Støtt Milforum på Vipps #587 879

FEILMELDINGER

Collapse

Brukerinfo

Collapse

$vbphrase[have_x_posts_in_topic_last_y_z]
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • twominds
    Veteran
    RESERVEBEFAL
    • 2006
    • 4463

    Opprinnelig skrevet av Jaycapone
    Opprinnelig skrevet av fomp
    Bittelitt problemer i dag når jeg bare skrev inn milforum.net/forum. No phpgreier som kom opp, men ser ut til å funke greit nå. En ting jeg sliter med er når jeg skal logge inn så må jeg skrive inn brukernavn og passord to ganger før jeg kommer inn. Ingen big deal, men men!
    Det må jeg også
    Jeg må også logge inn to ganger og mister da merking av nye innlegg i sub-forumene. Bruker opera.
    "You are overreacting, and you can't spell overreacting without ovary. You're a girl"

    Kommentér

    • admin
      Trådstarter

      Administrator emeritus

      Veteran
      RESERVEBEFAL
      • 2004
      • 15273

      Bra dere logger unormaliteter.

      Kommentér

      • fomp
        OR-4 Korporal
        Veteran

        • 2008
        • 1391

        Ett par PM jeg har sendt i dag ligger i mappa Utboks. Betyr dette at de ikke er kommet igjennom systemet til mottakeren? For resten av mine sendte meldinger ligger i mappa Sendte meldinger. Kan det være slik at meldingene blir flytta over til Sendte meldinger når mottakeren har mottatt og lest meldingen?
        * FomP *

        Kommentér

        • flex1984
          Veteran
          RESERVEBEFAL
          • 2005
          • 3409

          Opprinnelig skrevet av fomp
          Kan det være slik at meldingene blir flytta over til Sendte meldinger når mottakeren har mottatt og lest meldingen?
          Har forstått det slik ja.

          Jeg kan melde at jeg til stadighet blir utlogget etter kun kort tid, har ikke opplevd det før i kveld.
          meh

          Kommentér

          • fomp
            OR-4 Korporal
            Veteran

            • 2008
            • 1391

            Opprinnelig skrevet av flex1984
            Opprinnelig skrevet av fomp
            Kan det være slik at meldingene blir flytta over til Sendte meldinger når mottakeren har mottatt og lest meldingen?
            Har forstått det slik ja.
            Tok å sjekka det ut selv jeg.. Er slik det fungere. Meldingene blir flyttet over til Sendte meldinger når mottakeren har åpnet meldingen.

            Ang problemer med utlogging har ikke jeg lagt merke til.
            * FomP *

            Kommentér

            • Sofakriger
              OR-7 Stabssersjant


              Sponsor
              Veteran

              • 2005
              • 24427

              Opprinnelig skrevet av flex1984
              Opprinnelig skrevet av fomp
              Kan det være slik at meldingene blir flytta over til Sendte meldinger når mottakeren har mottatt og lest meldingen?
              Har forstått det slik ja.

              Jeg kan melde at jeg til stadighet blir utlogget etter kun kort tid, har ikke opplevd det før i kveld.
              Eat you cookies !!

              Tøm cache, historikk og cookies i exploreren din.
              "Gjør Ret, Frygt Intet"

              Kommentér

              • Zapata
                Veteran
                RESERVEBEFAL
                • 2004
                • 6564

                Kraftig fuckups hva angår siste innlegg i flere tråder.I enkelte tilfeller er "nyeste post" flere dager gammel, selv om "gult flagg" på forsiden, med dato, indikerer nye innlegg.
                Lurer på om feilen sitter lokalt, muligens ca 80cm fra skjermen, hehe...
                Andre som sliter med samme?
                Turbo bullshit...No real power.

                Kommentér

                • ifanterist
                  • 2005
                  • 9385

                  Ja her står det ofte i de siste 12 timer ;fullført ,men feil på siden.

                  Kommentér

                  • admin
                    Trådstarter

                    Administrator emeritus

                    Veteran
                    RESERVEBEFAL
                    • 2004
                    • 15273

                    Opplever ikke samme men noe jeg har sett er at fler og fler tråder har null innlegg på siste side. Jeg må gå en side tilbake for å se siste innlegg. Uvisst hvorfor.

                    Kommentér

                    • Zapata
                      Veteran
                      RESERVEBEFAL
                      • 2004
                      • 6564

                      Pr. nå må jeg ta "bakveien" inn i alle tråder for å kunne lese (de) siste innlegg(ene).Dvs. gå via lenke under "vis alle NN innlegg" på profilen til bruker som står oppført med siste innlegg på forsiden.Mystisk.
                      Turbo bullshit...No real power.

                      Kommentér

                      • 84mm
                        OR-5+ Sersjant 1.klasse
                        Veteran

                        • 2004
                        • 8242

                        Når jeg kikker i tråden "forsvaret i media" og videre til "fritjof Nansen til Somalia" så dukker det opp et logg på skjema til: www.knmskjold.org at www.knmskjold.org requires a username and password.

                        Warning: This server is requesting that your username and password be sent in an insecure manner (basic authentication without a secure connection).

                        Er det en liten hickup på sidene hr Admin?
                        What happens in the garage, stays in the garage

                        Kommentér

                        • flex1984
                          Veteran
                          RESERVEBEFAL
                          • 2005
                          • 3409

                          Det kan også tenkes at noen har prøvd å legge inn et bilde eller annet fra lukket område på knmskjold.org
                          meh

                          Kommentér

                          • Sofakriger
                            OR-7 Stabssersjant


                            Sponsor
                            Veteran

                            • 2005
                            • 24427

                            Opprinnelig skrevet av flex1984
                            Det kan også tenkes at noen har prøvd å legge inn et bilde eller annet fra lukket område på knmskjold.org
                            Den er sett. Burde funnet det i en eller annen link i ett innlegg - mewn jeg fant det ikke ihvertfall.
                            "Gjør Ret, Frygt Intet"

                            Kommentér

                            • Gehenna
                              HV-sersjant
                              Veteran

                              • 2005
                              • 17488

                              Opprinnelig skrevet av 84mm
                              Når jeg kikker i tråden "forsvaret i media" og videre til "fritjof Nansen til Somalia" så dukker det opp et logg på skjema til: www.knmskjold.org at www.knmskjold.org requires a username and password.

                              Warning: This server is requesting that your username and password be sent in an insecure manner (basic authentication without a secure connection).

                              Er det en liten hickup på sidene hr Admin?
                              Kremt...

                              "Et logg" ??

                              De mener vel "én logg", vel ?? En, ei eller et(t) som man sa i forrige århundre...
                              Shaking the ground with the force of a thousand guns

                              Kommentér

                              • flex1984
                                Veteran
                                RESERVEBEFAL
                                • 2005
                                • 3409

                                Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                                Opprinnelig skrevet av flex1984
                                Det kan også tenkes at noen har prøvd å legge inn et bilde eller annet fra lukket område på knmskjold.org
                                Den er sett. Burde funnet det i en eller annen link i ett innlegg - mewn jeg fant det ikke ihvertfall.
                                Linje 934

                                hvlt 1. desember kl 2108
                                Bilde av KNM Falk ca midt i innlegget.
                                meh

                                Kommentér

                                • Sofakriger
                                  OR-7 Stabssersjant


                                  Sponsor
                                  Veteran

                                  • 2005
                                  • 24427

                                  Opprinnelig skrevet av flex1984
                                  Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                                  Opprinnelig skrevet av flex1984
                                  Det kan også tenkes at noen har prøvd å legge inn et bilde eller annet fra lukket område på knmskjold.org
                                  Den er sett. Burde funnet det i en eller annen link i ett innlegg - mewn jeg fant det ikke ihvertfall.
                                  Linje 934

                                  hvlt 1. desember kl 2108
                                  Bilde av KNM Falk ca midt i innlegget.
                                  Glimmerings. Fiksa.
                                  "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                  Kommentér

                                  • hvlt
                                    OF-2 Kaptein
                                    Planoff. (S-5)


                                    Sponsor
                                    Veteran
                                    • 2006
                                    • 22443

                                    Jeg har flere ganger i dag forsøkt å poste i tråden "Sjøforsvaret gjennom tidene". Hver gang får jeg en feilmelding:
                                    Forbidden
                                    You don't have permission to access /forum/posting.php on this server.

                                    Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
                                    Det er ikke noe problem å poste i andre tråder. Merkelig!
                                    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.
                                    Moderator

                                    Kommentér

                                    • njetnjet
                                      Veteran
                                      RESERVEBEFAL
                                      • 2006
                                      • 5398

                                      Jeg får akkurat samme feilmelding når jeg prøver å sende pm! Har ikke klart å få sendt pm på 2 dager :/
                                      Men det gikk å sende til meg selv...men det kommer man ikke så langt med.

                                      Kommentér

                                      • admin
                                        Trådstarter

                                        Administrator emeritus

                                        Veteran
                                        RESERVEBEFAL
                                        • 2004
                                        • 15273

                                        Takk for feedback. Skal sjekke litt.

                                        Kommentér

                                        • njetnjet
                                          Veteran
                                          RESERVEBEFAL
                                          • 2006
                                          • 5398

                                          Nå får jeg ikke sendt pm til Admin heller. Får også samme feilmelding når jeg trykker "Fordåndsvisning" der man skriver pm. Har prøvd både i explorer og firefox, men med samme resultat.

                                          Kommentér

                                          • Signaløren

                                            Tror forum-admin bør ta seg en titt på oppsettet.
                                            Når man går inn på http://milforum.net og velger logg inn så sendes man etter OK til siden http://www.milforum.net. Og er fortsatt ikke innlogget der (velger man bhack og så trykker Forum Hovedsiden så ser man at man er innlogget på første linken.
                                            Dette skal ikke skje og er resultat av feil i oppsettet en plass. Jeg er med i ørten phpBB-forum og dette er det eneste som oppfører seg på denne måten. Dessverre er en av konsekvensene at jeg aldri mer ser ikoner for nye meldinger. Alle er merket som lest. Svært irriterende

                                            Kommentér

                                            • flex1984
                                              Veteran
                                              RESERVEBEFAL
                                              • 2005
                                              • 3409

                                              Signaløren, midlertidig fiks for deg er å logge inn ved å sjekke meldinger istedenfor å trykke på selve innloggingsknappen. Ikke at det hjelper forumet, men det hjelper deg.
                                              meh

                                              Kommentér

                                              • Zapata
                                                Veteran
                                                RESERVEBEFAL
                                                • 2004
                                                • 6564

                                                Opplever endel kødd nå...ingen tråder som oppdateres med nye innlegg, og flaggene blinker.Og jeg har ikke begynt på fredagspilsen engang, hehe, så det har ikke noe med det å gjøre.
                                                Turbo bullshit...No real power.

                                                Kommentér

                                                • Signaløren

                                                  Opprinnelig skrevet av flex1984
                                                  Signaløren, midlertidig fiks for deg er å logge inn ved å sjekke meldinger istedenfor å trykke på selve innloggingsknappen. Ikke at det hjelper forumet, men det hjelper deg.
                                                  Jeg har funnet en løsning som virker, men som er vanvittig irriterende og unødvendig om de bare fikser forumet.

                                                  Når jeg navigerer til http://milforum.net så trykker jeg logg inn. Etter OK havner jeg på http://www.milforum.net som ikke logget inn. Jeg tar da å trykker back og velger så linken til Forum Hovedside. Da er jeg vips på http://milforum.net igjen, men nå som innlogget samt at ikoner viser alle nye meldinger.

                                                  Hele feilen i forumet er at en kastes til http://www.milforum.net etter innlogging i http://milforum.net. Da skjønner hverken cookies, session-ID's eller forumet noe.

                                                  Jeg lever lenge med denne løsningen, men synes det er litt trasig med slike feil i et forum. Noen som har vurdert en enhetlig adresse til forumet? F.eks å danne subnettet http://forum.milforum.net? Så slipper man hele problemstillingen.

                                                  Kommentér

                                                  • Sofakriger
                                                    OR-7 Stabssersjant


                                                    Sponsor
                                                    Veteran

                                                    • 2005
                                                    • 24427

                                                    Eller du kan rett og slett logge den inn på /forum...
                                                    "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                                    Kommentér

                                                    • Signaløren

                                                      Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                                                      Eller du kan rett og slett logge den inn på /forum...
                                                      Vet ikke helt hva du prøver å si her, men jeg har selvfølgelig logget inn på fortsettelsen /forum på begge linkene.
                                                      Tok bare med hovedlinken for å vise at forumet faktisk redirekter til www. selv om en logger inn på ren milforum.net. Dette er en admin-feil i oppsettet av phpBB.

                                                      Kommentér

                                                      • Gehenna
                                                        HV-sersjant
                                                        Veteran

                                                        • 2005
                                                        • 17488

                                                        Opplevde nå ved endring av signatur å se mailadressa som "gehenna" som da måtte endres.

                                                        Endra den, og trykka lagre - i Firefox. Så detter sidelastinga ned, og jeg trykker to ganger på "Prøv igjen".

                                                        Deretter kommer en eller annen brødmelding om at aktiviseringskode er sendt mailen, noe den ikke var - kun melding om at jeg var reaktivert lå der og venta.

                                                        -Sitter og er passe paranoid, syns å ha hørt om disse programma som legger seg inn på pc'n og stjæler alt av påloggingsinfo og personlige detaljer de kommer over...

                                                        -Og nei, jeg har ikke vært på broderns internet, nei.
                                                        Shaking the ground with the force of a thousand guns

                                                        Kommentér

                                                        • Guest's Avatar

                                                          Innloggingen på forum går stort sett greit, men har problemer med PM.
                                                          Opplever at PM-er blir liggende timevis i utboksen før de blir sendt og legger seg over i mappen for sendte meldinger. I ett tilfelle har PM blitt liggende i over ett døgn i utboksen. Bruker IE.

                                                          Kommentér

                                                          • Sofakriger
                                                            OR-7 Stabssersjant


                                                            Sponsor
                                                            Veteran

                                                            • 2005
                                                            • 24427

                                                            Opprinnelig skrevet av Mike20
                                                            Innloggingen på forum går stort sett greit, men har problemer med PM.
                                                            Opplever at PM-er blir liggende timevis i utboksen før de blir sendt og legger seg over i mappen for sendte meldinger. I ett tilfelle har PM blitt liggende i over ett døgn i utboksen. Bruker IE.
                                                            PM ligger i utboksen til mottaker åpner den. Da er den sendt.
                                                            "Gjør Ret, Frygt Intet"

                                                            Kommentér

                                                            • Guest's Avatar

                                                              Opprinnelig skrevet av Sofakriger
                                                              PM ligger i utboksen til mottaker åpner den. Da er den sendt.
                                                              Å, er slik det fungerer. Takker så mye for svaret.

                                                              Kommentér

                                                              Googleannonse

                                                              Collapse

                                                              Forumstruktur

                                                              Collapse

                                                              Working...