Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultatene 1 til 40 av 55
    Menig
    Ble medlem
    Jul 2004
    Pondusfaktor
    0

Opprop FJ opptak 2005

Dette er en tråd der de som skal inn til Fallskjermjeger opptak 2005 kan treffe hverandre. Det er en stund til enda, men tiden kan gå svært fort og det er viktig å forberede seg skikkelig i god tid. Skriv alder og bosted slik at vi kan få kartlagt alle. På den måten blir det svært enkelt for dere å finne likesinnede i deres område. Treningspartnere er undervurdert!

Gi gass og lykke til :-)

2. Peshmerganor - Min kamp mot Kalifatet.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    24

RE: Opprop FJ opptak 2005

Antar dere som skriver dere opp her stiller på ulike fellesturer hvis mulig...

Ledende menig
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    7

18 år, Alta. Blir nok ikke mange fellesturene på meg... :>

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

20/Rogaland. Går alt etter planen, blir det fallskjermjegern neste sommer!

Menig
    Ble medlem
    Jul 2004
    Pondusfaktor
    0

RE: RE: Opprop FJ opptak 2005

quote:
    Originally posted by: Denieru

"18 år, Alta. Blir nok ikke mange fellesturene på meg... :>"

Kansje, men du har antakeligvis vert ute en vinternatt før :-)

Ledende menig
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    7

Joda, men det blir nok noen helger alene på vinterfjellet :) Har meldt meg inn i HVU, for å lære meg skyting, rappellering, navigasjon, samband ++.

Menig
    Ble medlem
    Jul 2004
    Pondusfaktor
    0

Det hørres bra ut. All millitær bakgrunn er til stor hjelp, få deg noen gode felt døgn også

Visekorporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7

Heisann!

Ja, dere som skal på FJ opptak til neste år er vel klar til trening om ikke begynnt!?! Bare å stå på og forberede seg. All trening er god trening, men variert trening er nok et must!

Ledende menig
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    7

Kjører en blanding av treningsprogrammet som er på MJ sine sider og det som er på spesialjeger-sidene på mil.no. Begynte å trene litt før sommerferien. Vet at det handler mer om psyken enn om fysikken (selv om man bør klare minstekravene ganske greit), så jeg har begynt å psyke meg opp i tillegg til å trene fysisk.

Jeg psyker meg selv opp ved å slå vekk tanker som: "Jeg klarer vel aldri å springe i skauen i flere uker i strekk." I tillegg forbereder jeg meg ved å lese så mye jeg kan om hva jeg går til.

Rekrutt
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    0

Skogen blir gøy etterhvert, bare litt tungt i begynnelsen. Oppfordrer alle til å søke fj opptaket til nesteår. Alt handler om psyken. Ikke la ting som "lite søvn, mye kjeft, mye straff (push-ups) som ofte blir gitt i straff under rekruttukene". Og slikt påvirker dere. psyken, psyken & atter psyken!

Men husk. Jo bedre fysikk, jo bedre psyke. (som oftest).

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    24

RE: RE: Opprop FJ opptak 2005

quote:

Originally posted by: Damien

"få deg noen gode felt døgn også"

Svært godt poeng og noe dere virkelig bør prioritere - sommer som vinter. Om noen mangler tur-kamerater er det bare å sjekke med meg eller legge ut tråd på forumet - er alltids folk som er klar for tur. Verdifull erfaring.

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    7

Hei alle sammen! Har endelig fatt ut fingern og laget meg en bruker her naa....hehe syntes det var paa tide siden jeg henger paa denne siden nesten hver dag :-) sry for litt off topic....18 aar Nesodden/Oslo her....Skal nok ordne seg med fellesturer ja....

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    7

...
    Chuck Norris sleeps with a pillow under his gun!

Rekrutt
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    0

18år, Askim.* Askim ligger i østfold og er vel rimlig langt unna dere andre...

Har en kamerat som også vil søke fallskjermjeger. Tror dere HJK ser det som et problem at to godt bekjente søker samtidig?

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    7

Hmmm.....nei det er jeg faktisk ikke sikker paa....men tviler egentlig pa at det skal vere no problem, tror jeg da. Tror nok ikke du er den eneste som har det...for a si det sann

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    24

Mange som har funnet seg fast treningsmakker nå slik at dere har ca 1 år på å forberede dere? Status?

Ledende menig
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    7

Har nok bare meg selv dessverre, alle jeg kjenner blir umotivert av at det er så få som kommer seg inn. :/ Må nok ta noen aleneturer på vinterfjellet, i tillegg til at jeg skal på øvelser med HV-U. Har blitt satt litt tilbake angående fysisk trening pga at jeg har vært opptatt med jobb og skole om hverandre, og så har jeg fått en belastningsskade i det ene kneet(har ikke fått fiksa det ennå, men nevner neppe noe på sesjonen om 5-6 uker, er forøvrig bare irriterende). Skal ta igjen det tapte fra og med neste uke, da har jeg endelig tid.

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    24

Ikke gi opp makkersøk. Legg ut "annonse" på denne eller ny tråd. Flere som har fått "match" med godt resultat. Dumt å slite seg igjennom dette alene. Skal forsøke få til litt turer utover vinteren (sommer/høst vanskelig å få til ref ferie).

Andre som har fått seg treningsmakker og som trener jevnt med såvel svømming, turer, jogging, helsestudio etc etc? Trenger jo ikke trene mot samme tjeneste - robust helse er et must i alle grenene...

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    7

Nopp har ingen treningspartner nei...Bor pa nesodden jeg. Men jeg har ikke no i mot a trene alene, hadde en annen kamerat som skulle egentlig prove a komme inn sammen med meg. Men han bare ga opp, og jeg matte vente pa han hele tiden under trening...Sa har blitt litt vant til a trene alene...

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    7

Men prove a bli med pa fellesturer kan jeg nok godt tenke meg...:-)

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    0

Søker fj til sommeren ja. Rogaland

Bor på ein øy hvor det er mye skog og fjell som er fint å trene på litt av hvert, det er vel utmerket med tanke fj opptak?

Ledende menig
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    7

Har kanskje ordnet meg treningspartner frem til februar. Har en kompis som også vil prøve seg på fallskjermjeger, men han skal ikke inn før i 2006 på grunn av at han skal til Argentina et år...

Administrator
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    24

For dere gutta er fellesturen til Rena MIDT i blinken med tanke på opptak og planlegging av hvordan dere skal komme inn. Svær relevant - har dere meldt dere på med eventuell makker?

Ledende menig
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    7

Den fellesturen er nok lite aktuell for meg.

Var på sesjon i går. Fikk karakter 9 på absolutt alle testene, så nå skal jeg bare skynde meg å sende inn søknaden (må man ikke gjøre det selv?). Er 3 andre jeg vet om nå som skal søke FJ fra Alta, 1 skal inn i 2005(+meg) og 2 skal inn i 2006.

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    0

hva tid går søknadsfristen for fj 2005 ut?

Visekorporal
    Ble medlem
    Dec 2004
    Pondusfaktor
    7

Ser det er noen som er over 18 som sier de skal søke på fallskjermjeger i 2005. Er dere da befaler, eller har dere utsatt førstegangstjenesten?

Jeg har lest at det er kun førstegangstjenere og befaler som kan søke inn som fallskjermjegere?

Rekrutt
    Ble medlem
    Jan 2005
    Pondusfaktor
    0

19 år, Mo i Rana her..

Har skrevet søknaden og har den liggende klar..

Får se om jeg tør å sende*den da.. :)

*er i rimelig ok form, og har begynnt å forberede meg ekstra, fram til et eventuelt opptak.. har vurdert mye frem og tilbake om jeg skulle søke Fallskjermjeger eller befalskole..

tror jeg leverer en søknad til begge, og tar det derfra..

*

-- Edited by KnockOut at 14:19, 2005-01-12

Ledende menig
    Ble medlem
    Feb 2005
    Pondusfaktor
    7

Fallskjermjegeropptaket 2005 starter med rekruttskole 25.juli, søknadsfristen er
    2. mai.

å skaffe seg en treningskamerat som også skal inn på fj-kurs tviler jeg sterkt på at hjk ser på som negativt og jeg skal love deg at det er kjekt. på en annen side så tror jeg også at en vil skaffe seg venner der raskere enn noensinne tidligere i livet, på grunn av alt man skal gjennomgå i felleskap, at man er "konstant" sammen og at det er så mange likesinnede og motiverte rundt deg.

jeg er uansett 21 år og bor sentralt i oslo, som planlegger fallskjermjeger 2005/2006.

jeg har kanskje de lateste fyllesvina av noen venner, så treningspartnere er dyp savnet! :oD

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2004
    Pondusfaktor
    7

jaja....ikke sa alt for lenge igjen gutta :) non som har sendt soknaden enda?

sender i morra :D

Rekrutt
    Ble medlem
    Jan 2005
    Pondusfaktor
    0
    Fikk en telefon her om dagen.. får komme til opptak... status på andre her?

dette blir morro folkens... :D

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jul 2004
    Pondusfaktor
    7
    Hvordan ligger dere an nå da, litt over 2 uker før?
    We sleep soundly in our beds at night because rough men stand ready to do violence on our behalf

Ledende menig
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    7
    Jeg er dessverre ikke særlig optimistisk. Skal jo selvfølgelig gjøre alt jeg kan, men den betennelsen jeg fikk i fjor høst forsvant så alt for sent. Regner med at jeg kommer meg igjennom grovuttak og rekruttskolen (den skal visst også være ganske tøff), men selve opptaket tror jeg blir for mye. Vanskelig å vite noe før man kommer dit. Har en klassekamerat som også har søkt FJ, håper det kanskje blir den motivasjonen som får meg igjennom, men det tviler jeg på.

En ting er ihvertfall sikkert, hvis jeg ryker ut pga fysikken, dvs at jeg faller og ikke kommer meg opp igjen, så ser dere meg enten på spesialjeger- eller på marinejegeropptak neste år.

Edit: Har nå i tillegg fått en rar muskelsmerte i høyre leggmuskel. Kan hende det kommer seg før den 25., hvis ikke sliter jeg enda mer enn jeg allerede gjør.

Menig
    Ble medlem
    May 2005
    Pondusfaktor
    0

tog

bare lurer på om det er noen som skal ta toget fra oslo s opp til rena på lørdag??og hvis, så når tar dere toget??
    3 dager igjen nå...
    Beidh a lá leo

Ledende menig
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    7
    Blir nok å ta toget ja. Jeg og kompisen min tar flyet herfra klokka 14:45, skal visst ta 2 timer til Gardermoen, men regner med forsinkelser. Etter det er det vel 20 min med flytog til Oslo S (har ikke vært sørpå siden jeg var 10 år så kjenner ikke til områder og slikt), usikkert når jeg kommer til å være der siden jeg ikke aner hvor ofte det går flytog.

For øvrig så er nok opptaket over for meg før det har begynt. Har fått en skade i leggen som jeg ikke tør å stå i mot, hatt den i 2 uker nå og ser ikke ut til at den skal forsvinne med det første (har ikke trent noe særlig disse 2 ukene). Skal spørre folkene der om det er mulighet til å få tjenestegjøre i HJK-staben siden jeg neppe klarer opptaket.

Ledende menig
    Ble medlem
    Apr 2005
    Pondusfaktor
    7
    Toget fra OsloS går rett forbi Gardermoen på vei til Hamar, hvor man bytter tog, og så rett til Rena. Så du slipper å ta tog inn til Oslo først.

Lykke til hele gjengen forresten. Uansett om man kommer inn eller ryker ut så er det et minne for livet:)

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    0
    tar toget 13:37 i morgen fra oslo s til rena. noen andre som tar dette toget?

Korporal
    Ble medlem
    May 2004
    Pondusfaktor
    7
    Kjenner til noen av gutta som skal drive rekruttskolen til HJK. Gled dere, sier jeg bare. Bedre karer for jobben finnes ei i Norge. Som seg hør og bør... og tradisjonen tro
    He who dares not offend cannot be honest
    ~Thomas Paine

Menig
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    0
    kristian100: Snakkes på toget da! Kommer med fly fra Stavanger så se etter meg og kameraten min som også skal til opptak hvis du vil ha selskap på togreisen!
    Ørjan

Ledende menig
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    0
    tar det forbanna natttoget fra stavanger i dag, glømte å bestille flybilett i tide. Så det blir et par timer i oslo i morgen. Andre som skal ta natttoget fra stavanger?

Ledende menig
    Ble medlem
    Aug 2004
    Pondusfaktor
    7
    Blir sikkert noen timer venting for meg. Mora mi sjekka ut dette med togene (ingen kommentar :p) og mente at toget jeg skal ta går fra Gardermoen i 19-tida, så da blir det noen timer venting for meg på Gardermoen siden jeg kommer dit ca 16:45.

Se etter to stk på rundt 1.75m, han ene har svart hår og har begynt å få måne, jeg har ganske langt mørkblondt hår (tenk MacGyver med litt kortere i nakken og mye lengre i panna).

Tilpasset MILFORUM søk

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter