Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Liker Liker:  0
Viser resultatene 1 til 5 av 5

Trd: Fikk ikke medhold p klage om sesjon del 1/2, hva n?

Menig
    Ble medlem
    Aug 2017
    Pondusfaktor
    0

Fikk ikke medhold p klage om sesjon del 1/2, hva n?

En gang i 2013 svarte jeg p sesjon del 1, som ikke frte til innkallelse til sesjon del 2 (noe som passet meg ganske fint). I etterkant av 2 r med studier, har jeg hatt veldig lyst p tjenestegjre i forsvaret. Kort fortalt, s endte jeg opp med klage p resultatet av sesjon del 1 for litt siden. Svaret jeg fikk var p 3 sider, og 2 av de var svarene mine fra sesjon del 1. Som nevnt i tittelen, ble dette et avslag, og begrunnelsen som ble gitt var "en helhetsvurdering av dine muligheter til kunne gjennomfre militrtjeneste, sammenlignet med de vrige som har gjennomfrt sesjon del 1. Det var summen av svarene dine som gjorde at du ikke kom videre til sesjon del 2." S snakkes det om at det er stor konkurranse om plassene (bde til sesjon del 2 og fgtj), og at jeg ikke kan svare p sesjon del 1 flere ganger, noe jeg for s vidt var klar over.

Det avsluttes med at kort avsnitt om at resultatet ikke kan pklages, jf. vernepliktsloven paragraf 47a. Jeg tenkte uansett klage p nytt (det vil si at jeg ber om bli vurdert enda en gang), fordi dette er noe jeg virkelig har lyst p gjre etter mye tenking. Ville det kanskje vrt en god ide g igjennom svarene mine fra del 1, og "rette" opp i alt som har forandret seg siden da? Eller er lpet faktisk kjrt, med tanke p at de spesifikt nevner at jeg egentlig ikke har rett p klage?

Setter stor pris p all hjelp, takk p forhnd.

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militrt Utstyr - Friluftsliv

Rekrutt
    Ble medlem
    Jun 2013
    Pondusfaktor
    0

Sv: Fikk ikke medhold på klage om sesjon del 1/2, hva nå?

Da lurer jeg veldig på hva du svarte, det skal ikke mye til for å komme gjennom S1. Vet samtidig at de legger vekt på utdanningen du har valgt på VGS, mulig en faktor, men det vet du best.

Send likevel et motivasjonsbrev til VPV. Mottar du enda et nei og fortsatt vil, finnes det alternative lange løsninger for å komme inn.

Menig
    Ble medlem
    Aug 2017
    Pondusfaktor
    0

Sv: Fikk ikke medhold p klage om sesjon del 1/2, hva n?

Jau, var liksom det. Det jeg hadde svart p S1 som telte negativt var vell det at jeg nevnte at jeg ikke trente mer enn en gang i uka, at jeg sjeldent sto p ski og at jeg ikke var motivert for tjeneste. I motivasjonsbrevet jeg sendte var dette ting jeg tok opp ("jeg trener masse, er meget motivert for tjeneste bla bla"). Resten av svarene var snn noenlunde ok (jeg mente jeg var i gjennomsnittlig form, normal vekt/hyde, ingen sykdommer osv). Jeg gikk realfag hvis det skulle ha noe si.

Da sender jeg inn enda et brev.

Korporal
    Ble medlem
    Jun 2012
    Pondusfaktor
    5

Brodern min var litt i samme situasjon. Han nsket utsette sesjon og frstegangstjeneste til han hatte tatt svennebrevet og pbygg, og nr han frst var ferdig og ringte inn svarte FPVS at dr ikke var interessert i han fordi de vasset i ungdommer fra yngre rskull enn han. Han gav seg ikke og sendte med jevne mellomrom mail og ringte inn, til slutt gikk dem vel lei og sa han kunne f komme p sesjon del 2. N er han inne og stortrives. Mitt tips er ringe og forklare din situasjon og at du n er motivert for tjeneste. Ikke skjnner jeg hvorfor de skal vre s vanskelige p kalle inn folk som har litt mer i huet enn russesanger.
    Ubique quo fas et gloria ducunt

Visekorporal
    Ble medlem
    Jul 2016
    Pondusfaktor
    2

Tidene har forandret seg gitt.

Trdinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne trden n (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende trder

1. Godkjennt gjennom klage?
    By Busken in forum Tips fr opptak
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 02-06-11, 19:38
  2. Klage p helseprofil for komme inn til FOS
    By sebjen in forum Rekruttering og Opptak til tjeneste i Forsvaret
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 30-05-11, 21:30
  3. Fikk karakter 4 p kunskapstest p sesjon. hva n?
    By power in forum Mannskapsmessa
    Svar: 22
    Nyeste innlegg: 22-02-11, 22:44
  4. Mulig tjenestegjre nr ikke videre til sesjon del 2?
    By andersha in forum Tips fr opptak
    Svar: 4
    Nyeste innlegg: 12-12-10, 00:49
  5. Klage p tjenestebeviset
    By Tordenskjold in forum Generelle diskusjoner om avdelinger
    Svar: 10
    Nyeste innlegg: 18-09-07, 18:53

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere innleggene dine