Viser resultatene 1 til 6 av 6
    Rekrutt
    Ble medlem
    Dec 2017
    Pondusfaktor
    0

Slippe førstegangstjeneste (Var: Trenger hjelp!!)

Hei! Jeg er snart ferdig med min bachelor, og fikk førstegangstjenesten min utsatt da jeg begynte på studiet. Nå til sommeren da jeg er ferdig, er ekstremt viktig for meg å få arbeidserfaringen jeg trenger med engang i yrket som jeg skal jobbe i. Jeg har også mistet interessen for å delta i militæret, selv om jeg allerede har kommet inn til sjøforsvaret. Derfor lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre for å slippe å dra inn? Jeg har egentlig ingen interesse for å dra inn i det hele tatt lengre, og ser at jeg slipper. Jeg har vært plaget med mage og rygg lenge, men har ingen dokumentasjon på dette, kun vært testet for krohns, som har kommet tilbake negativt.

Forslag?

Takk for svar!

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    14

Sv: Trenger hjelp!!

På generelt grunnlag pleier nå folk her å spørre om det motsatte, men når det er sagt, har du sjekket om du kan få arbeidserfaringen du etterspør gjennom forsvaret?
    He is happy, whose circumstances suit his temper; but he is more excellent, who can suit his temper to any circumstances.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2004
    Pondusfaktor
    9

Sv: Trenger hjelp!!

What happens in the garage, stays in the garage

Moderator
    Ble medlem
    Nov 2008
    Pondusfaktor
    22

Slippe førstegangstjeneste (Var: Trenger hjelp!!)

La inn en mer beskrivende tittel på tråden.

Mod

Sent from my iPhone using Tapatalk
    TTTF - Trykk, Tal, Tenk, F***!

Sersjant
    Ble medlem
    Aug 2014
    Pondusfaktor
    6

Sv: Slippe førstegangstjeneste (Var: Trenger hjelp!!)

Tidligere så hadde en slik begrunnelse (behov for arbeidserfaring etter først å ha fått utsettelse for å fullføre utdanning) med stor sikkerhet ha blitt avvist som grunnlag for (ytterligere) utsettelse - og fritak var det ganske enkelt ikke anledning til å søke om på et slikt grunnlag. Imidlertid vet jeg ikke hvordan dette håndteres i dag.
    Uansett så oppnår du helt sikkert ingen ting uten å fremme en søknad, og dokumentere grunnlaget for denne så godt som mulig.

Dersom du har helseproblemer som Forsvaret ikke er kjent med fra tidligere så må du sende inn legeattester. Om du ikke kan fremskaffe dette i tide (eller ikke får svar før fremmøte) så må du møte, og ta opp saken under innrykket (det vil være leger og saksbehandlere tilstede).

Sersjant
    Ble medlem
    Aug 2014
    Pondusfaktor
    6

Sv: Slippe førstegangstjeneste (Var: Trenger hjelp!!)

Sitat Opprinnelig skrevet av Niko Vis post
    Tidligere så hadde en slik begrunnelse (behov for arbeidserfaring etter først å ha fått utsettelse for å fullføre utdanning) med stor sikkerhet ha blitt avvist som grunnlag for (ytterligere) utsettelse - og fritak var det ganske enkelt ikke anledning til å søke om på et slikt grunnlag. Imidlertid vet jeg ikke hvordan dette håndteres i dag.
    Uansett så oppnår du helt sikkert ingen ting uten å fremme en søknad, og dokumentere grunnlaget for denne så godt som mulig.

Dersom du har helseproblemer som Forsvaret ikke er kjent med fra tidligere så må du sende inn legeattester. Om du ikke kan fremskaffe dette i tide (eller ikke får svar før fremmøte) så må du møte, og ta opp saken under innrykket (det vil være leger og saksbehandlere tilstede).
    Ovenstående innlegg var plagsomt saklig å skrive - faktum er at jeg har absolutt null sympati for din "sak", slik den er beskrevet (av deg).

Nye opplysninger kan selvfølgelig endre synspunkter på saken, inkludert mitt - det har hendt mange ganger.

En erfaring fra mange års behandling av søknader om utsettelse/fritak er at mange "prøver seg" med mindre vektige begrunnelser først, i håp om ikke å måtte "blottlegge" seg (eller andre) for mye. Først når dette søknadsgrunnlaget er endelig avvist så dukker den egentlige grunnen for søknaden opp, ofte under innrykket til tjeneste.

Tilpasset MILFORUM søk

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter