Støtt Milforum på Vipps #587 879

Us marimes i iraq

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • No fear
    PENSJONIST
    • 2004
    • 2525

    #31
    [quote=No fear]
    Opprinnelig skrevet av "Lille Arne":1rlwigea
    Her var det mye generalisering om amerikanere gitt. Jeg har jobbet sammen med noen ganske få, og de har vært spredt fra passe oppegående til skikkelig smarte og flinke. Jeg kjenner nok av folk som har hatt motsatte erfaringer. Husk at det er mange av dem, ...
     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

    Kommentér

    • Guest's Avatar

      #32
      ,...
       Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

      Kommentér

      • lightfoot
        RESERVEBEFAL
        • 2004
        • 1075

        #33
        Kortsiktig tenkt. Når katastrofen i Irak først er et faktum er det smålig å la hele landet gå dukken bare fordi man ønsker å markere et poeng overfor USA. Krigen mot Jugoslavia var da vitterlig også uten mandat i sikkerhetsrådet - uten at det hindret resten av NATO i å stille i KFOR
        ...
        [/QUOTE]
         Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
        Skraphaugen har talt!
        - Rill og Rall

        Kommentér

        • Lille Arne
          OR-8* Kommandérsersjant
          Sjefssersjant



          • 2005
          • 11761

          #34
          No Fear skrev:
          Her satte jeg ting litt på spissen, men 3 eller 5 mnd trening er jo ikke nok til å forberede en 18 åring på krig uansett for det er det som foregår der nede selv om Bush har erklært krigen for vunnet!?
          Så du tok et tall ut av lufta for å sette ting på spissen? Et re...
          [/QUOTE]
           Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
          “overestimation of a foe leads to misallocation of resources or missed opportunities. Underestimation of a foe, as Russia is discovering, leads to catastrophe.” - Chris Dougherty
          Administrator

          Kommentér

          • No fear
            PENSJONIST
            • 2004
            • 2525

            #35
            Opprinnelig skrevet av Lille Arne
            Hvis du kan fortelle meg hvordan jeg finner ut av alle de som blir sensurert bort er jeg svært interessert.

            [color=black]No Fear skrev :
            Give me a breake! Alle vet at det skjer, men med mindre en er der selv så er det umulig å vite/bevise noe. Du er jo E & S mann så dette burde d...
             Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

            Kommentér

            • Staybehind
              RESERVEBEFAL
              • 2005
              • 212

              #36
              Jeg mener at premisene Amerika og det alierte gikk til krig på Irak mot var helt bak mål. Men dette er politikk og ikke soldatenes ansvar.

              Personlig har jeg fått utrolig mye respekt for marines. Ofte kjører de skoler og andre aktiviteter når de er i fattige strøk. Ikke alle selvfølgelig men et m...
               Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
              If you take responsibility for yourself you will develop a hunger to accomplish your dreams.

              Kommentér

              • kurz
                HV-sersjant

                • 2005
                • 120

                #37
                Amerikanerne er rimelig gode soldater, ikke verdens beste, men likevel BLANT de beste. Personlig hadde jeg hatt mer respekt for en IDF soldat eller en Britisk, fra en av disse landenes mest stridbare avdelinger! Men når det kommer til ressurser og støtte-kapasitet for stridende avdelinger,...ja, så...
                 Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet

                Kommentér

                • lightfoot
                  RESERVEBEFAL
                  • 2004
                  • 1075

                  #38
                  Samlet har USA og britiske styrker store ressurser til rådighet. På lags- og enkeltmannsnivå har det ofte vært store problemer med logistikken, blant annet måtte SAS-soldater under første gulfkrig orge til seg vitalt utstyr som 203-granater, og mange amerikanske infanterister under nåværende krig ha...
                   Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                  Skraphaugen har talt!
                  - Rill og Rall

                  Kommentér

                  • Crazy_K
                    RESERVEBEFAL
                    • 2004
                    • 2350

                    #39
                    Sitter og kikker på 60 minutes, hvor de forteller om soldater i irak som bruker kryssfiner og sandsekker for å beskytte humveene, evt. "rane" gamle irakiske stridsvogner for panserbiter... Er vel ikke helt topp. De intervjuer soldater som har vært i irak og forteller om mangel på nattkikkerter, gps,...
                     Logg inn eller registrer deg for å se resten av innholdet
                    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

                    Kommentér

                    Googleannonse

                    Collapse

                    Forumstruktur

                    Collapse

                    Working...