviser at det har eksistert og sikkert fortsatt finnes i det vidstrakte landet Irak.
                                Det burde vel uansett ikke være særlig vanskelig å dokumentere at Irak har hatt biologiske og kjemiske våpen,...
                                [/QUOTE]
                                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                Beidh a lá leo
                                Moderator

                                Kommentér

                                • Xylia
                                  RESERVEBEFAL
                                  • 2006
                                  • 2070

                                  Eksporterte krigsmateriell for 300 millioner til diktaturstater eller ufrie stater i fjor.


                                  Tja... Hvor ironisk er det ikke å være en Nordmann på fredsbevarende oppdrag, om en hva-som-helst hadde blitt sluppet hodet ditt, produsert i Norge.
                                  Er det dette man kaller ...
                                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                  "Men da sa Jonatan at det var ting som måtte gjøres, selv om de var farlige, for ellers er jeg ikke noe menneske, bare en liten lort." - Lindgren.

                                  Kommentér

                                  • Xylia
                                    RESERVEBEFAL
                                    • 2006
                                    • 2070

                                    Hehe.. Søkefunksjonen sa jeg skulle skrive innlegget her, nå ser jeg at temaet er et år gammelt....
                                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                    "Men da sa Jonatan at det var ting som måtte gjøres, selv om de var farlige, for ellers er jeg ikke noe menneske, bare en liten lort." - Lindgren.

                                    Kommentér

                                    • Sofakriger
                                      OR-7 Stabssersjant

                                      Sponsor

                                      • 2005
                                      • 24479

                                      Opprinnelig skrevet av Xylia
                                      Hehe.. Søkefunksjonen sa jeg skulle skrive innlegget her, nå ser jeg at temaet er et år gammelt.
                                      Gjør ingenting om tråden er gammel så lenge den er aktuell. siste innlegg er også fra 8 oktober i år så du er helt i rute !!

                                      Har forøvrig selv blitt beskutt med norsk ammo ute...
                                      [/QUOTE]
                                       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                                      "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                      Kommentér

                                      • Bart Simpson
                                        PENSJONIST
                                        • 2006
                                        • 343

                                        Opprinnelig skrevet av 84mm
                                        Vær med og hjelp Sv's Langeland oppover på tullingtoppen. Kanskje din viktigeste stemme i valget.. ;-)

                                        Hoit!
                                        84mm
                                        Dette var ikke lett... Fant jo så mange tulling-topp kandidater. Da jeg ikke fant Langeland, satte jeg en stemme på Djupe...
                                        [/QUOTE]
                                         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                                        Kommentér

                                        Googleannonse

                                        Collapse

                                        Forumstruktur

                                        Collapse

                                        Working...