Foto:Forsvaret

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk
Viser resultatene 1 til 36 av 36

Tråd: Ny bærbar PC

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    92

Ny bærbar PC

Da har tiden kommet for å bytte PC, og jeg lurer på om milforums lesere kan komme med noen kvalifiserte anbefalinger?

Første spørsmål er hvor man bør bestille. Jeg har brukt Komplett før, og har for så vidt gode erfaringer, men kanskje det har kommet til andre som er bedre?

Så gjelder det hvilke merker som er robuste og gode. Jeg har fått anbefalt Dell og Asus, men det er sikkert flere.

Spesifikk type - og da er mitt brukstilfelle som følger:
    - Surfing, skriving på milforum (surprise!)
    - Word, enkel dokumentbehandling
    - Bildelagring og enkel billedredigering
    - Spill, stort sett type HoI4 og Civ6, men kan ikke helt se bort fra noe FPS
    - 75% av tiden vil jeg bruke denne på hjemmekontoret mitt, og tenker da å kjøpe inn en USB-basert docking til eksternt tastatur og skjerm
    - Resten av tiden på hytta og andre steder. Trenger da en stor og god skjerm og et behagelig tastatur på selve laptopen
    - Vekt er ikke noe viktig kriterium, planlegger ikke å bære så mye i tungt terreng
    - Støy er derimot kjempeviktig (min nåværende stasjonære høres ut som et helikopter som er i ferd med å ta av så snart den blir belastet litt, og det er ikke bra for husfreden)
    - Pris er jeg usikker på; skjønner at jeg må over 10k, men vil helst ikke over 20

Vil dual boot Mac være helt far out? Og hva med noe Surface? Bare lurer.

Til slutt - fallgruver, eller ting å se spesielt etter?
    USB 3.1 er allerede på lista, samme med SSD på minst 256 GB, muligens kombinert med større HD (men jeg har også en ekstern, så det er ikke et must).

Tips mottas med takk, også når det gjelder dockingstasjon!
    Those who beat their swords into plowshares will plow for those who don't.

2. Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    38

Sv: Ny bærbar PC

Multicom.no @Rittmester, banna bein!

Får ikke råere spillmaskiner - som naturligvis takler alt "under" dette også. Enten du vil ha en "bærbar stasjonær" laptop på 7kg, eller en mindre og mer nett sak; Dem har noe for enhver lommebok, fra godt under 10.000-lappen til rundt 50.000kr for det råeste med dobbelt skjermkort i SLI, 64GB RAM, 1TB SSD disk, 17.3" 4K UHD skjerm og "alt annet" inni.

Min Multicom konket nå etter seks år med lang og tro tjeneste, med hardt bruk. Ble ikke sur en gang - den greia gjorde jobben sin fram til det siste, og det var bare nå det siste året jeg begynte å merke at hardwaren begynte å bli for dårlig for det siste nye innenfor spill.

Blir ny Multicom nå når jeg skal ha ny maskin ja...
    Elite Som En Trensoldat

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    38

Forøvrig, en sak jeg mener er superviktig med laptop, er hvor enkel den er å åpne opp selv for å kunne rengjøre og fjerne støv (rettelse, hybelkaniner). Grunnen til at laptoper etter hvert kan bli så bråkete er fordi dem klogger seg til med støv, og viften kjører seg opp på en kjempehøy RPM for å prøve å kompensere for vanskelige forhold for luftgjennomstrømning (hvis luft ikke vil igjennom og det ikke blir kaldere, prøve å blåse hardere!) - dette er termostatstyrt ja.

Sånne der superstylish-maskiner, slik som Alienware (ELLER MAC!!!) pleier å være så proprietære at man omtrent - bokstavelig talt - må til med hammer og meisel for å få dem opp, av mangel på skruer. Jeg hadde Alienware før min nåværende maskin (som just konket), og aldri igjen; Man betaler sikkert 50% ekstra kun for navnet og kul fasade - maskinvaren er god, men ikke bedre enn hva annet man kan stelle i stand med hyllevare.

Støvtørking og innvendig rens er noe man gjerne må gjøre minst en gang i halvåret, spesielt med mer kraftige laptoper med flere vifter i seg. Ellers står dem bare å går som et helvete, og holder naboen oppe om natten.
    Elite Som En Trensoldat

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    19

Jeg har en sånn Multicom laptop også. Kjøpte den i 2012 og den surrer og går veldig fint fortsatt. Hadde et problem med at strømforsyningen (altså transformatoren) gikk i stykker til jul i 2015, men det er det eneste. Nå har jeg hverken bæreveske eller andre greier for å beskytte den under transport (som har vært ca. 5 dager i uken i 3 år + diverse etter), så den begynner å ta litt fysisk skade på skallet. Min er riktignok litt stor og klumpete, men det gjør meg ikke noe.

Hadde forsåvidt en sånn liten 13" mac på jobben, og jeg har aldri vært borti en tregere datamaskin i hele mitt liv. "Jammen det er jo så bra til Adobe pakke"- NEI. Det er ikke brukbart til Adobe pakken med mindre du har en ny Pro. For tilsvarende pris så får India nok hardware til å sende raketter ut i verdensrommet, og du får deg en PC som kan kjøre absolutt ALT du kaster på den.

Kommer jeg til å kjøpe ny laptop fra Multicom? Trolig.
    - Don't confuse enthusiasm with capability

Oversersjant
    Ble medlem
    Apr 2014
    Pondusfaktor
    22

Du glemte å skrive hvor mye du ønsker å bruke men i og med du vurderer MAC så tenker jeg 10k +

Både Dell og Asus er bra. Vi bruker Dell på jobb og hardwaremessig er det ok (IT kødder det til selvfølgelig)

I forhold til hva du skal se etter

HD: minimum 128GB SSD, helst 256GB SSD
    CPU: minimum i3 men skal du spille og ha pc'n noen år bør du gå etter en i5
    GPU: I og med du spiller bør du ha en diskret GPU. Har siden jeg jobbet i Komplett for ørten år siden alltid foretrukket Nvidia men det får du bare se an.
    Skjerm: Vurder oppløsning vs skjermkvalitet. Foretrekker alltid det siste hvis pc'n skal "jobbes" på. Dell har stort sett bra skjermer.

Liker ikke små laptopper med numpad da keyboardlayouten blir litt rar....
    Artillery is the God of War

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Jan 2012
    Pondusfaktor
    11

Jeg ser en del på laptopper nå selv, men bare aple sine da jeg må bruke deres ios for å laste opp filer til appstore. Det tar ca 1 1/2 år før de neste store grafikk arkitekturene kommer og de forventes å gjøre ganske store fremskritt, men det er framtiden. For meg er tastaturet ganske viktig, det må ha keypad så for meg er det pri 1. Godskjerm pri 2. Hovedkort som er bygd for ssd i pci ekxpress slott pri 3 ssd som funker på et slikt hovedkort og et brukbart grafikk kort. Personlig er intel og nvidia å foretrekke. G-sync er ikke å forakte og heller ikke 4k, men det blir for meg bare en drøm.
    Trenger bare litt flaks, så går det godt

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Sep 2009
    Pondusfaktor
    11

Da min forrige laptop sluttet å fungere i mai i fjor vurderte jeg å kjøpe ny.

Jeg har så langt greid meg med nettbrett, den siste delen av spillingen fant jeg ut i julen at jeg savnet muligheten til, dermed kjøpte jeg en PS4.

Det største problemet med nettbrett i stedet for PC er mangelen på et godt fysisk tastatur.
    @MMB er nok inne på noe, det er ihvertfall råd jeg kommer til å følge når jeg kjøper meg ny laptop.

Tidligere PC ble kjøpt i 2011 og varte således i 5 år. Den hadde 17" skjerm og presterte meget bra til det siste.

Skrevet med skrivefeil fra min Sony Xperia Z5
    Your signature cannot be longer than 70 characters long.

Stabssersjant
    Ble medlem
    Jul 2005
    Pondusfaktor
    38

Mac, IMHO glem det. Fullstendig. Man betaler sikkert 50% mer, for langt dårligere hardware enn på en tilsvarende PC til samme pris. Hvis det er MacOS som er grunnen for at man liker Mac, så kan man gjøre det så enkelt som å gjøre et Google søk på "hackintosh", og kjøre seg opp med MacOS på en vanlig PC.

Etter at Mac gikk fra RISC til Intel-basert arkitektur her for en del år siden nå, så er Mac i disse dager intet mer fancy enn PC med et annet operativsystem enn Windows (eventuelt Linux) og et eple på topplokket. Da sitter man bare der og betaler langt, langt mer penger for eksternt design (for innmaten er den samme) enn hva en "tradisjonell" PC ville ha kostet.
    Elite Som En Trensoldat

Rabagast
    Ble medlem
    Aug 2006
    Pondusfaktor
    10

Jeg støtter også Multicom.

Jeg kjøpte min Kunshan i 2012, den har vært brukt med eller mindre hver eneste dag siden da. Den har vært med på farten i både inn- og utland, korte og lange turer. Den kjører fortsatt nye spill på helt kurant grafikk men jeg merker naturligvis at det ikke lengre er nyeste teknologi. Jeg blir å kjøpe Multicom neste gang selv. Jeg har oppdatert RAM og HDD siden den var ny. Jeg merker at batteriet er slitt og kunne trengt et bytte, men ellers går den krute godt ennå. Når det er sagt tror jeg 2017 blir året for en ny.

En annen ting jeg liker med denne er at den er svært enkel å demontere for rens, og Multicom har vært veldig behjelpelig med tips for å få ut de siste delene jeg ikke helt fant løsningen på. Jeg har hatt Asus, Acer, Dell, Lenovo og HP tidligere men ingen kan måle seg med akkurat dette punktet. Det har nok også mye å si for levetiden.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

Når det gjelder batteri ville jeg kanskje ha sett på om det kan tas ut(og da selvfølgelig byttes), siden jeg ikke vet hvor heldig det er at batteriet står konstant til lading(selv om det på enkelte nå er bedre softwarestyring av denne biten IIRC).

Ellers har marinen en tradisjon for å døpe nye flaggskip i champagne. Jeg vil nok ikke anbefale at du gjør det samme med den nye laptopen.
    “while all important enterprises need careful organization, it is the organization that needs organizing, rather than the enterprise.” ― Terry Pratchett, Thief of Time

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    92

Takk for alle tips så langt. Skal se hva jeg finner.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    31

Multicom leverer gode pcer og skreddersydde til de fleste behov.
    Jeg har også hatt gode erfaringer med Zenbook serien til Asus, som både er lette og med lite støy. https://www.dustinhome.no/product/50...ok-pro-ux501vw
    Sist endret av 93A; 24-02-17 kl 11:13

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    92

Oj! Valgets kvaler. Den Zenbook'en du linket til, @93A, så jo forferdelig bra ut, og fikk også prisen for anbefalt produkt blant 15,6-tommere av dinside.no. På den annen side hadde også Multicom noen bra som lignet, f eks Talisa, som også har fått gode anmeldelser: https://www.multicom.no/multicom-tal...0559/p10634117

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    31

Den var også godt utstyrt. Vanskelig valg

Multicom Talisa U953 15.6" Full-HD vs Asus Zenbook Pro UX501VW 15.6"
    Core i7-6500U vs Core i7 -6700HQ
    8 GB av 8GB vs 8 GB av 16GB
    512 m2 SSD + 1TB 5400rpm HDD vs 256 GB m2 SSD
    1920 x 1080 IPS vs 1920 x 1080 IPS
    NVIDIA GeForce GTX 940M vs NVIDIA GeForce GTX 960M
    2.25 kg vs 2.06 kg

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    92

Testen av Asus'en er 9 måneder gammel, og indikerer en pris på 19k. Dagens pris på Dustin er 14k, såvidt jeg kan se samme oppsett.
    Multicom'en ligger på 10,5k, men uten OS. Den har mer diskplass, men på den annen side har jeg jo ekstern nettverksdisk...
    Hmmm.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    31

Når man sjekker opp prosessorene så er 6700 HQ langt kraftigere enn 6500U
    https://www.cpubenchmark.net/cpu.php...HQ+%40+2.60GHz
    https://www.cpubenchmark.net/cpu.php...0U+%40+2.50GHz

Skjermkortene er nok mer like ifølge denne testen
    http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-...s-GeForce-940M

Så da blir det lagringsplass vs ytelse og litt pris.

Du får også zenbooken med UHD skjerm, 512 SSD og 16GB ram her https://www.proshop.no/Baerbar/ASUS-...aign=pricesite
    til 18K.

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    10

HDD/SSD med minimumsspesifikasjoner nevnes. Min anbefaling er å prioritere dette ned dersom du teller på kronene og må velge mellom to alternativer. HDD/SSD og RAM er, nesten uten unntak, det eneste på en laptop som lar seg oppgradere uten bruk av loddejern. Til gjengjeld er det, igjen nesten uten unntak, svært enkelt - som regel snakk om et liten håndfull skruer, samt at du jo må legge inn OS o.l. på nytt selvfølgelig. Og erfaringsmessig tar produsentene seg betydelig bedre betalt for å oppgradere slikt enn det koster å gjøre det selv. Ergo bør CPU, GPU, skjerm osv. ha prioritet.

Dustin ville jeg styrt unna. Har hatt en mindre hyggelig runde med RMA hos som endte hos Forbrukerrådet.
    Ved kølle skal ondt fordrives!

Visekorporal
    Ble medlem
    Jun 2014
    Pondusfaktor
    4

Sitat Opprinnelig skrevet av EivindM Vis post
    Dustin ville jeg styrt unna.
    Har hatt veldig gode erfaringer med Dustin opp gjennom. Komplett derimot er trege med å svare på e-post, og trege med å sende bestilte varer etter min erfaring. Viser vel bare at få selskaper er 100% perfekte.
    Edit: Godt fornøyd med Multicom. Hadde en Multicom laptop hvor grafikkortet streiket etter ett års tid. Etter 9 dager var maskinen operativ igjen, med hakket bedre grafikkort enn opprinnelig, og helt gratis.

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Nov 2010
    Pondusfaktor
    18

På generell basis, og siden ordet budsjett er nevnt:

Det kan jo av og til være en fordel å sjekke priser rundt omkring, samt ikke minst, sjekke forskjell i betalingsløsninger og bonus.

Jeg vet at komplett nå sier at om du bruker kredittkort fra komplettbank får du 2% bonus.

Men på den andre siden, jeg har vært borti butikker som har gitt rabatter, og selv med rabatten ligger du høyere i pris enn hva andre butikker har som utsalgspris.
    “while all important enterprises need careful organization, it is the organization that needs organizing, rather than the enterprise.” ― Terry Pratchett, Thief of Time

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    31

Dustin ville jeg styrt unna. Har hatt en mindre hyggelig runde med RMA hos som endte hos Forbrukerrådet.
    Jeg har heller ikke hatt noen dårlige erfaringer med Dustin. Hadde en RMA på et skjermkort i fjor høst som gikk uten problemer.
    Sist endret av 93A; 24-02-17 kl 18:23 Begrunnelse: skriveleif

Sersjant 1. klasse
    Ble medlem
    Feb 2009
    Pondusfaktor
    19

Det som faktisk er fint med å kjøpe PC uten operativsystem er at du slipper alle disse Acer, Asus, Dell, Levono etc. etc. programmene som følger med som spiser CPU. Det tar hvertfall like lang tid å av-installere all denne møkka som det gjør å installere Windows, hvis det i det hele tatt lar seg gjøre.
    - Don't confuse enthusiasm with capability

Korporal
    Ble medlem
    Aug 2011
    Pondusfaktor
    10

Sitat Opprinnelig skrevet av 93A Vis post
    Jeg har heller ikke hatt noen dårlige erfaringer med Dustin. Hadde en RMA på et skjermkort i fjor høst som gikk uten problemer.
    Innenfor eller utenfor garantitiden? Jeg er nemlig ganske sikker på at grunnen til at de satte seg på bakbeina i mitt tilfelle, er at garantitiden var gått ut, noe som innebar at de - ikke produsent - måtte bære kostnadene. Det var nemlig deres første respons: "Nei, garantitiden er gått ut". Jeg kontret med at det var RMA, ikke garantisak. Da prøvde de å skremme meg med at jeg ville måtte bære utgiftene dersom det viste seg at feilen ikke var dekket av reklamasjonsretten. Etter hvert godtok de å ta i mot varen. Så var det flere måneder preget av trenering, purringer, eposter som ikke ble besvart, avtaler pr. tlf. som ikke ble fulgt opp... De sender meg så varen tilbake uten noen forklaring, hvor det da viser seg at feilen fortsatt var der. Da jeg påpeker dette, så får jeg til svar at jeg ikke kunne klage lenger fordi reklamasjonstiden var gått ut! Det var da saken gikk til Forbrukerrådet.

Ellers har @essal et godt poeng over her. Med "ren" maskin slipper du alt av bloatware, og da å enten måtte leve med og irritere deg over dette, eller å bruke tid på reinnstallering av OS på en splitter ny maskin.
    Ved kølle skal ondt fordrives!

Korporal
    Ble medlem
    Sep 2015
    Pondusfaktor
    5

Dustin er ein bra butikk.

Viktig med ny pc er å kjøpe riktig spec. men mitt siste kjøp vart

Dell pc med fysisk docking som passa i den 6 år gamle dockingen.

8 GB minne, 14,3 skjerm, Intel I5 cpu, 256 GB SSD. type Dell Latitude E5450, kosta 12 høvdinger.

Det er viktig å fjerne alle "søppel" software, når ein mottar pcen, alle merker har dette, spesielt Acer og asus.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    31

Innenfor eller utenfor garantitiden? Jeg er nemlig ganske sikker på at grunnen til at de satte seg på bakbeina i mitt tilfelle, er at garantitiden var gått ut, noe som innebar at de - ikke produsent - måtte bære kostnadene. Det var nemlig deres første respons: "Nei, garantitiden er gått ut". Jeg kontret med at det var RMA, ikke garantisak. Da prøvde de å skremme meg med at jeg ville måtte bære utgiftene dersom det viste seg at feilen ikke var dekket av reklamasjonsretten. Etter hvert godtok de å ta i mot varen. Så var det flere måneder preget av trenering, purringer, eposter som ikke ble besvart, avtaler pr. tlf. som ikke ble fulgt opp... De sender meg så varen tilbake uten noen forklaring, hvor det da viser seg at feilen fortsatt var der. Da jeg påpeker dette, så får jeg til svar at jeg ikke kunne klage lenger fordi reklamasjonstiden var gått ut! Det var da saken gikk til Forbrukerrådet.
    Ikke moro å måtte bruke så mye tid på en sånn sak. For meg så var skjermkortet ca 2 år og viftekontrolleren hadde tatt kvelden på et Radeon R9 290X.

Når det gjelder Asus og Lenovo så selger de faktisk utgaver uten bloatware. Asus sine kalles Pure, Lenovo Signature Edition. Det finnes sikkert andre merker også.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    92

Multicom leverer gode pcer og skreddersydde til de fleste behov.
    Jeg har også hatt gode erfaringer med Zenbook serien til Asus, som både er lette og med lite støy. https://www.dustinhome.no/product/50...ok-pro-ux501vw
    Og vinneren ble... en Asus Zenbook Pro! Den ble ekspedert fra Dustin innen en halvtime etter at jeg hadde bestilt den, og hadde det ikke vært for at dette var fredag ettermiddag ville jeg hatt den dagen etter. Posten har tydeligvis ikke åpent lørdag og søndag, så den kom i dag. Pakket ut og ser helt fin ut (skrives på as we speak, vel... write). Kjøpte også en Targus dockingstasjon, så nå skal vi se om vi får på ekstern skjerm og tastatur.

Takk for alle tips!

Battle Captain
    Ble medlem
    Sep 2006
    Pondusfaktor
    82

Fra jobben har jeg denne: http://www.dell.com/no/p/xps-13-9360...13-9360-laptop

Jeg er svært fornøyd med den (skriver på den nå).
    At sauene vedtar at alle skal leve av gress hjelper dem lite hvis ikke ulvene er enige.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    31

Sitat Opprinnelig skrevet av Rittmester Vis post
    Og vinneren ble... en Asus Zenbook Pro! Den ble ekspedert fra Dustin innen en halvtime etter at jeg hadde bestilt den, og hadde det ikke vært for at dette var fredag ettermiddag ville jeg hatt den dagen etter. Posten har tydeligvis ikke åpent lørdag og søndag, så den kom i dag. Pakket ut og ser helt fin ut (skrives på as we speak, vel... write). Kjøpte også en Targus dockingstasjon, så nå skal vi se om vi får på ekstern skjerm og tastatur.

Takk for alle tips!
    Hvordan yter den ift spillene du skulle spille?
    Svolten og tyst, samband fyst

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    92

Litt tidlig å si. Satte opp dockingen, og prøvde et spill, men det lagget litt, selv om det skal være USB 3.0. Får prøve i morgen hvordan det oppfører seg direkte på jernet. Måtte bruke litt tid på diverse nedlastinger og backup her også.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    31

Tror du at dokkingen er problemet? Ser at asus også selger usb-c dokkingen i samme prisklasse.
    Svolten og tyst, samband fyst

Korporal 1. klasse
    Ble medlem
    Oct 2005
    Pondusfaktor
    11

Panasonic Toughbook noe tess, da ?

http://business.panasonic.no/datalos...onic-toughbook
    Beyond is where I learn

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    92

Tror du at dokkingen er problemet? Ser at asus også selger usb-c dokkingen i samme prisklasse.
    Ja, problemet forsvant uten dokking. Må forske litt på det der.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    31

Etter noen mnd bruk, hva er hovedinntrykket så langt?

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    92

Etter noen mnd bruk, hva er hovedinntrykket så langt?
    Ja, det ble altså en ASUS ZENBOOK Pro UX501VW-FI020T.
    Spek:
    UX501VW-FI020T - 15.6", UHD IPS Matt - Core i7 6700HQ (2,6-3,5GHz) - NV GTX 960M 2G GDDR5 VRAM - 8GB DDR 4(8GB on board) - 256GB SSD - no ODD - 802.11AC Widi - HD - BT4.0 - 3x USB 3.0 - 1x USB3.1 Type C (gen 2) + thunder bolt - 96WHrs, 3S2P, 6-cell Li-ion Polymer Battery Pack - win10 64bit - mørkegrå med spinnehårstrek (LCD-deksel), sølvsandblåsing (topp).

Og så er skjermoppløsningen 3840x2160.

Jeg ga bort den ekstra skjermen jeg hadde, og på grunn av pågående flytting er dockingstasjonen også pakket ned, så jeg har ikke brukt denne som annet enn frittstående. For de fleste praktiske formål fungerer dette greit, da skjermen har OK størrelse til å være bærbar, og tastaturet er bra. Skal jeg klage over noe, er det at den innebygde mousepad'en klikker for høyt, så jeg foretrekker uansett å bruke ekstern mus. Maskinen er rask og skjermen er god.

Det kan også sies at jeg endte opp med å kjøpe denne fra Proshop og ikke Dustin, som angitt tidligere. Det er ikke Dustin sin feil, de leverte raskt og behandlet byttet effektivt, men jeg angret på den modellen jeg kjøpte først, og den jeg ønsket hadde de hos Proshop og ikke Dustin.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    31

Merker du forskjellen på HD og UHD skjermen?

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2006
    Pondusfaktor
    92

Ja, betydelig. Jeg ble ganske skuffet over den første skjermen.

Battle Captain
    Ble medlem
    May 2014
    Pondusfaktor
    31

Å gå opp litt over 1000,- for en mye bedre skjermopplevelse er godt anvendte penger.

Edit:
    Den finnes på tilbud hos Powers nå til11499,- for de som har lyst til å gjøre et godt kjøp.

https://www.power.no/data-og-tilbeho...ptop/p-252287/

Milrab - Milforum - Nettbutikk - Militært Utstyr - Friluftsliv

Tilpasset søk

Trådinformasjon

Users Browsing this Thread

1 stk leser denne tråden nå (0 er registrert og 1 er gjester)

Lignende tråder

1. Batteri til bærbar PC
    By PF in forum Teknisk forum
    Svar: 3
    Nyeste innlegg: 17-03-10, 00:31
  2. S: Ubrukt Soundblaster Audigy 2 ZS PCMCIA lydkort for bærbar
    By MMB in forum Personlig utrustning, utstyr
    Svar: 1
    Nyeste innlegg: 02-03-08, 08:38

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder