Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Motivasjon

Menig
    Ble medlem
    Jul 2014
    Pondusfaktor
    0

Motivasjon

Hei!
    Jeg er en gutt på 21 år som tidligere har jobbet i forsvaret. Jeg gjennomførte min lærlingperiode, og fikk tildelt fagbrevet for 1,5 år siden.

Etter gjennomført fagbrev tok jeg et år for å fullføre resterende fag til å kunne beskikke meg selv med en komplett studiekompetanse. Deretter gikk ferden over til universitet.
    Dessverre, etter et semester har jeg tatt en helomvending, og ønsker meg tilbake til det grønne liv. Jeg har alltid vært i fysisk god form, men det raknet veldig etter problemer med hjertet. Hjerteproblemene skyldtes altfor høyt press på trening og selve hverdagen, som gjorde at kroppen trengte mer søvn og hvile enn jeg hadde.

Sykehuset har gitt meg et klarsignal til å starte på treningen igjen, så lenge jeg starter rolig og trapper opp med trening på en korrekt måte. Jeg er fast bestemt på å søke gjennomgående KS i hæren i sommer 2017.
    På grunn av all fraværet fra treningen, har formen dalt. Jeg prøver å komme godt i gang med treningen, men blir fort sliten.

Har dere noen tips til å kunne motivere seg selv? Jeg har satt opp et godt treningsprogram, og har god kontroll på kostholdet.

Korporal
    Ble medlem
    Dec 2010
    Pondusfaktor
    7

Sv: Motivasjon

Ikke for å knuse noen drømmer nå, men er FPVS informert om hjerteproblemene dine? Det kan ha betydning for om du er tjenestedyktig eller ikke.
    Tar du praten fra en trønder, sitter du ikke igjen med annet enn høy intelligens og et ulastelig utseende.

Menig
    Ble medlem
    Jul 2014
    Pondusfaktor
    0

Neida, ingen drømmer knuset Jeg har fått papirer fra sykehuset, som jeg brukte når jeg tok kontakt med en representant fra forsvaret etter å ha tatt kontakt med de via sentralbordet. (Mulig jeg forklarte meg litt dårlig nå.) Han fortalte meg at det ikke ble sett på som en stor ting, og at jeg fortsatt ville være tjenestedyktig.

Det er ingen store problemer med hjertet, sykehuset konkluderte med at det var en lekkasje fra den ene hjerteklaffen. Når energinivået blir høyt kan jeg merke noe smått ubehag fra hjertet, eller noe høyere puls. Eneste minuset var at jeg ble bedt om å ikke overdrive inntak av koffein, og at inntak av alkohol ikke overstyres.

Mulig jeg overhyped problemene med hjertet litt her i tråden, men for en person uten store bekjentskaper til enkelte deler av kroppen var det til tider noe skummelt før sykehuset fant problemet.

Moderator
    Ble medlem
    Jul 2008
    Pondusfaktor
    10

Når energinivået blir høyt? Kan jeg lese det slik at hjertet ditt og stress/adrenalin ikke er en god kombo? I så fall bør du trolig revurdere om Forsvaret er et bra sted for deg å jobbe, om du vil kunne gjennomføre stridskurs og andre strabaser OG ikke minst hvilken avdeling du passer best i.

Forstår motivasjonen og ønsket ditt, men husk at det å leve et liv uten helseproblemer er mer å strebe etter.
    “If you find yourself in a fair fight, your tactics suck.”
    ― John Steinbeck

Tilpasset MILFORUM søk

Søkemotor

Tilpasset søk
Støtte
Støttemuligheter