Milforum • Se emne - "Krekar skal ut" sier Oslo Tingrett

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Besøk nettbutikken Amfibi. Partner med Milforum siden 2006
Besøk vår blogg: Milblogg   Besøk oss på Twitter her
Støtt Milforum via Paypal

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 247 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
  Utskriftsvennlig visning

Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:22 
Avlogget

Har jeg fått bestemme,så hadde Norge vært et rent h******..

Da skulle nok mullah krekar blitt kastet ut med en en eneste gang!

Å ikke noen runder i retten nei!

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:34 
Avlogget

hvu girl skrev:

Til hvilket trygt sted ville du kastet ham?

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:37 
Avlogget

Trident skrev:
hvu girl skrev:

Trygt sted?Unskyld meg,men det får bli hannes problem.Ut av Norge ihvertfall.

Han er en mistenkt terror fyr,ergo kast han ut.

Vi kan ikke ha terrorister her hjemme.Kanskej til en øde øy..Med strøm gjerdet og hele pakka!

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:38 
Avlogget

hvu girl skrev:
Trident skrev:
hvu girl skrev:

Vi kan ikke ha terrorister her hjemme.Kanskej til en øde øy..Med strøm gjerdet og hele pakka!

Så du setter alle menneskerettigheter til side? Tenk deg om én gang til..

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:39 
Avlogget

Beklager dobbeltpost, men ordet "mistenkt" som du bruker her, er vel et nøkkelord

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:40 
Avlogget

Trident skrev:
hvu girl skrev:
Trident skrev:
hvu girl skrev:

Nei. Har man vert slem,så må man ta konsekvensene av det. Det er faktisk ikke Norge sin oppgave å sitte barnevakt for en terrorist.

Så du setter alle menneskerettigheter til side? Tenk deg om én gang til..

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:41 
Avlogget

oj sann der ble visst mine meniger blandet inn..Uff da..Unskyld moderatorer!

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:45 
Avlogget

Hvem sine rettigheter er det vi setter til side ved å la han bli?

Et samfunn er lagd for å tjene fellesskapets interesser, mens her beskyttes et enkeltmenneske på bekostning av økt terror risiko og dårlig omdømme for resten av "muslimene".

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:46 
Avlogget

Trident skrev:
Beklager dobbeltpost, men ordet "mistenkt" som du bruker her, er vel et nøkkelord
Nøkkel ord ja..Hmm uansett,han er en trussel!

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:48 
Avlogget

td skrev:
Hvem sine rettigheter er det vi setter til side ved å la han bli?

Et samfunn er lagd for å tjene fellesskapets interesser, mens her beskyttes et enkeltmenneske på bekostning av økt terror risiko og dårlig omdømme for resten av "muslimene".

Nå er ikke jeg noen forkjemper for mulla Krekar, men han har da vel rettigheter på linje med både deg og meg som mennesker? Altså, selvsagt skal han straffes dersom han har gjort straffbare handlinger, men også han fortjener rettssak, med alle de ankemuligheter ol som dette medfører.

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:50 
Avlogget

MOD

-moderator-

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:53 
Avlogget

Greit nok, men det er altså slik at Norge ikke sender tilbake mennesker som risikerer å bli drept eller torturert.

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:53 
Avlogget

menneskerettigheter er en fin ting, men jeg synes ikke mulla krekar skal nyte godt av noe han prøver å sette til side, akkurat som jeg mener at nazister ikke bør kunne bli valgt til storting osv fordi de er imot demokrati

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:54 
Avlogget

Har ikke sagt det heller! Men det er uansett farlig å ha han her. Utkastelsen skjer altfor sakte!

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:55 
Avlogget

Det er ingen straff å bli sendt ut av Norge, det er en administrativ forføyning.

Som før nevnt er det litt vanskelig å forstå at det kan være farlig å bli sendt dit man frivillig drar på ferie.

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:57 
Avlogget

td skrev:
Det er ingen straff å bli sendt ut av Norge, det er en administrativ forføyning.

Som før nevnt er det litt vanskelig å forstå at det kan være farlig å bli sendt dit man frivillig drar på ferie.
Hææ? Men det blir jo en straff uansett da. Han vil jo være i Norge,ellers så hadde han ikke drevet å anket saken sin hele tiden.

Da blir han jo på en måte straffa da..

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 01:58 
Avlogget

KRJ: Er det ikke akkurat det som er det vanskelige med å være et land som Norge. Et land som setter menneskerettigheter høyt? Det vanskeligste er å også la disse reglene gjelde for de som ikke respekterer dem selv. På denne måten bringes vi ikke ned på deres nivå(noe av grunnen til at det er slutt på blodhevn/dødsstraff)

hvu girl: Jeg vil tro det er farligere å ha mannen hos sine egne enn her i Norge, i en en leilighet på noen skarve kvadrat, under oppsikt av norsk politi

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 02:02 
Avlogget

Trident skrev:
KRJ: Er det ikke akkurat det som er det vanskelige med å være et land som Norge. Et land som setter menneskerettigheter høyt? Det vanskeligste er å også la disse reglene gjelde for de som ikke respekterer dem selv. På denne måten bringes vi ikke ned på deres nivå(noe av grunnen til at det er slutt på blodhevn/dødsstraff)

hvu girl: Jeg vil tro det er farligere å ha mannen hos sine egne enn her i Norge, i en en leilighet på noen skarve kvadrat, under oppsikt av norsk politi
Men i Norge får han beskyttelse da. Han burde ligget under lovene som gjelder for der han kommer fra.

Nordmenn ligger under Norges lover.

derfor synes JEG at han burde fått den behandlig som lovene i HANNES land krever!

Mulig jeg begynner å bli trøtt.Derfor jeg er så hissig.

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 02:04 
Avlogget

hvu girl skrev:
Trident skrev:

Men i Norge får han beskyttelse da. Han burde ligget under lovene som gjelder for der han kommer fra.

derfor synes JEG at han burde fått den behandlig som lovene i HANNES land krever!

Fair enough, men nå er han i Norge, og da behandles han etter norsk lov.

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 02:05 
Avlogget

Trident skrev:
hvu girl skrev:
Trident skrev:

Fair enough, men nå er han i Norge, og da behandles han etter norsk lov.
Synd men sant.

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 02:06 
Avlogget

Det er nå en gang lettere å samle penger i Norge enn i Nord-Irak…
Som Krekar selv sier de kan ikke styre internett.

Det ikke en straff om jeg ikke får grønt kort i USA, så hvorfor skulle det være annerledes for en Iraker som er uskyldig?

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 08:13 
Avlogget

hvu girl skrev:
Har ikke sagt det heller! Men det er uansett farlig å ha han her. Utkastelsen skjer altfor sakte!
Dønn enig Hvu girl pluss at han i tilegg flere ganger har reist ned til området han forlot.

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 13:37 
Avlogget

ifanterist skrev:
hvu girl skrev:
Dønn enig Hvu girl pluss at han i tilegg flere ganger har reist ned til området han forlot.
Ja akkurat. Så da kan det umulig være farlig for han å flytte tilbake,når han drar dit på ferie frivillig!

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 18:45 
Pålogget

hvu girl skrev:
td skrev:

Hææ? Men det blir jo en straff uansett da. Han vil jo være i Norge,ellers så hadde han ikke drevet å anket saken sin hele tiden.

Var jo en sak her i VG hvor han ble sitert paa at han ikke ville vaere her, men han var 'fanget' av staten Norge.

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 18:50 
Avlogget

krikkert skrev:
hvu girl skrev:
td skrev:

Var jo en sak her i VG hvor han ble sitert paa at han ikke ville vaere her, men han var 'fanget' av staten Norge.
Kødder du? Han blir jo tvunget ut jo. Å så sier han at han ikke vil være hær?

At det går an!

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 18:56 
Pålogget

Heh. Ja, bare les her. Merkelig fyr, ikke sant?

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 18:57 
Avlogget

Bare det lille men rike landet Norge er så naive og dumsnille at de lar en person med bakgrunnen og mistankene Mulla har mot seg, leke seg fritt på skattepenger. Jeg er glad i landet mitt, bare ikke hvordan det blir styrt.

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 20:44 
Avlogget

krikkert skrev:
Heh. Ja, bare les her. Merkelig fyr, ikke sant?
Herlighet altså! Han lyver så det renner av han.
Men vil han hjem,så send ham hjem.Det er jo det alle vil.

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 22:44 
Avlogget

Nå vet vi hvertfal hvor han er, og han får vel ikke gjort så mye ugang nå som Politiet må overvåke han 24/7, etter at han vant en plass på FN lista.

Dessuten er Krekar godt materiale, for å få folk til å stemme blått! Kan jo tillby han en jobb, da drar han kanskje frivillig..

Topp

InnleggSkrevet: 9 Desember, 2006, 22:46 
Avlogget

Tror ikke at den aktuelle problemstillingen var aktuell når lovverket i Norge ble laget. Regler i Norge er stort sett laget, etter FN-regler, for snille mennesker som følger reglene i en idealsituasjon. Det medfører at reglene kan utnyttes av folk som vil være vanskelige. Det er et valg Norge har tatt og som må respekteres uansett hvor i lendet man måtte stå ang denne saken.

Etter min mening burde man nok reparere regelverket for å unngå denne situasjonen ved en senere anledning. Hvorfor man ikke har mulighet til å internere/ fengsle/utvise en mann som Kreket er utenfor min fatteevne.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 02:48 
Avlogget

hvu girl skrev:
krikkert skrev:
hvu girl skrev:
td skrev:

At det går an!
hehehe fornøyelig og rett fra levern språk Hvugirl.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 12:24 
Avlogget

ifanterist skrev:
hvu girl skrev:
krikkert skrev:
hvu girl skrev:
td skrev:

At det går an!
hehehe fornøyelig og rett fra levern språk Hvugirl.
Hehe,blir lett revet med..Nå ja,Mullah Krekar er en av de personene som Norge skulle vært kvitt i begynnelsen.

Når det går såpass lang tid som det har gått,så er jeg sikker på at han har fått et større terror nettverk.Han har mye større ressurser når han er i Norge,enn om han hadde vært i Irak!

Mulig jeg tar feil,men Irak har ikke all den moderne vestlige teknologien som Vi her hjemme har.

Spørsmålet er:hvorfor kunne ikke regjeringa bare ha avslått søknaden om opphold her i landet i begynnelsen?De visste godt at han var en trussel.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 13:36 
Pålogget

Trodde det var det Frk. Erna gjorde..

Problemet er at Regjeringen har ikke myndighet til aa gaa inn i enkeltsaker som det uten grunnlag. Erna gikk inn og sa at soeknaden hans skulle avslaas paa grunnlag av at han var en trussel mot rikets sikkerhet. Det er dette (pluss "kan ikke utleveres til land som ikke gir garantier mot tortur/doedsstraff") advokatene krangler om, fordi uten dette holdepunktet kan ikke Regjeringen gripe inn.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 13:40 
Avlogget

krikkert skrev:
Trodde det var det Frk. Erna gjorde..

Problemet er at Regjeringen har ikke myndighet til aa gaa inn i enkeltsaker som det uten grunnlag. Erna gikk inn og sa at soeknaden hans skulle avslaas paa grunnlag av at han var en trussel mot rikets sikkerhet. Det er dette (pluss "kan ikke utleveres til land som ikke gir garantier mot tortur/doedsstraff") advokatene krangler om, fordi uten dette holdepunktet kan ikke Regjeringen gripe inn.
Ja det var et godt svar.

Men sorry ass,men jeg bryr meg ikke serlig om han kan bli utsatt for noe kriminelt i Irak.Han er selv kriminell.Å som sagt tidligere,Det er ikke Norges oppgave å barnepasse terrorister!

Vi får våre allierte mot oss,det er kun Norge som ikke bryr seg om å ha han her.Nesten alle andre land ville jastet han ut med øyeblikkelig virkning! Vi kan lære av dem!

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 13:44 
Pålogget

hvu girl skrev:
Ja det var et godt svar.

Men sorry ass,men jeg bryr meg ikke serlig om han kan bli utsatt for noe kriminelt i Irak.Han er selv kriminell.Å som sagt tidligere,Det er ikke Norges oppgave å barnepasse terrorister!

Vi får våre allierte mot oss,det er kun Norge som ikke bryr seg om å ha han her.Nesten alle andre land ville jastet han ut med øyeblikkelig virkning! Vi kan lære av dem!

Takker for kompliment.

Det er lettere sagt enn gjort. Dersom Regjeringen skal si at han er kriminell maa dette bevises i en (norsk) domstol foerst (jeg vet ikke om dette er gjort, men jeg tror det?).

Jeg forsvarer ikke Krekar her, og jeg mener at det eneste som holder ham i landet er advokatene. Jeg forsvarer derimot prinsippene til en rettsstat, der alle og enhver (til og med de jeg ikke liker) har rett til alle ankemuligheter. MEN, naar de ankemulighetene er oppbrukt, saa er de oppbrukt.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 13:46 
Avlogget

krikkert skrev:
hvu girl skrev:
Ja det var et godt svar.

Takker for kompliment.

Det er lettere sagt enn gjort. Dersom Regjeringen skal si at han er kriminell maa dette bevises i en (norsk) domstol foerst (jeg vet ikke om dette er gjort, men jeg tror det?).

Jeg forsvarer ikke Krekar her, og jeg mener at det eneste som holder ham i landet er advokatene. Jeg forsvarer derimot prinsippene til en rettsstat, der alle og enhver (til og med de jeg ikke liker) har rett til alle ankemuligheter. MEN, naar de ankemulighetene er oppbrukt, saa er de oppbrukt.
Jeppz.Men jeg synes alikavel det er urettferdig at han får bli,mens vi kan kaste ut små barn,som har bodd her hele livet.

Politikken bør bli bedre,å advokatene til Krekar bør få mindre makt!

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 13:51 
Pålogget

Politikken vil nok aldri bli bedre, men jeg haaper lovene blir det. Bare saa veldig synd Hanssen ble beordret til retrett fra egne rekker, leste noe om at han maatte trekke tilbake kommentaren der han tilboed seg aa betale flybilletten til Krekar dersom han virkelig ville hjem.

62% av landets befolkning mener Krekar boer sendes hjem. Burde ikke vaere saa altfor vanskelig aa faa til et flertall paa Tinget da.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 13:55 
Avlogget

krikkert skrev:
Politikken vil nok aldri bli bedre, men jeg haaper lovene blir det. Bare saa veldig synd Hanssen ble beordret til retrett fra egne rekker, leste noe om at han maatte trekke tilbake kommentaren der han tilboed seg aa betale flybilletten til Krekar dersom han virkelig ville hjem.

62% av landets befolkning mener Krekar boer sendes hjem. Burde ikke vaere saa altfor vanskelig aa faa til et flertall paa Tinget da.
Nei,det er bare viljen det går på!

Det var et snilt påfunn av Hanssen! Synd mullaen ikek er enig! Bortkjemt.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 13:58 
Pålogget

Nja, for aa sitere fra en tidligere link saa 'foeler han seg fanget i Norge'. Merkelig, vi tilbyr ham jo flyreiser i hytt og gevaer, er ihvertfall to privatpersoner jeg vet om som har startet kronerulling for aa handle flybilletter. Det er ikke /saa/ vanskelig aa forlate Norge.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 14:01 
Avlogget

krikkert skrev:
Nja, for aa sitere fra en tidligere link saa 'foeler han seg fanget i Norge'. Merkelig, vi tilbyr ham jo flyreiser i hytt og gevaer, er ihvertfall to privatpersoner jeg vet om som har startet kronerulling for aa handle flybilletter. Det er ikke /saa/ vanskelig aa forlate Norge.
Nope akkurat.

Den viljen hans bør bli mye bedre!

Han lyver sånn at han gråter krokodille tårer,han kommer til å drukne i sine egne tårer..Han er rar!

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 16:36 
Moderator
Pålogget

Nå er det heldigvis ikke slik her i landet at hverken storting eller folkeavstemninger dømmer i rettsaker. Folket gjennom stortinget lager lover, og aldri med tilbakevirkende kraft.

Krekar er utvist, men han er ikke hjemsendt. Grunnen er at han ikke kan sendes til Irak da han der risikerer dødsstraff. Vi kan ikke sende noen til et sted de kan få dødsstraff.

Forøvrig ville det være en god ide om noen på denne tråden satte seg litt inn hvilke roller hvilke deler av samfunnet har - og ikke lar debatten synke til VG-debatt nivå.

At ingen av oss synes Krekar er en kul fyr utav det vi leser i media er greit nok, men rettstaten er altså et viktig prinsipp.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 16:38 
Moderator
Avlogget

Men er det ikke litt rart at rettstaten er i uttakt med folket da?

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 16:42 
Moderator
Pålogget

isak skrev:
Men er det ikke litt rart at rettstaten er i uttakt med folket da?

Er den det ? Den dømmende makt - altså rettsvesenet - har dømt utifra de lover som stortinget har vedtatt. Hvis lovene er i utakt med folkets mening er det bare for den lovgivende makt (altså folket representert gjennom stortinget) å endre lovene.
Men altså ikke med tilbakevirkende kraft.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 16:47 
Moderator
Avlogget

Mener det har vært en del meningsmåler blant folket om vi burde sende ut krekar eller ikke. Og husker jeg ikke feil så var JA folket i klart flertall og da vil jeg vel si at de er i uttakt med folket.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 16:54 
Moderator
Pålogget

isak skrev:
Mener det har vært en del meningsmåler blant folket om vi burde sende ut krekar eller ikke. Og husker jeg ikke feil så var JA folket i klart flertall og da vil jeg vel si at de er i uttakt med folket.

mitt poeng var at den dømmende makt skal være i takt med lovene, mens den lovgivende makt skal være i takt med folket.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 17:01 
Moderator
Avlogget

Sofakriger skrev:
isak skrev:

mitt poeng var at den dømmende makt skal være i takt med lovene, mens den lovgivende makt skal være i takt med folket.

Det er jeg enig i, men uansett virker det litt rart, og mange med meg skjønner ikke hvordan en ettersøkt terrorist kan få lov til å gå fritt rundt i riket. Og da begyner man fort å miste respekten for de dømmende myndigheter. Hvor mange slike saker tåler vi før vi ser på rettsvesnet som en parodi.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 17:23 
Pålogget

Se Pinochet-saken for en sak der den utoevende makt -- helt lovlig -- grep inn i domstolenes avgjoerelser. Home Secretary Jack Straw sendte Pinochet tilbake til Chile paa medisinsk grunnlag etter at the Law Lords avgjorde at han skulle sendes til en spansk domstol. I Norge er jo ikke dette lovlig, men jeg lurte bare paa hva folket her synes om den type 'utskeiing'?

Topp

InnleggSkrevet: 10 Desember, 2006, 17:28 
Moderator
Pålogget

krikkert skrev:
Se Pinochet-saken for en sak der den utoevende makt -- helt lovlig -- grep inn i domstolenes avgjoerelser. Home Secretary Jack Straw sendte Pinochet tilbake til Chile paa medisinsk grunnlag etter at the Law Lords avgjorde at han skulle sendes til en spansk domstol. I Norge er jo ikke dette lovlig, men jeg lurte bare paa hva folket her synes om den type 'utskeiing'?

Godt eksempel. Her ble utenrikspolitiske hensyn satt foran straffeforfølging av en enkeltperson. Det er selvsagt en politisk realitet at dette kan skje, men samtidig er det ikke heldig for våre styringsprinsipper.

Politikk er jo hestehandelens kunst - så da går man av og til på akkord med sine prinsipper. Derfor driver ikke jeg med politikk.

Topp

Ville hente Krekar med militærmakt
InnleggSkrevet: 15 Desember, 2006, 07:56 
Avlogget

Amerikansk etterretning skrinla planer om å rykke inn i Norge http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/15/486122.html

Topp

InnleggSkrevet: 15 Desember, 2006, 10:01 
Pålogget

Det høres liksom helt uvirkelig ut med en gang, men så er det jo bare å se for seg at de hadde kommet i sivil og en svær SUV med diplomatskilter og kjørt rett til gardermoen hvor et ciafly sto klart.. :) Hvem vet hva som har skjedd her uten offentlighetens vitende og. Men det er vel på det rene at dette omtrent bare ble nevnt som et alternativ men raskt forkastet.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 247 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
Se aktive emner

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: chucknorris, Jong, Komajonny, Lasan og 11 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
Se aktive emner
Besøk vår blogg: Milblogg   WikiLeaks   Amfibi - nettbutikk   cron

Sosialemedier        Forums                              Aktuelle tråder                                    Klassikere                                 
Twitter Forsvaret i media Personlige treningsrekorder Bruk av sosiale medier
Facebook Rekruttering Norge kjøper nye jagerfly HV-02 begrenser yttringsfriheten
Milblogg Opptak og trening Andre verdenskrig 70 år etter Hvor blir det av jentene?
Portal Ordet er fritt Varslingsordre: på tv! Krekar skal ut sier tingretten
Forum Jakt, fiske, våpen Interessante nyhetslinker Pipen opp eller ned?
  Politiet på samband MacGyver løsninger
I media Opptak Vi prater piss Sett og hørt i Forsvaret
Soldater overvåket Fallskjermjeger Danish Battle Group HV. Nytt utstyr. Frustrert
Forsøkte å verve Marinejeger Motstand under WW2 Stæsj - eller "helt nødvendig

Befalsskole Har Norge hemmelige styrker? Kranglig for og med artillerister
Kontakt oss Politihøgskolen FOST overvåker HV-befal slått og sparket

Følg Milforum på Twitter

Besøk nettbutikken Amfibi. Partner med Milforum siden 2006
Besøk vår blogg: Milblogg   Besøk oss på Twitter her
Støtt Milforum via Paypal