Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Side 3 av 17 FørsteFørste 1234513 ... SisteSiste
Viser resultatene 81 til 120 av 675

Tråd: Forumforbedringer

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28

RE: Forum forbedringer

Notert - bare hold ut en ukes tid nå så er vi nok nær en revitalisering av hele pakka...

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28

RE: RE: Forum forbedringer

quote:

Originally posted by: king

"Har du server problemer? For meg skjer iallefall alt veldig langsomt, og i ca 2/3 av tilfellene får jeg en feilmeldig om at jeg må prøve igjen etter 2 minutter "

Opplever nå treg server selv....

Korporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8
    Hva med og lage en FAQ, eller en slags WIKI om dere vil, basert på en blanding av offentlig tilgjengelig information og en del av innleggene her på forumet? Det trengte ikke være mer avansert enn stickies med sammenhengende tekster for hvert tema, eller en mer omfattende egen greie under portalen

Oppgaven med å skrive førsteutkast av tekstene kunne feks fordeles til hvem det måtte være som føler seg kallet. Alt redigeres så av admin/moderator før det publiseres. Skal dette være interesant må det være levende tekster som stadig vekk utvikles og redigeres a la en WIKI. Dette kan også gjøres av hvem det måtte være og/eller av forfatterene. Samtidig må alle forandringer løpende godkjennes av admin/moderator i motsetning til slik det fungerer med en tradisjonel WIKI

Jeg tror en best practise mht til trening og forberedelser og en konsistent fremstilling av forsvarets avdelinger og muligheter kan føre diskusjonen på forumet fremover og syneliggjøre mye av det bra som dukker opp her. Og det kan hindre at de samme greiene gjentas og gjentas til det kjedsommelige og at direkte feil blir vedtatte sannheter

Kanskje kan det være interessant for en del eksterne eller interne eksperter å delta i en slik prosess også, enten med egne tekster eller kun som rådgivere. Hva med friluftsliv skrevet av Lars Monsen? Ekstreme forberedelser av Rune Gjeldnes? Utholdenhetstrening av Ulrik Wisløff? Og div avdelinger om seg selv?
    He who dares not offend cannot be honest
    ~Thomas Paine

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Gode innspill/takker.

Jobber litt med en portal hvor endel av det du etterspør kan bakes inn. Nå er Rune litt opptatt som mange av dere vet, men han er positiv til Forumet og stiller gjerne til Foredrag og annen morro når han har tid.
    admin

Korporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    8
    Det med en wiki var kanskje et dårlig forslag. Nå finnes det en norsk utgave av wikipedia allerede med artikler om norske spesialstyrker og om forsvaret generelt. Kan bare oppfordre alle forumdeltagere med lyst, tid og kunnskaper til å bidra for det som er skrevet sålangt inneholder så mange svakheter og helt soleklare feil at det er helt skremmende
    He who dares not offend cannot be honest
    ~Thomas Paine

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    60
    Hmm...jeg har tydeligvis ikke lenger muligheten til å endre mine egne innlegg etter at jeg har lagt dem inn. Er dette lagt inn bevisst, eller er det jeg som blingser?
    Beidh a lá leo

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Dette er bevisst da mange ser seg lei på at folk sletter innleggene sine med erstatning "...". Det man sier får man stå for og får håpe det gjør at enkelte brukere tenker litt igjennom hva de sier før de sier det. Admin og MOD har selvsagt rettigheter til sletting.
    admin

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2004
    Pondusfaktor
    8
    Muligheten for å editere innlegg hadde vært fint. Jeg er for tenk-trykk-tal, men av og til utaler man seg kanskje litt kjapt, eller med en uheldig formulering, selv om man har tenkt gjennom stoffet. Da kan det være fint å kunne editere litt. En annen ting er at man kanskje finner ut noe tilleggsinfo om ett gitt emne, da er det også fint å bare kunne hive det inn i samme post, gjerne med en liten beskjed om hva som er editert inn, istedet for å måtte begynne å forklare at "dette er ett tillegg til posten som er 23 poster ovenfor denne" o.l.

Har desverre sett forum hvor folk har byttet ut alle innleggene sine med [...], så en viss poste-kultur må vel opprettholdes dersom "edit" skal være allemannseie. Hva med å innføre litt pes for folk som sletter innlegga sine? Er ikke mange ukene med offentlig pisking av folk som trengs, før de fleste har skjønt tegninga.

C

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Takk for innspill. Er helt enig med deg. Edit funksjonen er særdeles kjekk sak å ha på et forum som dette. Spesielt også som du sier når man vil legge inn tilleggsinformasjon. Men siden vi gang på gang ser brukere som i ettertid sletter ufordelaktige utsagn og vrir på det de først hadde skrevet, blir det ikke noen endring med det første. Vi kjenner alle så altfor godt "---" i endel innlegg hvor poenget med hele tråden og diskusjonen blir borte.

Ønsker at de som driter seg ut med useriøse innlegg skal stå for det de hiver ut. Å slette er for enkelt. La det de sier stå til spott og spe. Heller det en gjentatte overtramp som senere blir slettet/editert.

Rene skrivefeil e.l. kan buthros-buthros-admin og mods ta - bare send en mail så løser det seg. Men som du selv sier - tenk-trykk-tal gjelder.
    admin

Menig
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    0
    Åh fan da må man jo virkelig tenke seg om før man skriver/svarer på noe;-)
    Ehh hvordan var det: Tal, trykk og så tenk??
    :-)

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    He he du får prøve deg frem. Jeg retter ikke....
    admin

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Det ser ut til å være 50 innlegg pr. side under hvert tema, hadde det vært stemning for å justere antallet noe ned? Jeg føler at jeg blar i en evighet for å komme til det siste innlegget når det kommer som nr. 48 på en side.

Hva med avatarer forøvrig?

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Den er lett å justere ned...
    admin

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Hva med å åpne for at man kan redigere innlegget sitt i en gitt periode etter at man postet det? Type 15 min eller noe i den dur slik at man kan få rette opp i skrivefeil man ikke oppdaget første gang man leste over.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Så den funksjonen på forrige forum-løsning. Skal ni-titte igjen på settings men fant ikke noe ved tredje øyekast...
    admin

Korporal
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Sitat Opprinnelig skrevet av admin
    Så den funksjonen på forrige forum-løsning. Skal ni-titte igjen på settings men fant ikke noe ved tredje øyekast...
    Når du sier det så tror jeg ikke phpbb har en slik funksjon, jeg har såvidt vært borti administrasjon av programvaren og jeg har heller ikke lagt merke til denne egenskapen. Vbullentin har det dog, men en konvertering til dette blir kanskje litt overkill bare for å få denne egenskapen...

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    60
    DOBBELTPOSTER

Ser at dette er et problem her nå. Skyldes såvidt jeg kan se at et eller annet på forumet går treigt, slik at man ikke alltid blir frakta fra "skrive innlegg" til selve tråden etter å ha trykket OK. Derfor trykker man flere ganger, og forumet legger inn ett innlegg for hvert trykk.

Husk at systemet vil i 99,9% av tilfellene legge inn innlegget når du trykker på "OK". Dersom du har trykket OK uten at noe "skjer", IKKE trykk en gang til, åpne heller tråden i et annet vindu og sjekk om innlegget ditt er lagt inn. I så å si ALLE tilfeller blir innlegget lagt inn ved første trykk, og flere trykk vil føre til flere innlegg.
    Beidh a lá leo

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Slitsomt problem. Forsøker flytte Forumet over på ny server om ikke så altfor lenge for å oppnå raskere responstid. Dette med dobbeltposter er svært irriterende.
    admin

Visekorporal
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7
    Har plutselig begynt å få email for hvert eneste svar på emnet... Fikk 18 emails om svar på 4-5 emner uten at jeg hadde vært innom emnene i det hele tatt..

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Sitat Opprinnelig skrevet av Jerv
    Har plutselig begynt å få email for hvert eneste svar på emnet... Fikk 18 emails om svar på 4-5 emner uten at jeg hadde vært innom emnene i det hele tatt..
    å dæven.

Banned
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    Slitsomt problem. Forsøker flytte Forumet over på ny server om ikke så altfor lenge for å oppnå raskere responstid. Dette med dobbeltposter er svært irriterende.
    God morgen Admin,viker som det fungerer mye bedre nå.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Håper det - satser på å få gjort noe før nyttår med situasjonen.
    admin

Visekorporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2005
    Pondusfaktor
    7
    Har funnet et lite problem: Når eg bruker en annen data der det brukes mozilla firefox må eg skrive inn nick og passord to ganger , og når eg har kommet meg inn på siden er ikke de uleste trådene merket. Er det noen innstillinger eg ikke har fått med meg??
    9-8, 9-8 dette er 9.. Iverksett bmp over!!

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Det er endel brukere med feil e-mail i registreringen sin. Oppfordrer dere til å legge inn e-mail som fungerer.
    admin

Oversersjant
    Ble medlem
    Sep 2005
    Pondusfaktor
    9
    Sitat Opprinnelig skrevet av Martin
    Har funnet et lite problem: Når eg bruker en annen data der det brukes mozilla firefox må eg skrive inn nick og passord to ganger , og når eg har kommet meg inn på siden er ikke de uleste trådene merket. Er det noen innstillinger eg ikke har fått med meg??
    Vet ikke, men bruker firefox, og det fungerer utmerket hos meg, bruker explorer på jobben og merker ingen forsjell på de to når det gjelder forumet.

Bruker også Safari og Camino (2 nettlesere som er laget for mac) av og til, funker like greit der også.
    "saaatan din lille heltjævel, du berga dæ faen mæ den hær gangen å!"

Korporal
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Bruker Firefox jeg også...har det samme problemet...så nå er internet explorer reservert til milforum..

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    får samme problem med firefox, men har du mulighet til å bruke automatisk innlogging fungerer det utmerket...
    Mun galgga cissa du ahccis nastigaphir!

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    La til siste ti innlegg på Forsiden/bunn. Kom med innspill om dette har noe for seg.
    admin

Guest
    Eneste jeg kan plukke paa er grafikken som fortsatt er standard-oppsett. Jeg synes forumet kunne trengt en overhaling, grafisk sett, som kunne matchet den nye gule logoen.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Takk for innspill. Vet det er påske men et gult forum føler jeg sitter langt inne ;)... Men enig at det kunne vært greit med et lite løft. Problemet er kunnskap til få det til. Penger finnes ikke til den slags løft.
    admin

Guest
    Takk for innspill. Vet det er påske men et gult forum føler jeg sitter langt inne ;)... Men enig at det kunne vært greit med et lite løft. Problemet er kunnskap til få det til. Penger finnes ikke til den slags løft.
    Dette er en smal sak. Handler bare om å laste ned royalty-free themes fra en eller annen side og knuse på.

http://www.google.com/search?q=phpbb+fo ... S:official

Stabssersjant
    Ble medlem
    Mar 2005
    Pondusfaktor
    18
    Kall meg en konservativ f...men fokus må være på lesevennlighet og funksjon fremfor kulhetsfaktoren. Litt traust og seriøst gjør ingenting !
    Keep it like it is.
    "Gjør Ret, Frygt Intet"

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Har aldri tatt av når det gjelder fancy løsninger. Fokus på innhold har stått sentralt hele tiden. Derfor får dere ikke avtars (små bilder i profilene), benytte smilies og ei heller forskjellige farger. Mye sier meg at fargevalget på Forumet ikke kommer til å endre seg mye...

Hva syntes dere om de ti siste trådene-boksen på forsiden av Forumet / nederst?
    admin

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    ... og der fikk vi oppdatert klokken også gitt...
    admin

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28

La inn Google-søkemotor under logo på Forumet. Bruk den når dere gjør søk, så kan dere se på det som aktiv donasjon til Milforum!
    admin

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9
    Melding motatt og forstått!
    Hoit!
    84mm
    What happens in the garage, stays in the garage

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2004
    Pondusfaktor
    7
    Roger that chief!
    Fysisk makt er siste utvei, men misbrukes av utålmodige sjeler før grensen nås?

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Uæææh! får klaus av disse margene!

Hvor har du forresten fått så store sponsorer fra, admin? Fancy!

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    7
    Åja, ser det står test...

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    28
    Driver litt testing nå. Reklame er via Tradedoubler. Gjør div testing av marger, plassering av banner/google box etc etc.
    admin

Side 3 av 17 FørsteFørste 1234513 ... SisteSiste
Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine
  •